Gönderi tarihi: 25 Aralık , 2021 3 yıl Admin 2021 bize kamyonların ve SUV'lerin Benzinli motorlara ihtiyaç duymadığını gösterdi Modern elektrikli araç rönesansı, pil teknolojisinin mevcut durumunun getirdiği fiziksel sınırlamalar nedeniyle ilk günden itibaren engellendi. Ağır pil paketleri ve düşük güç yoğunlukları biçimindeki verimsizlikler, yalnızca EV'lerin menzilini ve performansını değil, aynı zamanda alabilecekleri biçimleri de uzun zamandır sınırlandırıyor - Tesla'nın bir Cybertruck değil Roadster ile başlamasının bir nedeni var. Ancak son birkaç yılda güç sistemlerindeki istikrarlı ilerlemeler - ABD pazarına hitap eden daha büyük, elektrikli araçlara yönelik hızla artan talebin yanı sıra - 2021'de bir dönüm noktasına yol açtı: EV pikaplarının ve SUV'lerin ortaya çıkması. Evet, hepimiz Model X'in var olduğunu ve Tesla'nın "önce yaptığını" biliyoruz - tweetlerinizi boş verin - ancak, yeni, saf EV pikap ve SUV modellerinin sayısı ve çeşitliliği ya showroom katına çıkmaya hazır ya da aktif geliştirme aşamasındadır. sadece birkaç yıl öncesine kıyasla şaşırtıcı. Gelin hep birlikte bu yılın öne çıkan modellerine bir göz atalım. GM, 2025 yılına kadar kendi kendine sürüş ve EV teknolojilerine 35 milyar dolarlık yatırım yaparak tescilli Ultium pil teknolojisine büyük bahis yapıyor. Şirket ayrıca 2025'in sonuna kadar 30 EV modelini ve 2035'ten sonra EV'leri 1.000 adet ile satmayı planladığını duyurdu. beygir gücü GMC Hummer EV, öncü teklifi olarak hizmet ediyor. Hummer EV, geçtiğimiz Ekim ayında piyasaya sürülmesinden bu yana kesin bir hit oldu. 10.000'den fazla potansiyel alıcı, geçen Aralık ayına kadar 112.000 $'lık Hummer Edition 1 için peşinat ödemişti. Benzer şekilde, Nisan ayında açıklanan Hummer'ın EV SUV modelinin ön siparişleri dakikalar içinde tükendi. Hummer EV çerçevesini ve güç sistemini askeri uygulamalara uyarlama konusunda söylentiler bile var, ancak bu teklifle ilgili henüz kesin kararlar alınmadı. Hummer'lar sadece başlangıç. Nisan ayında GM, ikinci EV modelinin elektrikli bir Silverado olacağını doğruladı. Silverado hakkında, GM'nin Ultium pil teknolojisinden yararlanacağının, şirketin 400 artı mil aralığını hedeflediğini ve EV pikapının dönüşü kısaltan dört tekerlekten direksiyon sunacağının ötesinde hala pek bir şey bilmiyoruz. yarıçapı' ve yüksek hızlarda viraj dengesini artırır - özellikle yükleri çekerken. GM'nin CES 2022 açılış konuşmasında resmi çıkışını yaptığında Silverado'nun yeteneklerinin tam bir muhasebesine sahip olacağız. Dahası, GM, CNBC'ye göre tam boyutlu bir GMC alıcısı olan Temmuz ayında yaklaşmakta olan üçüncü EV'sini tanıttı. Mevcut GMC Sierra markasını kullanacak olsa bile, şu anda bunun hakkında neredeyse hiçbir şey bilinmiyor. Umarım yeni yılda biraz daha ipucu alırız. Altta kalmamak için, Stellantis Group (eski FCA ve Chrysler, Jeep Dodge, Fiat, Alfa Romeo, Maserati ve diğerlerinin çatı şirketi) Temmuz ayında kendisinin de elektriklendirme çalışmalarına 35 milyar dolar yatırım yapacağını duyurdu. 2025 ve o yılın sonuna kadar ABD ve Avrupa pazarlarında 55 elektrikli araca (40 BEV, 15 PHEV) sahip olacak. Dahası, Stellantis, Silverado ve Ford F-150 Lightning ile rekabet etmek için tamamen elektrikli bir Ram EV üzerinde çalışıyor, ancak Ram'ın 2024'e kadar piyasaya sürülmesi beklenmiyor. 2021'deki rolü için, Jeep kaygan bir performans sergiledi. Mart ayında Wrangler BEV konseptine bakan, “hafif hibrit” Wrangler Sahara 4XE'yi Mayıs ayında piyasaya sürdü ve PHEV Cherokee 4XE'yi aracın 2022 sürümünden önce Eylül ayında piyasaya sürdü. Ford ayrıca Mustang Mach-E'nin Şubat ayında piyasaya sürülmesinden başlayarak kendi kornasını çalmaya değer bir yıl geçirdi. EV, başlamak için biraz endişeyle karşılandı, ancak performans odaklı GT sürümünün piyasaya sürülmesiyle konumunu sağlamlaştırdı. Toplamda, Ford, gevşek cıvatalar ve "derin uyku" yazılım hataları için bir avuç geri çağırmaya rağmen, geçtiğimiz Ekim ayında 21.000'den fazla Mach-E birimi sattı. Bu, derinden kök salmış müşteri nostaljisini aşmaya çalışan birinci yıl crossover SUV için fena değil, ancak Mach-E'nin rakamları, Ford'un yaklaşmakta olan F-150 Lightning EV'sinin kazandığı hype ile karşılaştırıldığında hiçbir şey. Şirketin F-150 elektrifikasyon çabaları bir endüstri sırrı değildi, ancak Ford 19 Mayıs'ta (veya Başkan Biden'in konuşmasını izliyorsanız 18 Mayıs'ta) Lightning'i piyasaya sürdüğünde, Amerika'nın araba satın alma halkı, yaklaşık 45.000 kişinin imza atmasıyla aklını neredeyse kaybetti. EV alıcısını ilk 48 saat içinde ön sipariş vermek için. Ford'un yaklaşmakta olan hafif hibrit Maverick kamyonetine olan ilgi daha az yaygın değil. Detroit News, Ağustos ayında, büyük bir kısmı Kaliforniya'da ikamet eden mini kamyonun ön siparişini vermek için 100.000'den fazla kişinin kaydolduğunu bildirdi. Verilmiş, bu insanlar bir ön ödeme yapmak zorunda değildi, bu yüzden tüm bu ön siparişlerin gerçek satışlara dönüşüp dönüşmediği - yoksa insanlar bunun yerine mevcut ICE Ford'larını eluminator sistemi ile yeniden düzenlemeye karar verirler - görülmeye devam ediyor. 2021 EV kamyon alanındaki en büyük manşetlerden bazıları, yıldız başlangıcı Rivian'dan geldi. Lordstown Motors gibi rakipler nakit sıkıntısı çekecek derecede düşük ve Adalet Bakanlığı dolandırıcılık soruşturmalarının konusu olsa da, Rivian ilk üretim dönüm noktasına ulaştı: fiilen araç üretiyor (Temmuz'dan Eylül'e kadar ilk teslimat penceresini zorlamasına rağmen). Ama bu işin yarısı değil. Bu yıl, şirket ayrıca 2023 yılına kadar Kuzey Amerika'da 10.000 şarj istasyonu kurmayı planladığını duyurdu, sahipler için hem Yol Kenarı hem de Yol Kenarı Yardımı ve ayrıca özel OTA yazılım güncellemeleri sunan bir üyelik planını açıkladı ve şunları sunacak Uzaktan Bakım programını açıkladı. elektrikli kamyonlar için uzaktan teşhis ve yerinde onarım. Girişimin gelecek için de büyük planları var. ABD merkezli ikinci bir üretim tesisine 5 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu ve bildirildiğine göre, İngiltere'yi ilk uluslararası pil tesisi için site olarak görüyor. Bu gelecek planlarından bazıları, Rivian'da yüzde 20 hisseye sahip olan, 2019'da başlangıçtan 100.000 araç satın alan ve onlarla San Francisco ve Los Angeles'ta teslimat yapmaya başlayan Amazon gibi diğer şirketlerle ortaklıklar içerecek, ancak kazandılar. Ford'u dahil etmeyin. Ford, iki yıl önce EV girişimine yarım milyar dolar yatırım yapmasına rağmen, Kasım ayında iki şirketin yaklaşmakta olan bir EV üzerinde artık işbirliği yapmayacağını duyurdu. Görünüşe göre elektrikli Lincoln şu an için muhtemelen ölü kalacak. Başlık yelpazesinin diğer ucunda şaşırtıcı bir şekilde Tesla var. Şirketin devasa kârlı yılına rağmen Cybertruck'ın gelişimi yavaş ilerliyor. CEO Elon Musk Ocak ayında EV SUV'nin "hacimli üretiminin" 2022'de başlayacağını duyursa da, Ford'un F-150 Lightning ve GMC'nin Hummer EV'sinin her ikisi de yollara çıktıktan sonra, giderek daha fazla yıl içinde gerçekleşecek gibi görünüyor. Cybertruck'tan çok sonra çıkış yaptı. Tabii ki, Amerikan otomobil üreticileri EV oyununa katılanlardan çok uzak. Mercedes, Nisan ayında EQB kompakt SUV'sinin üretime neredeyse hazır olduğunu ve gelecek yıl ABD'de satışa sunulacağını duyurdu. Ancak “Sustainer” teslimat kamyoneti konseptinin pazara ulaşması biraz daha uzun sürebilir. Öte yandan Hyundai, Ioniq 5 SUV'yi bu kış piyasaya sürmeyi planlayarak ve Genesis araç serisinin bu on yılın ortasına kadar tamamen elektrikli olacağına dair söz vererek Şubat ayında tanıttı. Bu arada, Kia'nın Niro EV'si düşük anahtarlı bir uyuyan hit olmaya devam ediyor. Son birkaç yılda EV kamyonetleri ve SUV'ler hakkında çok fazla yutturmaca ve görkemli vaatler gördük, ancak 2022 her şeyin yıkandığı yıl olacak. Tüketiciler sonunda bu araçları sadece bir showroom katında veya canlı yayın sunum sahnesinde değil, sokaklarda, mahallelerinde görebilecek ve muhtemelen trafikte sıkışıp kaldıklarında nefeslerini kesebilecekler. Bu, otomobil üreticileri için içten yanmalı öncüllerine kıyasla pilli elektriklerin faydalarını daha fazla yaymak için büyük bir fırsat - bu sefer Amerika'nın en sevdiği araç türünü kullanıyor. Kaynak: Engadgets
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.