Gönderi tarihi: 10 Ocak , 2022 3 yıl Admin Dünyanın önde gelen havayolları hakkında şaşırtıcı gerçekler Tek kelimeyle havalı Havacılık endüstrisi COVID-19 pandemisinden ciddi bir darbe almış olsa da, toparlanmanın yolu ufukta görünüyor. 2020'de 1,8 milyon olan ticari havayolu ile 2021'de 2,2 milyardan fazla yolcu uçuş rezervasyonu yaptı ve bu sayının 2022'de 3,4 milyara çıkması bekleniyor. Uçaklar motorlarını devirmeye başladıkça ve yolcular bir kez daha yurtdışına çıktıkça , dünyanın önde gelen havayolları hakkında en büyüleyici gerçeklerden bazılarını keşfediyoruz. Bu havayolu bir asırdan fazla süredir uçuyor Tam adı Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, Kraliyet Havacılık Şirketi anlamına gelen Hollandalı operatör KLM, halen çalışan en eski havayolu şirketidir. 1919'da kuruldu ve ertesi yıl Londra ve Amsterdam arasında uçuşlara başladı. Bugün, 2005'teki birleşmenin ardından Air France-KLM grubunun bir parçası, ancak uçuşlar hala KLM adı altında yapılıyor. İlk birinci sınıf 1970'lerin başına kadar, bir uçakta uçmak, birinci sınıf ya da temel ekonomik koltuklar arasında bir seçim anlamına geliyordu. Ancak o on yılda, bazı havayolları iş seyahatinde olanların arada bir şey istediğini fark etmeye başladı ve iş adamlarına ekonomi koltuklarının bir bölümünü pazarlamaya başladı. 1979'da Qantas, bugün bildiğimiz şekliyle daha geniş, daha konforlu koltuklar, iyileştirilmiş yemek seçenekleri ve ücretsiz içeceklerin yanı sıra bir dinlenme salonuna erişimi olan özel bir Business Class bileti sunan ilk kişi oldu. Resimde bugünkü business class koltuklarından biri görülüyor. American Airlines dünyanın ilk kadın pilotunu işe aldı 1960 yılında, 12 yaşındaki Bonnie Tiburzi ilk uçuş dersini aldı ve birkaç yıl içinde yetenekli bir havacı oldu. Uçuş okulunu yöneten babasına büyüyünce pilot olmak istediğini söylemiş ama babası onu ciddiye almamış. Yıllarca yorulmadan pilotaj başvurusunda bulunduktan sonra nihayet 1973'te 24 yaşında American Airlines'a kabul edildi ve dünyanın ilk kadın pilotu oldu. Bu bütçe havayolu şirketi sadece 1,32 dolarla başladı Web sitesine göre, İrlandalı düşük maliyetli havayolu Ryanair, sadece 1,32 dolarlık sermaye ile başladı. Bütçe havayolu şirketi (tahmin etmişsinizdir) Ryan ailesi tarafından 1985 yılında kuruldu ve ilk rotası Waterford, İrlanda ve Londra Gatwick arasında 15 kişilik bir uçakta işletildi. Kabin ekibinin küçük uçaklara sığması için 157 cm'den daha kısa olması gerekiyordu. Burada görülen, Ryanair'in 1988'deki bir milyonuncu yolcusu Jane O'Keeffe. Zeytinleri vazgeçmek bir havayolu şirketine bir servet kazandırdı 1987'de American Airlines maliyetleri düşürmek istedi ve bu nedenle birinci sınıfta servis edilen her salata tabağından bir zeytin çıkardı. Bu küçük eylemin toplam tasarrufunun yılda 40.000 dolar olduğu bildirildi. Bu arada, 2011'de Northwest Airlines'ın limonları 10 yerine 16 dilime bölerek yılda 500.000 dolar tasarruf ettiği iddia edildi. İlk çevrimiçi check-in (biniş kartı) 20 yıldan uzun bir süre önceydi Günümüzde birçok gezgin, dijital olarak check-in yapmayı ve havaalanında zaman kazanmayı tercih ediyor. Bu, düşündüğünüz kadar yeni olmasa da nispeten yeni bir buluş. Eylül 1999'da Alaska Airlines, dot-com dönemi patlarken çevrimiçi check-in hizmeti sunan ilk operatör oldu. Hizmeti kullanan ilk müşteri olan Kathy Bloom, süreci deneyen bir teknoloji şirketinin parçasıydı ve o sırada şunları söyledi: "Süreci kolay ve hızlı buldum ve havaalanında zaman kazandıracak her şeyden yanayım." Daha fazla anlaşamadık Kathy. Spice Girls temalı bir uçak var İngiliz pop sansasyonu Spice Girls 1996'da Virgin plak şirketiyle ilk albümlerini piyasaya sürdü. Böylece 2007'de Virgin Atlantic, onurlarına bir Boeing 747 jeti adını verdi. Spice One adı, müzik grubunun çevrimiçi bir yarışma düzenleyerek hayranlarını önerilerini göndermeye davet etmesinden sonra seçildi. Bu havayolu 35 milyon bardak çay servisi yapıyor İngiliz okuyucular için muhtemelen o kadar da şok edici olmayan haberlerde, yılda 35 milyon bardak çay servisi yapan havayolu elbette British Airways'dir. Bu nedenle, taşıyıcının 2013'te Twinings ile kendi karışımını üretmek için bir araya gelmesi sürpriz olmadı. İmza çayı, 35.000 fit (10,668 m) yükseklikte mümkün olduğunca iyi tat verecek şekilde özel olarak geliştirilmiştir ve bu, yiyecek ve içeceklerin azaltılmış hava basıncı ve nem nedeniyle farklı tatlara sahip olmasına olanak tanır. Bazı havayolları şahinlerin uçağa alınmasına izin verir Bir Uçakta Yılanlar'ı duymuşsunuzdur. Şimdi bütçe yan ürünü için hazırlanın: uçaktaki şahinler. İster inanın ister inanmayın, bu tüylü yaratıklara Katar, Emirates, Etihad ve Royal Jordanian Airlines dahil olmak üzere birçok büyük havayolu şirketinin sunduğu uçuşlarda izin verilir. Bunun nedeni, Ortadoğu'nun bazı bölgelerinde şahinlerin bir statü sembolü olarak görülmesidir, öyle ki bazı şahin sahiplerinin onları uçağa getirmelerine izin verilmiştir. BAE'nin 2002 ve 2013 yılları arasında 28.000'den fazla şahin pasaportu çıkardığı iddia ediliyor. İşte dünyanın en pahalı uçak bileti 2014 yılında lansmanı yapılan Etihad Residence, aklınıza gelebilecek en lüks uçuş deneyimidir. Ancak ucuza gelmiyor: Abu Dabi ile New York arasında 64.000 $ tek yön bilet, dünyanın en pahalı uçak bileti. Fiyata havaalanına limuzin yolculuğu, uçakta kişisel uşak, Etihad'ın First Class dinlenme salonuna erişim, gurme yemek seçenekleri ve uçakta bir kraliçe yatak dahildir. En uzun süre görev yapan kabin memuru (Hostes) 65 yıl çalıştı 85 yaşındaki Bette Nash'in 65 yıllık kariyeriyle dünyanın en yaşlı ve en uzun süre görev yapan uçuş görevlisi olduğu düşünülüyor. Burada 2017'de resmedilen sekizinci yaş, Kasım 1957'de Eastern'de kabin ekibi olarak çalışmaya başladı, ancak şu anda American Airlines için çalışıyor. 2017 yılında, havayolu Nash'in 60 yıllık çalışma yıldönümünü, düzenli olarak gönüllü olduğu Sacred Heart Katolik Kilisesi Gıda Bankası'na 10.000 dolar bağışlayarak kutladı. Bu havayolu, biletlerden ziyade avantaj planından daha fazlasını yapıyor… 2018 ve 2019'da American Airlines'ın avantaj planı AAdvantage, işletmeye 5,8 milyar dolar kazandırdı. Aslında bu, şirketin o iki yıl için 5,7 milyar dolar olan toplam işletme gelirinden daha yüksek - başka bir deyişle, havayolu bilet satmaktan ziyade ödül programı aracılığıyla daha fazlasını yapıyor. American, COVID-19 sırasında hükümetten 5 milyar dolarlık kredisini güvence altına almayı ancak AAdvantage programının üçüncü taraf değerlendirmesiyle başardı. Ama yine de koltuk satışlarında başı çekiyor Juggernaut ayrıca 2020'de 17,3 milyar dolarlık satışla küresel olarak herhangi bir operatörün en yüksek gelirine sahipti. American, neredeyse yüzyıllık tarihi boyunca 80'den fazla küçük havayolunu satın alarak ve birleştirerek egemenliğini elde etti. En uzun aktarmasız uçuş yaklaşık 19 saat sürüyor Toplam 18 saat 50 dakika süren Singapore Airlines'ın New York JFK'den Singapur'a 9,536.5 millik (15.348km) uçuşu, dünyanın en uzun direkt uçuşudur. Güzergah 11 Ekim 2018'de eklendi - burada ilk uçuştaki ilk yolculardan biri görülüyor. Bu en hızlı ses altı uçuştu Uçuş izleme platformu Flightradar24'e göre, Londra ve New York arasındaki ortalama uçuş altı saatten biraz fazla sürüyor. Ancak 9 Şubat 2020'de bir British Airways uçuşu mesafeyi dört saat 56 dakika gibi kısa bir sürede elde ederek iki şehir arasındaki en hızlı ses altı uçuşunu yaptı. Boeing 747'ye, Storm Ciara'dan gelen ve saatte 825 mil (1.328 km/s) azami hıza ulaşmasına yardımcı olan kuvvetli rüzgarlar yardım etti. Dünyanın en sık uçan yolcusu 22 milyon mil uçtu Pandemi sırasında bile, dünyanın en sık uçan yolcusu sadece dokuz ayda bir milyon mil (1.6 milyon km) kat etmeyi başardı, çoğumuz bir ömür boyu o kadar uzağa uçamazdık. Tom Stuker, Eylül 2020'de en son 22 milyon millik (35,4 milyon km) dönüm noktasına ulaştı. Tüm bu uçuş milleri United ile uçtu, bu da onu Global Services üyesi (havayolunun ödül planındaki en yüksek seviye) beşten fazla yapıyor kez bitti. 1984'te Avustralya'ya iş için seyahat ettikten sonra uçmaya aşık oldu ve o zamandan beri kendini itiraf eden bir "uçan bağımlı" oldu. Bu havayolu en çok uçuşu gerçekleştiriyor ABD havayolları, aylık sundukları uçuş sayısı söz konusu olduğunda küresel sıralamayı yönetiyor. Havacılık veri kaynağı OAG'ye göre, Kasım 2021'de American Airlines, 170.967 uçuş gerçekleştirdi. Amerikan havayolu şirketi Delta, United ve Southwest sırasıyla ikinci, üçüncü ve dördüncü sırada yer alırken, Avrupa havayolu Ryanair beşinci oldu. En büyük filo 891 uçağa sahip O zaman belki de sürpriz değil, Amerikan ayrıca toplamda 891 uçakla en büyük filoya sahip. Bunlardan en popüleri Boeing 737-800'dür ve havayolunun 303'ü vardır. Dünyadaki en büyük 10 filodan biri (Ryanair) hariç tümü Amerikan veya Çin şirketleridir. Bu havayolu tek bir uçak kazası kaydetmedi Gerginlik yolcuları, sinirlerini yatıştırmak istiyorlarsa Qantas'tan rezervasyon yapmalıdır: Havayolu 70 yılı aşkın süredir tek bir kaza kaydetmedi. Bu nedenle, filo yaşı ve güvenlik uyumu gibi diğer faktörlerin yanı sıra Qantas, Airlineratings.com tarafından dünyanın en güvenli havayolu şirketi olarak kabul edildi. Qatar Airways, Air New Zealand, Singapore Airlines ve Emirates sırasıyla ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sırada yer aldı. Bu havayolu çok yönlü bir ödül sahibidir SKYTRAX, müşteri anketlerine dayanarak 1999'dan beri Dünya Havayolu Ödüllerini yürütüyor ve bu süre içinde Qatar Airways altı kez kazandı. Taşıyıcı, son 23 ayda 13.42 milyon katılımcıdan alınan verilere dayanarak 2021'de de kazandı. Anketin değerlendirdiği ana alanlar, COVID-19 güvenlik önlemleri, kabin servisi, yer ve havaalanı tesisleri ve uçak içi tesislerdi. Bu havayolu en iyi kabin ekibini sunuyor SKYTRAX'ın araştırması aynı zamanda en iyi kabin ekibine sahip havayoluna da ışık tuttu - bu sefer Singapur Havayolları koz çıktı. Web sitesine göre, personel, gökyüzüne çıkmadan önce “havayolu endüstrisindeki en uzun ve en kapsamlı programlardan biri” olan dört aylık sıkı bir eğitim programından geçiyor. Bu havayolu, düşük maliyetli listelerin başında geliyor Herkesin tek bir uçuşta mega dolar harcamaya gücü yetmez, bu nedenle bütçe havayollarının yolculara daha düşük maliyetle yüksek kaliteli hizmet sunmak için bahsi yükseltmesi iyi bir şey. AirAsia, SKYTRAX tarafından 12. yıl üst üste en iyi düşük maliyetli taşıyıcı ödülüne layık görüldü ve sunduğu bütçeyle Business Traveller Asya-Pasifik Ödülleri ve diğer endüstri ödülleri tarafından tanındı. Bu havayolu en genç filoya sahip Düşük maliyetli havayolu Norwegian Air, Boeing 787'lerinin ortalama yaşının sadece 2,1 olduğu tahmin edilen çok genç bir filoya sahip. Daha küçük havayolları Vistara, flydubai ve Aeroflot sırasıyla listede ikinci, üçüncü ve dördüncü sırayı aldı. Daha yeni bir filo genellikle daha fazla yakıt verimliliği, daha iyi yolcu konforu ve daha iyi uçak içi eğlence sistemleri anlamına gelir. Yakın tarihli bir uçuşta ilk kez %100 biyoyakıt kullanıldı Son COP26 konferansının şirketlere emisyon vaatlerini yerine getirmeleri için baskı yapmasının ardından, United Airlines geleceğin nasıl görünebileceğini gösterdi. 1 Aralık 2021'de Amerikan taşıyıcı, %100 sürdürülebilir biyoyakıt kullanarak dünyanın ilk yolcu uçuşunu gerçekleştirdi. 612 millik (985km) uçuş, Chicago O'Hare ile Washington DC'deki Reagan Ulusal Havaalanı arasında gerçekleştirildi ve geleneksel yakıt kullanan bir uçuşa göre %75 daha az CO2 yaydı. Kaynak: Love Exploring
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.