Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Toyota, Araba Mikroçip Eksikliğinin Üstesinden Geldi


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Toyota, Araba Mikroçip Eksikliğini Kendi Şirketi İçin Üstesinden Geldi

AAR2PgO.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Peki Toyota bunu nasıl yaptı?

Bir mağarada veya bir kayanın altında yaşamıyorsanız, otomobil üreticilerinin yaklaşık bir yıldır bir dizi özellik için gerekli olan mikroişlemci yongaları sıkıntısı çektiğini bilirsiniz. Bu, otomobil devlerinin fabrikaları haftalarca kepenklerini kapatmaları, üretime geri dönmeleri ve hatta daha sonraki bir tarihte çipleri takabilecekleri umuduyla bitmemiş arabaları depolamaları anlamına geliyordu. Bu durumun birkaç ay, hatta birkaç yıl içinde hafifletileceğine dair tahminlerle, Toyota'nın zaten bir çözüm bulduğunu duymak şok edici olabilir.

GM'nin Camaro üretimini çipler olmadan da devam ettirmek için ne yaptığını buradan öğrenin.

Bu doğru, Kuzey Amerika'daki çip kıtlığı saçmalığının çoğunu atlayan, ancak nihayetinde üretimi yüzde 40 oranında küçültmek zorunda kalan tek büyük otomobil üreticisi, eleştirmenlerin neşesine bir kez daha kiraz durumunda. Toyota, Aralık ayında tam küresel üretim kapasitesine geri döneceğini duyurdu. Aslında şirket, 2020 yılının Aralık ayında yaptığı 760.000 adetten önümüzdeki ay 800.000 araç üretmeyi beklediğini söylüyor.

AAR3cGb.img?w=768&h=432&m=6

Bu güncellemede Ford, GM, Stellantis, Volkswagen, Nissan ve diğerleri kesinlikle kaynayan olmalı. Ne de olsa, Kuzey Amerika ve diğer pazarlardaki tüketicilerin yeni arabalara karşı oldukça iştahlı olduğu kanıtlanmıştır. Toyota bayileri, herhangi bir araç stoğuna sahip olan tek kişiyse, otomobil üreticisinin temizleneceğini anlamak için dahi olmak gerekmez. Bu, bazı müşterilerin marka sadakatini önümüzdeki yıllarda Toyota'ya çevirdiği anlamına gelebilir, bu da bu değişikliğin bazı uzun vadeli pazar değişimlerine neden olabileceği anlamına gelebilir.

Ford ve GM'den bahsetmişken, iki Amerikalı otomobil üreticisinin bu korkunç durumdan kurtulmanın bir yolu olarak kendi bilgisayar çiplerini yapmayı ve bir daha asla geri dönmemeyi düşündükleri bildiriliyor. Ford, medyaya ABD merkezli GlobalFoundries Inc. ile stratejik bir anlaşma içinde olduğunu söyledi. Bu anlaşma hakkında hiçbir ayrıntı bilmiyoruz.

GM Başkanı Mark Reuss, şirketinin çip üreticileriyle bazı derin bağlantılar kurmaya çalıştığını açıkladı, ancak hangilerini romantikleştirmeye çalıştığı belli değil. Hareketin GM araçlarında kullanılan çiplerdeki varyasyonu azaltması gerektiğini söyledi, bu yüzden bunun çok olumlu uzun vadeli bir etkisi olabilir.

Toyota, geçmişte birçok kez iddia ettiği bir unvan olan dünyanın en büyük otomobil üreticisi olabilir. Yıl için toplam 9 milyon araba üreteceğini tahmin ediyor ve bu kısıtlı üretim döneminde etkileyici.

AAR39mu.img?w=768&h=432&m=6

Toyota'nın içindeki hiç kimse, otomobil üreticisinin tam üretim seviyelerine geri dönmek için yeterli çipi nasıl güvence altına aldığını açıklamıyor. Bununla birlikte, şirket bunu araçlarından özellikleri kaldırmadan yapacağını söyledi, birçok otomobil üreticisinin azalan talaş tedarikini daha da genişletmek için kestiği bir köşe. Aslında, GM kısa süre önce birkaç modelde ısıtmalı koltuklar, havalandırmalı koltuklar, kör bölge izleme, Süper Seyir vb. gibi öğeleri baltalayacağını açıkladı.

Toyota'nın bilgisayar çiplerine açıklanmamış bir erişimi olması, üstesinden gelmesi gereken başka engellerin olmadığı anlamına gelmez. Raporlara göre, otomobil üreticisi farklı parça kıtlığıyla uğraşıyor, ancak durumu hafifletmek için tedarikçilerle birlikte çalışıyor. Herkesin herhangi bir eksikliği pandemiye atmaya meyilli göründüğü bir zamanda bu yapılabilir tavrı canlandırıcı.

AAR3iga.img?w=768&h=432&m=6

Toyota üretimi önemli ölçüde kısmak zorunda kaldığında bile büyük kazançlar elde etmeye devam etti. Şirketin Temmuz-Eylül ayları arasındaki mali ikinci çeyreğinde, işletme karında yüzde 48 artış kaydetti. Şimdi, otomobil üreticisi rekor düzeyde tam yıl kârına yakın bir tahminde bulunuyor. Toyota'nın mali yılı 31 Mart 2022'de sona erdiğinden, kaybedilen zemini telafi etmek için hala zaman var.

AAR2PgY.img?w=768&h=432&m=6

Bu arada, çip sıkıntısı bayiler için muazzam bir araba sıkıntısına yol açtı. Muhtemelen yerel bayilerinizin etrafından dolaşabilir ve bizim gibi, büyük alanların boş olduğunu görebilirsiniz. Kanada, Ontario'daki sınırın kuzeyinde aynı şey. Detroit nehrinin hemen üzerinde bulunan Windsor'dan bir rapor, kaç tane bayinin daha gelmeden araba sattığını ayrıntılı olarak açıkladı, bu yüzden sahada hiçbir şeyin yanında kalmıyorlar. Bu rapor GM, Volkswagen, Nissan, Kia ve diğer bayileri geçti. Bu nedenle Toyota'nın tam üretime geçmesi, bir aracın üretilmesi ve teslim edilmesi için haftalar veya aylar beklemek istemeyen müşterileri çekecek. Hatta bir bayi talebin o kadar yüksek olduğunu kabul etti, eğer stoklarında araçları olsaydı, iki katı kadar satarlardı. Bir Toyota bayisine sahip olmak için iyi bir zaman, yoksa çok yakında olacak.

Kaynak: Motorious

toyota-3150445.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Toyota, Araba Mikroçip Eksikliğinin Üstesinden Geldi

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.