Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Koenigsegg'in Minik Elektrik Motoru 335 BG ve 443 Lb-Ft Tork Üretiyor

İsveçli hiper otomobil üreticisi Koenigsegg, uzun süredir yeni mühendisliğin yuvası oldu ve bu, yeni elektrik motorunda açıkça görülüyor. Dört koltuklu Gemera için geliştirilen Quark olarak adlandırılan bu elektrik motoru, küçük bir güç merkezidir. Sadece 63 pound ağırlığındaki bir pakette Quark, 335 bg ve 443 lb-ft tork geliştirir. Ölçek için, bu, tüm resimlerde görülen 330 mL'lik bir enerji içeceğidir.

AATkHJa.img?w=768&h=561&m=6

Quark, güç ve tork arasında iyi bir denge sağlamak için hem radyal hem de eksenel akılı yapıları birleştirir. İkisi arasındaki farkı açıklamak yerine, sizi EV ticaret yayını Charged'den bu makaleye yönlendireceğim. Gerçekten bilmeniz gereken tek şey, bunun her iki dünyanın en iyisi bir çözüm olduğudur - Koenigsegg, Quark'ın endüstri lideri bir tork-güç-ağırlık oranına sahip olduğunu iddia ediyor. Bu tepe güç ve tork rakamları, EV motorları arasında yaygın olan sadece 20 saniye için mevcuttur. 20 saniye sonra rakamlar 134 hp ve 184 lb-ft torka düşüyor. Üç elektrik motoru ve 600 beygirlik üç silindirli Gemera için bu gayet iyi.

Koengisegg elektrik motoru tasarım lideri Dragos-Mihai Postariu yaptığı açıklamada, "Quark, ihtiyacınız olan yerde, acımasız hızlanma için Gemera'nın düşük hız aralığını desteklemek üzere tasarlandı." Dedi. "ICE daha sonra yüksek hız aralığına odaklanıyor. Bunun Gemera için performans açısından anlamı, herhangi bir tork veya güç kaybı olmadan 400 km/sa'e [248.5 mph] sürekli rekor hızda itme tarafından takip edilen büyük bir güç dalgalanmasıdır. "

AATkJNc.img?w=768&h=431&m=6

Doğal olarak, Koenigsegg, Quark'ın yapımında havacılık/motor sporları sınıfı çelik ve rotor için içi boş karbon fiber (Koenigsegg'in Aircore teknolojisi) dahil olmak üzere her türlü ilginç malzemeyi kullanıyor. Şirket, Quark'ın uzay ve denizcilik uygulamaları için de tasarlandığından Gemera'dan daha fazlasında bir yuva bulacağını umuyor.

CEO Christian von Koenigsegg yaptığı açıklamada, "Quark, sınıfında lider tork-güç-rpm-ağırlık matrisi ile birlikte yüksek verimliliğinde benzersizdir" dedi. "Bu, Quark'ı deniz, uçak veya VTOL gibi uygulamalarda kullanırken, vites düşürmeye gerek olmadığı, bunun yerine motorun RPM'si hareket halindeyken doğrudan olduğu için doğrudan tahrik sağlanabileceği anlamına geliyor. Küçük yüksek devirli motorlar daha yüksek tepe güç-ağırlık oranına sahip olabilir, ancak istenen çıkış rpm ve torka ulaşmak için çoğu uygulamada şanzımanlara ihtiyaç duyarlar, bu da enerji kaybına neden olur ve aynı işi yapmak için ağırlık ve karmaşıklık ekler. boyuttaki herhangi bir fayda kaybolur."

AATkAcM.img?w=768&h=431&m=6

Koenigsegg ayrıca iki Quark motorundan oluşan bir EV tahrik ünitesinin yanı sıra küçük ama güçlü invertörü ve her bir çıkış milinde küçük düşük oranlı planet dişli setlerini de pazarlıyor. Ünite Terrier olarak adlandırılır ve sadece 187 pound ağırlığında ve bir aks boyunca tork vektörü sunan bir pakette 670 hp ve 811 lb-ft'ye kadar hizmet eder. Bir Terrier, doğrudan bir arabanın monokokuna da vidalanabilir.

Terrier birimi hakkında daha fazla bilgi gelecek ve muhtemelen gelecekteki Koenigsegg ürünlerinde yer alacak. Her zaman olduğu gibi, rakamlar son derece etkileyici ve yenilikçi İsveç firmasından tamamen şaşırtıcı değil.

Kaynak: Road & Track

drill-444510.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.