Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Trenler Hakkında Muhtemelen bilmediğiniz şaşırtıcı gerçekler


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Trenler Hakkında Muhtemelen bilmediğiniz şaşırtıcı gerçekler

AARzTM8.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Muhtemelen tüm zamanların en büyük seyahat şekli olan demiryolları, dünyayı görme yeteneğimizi genişletmede, endüstrilerin büyümesine yardımcı olmada ve bilim ve teknolojinin çeşitli alanlarında araştırmaları teşvik etmede çok önemli olmuştur. En hızlı, en eski ve en yüksek trenlerden inanılmaz istasyonlara ve ilginç titbitlere kadar, sizi şaşırtabilecek en büyüleyici tren gerçeklerinden bazılarına göz atıyoruz.

AAQk0qR.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

ABD en büyük demiryolu ağına sahip

ABD'nin dünyanın en büyük demiryolu ağına ve büyük bir farkla sahip olduğunu duymak sizi şaşırtabilir. Toplam rota uzunluğu 155.342 mil (250.000 km) üzerindedir ve Çin'deki en büyük ikinci ağdan iki buçuk kat daha uzundur. Amtrak tarafından işletilen yolcu demiryolu, 46 Amerika eyaletinde 500 varış noktasını birbirine bağlayan 30'dan fazla tren rotasından oluşurken, şaşırtıcı uzunluğun %80'ini ABD yük demiryolu ağı oluşturuyor.

AAQk8ty.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Glacier Express dünyanın en yavaş ekspresi

Dünyanın en yavaş ekspres servisi olan İsviçre'nin Glacier Express'i sadece 181 mil (291 km) mesafeyi sekiz saatte tamamlıyor. Bunun nedeni, manzaralı rotanın, yolculuğun en yüksek noktası olan Oberalp Geçidi ve 213 fit (65 m) yükseklikte duran ve doğrudan dağın içinden geçen bir tünele dalan altı kemerli bir köprü olan Landwasser Viyadüğü gibi manzaraları çekmesidir. Gün boyu süren gezi, 91 tüneli, 291 köprüyü kapsar ve büyüleyici dağ çayırlarını, dağ göllerini ve dağ evlerini gezme şansı sunar.

AAQjL82.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

En dik demiryolu da İsviçre'de

Dünyanın en dik dişli demiryolu olan bu tren, yolcuları Pilatus Dağı'nın zirvesine kadar feribotla taşımak hiç de fena değil. %48'e varan maksimum eğime ulaşmak, tren her an devrilmek üzereymiş gibi hissettirdiği için zorlu bir yolculuk olabilir. Pistin dik eğimi, tüyler ürpertici tek özelliği değil. Dağ yamacına tutunan tren, çevredeki manzaranın panoramik manzarasına açılan dağa oyulmuş tünellerden geçer.

AAQk3rh.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Bu, trenle seyahat edebileceğiniz en uzun mesafe...

İki kıtayı geçerek, Portekiz'deki Porto'dan Singapur'a inanılmaz yolculuk, tek başına trenle yapabileceğiniz en uzun yolculuktur. Yaklaşık 10.000 mil (16.000 km) mesafeyi kapsayan rota, doğuya Çin'de Pekin'e gitmeden önce Porto'dan Polonya'daki Varşova'ya gidiyor. Oradan yolculuk güneye Vietnam'a döner ve Kamboçya ve Tayland üzerinden Singapur'a ulaşır. Tam yolculuk yaklaşık 7.000 dolara mal olacak ve tamamlanması en az 12 gün sürecekti.

AAQk3rp.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

...ve en uzun direkt servis

Ancak, dünyanın en uzun direkt tren servisinin peşindeyseniz, onu Rusya'da bulacaksınız. İki tarifeli tren, iki günde bir kalkan bir ekspres ve her gün kalkan düzenli bir servisle, Moskova'dan Vladivostok'a Trans-Sibirya güzergahı, dünyanın en uzun direkt tren yolculuğudur. 5.772 mil (9.289 km) kapsar, sekiz zaman dilimini geçer ve tamamlanması 166 saat (ekspreste 144 saat) sürer, bu da neredeyse tam bir haftaya eşittir. 142 duraktan oluşan tren, 87 şehir ve kasabadan geçiyor.

AAQjVLj.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

En uzun demiryolu tüneli aynı zamanda en derin olanıdır.

İsviçre'deki Gotthard Base Tüneli, dünyanın sadece en uzun değil, aynı zamanda en derin demiryolu tünelidir. Maksimum 8.040 fit (2.450 m) derinlikle 35,5 mil (57km) uzunluğunda - bu, Londra'daki The Shard'ın sekiz katıdır. Tünel, orta ve güney Avrupa arasında İsviçre Alpleri'nin altında yüksek hızlı bir bağlantı sağlıyor.

AAQk8uj.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Middleton Demiryolu, halen faaliyette olan en eski demiryoludur.

1758'de kurulan, İngiltere'nin Leeds kentindeki Middleton Demiryolu bugün bir miras demiryolu olarak faaliyet gösteriyor, ancak başlangıçta Middleton ocaklarından Leeds'e kömür taşımak için açıldı ve bu da şehrin birçok gelişmekte olan endüstri için bir merkez haline gelmesine yol açtı. 1812'de buharlı lokomotifleri başarıyla kullanan ilk ticari demiryolu oldu. Hatta yolcu hizmetleri 1969'a kadar başlamamıştı ve bugün ziyaretçiler hala trene binebilir ve müzeyi ziyaret edebilir.

AAQk0s6.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Strasbourg Demiryolu Yolu Amerika'nın en eskisi

Amerika'nın en eski işletme demiryolu olan Strasburg Demiryolu Yolu, ilk olarak 1832'de tamponları şişirdi. Bugün, yolcularını Pennsylvanian Amish ülkesinde bir düdük turuna çıkarıyor. Dört buharlı lokomotif, Paradise'a gidiş-dönüş 45 dakikalık gidiş-dönüş yolculuğunda hala orijinal vagonları çekiyor ve sesli bir yorum, ülkenin sürekli çalışan en eski kısa hat demiryolu hakkında bilgi parçacıkları dağıtıyor.

AAQjXWW.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

En işlek tren istasyonu

Japonya, Tokyo'daki Shinjuku İstasyonu, günde 3,6 milyondan fazla yolcunun geçtiği (COVID-19 pandemisinden önce) dünyanın en işlek tren istasyonudur. İstasyon 200'den fazla çıkışa sahip ve beş küçük istasyondan oluşuyor. Avrupa'nın en yoğunu, her yıl yaklaşık 214 milyon yolcuya hizmet veren Paris, Fransa'daki Gare du Nord iken, New York'taki Penn İstasyonu, her 90 saniyede bir bin yolcunun inip kalktığı Kuzey Amerika'nın en yoğun istasyonudur.

AAQjQpB.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Dünyanın en yüksekte giden demiryolu

Aşırı yükseklikte seyahat eden Qinghai-Tibet demiryolu, Golmud ile Lhasa arasında uzanan dünyanın en yüksek hattıdır. Her biri yüksek irtifa için özel olarak donatılması gerektiğinden, bu raylar boyunca yalnızca beş çift yolcu treni çalışır. Örneğin, lokomotifler aşırı irtifanın etkileriyle mücadele etmek için turboşarjlıdır, Lhasa trenlerindeki yolcu vagonlarında her yolcu için bir oksijen kaynağı bulunur ve her trende bir doktor bulunur. Hattın en yüksek noktası (ve aynı zamanda bir trende ulaşılabilen dünyanın en yüksek noktası), deniz seviyesinden 16.640 fit (5.071 m) yükseklikteki Tanggula Geçidi'dir.

AAQjQpJ.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Seven Stars dünyanın en özel treni

Japonya'nın Yedi Yıldızı, yolcuları Kyushu adası çevresinde çok günlük bir tura çıkaran ve genellikle dünyanın en seçkin ve pahalı tren yolculukları arasında kabul edilen sözde bir yolcu trenidir. Bu enfes hizmette bir bilet almak, rezervasyon sitesine gitmek kadar kolay değildir - her yolculukta sadece 28 yolcu seyahat eder, bu nedenle olası binicilerin yaklaşan bir kalkış için bir bilet satın almaya davet edilmek üzere bir piyangoya girmesi gerekir.

AAQk8vi.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Kanada'nın ilk kıtalararası treni

1881 ve 1885 yılları arasında inşa edilen Kanada Pasifik Demiryolunun ilk hattı, doğu Kanada'yı British Columbia ile birleştirdi - trenin geçmek zorunda olduğu çeşitli manzaralar düşünüldüğünde inanılmaz bir başarı. Rotanın tamamını kat eden ilk tren, 28 Haziran 1886'da saat 20.00'de Montreal'in Dalhousie İstasyonu'ndan ayrıldı ve 4 Temmuz öğlen saatlerinde batı sahilindeki Port Moody'deki son terminale ulaştı. Burada, o ilk tren, Port Moody'nin yaklaşık 600 mil (900km) doğusunda, Fernie'de fotoğraflandı.

AAQjQq1.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Avustralya'yı geçen ilk tren

Buna karşılık, Avustralya'nın iki kıyısının nihayet doğrudan bir demiryolu hizmeti ile birbirine bağlandığı 23 Şubat 1970'e kadar değildi. 2700 milden (4,345km) uzun olan Batı Avustralya'daki Perth ile Yeni Güney Galler'deki Sidney arasındaki yolculuğun tamamlanması yaklaşık 75 saat sürdü. Burada, yeni Hint Pasifik (başlangıçta The Transcontinental olarak adlandırılır) 1970 yılında ilk yolculuğunu yapıyor.

AAQk0te.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Indian Pacific çok özel bir parkurda seyahat ediyor...

Bugün Hint Pasifik'teki yolculuk dört gün, üç gece, üç zaman dilimini kapsıyor ve doğal Mavi Dağlardan ve ünlü Nullarbor Ovası'ndan geçiyor. Burada tren, 303 mil (487 km) uzanan dünyanın en uzun düz demiryolu hattında seyahat ediyor.

AAQk8vX.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

...ve dünyanın en uzak tren istasyonunda durur

Bu olağanüstü düz hatlarda dünyanın en uzak tren istasyonunu da bulacaksınız. Cook, bir zamanlar Avustralya'daki uzun yolculukta önemli bir durak noktası olmasına rağmen, bugün sadece dört sakini kalan hayalet bir kasaba. Trenler hala yakıt ikmali yapmak ve sürücüler için bir dinlenme durağı olarak hizmet etmek için burada duruyor, ancak herhangi bir yolcu burada inecekse, en yakın yoldan yaklaşık 62 mil (100km) ve trenden yaklaşık 513 mil (826km) uzakta olacaklar. en yakın şehir.

AAQk3sK.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Bu dünyanın en yüksek demiryolu köprüsü

2004'ten beri yapım aşamasında olan, Hindistan'daki Chenab nehri üzerindeki bu olağanüstü köprü, yakında dünyanın en yüksek köprüsü olacak. Nehrin 1.178 fit (359 m) üzerinde asılı - bu, Eyfel Kulesi'nden 98 fit (30 m) daha yüksek - köprüyü geçen demiryolu hattı Keşmir ve Kanyakumari'yi birbirine bağlayacak. Köprünün tam uzunluğu 1.532 fit (1.315m) ve kesinlikle tüyler ürpertici bir yolculuk yapacak.

AAQjXYD.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

En uzun tren istasyonu adını telaffuz edebilir misiniz?

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch – Birleşik Krallık'taki Galler'de bu olağanüstü tren istasyonunu bulacaksınız. Tam 58 harf uzunluğundaki istasyon, Llanfairpwllgwyngyll köyüne hizmet veriyor ve kabaca hızlı bir girdabın yanındaki beyaz ela çukurundaki St Mary Kilisesi ve İngilizce olarak kırmızı mağaranın yakınındaki St Tysilio Kilisesi olarak tercüme ediliyor. Görünüşe göre, adın tarihi bir önemi yok ve 1880'lerden kalmış turistleri çekmek için bir pazarlama hilesi.

AAQjXYQ.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Hogwarts Ekspresi'ne gerçek hayatta binebilirsiniz

İngiltere'nin en doğal tren rotası olarak adlandırılan West Highland Line, Mallaig limanına doğru yolculuğuna devam etmeden önce İskoç şehri Glasgow'dan Fort William'a kadar uzanıyor. Fort William'da kısa bir duraklamanın ardından tren, Harry Potter filmlerinde Hogwarts Ekspresi'nin geçtiği aynı köprü olan Glenfinnan Viyadüğü'nü geçer. Dahası, Jacobite Buharlı Tren filmlerde Hogwarts Ekspresi olarak kullanıldı ve yaz aylarında (yaklaşık olarak Nisan-Ekim arası) binilebilir.

AAQk0uk.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Londra'da çalışan hayalet trenler var

Haftada birkaç kez Londra'ya girip çıkan boş hayalet trenlerin olduğunu biliyor muydunuz? Birleşik Krallık'ta bir demiryolu hattını kapatmak için gereken karmaşık yasal prosedürler nedeniyle, arada bir sözde hayalet treni hattan aşağı doğru çalıştırmak daha ucuzdur. Şu anda, aksi takdirde kullanılmayan hatlarda çalışan ve durmayan veya yolcu almayan dört servis vardır: Overground'dan Battersea Park'a, Overground'dan Stratford üzerinden Enfield'e, Chiltern'den West Ealing'e ve Southeastern, Beckenham'a.

AAQjLba.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Doğu Ekspresi'nde Cinayet, Doğu Ekspresi'nde geçmiyor

Kitap kurtları ve film meraklıları, Agatha Christie'nin ünlü romanının gerçeğe tam olarak uymadığını duyduklarında şaşırabilirler. 1920'lerde ve 1930'larda, çeşitli Avrupa şehirlerini Doğu Ekspresi'ne ek olarak kendi adlarında yer alan Doğu Ekspresi'ne bağlayan bir dizi tren vardı. Kitapta anlatılan olaylar, Paris Gare de Lyon üzerinden Calais'ten kalkan Simplon Orient Express'te, Orient Express ise Paris Gare de l'Est'ten hareket ediyor.

AAQjQre.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Dünyanın en eski seyahat acentesi bir tren yolculuğu sayesinde başladı

Birleşik Krallık'taki demiryollarının genişlemesi, işadamı Thomas Cook'a dünyanın ilk seyahat acentesini yaratma konusunda ilham verdi. İlk yolculuğunu 5 Temmuz 1841'de Leicester'dan Loughborough'daki bir teetotal mitingine yaklaşık 500 kişiye eşlik ederek yaptı. Cook, Dünya Fuarları için İngiltere ve Avrupa turları düzenledikten sonra, 1865'te Fleet Caddesi'nde mağaza açtı ve seyahat hizmetleri sunmaya başladı. Resimde, Mart 1937'de Thomas Cook'un İtalya'ya yaptığı bir tatilde Londra Victoria'dan ayrılmaya hazır bir tren görülüyor.

AAQjLbq.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Demiryolu ağı olmayan 20'den fazla ülke var

Demiryolu sistemine sahip olmayan birçok ülke ada ülkeleri (Tonga gibi) veya dünyanın en küçük ülkeleri (San Marino gibi) arasında yer alsa da Umman, Katar ve Kuveyt gibi diğerleri, çoğunlukla oradaki ulaşım sistemlerine oldukça hakim olduğu için demiryolu ağından yoksundur. yollar tarafından. Malta ve Kıbrıs gibi diğerlerinin eskiden tren hatları vardı, ancak finansal olarak sürdürülemez olduklarını kanıtladıkları için kapandılar. İzlanda'da da, çoğunlukla sert hava koşulları nedeniyle bir kamu demiryolu sistemi yoktur, ancak, yüksek hızlı bir havaalanı demiryolu inşa etmek için planlar yapılmıştır.

AAQjLbB.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Trenlere binerek Ay'a gidip gelebilirsiniz

Dünya üzerinde yaklaşık olarak 807.783 mil (1.3 milyon km) demiryolu hattı bulunmaktadır. Ve kulağa kesinlikle çok gibi gelse de, bunun tam olarak ne kadar uzak olduğunu hayal etmek zor. Perspektife göre, Ay 238.855 mil (384.400km) uzaklıkta, bu da Dünya'da Ay'a gidip geri dönmek, tekrar Ay'a gitmek ve neredeyse yarı yolda geri gelmek için yeterli iz olduğu anlamına geliyor.

AAQk8tr.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Maglev dünyanın en hızlı treni

Akıllara durgunluk veren bir hızla seyahat eden Şanghay'ın maglev (manyetik kaldırma) treni, dünyanın en hızlı yolcu trenidir. 267mph (430km/s) gibi baş döndürücü bir operasyonel hıza sahip olan tren, Şanghay Pudong Uluslararası Havalimanı'nı Pudong'un eteklerinde bulunan Longyang Yol İstasyonu ile birleştiriyor. Ortalama 143mph (230km/s) hızla seyahat eden 19 mil uzunluğundaki (30km) yolculuk sekiz dakika içinde tamamlanabilir.

AAQk0uZ.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Girişi veya çıkışı olmayan bir istasyon var

Japonya'da bir tren istasyonu, yolcuların trenden inip muhteşem manzaraya hayran kalabilmeleri için var. Güney Japonya'daki Nishikigawa Seiryu hattında bulunan Seiryu-Miharashi istasyonunda, yalnızca trende geçen yolcuların erişebildiği küçük bir platform vardır. Platform, Nishiki Nehri ve çevredeki ormana bakıyor ve tren tekrar hareket etmeden önce yolcuların manzarayı seyretmek için yaklaşık 10 dakikaları var.

AAQk3ty.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Waldorf Astoria'nın altına gizlenmiş gizli bir istasyon var.

New York Grand Central Station ve şehrin ilk gökdelen oteli olan Waldorf Astoria'nın derinliklerinde saklı, Track 61 olarak bilinen gizli bir tren platformu var. İstasyonun, Başkan Franklin D. Roosevelt de dahil olmak üzere VIP'leri gizlice taşımak için kullanıldığı iddia edilse de, platform aslında bir yolcu istasyonu olarak değil, kullanılmayan New York Merkez Demiryolu arabaları için bir güç merkezi ve depolama alanı olarak inşa edildi.

Kaynak: loveexploring

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.