Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elektrikli Araçlar İçi Boş Bir Sahtekarlık mı?

AAS6qrV.img?w=768&h=330&m=6

Elektrikli araçlar (EV), yeni otomobil satın alımlarında daha büyük bir pay oluşturmaya devam ediyor, ancak bunların maliyeti, menzili ve şarj oranı birçok tüketicinin geçiş yapmasını engelleyebilir.
Çevresel İlerleme grubunu kuran iklim uzmanı Michael Shellenberger, "Elektrikli otomobillerden genel olarak şüphelenmemizin bir nedeni, her zaman yaşadıklarını düşündüğümüz gerçek sorunların hiçbirini çözememiş olmamızdır" dedi.
2020'de yapılan bir AAA anketi, EV'li hanelerin yaklaşık %80'inin aynı zamanda geleneksel bir araca sahip olduğunu belirledi ve bu, yalnızca bir grup Amerikalı'nın tam bir geçiş yaptığını öne sürdü.
Elektrikli araçlar (EV), yeni otomobil satın alımlarında daha büyük bir pay oluşturmaya devam ediyor, ancak bunların maliyeti, menzili ve şarj oranı birçok tüketicinin geçiş yapmasını engelleyebilir.

EV'lerin popülaritesi son on yılda artarken, Haziran ayında yayınlanan Pew Research anketine göre, gazla çalışan araçlar hala yollardaki arabaların ve yeni araba satışlarının büyük çoğunluğunu oluşturuyor. Buna ek olarak, 2020 yılında yapılan bir AAA anketi, elektrikli otomobile sahip hanelerin yaklaşık %80'inin aynı zamanda geleneksel bir araca sahip olduğunu belirledi ve bu da Amerikalıların yalnızca bir kısmının tam bir geçiş yaptığını gösteriyor.

Çevresel İlerleme grubunu kuran iklim uzmanı Michael Shellenberger, "Elektrikli otomobillerden genel olarak şüphelenmemizin bir nedeni, her zaman yaşadıklarını düşündüğümüz gerçek sorunların hiçbirini çözememiş olmamızdır" dedi.

Shellenberger DCNF'ye verdiği demeçte, "İklim değişikliği açısından, elektrik üretim sektörünün karbondan arındırılması, kömürden doğal gaz ve uranyuma geçiş için çok daha fazlası yapılmalı" dedi. “Ulaşım odaklanacağım yer olmayacaktı. Ancak açıkçası kazanılacak çok para ve daha sonra buna oy veren üyeleri finanse eden birçok çıkar var.”

AAA araştırması, çoğu tüketicinin ülke çapında hızlı şarj istasyonlarının düşük mevcudiyeti ve bir EV'nin bir şarja ihtiyaç duymadan önce kat edebileceği mesafe hakkında endişe duyduğunu gösterdi. AAA otomotiv mühendisliği ve endüstri ilişkileri direktörü Gregg Brannon, EV'nin benimsenmesinin yavaş bir oranda gerçekleştiğini ve “menzil kaygısının” önemli bir neden olduğunu söyledi.

Ancak ABD ve diğer birçok Batılı hükümet, tüketiciler isteksizlik göstermeye devam etse bile, iklim değişikliğiyle mücadele çabalarının bir parçası olarak elektrikli araçlara geçiş konusunda iddialı taahhütlerde bulundu. ABD'de Başkan Joe Biden, 2030 yılına kadar özel otomobil satışlarının %50'sinin elektrikli olmasını sağlamaya ve federal hükümetlerin devasa araç filosuna yapılan her ilavenin 2035 yılına kadar bir EV olacağına söz verdi.

Ancak Uluslararası Enerji Ajansı'nın Nisan ayında yayınladığı yıllık sektör raporuna göre, 2020'de elektrikli otomobiller ABD'deki yeni araç satışlarının yalnızca %2'sini temsil ediyordu. Bu, yeni satışların EV payında bir düşüş anlamına geliyordu.

IEA İcra Direktörü Fatih Birol, raporun yayınlanmasının ardından yaptığı açıklamada, "İşi tek başlarına yapamasalar da, elektrikli araçlar dünya çapında net sıfır emisyona ulaşmada vazgeçilmez bir role sahip" dedi.

Başkan Joe Biden, 17 Kasım'da Michigan, Detroit'te elektrikli bir Hummer'ı denemeden önce el sallıyor. (Mandel Ngan/AFP, Getty Images aracılığıyla)

'Varlıklı insanlara sübvansiyon'
Anderson Economic Group'un (AEG) Ekim ayında yayınladığı bir rapora göre, elektrikli araçların hem daha kısa menzili hem de yakıtı genellikle gazla çalışan rakiplerine göre daha pahalı.

Patrick Anderson, “Ülkemizdeki bir dizi benzin istasyonunda doldurulabilen 300 veya 400 mil menzile sahip güvenilir benzinli arabalarının aksine, hangi şarj cihazlarına sahip olduğunuzu düşünmeli ve planlamalısınız” dedi. yazar, daha önce Detroit Free Press'e söyledi. "Mesafe kaygısından daha fazlası, şarj durumunu sürekli olarak izlemenin bir yükü."

Elektrikli araçların ortalama menzili artmış olsa da, Enerji Bakanlığı'na göre tam şarj başına sadece yaklaşık 250 mil. Benzinle çalışan arabaların ortalama menzili 412 mildir.

AEG raporuna göre, bir elektrikli otomobili şarj etmek aynı zamanda bir gazlı arabayı doldurmaktan daha pahalıdır ve içten yanmalı bir motora sahip benzer bir araca yakıt vermenin maliyeti 100 mil başına 8,58 $'a kıyasla 100 mil başına 12,95 $'dır. Çalışma, elektrik maliyetini, EV tescil vergilerini, ev şarj cihazlarının maliyetini ve "ölü kilometre" veya ticari bir şarj istasyonuna arabayla harcanan süre için seyahat maliyetlerini hesaba kattı.

Raporda, nihayetinde bir elektrikli otomobili normal bir arabadan daha pahalı hale getiren faktörlerin, pompadaki benzin fiyatına dahil edildiği belirtildi.

AEG'ye göre, kırsalda olmayan tipik bir elektrikli araç sahibi, en yakın ticari şarj istasyonundan 20-30 dakika uzaklıkta ve aracı tamamen şarj etmesi 20-30 dakika daha sürüyor. Daha yavaş şarj cihazları ve evde kullanım seçenekleri saatler sürebilir.

Raporda, "2021 ortalarından itibaren ABD'nin metropol alanlarında mevcut olan altyapı için, EV sürücüleri için tipik zaman maliyetlerinin, karşılaştırılabilir (içten yanmalı motor) sürücülerin yaklaşık beş ila on katı olduğunu tahmin ediyoruz" dedi.

Yeni bir EV'nin maliyeti de geleneksel bir araçtan çok daha yüksektir. Kelley Blue Book'a göre, yeni bir elektrikli otomobilin ortalama bayi fiyatı yaklaşık 51.532 dolar iken yeni bir kompakt otomobil 23.000 dolardan az.

Build Back Better Act, Demokrat milletvekillerinin daha fazla Amerikalıyı gazla çalışan arabalardan geçiş yapmaya teşvik edeceğini umduğu bir dizi bildiri içeriyordu. Ancak, 2 trilyon dolardan fazla olan banknot, Pazar günü Batı Virginia Senatörü Joe Manchin buna oy vermeyeceğini açıkladığında fiilen öldürüldü.

Biden'ın 15 Kasım'da imzaladığı iki taraflı altyapı tasarısı, hükümetin ülke çapında bir EV şarj altyapısına yaptığı ilk yatırımı içeriyordu. Federal Karayolu İdaresi, programın ayrıca EV satın alımlarını teşvik etmeyi amaçladığını söyledi.

Pew Research'e göre elektrikli araç şarj istasyonları şu anda çoğunlukla büyük şehirlerde bulunuyor. Ticari şarj altyapısının mevcudiyeti, çoğu yeni EV satın alımının gerçekleştiği yere karşılık gelir.

Ancak eleştirmenler, böyle bir hükmün yalnızca varlıklı insanları EV'leri satın almaya teşvik edeceğini savundu.

Shellenberger Daily Caller News Foundation'a verdiği demeçte, "Hükümet, bu elektrik dolum istasyonlarının nasıl olması gerektiğine ilişkin standardı belirleyen hükümete ilgi duyuyor" dedi. “Ancak EV şarj altyapısını büyük ölçüde sübvanse etmenin halkın çıkarına olduğunu düşünmüyorum. Bu bana varlıklı insanlar için bir sübvansiyon gibi görünüyor.”

Tesla CEO'su Elon Musk, yakın tarihli bir Wall Street Journal etkinliği sırasında Shellenberger'in yorumlarını yineledi ve sübvansiyonlar yerine serbest piyasa sistemini savundu.

“Benzin istasyonları için desteğe ihtiyacımız var mı? Yapmıyoruz, ”dedi Musk WSJ'ye. "Yani, bir şarj ağı için desteğe gerek yok."

“Kelimenin tam anlamıyla tüm sübvansiyonlardan kurtulun diyorum” diye devam etti.

Kaynak: The Daily Caller

electric-car-1458836.jpg

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Elektrikli Araçlar İçi Boş Bir Sahtekarlık mı?

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.