Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Havayolları AT&T ve Verizon Telekomünikasyon Şirketlerinin 5G Uygulamasını Uçuş Gecikmeleri ve Güvenlik Zaafı Nedeniyle Şikayet Ettiler


Önerilen İletiler

  • Admin

Havayolları AT&T ve Verizon Telekomünikasyon Şirketlerinin 5G Uygulamasını Uçuş Gecikmelerine ve Güvenlik Zaafı Nedeniyle Şikayet Ettiler

AASmUNf.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

(Bloomberg) -- Havayolları, AT&T Inc. ve Verizon Communications Inc.'in, havacılık çıkarlarının uçak elektroniğine müdahale edebileceği için güvenliği riske attığını söylediği yeni 5G hizmetini ertelemeye yönelik bir ABD hükümetinin talebini bir kenara bırakmasının ardından artan uçuş gecikmeleri konusunda uyardı.

Pazar günü iki kablosuz şirket, Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg ve Federal Havacılık İdaresi yöneticisi Steve Dickson'ın talebinin milyonlarca mobil müşterinin "zararına" olacağını söyledi. Şirketler, bazı havaalanlarının yakınında altı aylık bir duraklama teklif edebileceklerini söyledi.

FAA ve DOT Pazar günü yanıtı düşünüyorlardı, ancak havayolları ve düzenleyiciler, 5 Ocak'ta başlayacak olan 5G hizmetinde bazı ayarlamalar yapılmaması durumunda uçuş programları üzerinde önemli etkiler öngördüler. Airlines for America ticaret grubu, en kötü durum varsayımlarını kullanarak, 2,1 milyar dolarlık bir maliyetle yılda 350.000 kadar ticari uçuşun etkilenebileceğini söyledi.

Airlines for America'da, "Uygun hafifletmeler olmadan, havalimanlarında 5G dağıtımı, her yıl 5.400 kargo uçuşuna ek olarak gecikme, sapma veya iptal şeklinde 32 milyon yolcuyu etkileyen 345.000 kadar yolcu uçuşunu kesintiye uğratabilir" dedi. Pazar günü bir açıklama.

Yeni 5G sinyalleri, mobil iletişim sağlayıcılarına yeni sunulan bir dizi hava dalgasını kullanacak. Frekanslar, irtifa algılayıcı radar altimetreleri tarafından kullanılanlara yakındır. Havayolları ve uçak üreticileri, bunun bazı inişleri güvensiz bırakabilecek bir girişim şansı yarattığını söylediler.

Kablosuz endüstrisi, güç seviyelerinin paraziti önleyecek kadar düşük olduğunu ve frekanslar arasındaki boşluğun güvenliği sağlamak için yeterince büyük olduğunu söyledi. Pazar günü taşıyıcılar, Çin ile kapsamlı yüksek hızlı mobil geniş bant sunma yarışına ve Covid pandemisi ortasında artan kablosuz hizmet talebine atıfta bulunarak 5G'nin kullanıma sunulmasını bir öncelik olarak belirlediler.

Çatışma hakkında daha fazla bilgi için:

Havayolları, FCC'den Acil Durumda 5G Kablosuz Kullanımını Ertelemesini İstiyor BidEurope, ABD Havaalanları Yakınındaki 5G'de Uyarı Pilotlarında FAA'ya KatıldıAltı Eski FCC Şefi, Havacılık Ajansının 5G Duruşuyla İlgili "Endişeli"
Her iki sektör için de riskler yüksek. Kablosuz endüstrisi, söz konusu frekanslara erişim için bir açık artırmada 80 milyar dolardan fazla ödedi ve AT&T ve Verizon, yeni nesil hızlı mobil geniş bant sağlama konusunda T-Mobile US Inc. ile rekabet edebilmek için ağ yükseltmeleri için onlara güvenecek.

Cuma günü bir mektupta Buttigieg ve Dickson, kablosuz sağlayıcılardan iki haftaya kadar gecikme talep etti. Yetkililer, uçakların iniş sırasında kullanılan elektroniği etkileyebilecek 5G sinyalleriyle dolu havaalanlarından kaçındığı için hava trafiğinde olası "yaygın ve kabul edilemez aksama" olduğunu tahmin ediyor.

'Sorumsuzca feragat'

Kablosuz operatörler Pazar günü her şirketin CEO'su Verizon'dan Hans Vestberg ve AT&T'den John Stankey'den bir mektupla yanıt verdi.

Vestberg ve Stankey, "Önerdiğiniz çerçeve, şirketlerimizin ABD nüfusunun aslan payını temsil eden 50 isimsiz metropol alanındaki multi-milyar dolarlık yatırımının gözetimini belirsiz bir ay veya yıl boyunca FAA'ya devretmeyi kabul etmemizi istiyor." . "Daha da kötüsü, teklif sadece iki şirkete yönelik."

Telsiz yöneticileri, teklifi kabul etmenin "dünya çapında ve küresel olarak rekabetçi iletişim ağlarını dağıtmak için gereken işletim kontrolünden sorumsuzca feragat etmek" olacağını söyledi.

Daha önce AT&T ve Verizon, 5G sinyallerinin gücünü azaltmayı ve hizmetin Aralık ayından itibaren başlamasını sağlayarak 30 günlük bir gecikmeyi uygulamaya koymayı kabul etti.

Dışlama Bölgeleri

Mobil sağlayıcılar Pazar günkü ortak mektuplarında, ABD yetkilileri ve havacılık endüstrisi ile müzakerelerde seçilecek belirli havaalanlarının yakınında konuşlandırmada altı aylık bir duraklama taahhüdünde bulunmaya istekli olabileceklerini belirttiler.

Pistlerin yakınında 5G hizmetinde bir tür kısıtlama, etkileri sınırlayabilir ve endüstri gruplarına ve düzenleyicilere parazit potansiyelini incelemeleri için daha fazla zaman verebilir. Buttigieg ve Dickson, Cuma günkü mektuplarında ayrıca, belirtilmemiş “öncelikli havaalanları” yakınında hizmetin sınırlandırılmasını önerdiler.

FAA ve DOT yetkilileri, şirketlerden gelen yanıtı inceliyorlardı ve “ABD. FAA, e-postayla gönderilen bir bildiride, havacılık güvenliği standartları sonraki eylemlerimize rehberlik edecek" dedi.

ABD havacılık düzenleyicisi Pazar günü yaptığı açıklamada, FAA ve endüstri grupları ile Birleşmiş Milletler'in bir kolunun 2015'ten beri radyo dalgalarının kullanımıyla ilgili endişelerini dile getirdiğini söyledi.

AT&T ve Verizon yöneticileri Pazar günkü mektupta, havacılık çıkarları yeni sinyallere karşı kampanyalarını tırmandırmazsa, altı ay boyunca belirli havaalanlarının yakınına kule yerleştirmemeyi taahhüt edeceklerini söyledi. Teklif, 5G hizmetinin benzer frekanslarda çalıştığı ve ABD uçaklarının indiği Fransa'daki havalimanlarındaki yasak bölgelerden sonra modellenmiştir.

Telsiz yöneticileri, “FAA ve havacılık endüstrisinin, diğer yerlerde olduğu gibi, asılsız olan şikayetlerini artırmadan aynı şeyi yapmaya kararlı olmaları koşuluyla” ulaşım çıkarlarıyla işbirliğini “devam etmeye kararlı olduklarını” söyledi.

Acil Durum Talebi

Havacılık grupları, Fransa da dahil olmak üzere diğer ülkelerde onaylanan güç seviyelerinin ve frekanslarının ABD'dekilerle karşılaştırılabilir olmadığını savundu.

Amerika için Havayolları ticaret grubu geçen hafta bir acil durum dilekçesinde Federal İletişim Komisyonundan planlanan 5G dağıtımını ertelemesini istedi. Kablosuz çıkarları temsil eden CTIA ticaret grubu, FCC'ye talebi reddetmesini söyledi.

Bir FCC sözcüsü Pazar günü bir e-postada, "Birlikte çalışarak hem kablosuz ekonomiyi ilerletebileceğimiz hem de havacılık güvenliğini sağlayabileceğimiz konusunda iyimseriz" dedi.

Pazar günü, kokpit ekiplerini temsil eden en büyük ABD birliği olan Air Line Pilots Association, A4A'nın FCC'ye hizmeti erteleme talebini desteklediğini belirten bir mektup yayınladı. Sendika, FCC'nin eylemine "acil olarak ihtiyaç duyulduğunu" çünkü zamanın çok kısa olduğunu söyledi.

ABD ulaştırma yetkilileri Cuma günkü mektuplarında “iki haftadan fazla olmayan” bir gecikme talep ettiler. Bu süre zarfında, FAA ve havacılık endüstrisi, bir tampon bölgenin uçuşların güvenli bir şekilde devam etmesine izin vereceği havalimanlarını belirleyecekti.

Kaynak: Bloomberg

the-internet-4885743.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Havayolları AT&T ve Verizon Telekomünikasyon Şirketlerinin 5G Uygulamasını Uçuş Gecikmeleri ve Güvenlik Zaafı Nedeniyle Şikayet Ettiler

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.