Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 28 Kasım , 2021 Admin Gönderi tarihi: 28 Kasım , 2021 Elektrikli araç rekabeti kızışırken Fisker 'dünyanın en sürdürülebilir aracını' tanıttı Görünüşe göre yatırımcı topluluğu arasında herkesin konuştuğu tek şey EV (elektrikli araç) hisseleri - ve sadece büyük olanlar - Tesla (TSLA), Rivian (RIVN) ve Lucid (LCID). Bu yılki Los Angeles Otomobil Fuarı'nda büyük haberler alana kadar radarın altından uçan bir EV şirketi Fisker Inc (FSR). Efsanevi otomotiv tasarımcısı Henrik Fisker tarafından kurulan ve yönetilen Fisker, Ocean EV SUV'nin üretim versiyonunu tanıttı. Genel olarak bu, Henrik'in kendisi tarafından kaleme alınan rekabetçi bir paket ve en üst trim formunda Ocean, dört tekerlekten çekiş, 540 beygir gücü üreten çift motor kurulumundan 350 milin üzerinde bir menzili hedefliyor. Bunlar dikkate değer rakamlar olsa da, bu rakamlarla bu fiyat aralığında (daha yüksek seviye Ocean için yaklaşık 65.000 $) eşleşebilecek başka EV'ler de var. Buradaki gerçek bükülme, Ocean Sport olarak adlandırılan ve daha küçük menzilli bir pil (yaklaşık 250 mil menzili hedefleyen) ve herhangi bir eyalet ve yerel teşvikten önce başlayacak olan tek motorlu bir önden çekiş kullanacak olan temel Ocean'dır. 37.499 dolar. Bu fiyat seviyesinde, şimdiye kadar hiç kimse, hatta Tesla, premium EV ortamında bu fiyatla eşleşemez. Yahoo Finance, Los Angeles otomobil fuarında Henrik Fisker ile şirketin bu fiyatlandırmayı nasıl yapmayı planladığı hakkında konuştu. "Varlık açısından hafif bir iş modelimiz var - isterseniz biraz Apple (AAPL), Foxconn gibi - ürüne, pazarlamaya, tasarıma, geliştirmeye konsantre oluyoruz ve ardından üretimi dış kaynak kullanıyoruz. Fisker, şirketin kongre katındaki heybetli standından konuştu. "Her arabaya binlerce dolar koymak zorunda değiliz çünkü fabrikada ışıkları açık tutmak ve emlak vergileri ve her ne olursa olsun ödememiz gerekiyor." Fisker, Ocean SUV'sini inşa etmek için büyük sözleşmeli üretici Magna'yı (MGA) kullanıyor. Magna, BMW (BMWYY), GM (GM) ve hatta Ferrari (RACE) gibi müşteriler için otomobiller ve büyük parçalar üretiyor. Ayrıca, elektrikli araçların fiyat etiketleri üzerinde yukarı yönlü baskı oluşturan alanlardan biri de pillerdir. Fisker, Ocean Sport modeli için daha ucuz LFP (lityum demir fosfat) pil hücreleri ve genişletilmiş Ocean trim aralığı için daha enerji yoğun nikel manganez kobalt hücreleri kullanarak Ocean için özel bir paket yapmak üzere dünyanın en büyük pil üreticisi CATL'yi kullanıyor. seviyeler. Tüm bunlara ek olarak, Fisker bu arabanın gezegendeki en sürdürülebilir araba olmasını istiyor - bu nedenle "Ocean" adı. "Yani bu araçla ilgili fikir, onu dünyanın en sürdürülebilir aracı yapmak, bu yüzden size yılda 1.500 mil yol kat edebilecek bir güneş çatımız var, geri dönüştürülmüş malzemelerle tamamen vegan bir iç mekanımız var." diyor. Tüm halılar bile okyanustan geri dönüştürülmüş plastik şişelerden ve balık ağlarından yapılmıştır ve arabadaki ve tekerleklerdeki karbon fiber elemanlar, tahmin ettiğiniz gibi geri dönüştürülmüştür. Şu anda sipariş defterinde 20.000 rezervasyon bulunan şirket, 2022'nin üçüncü çeyreğine kadar sokakları görmeyecek bir araca iyi ilgi görüyor. Ancak bu plana göre gidiyor. Fisker, prototip oluşturmaya karşı üretimin zor olduğunu anlıyor. Tesla'nın Elon Musk'ı bunu neredeyse haftalık olarak söylüyor. Doğru olması için uygun sistemler, teknik ortaklar ve tabii ki sermaye gerektiren son derece karmaşık bir süreçte. Fisker, elektrikli araç girişimlerinin önündeki zorluğun, yılda birkaç yüz bin aracın nasıl hızlandırılacağı ve üretileceği ve bunu yapmak için 10 yıl sürmeyeceğini söylüyor. Fisker'in ortağı Magna'nın, yılda binlerce otomobil üretme kapasitesi ve Fisker'in bu yıl yaptığı yeni sermaye artışlarıyla (SPAC halka arzı yoluyla 1 milyar dolar ve bir borç teklifiyle 600 milyon dolar) bir araya geldiği yer burasıdır. Ar-Ge'ye yatırım yapın ve teknik ortaklardan teknik bilgi ve parçalar edinin. Startup'ların dünyanın GM'leri ve Ford'ları (F) ile rekabet edebilmelerinin tek yolu budur. “Bir araba, saydığınız vida sayısına bağlı olarak yaklaşık 1.500 veya daha fazla parçadan yapılır ve tüm bu parçaların tam zamanında gelmesi gerekir. Fisker, bunların tam olarak doğru zamanda, doğru sırada bir araya getirilmesi gerektiğini söylüyor. “Bence çoğu EV girişimi bunu hafife alıyor. Bunu mükemmelleştirmek geleneksel otomobil endüstrisinin onlarca yılını aldı ve bu konuda gerçekten iyiler.” Kaynak: Yahoo Finance
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın