Gönderi tarihi: 3 Ocak , 2022 3 yıl Admin Çin: Neden bazıları 'küçük gözlerin' güzel olmadığını düşünüyor "Gözlerim küçük diye Çinli olmayı hak etmiyor muyum?" Çinli model Cai Niangniang'ın, eski resimlerinin tüm yanlış nedenlerle viral hale gelmesinden sonra, son zamanlarda ateşli bir sosyal medya gönderisinde yazdığı şey buydu. Birkaç gün boyunca, Çin atıştırmalık markası Three Squirrels için çıktığı bir dizi reklamda "kasıtlı olarak saldırgan" ve "yurtsever" olduğu için çevrimiçi saldırıya uğradı. Görünür suçu mu? Dar gözlere sahip olmak. Bazı sosyal medya kullanıcıları o kadar öfkelendi ki, şirket sonunda reklamları çevrimiçi olarak kaldırdı ve insanları reklamlardan "rahatsız hissettirdiği" için özür diledi. Ancak Bayan Cai, bir model olarak "sadece işimi yaptığını" belirterek siber zorbalığa maruz kalmak için ne yaptığını bilmediğini söyledi. 28 yaşındaki Twitter benzeri Weibo platformunda "Görünüşüm bana ailem tarafından verildi" dedi. "Doğduğum gün Çin'e sadece görünüşüm yüzünden mi hakaret ettim?" 'Batı'nın artık mutlak söz hakkı yok' Aslen 2019'da çekilen reklamlar, Çin'de Çinlileri tasvir eden reklamlara karşı çevrimiçi olarak artan hassasiyet döneminde milliyetçi netizenler tarafından ortaya çıkarıldı. Kasım ayında, önde gelen Çinli bir moda fotoğrafçısı, Fransız lüks markası Dior için çektiği bir fotoğrafın tepkilere yol açmasının ardından "cehaleti" için özür diledi. Dar gözlü Çinli bir modele sahipti. Son günlerde, Mercedes-Benz ve Gucci'nin Çinli kadınları dar gözlü gösteren reklamları nedeniyle sosyal medyada başka öfke olayları yaşandı. Çin'de artan çevrimiçi milliyetçilik duygusu ve Batı karşıtı duyguların ortasında, bazıları bu reklamları Çinlilere yönelik ırkçılık örnekleri olarak ele aldı. Eleştirmenler, dar gözlü modelleri ön plana çıkararak bu şirketlerin Çinli yüzlerin Batılı klişelerini sürdürdüğünü söylüyor. Pek çok kişi, bu reklamlarda neden Çin reklamlarında daha sık görülen, Çin'de tipik olarak ideal güzellik özellikleri olarak kabul edilen açık tenli ve iri yuvarlak gözlü modellere yer vermediğini sordu. Devlet haber kuruluşu China Daily'nin yakın tarihli bir başyazısı, "çok uzun süredir Batılı güzellik kriterlerinin ve Batılı beğeni ve beğenilerin estetiğe hükmettiğini" vurguladı. Buna reklamlarda Asyalı kadınları dar gözlü olarak göstermek de dahildi. Fikir yazısı, "Batı'nın artık her şey üzerinde mutlak bir söz hakkı yok" dedi. "Çin halkının, güzelliği neyin oluşturduğu ve ne tür kadınların güzel olduğu konusunda kendi standartlarını takip etmesine gerek yok." Bir Çin markası olarak Three Squirrels, "Çinli tüketicilerin reklamlarda nasıl tasvir edildiklerine karşı duyarlılığını bilmeliydi" diye ekledi. Tartışmanın merkezinde, bu tür tasvirlerin 19. yüzyılda Batı kültüründe ortaya çıkan ve bugün birçok Asyalı tarafından son derece saldırgan kabul edilen Asyalı insanların "eğik gözleri" klişesini çağrıştırdığı algısı var. Hollywood'da, Asyalı kötü adam Fu Manchu, ince ve dar gözlerle resmedildi. Karakter, Asya kültürlerinin Batı toplumunu tehdit ettiğine dair ırkçı düşünce olan "sarı tehlikeyi" somutlaştırdı ve sürdürdü. Tayvanlı Academia Sinica'dan Dr Liu Wen BBC Chinese'e verdiği demeçte, "Asyalılara karşı ayrımcılık yapmak için 'eğik gözlerin' kullanılmasının gerçekten uzun bir tarihi var." Estetik çoğulculuğun reddi Ancak bazı Çinliler arasında belirli bir güzellik ideali üzerindeki ısrar, çeşitlilik ve Asyalı yüzlerin medyada daha geniş temsil edilmesi konusundaki mevcut küresel tartışmayla da belirgin bir tezat oluşturuyor. Gözlemciler, bazı tüketicilerin reklamlara gücenmesinin anlaşılabilir olduğunu söylerken, çığlıkların çok basit olduğunu çünkü aslında Çinli görünmenin birçok farklı yolu olabileceği fikrini reddediyor. Hong Kong Baptist Üniversitesi'nden Dr Luwei Rose Luqiu, "Eğimli gözleri reddetmek çok tehlikeli bir fenomendir, çünkü bu estetik çoğulculuğun reddidir" dedi. "Belli bir standardı karşılamayan boğucu güzellik." Uzmanlar ayrıca Çin'deki geleneksel güzellik standartlarının aslında dar gözleri tercih ettiğini belirtti. Örneğin, Çin'in sanat ve kültür için altın çağı olarak kabul edilen, MS 618'den MS 907'ye kadar olan Tang Hanedanlığı döneminden kalma tablolar, belirgin bir şekilde uzun, dar gözlü kadınları içeriyordu. Delaware Üniversitesi'nde tüketici davranışları uzmanı olan Dr Jaehee Jung, "Farklı hanedanlar arasındaki bazı farklılıklara rağmen, antik Çin'de daha dar gözler tercih edildi" dedi. İronik olarak, büyük yuvarlak gözler için mevcut tercih, Batı'dan etkilenen yeni bir fenomen olabilir. Bazı uzmanlar, güzellik standartlarındaki en son değişimin, Çin'in kapılarını dünyaya açtığı yabancı reklam ve eğlenceye maruz kalma sayesinde 1970'lerin sonlarında başladığına inanıyor. Dr Jung, "Çağdaş Çin'deki kadınlar, medya görüntülerinde yaygın olan kadın güzellik idealleri için Batı standartlarının çoğunu destekliyor gibi görünüyor" dedi. Bu günlerde, büyük yuvarlak gözler o kadar değerli ki, genç Çinli kadınların makyaj yapmaları ve hatta gözlerini daha büyük göstermek için "çift göz kapağı" kırışıklığı gibi kozmetik cerrahi prosedürler geçirmeleri nadir görülen bir şey değil. Ancak son tartışmaların merkezindeki model olan Bayan Cai, insanların farklı görünenlere karşı "daha nazik" olmasını umuyor. Weibo gönderisinde, özel görünümünü takdir etmeseler bile ona saldırmaya gerek olmadığını söyledi. "Gözlerim aynen böyle, hatta gerçek hayatta [reklamlardakinden] daha da küçükler... Herkesin kendine has bir çekiciliği var!" Kaynak: BBC NEWS
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.