Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bilim mi Sanat mı? Aston Martin'in Baş Tasarımcısı Valhalla Supercar'ı Açıklıyor

Yaklaşık 800.000 dolardan başlayan fiyatlarla Aston Martin'in yeni Valhalla'sı, yaklaşık 40 yıl önce talihsiz Bulldog'dan bu yana markanın ilk ortadan motorlu süper otomobili olacak. Unutmayalım ki, Bulldog-Aston Martin'in köşeli kama şeklindeki ortadan motorlu arabası, zamanının ötesinde tek seferlik bir süper otomobildi. DMC DeLorean'ın öncülü gibi görünen Bulldog, bu yılın başlarında restore edilene kadar tarihte bir fısıltıdan başka bir şey değildi. Şimdi Valhalla ile Aston Martin, orta motor hayallerinden vazgeçmedi.

AAQFF7r.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Piste hazır babasıyla ortak teknolojileri nedeniyle "Valkyrie'nin Oğlu" olarak adlandırılan şık Valhalla, Aston Martin ve Red Bull Racing arasındaki işbirliğinin bir sonucu. Başlangıçta dahili olarak AM-RB 003 olarak adlandırılan araç, diğer Aston Martin "V" arabalarıyla aynı adlandırma kuralına sahip Valhalla oldu. Bunlardan ikisi (Vulcan ve Vantage GT12), markanın 16 yıllık emektarı Aston Martin'in Baş Yaratıcı Sorumlusu Marek Reichman tarafından yönetildi. Uzmanlığı tasarım olmakla birlikte, aerodinamik ve mühendislik konusundaki gözü Valhalla'da benzersizdir.

AAQFOaK.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Reichman, Austin'deki bire bir röportaj sırasında The Drive'a Valkryie'nin Aston Martin için mevcut aerodinamik anlayışı ve dili için tonu belirlediğini söyledi. Acele etmelerine de gerek yok: 108 yılda marka sadece 100.000 araba üretti ve her biri özenle hazırlanmış. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Toyota 2020'de yalnızca ABD'de iki milyon otomobil üretti

Reichman, "Bilim, mühendislik, aerodinamik öneri ve bu öneriye verilen estetik yanıt arasındaki etkileşimden zevk alıyorum" diyor. "Bir aerodinamikçi bir çözüm görüyor ve onu geliştirirken bana 'Soğutma için arabanın yan tarafında büyük bir deliğe ihtiyacım var' diyecekler. Ben de 'Şey, bu şekilde de olabilir, değil mi?' derdim. İhtiyaç duydukları hava hacmine müdahale etmediğim ve prensibin hala işe yaradığını kanıtlayabildiğim sürece, bir spor arabanın veya bir yarış arabasının estetiğini elde ederiz. Mühendislik ve tasarımın evliliği budur."

Valhalla, Mercedes-AMG kaynaklı 4.0 litrelik çift turbo V8 (orijinal planlı V6'yı terk ettikten sonra) toplam yaklaşık 1.000 beygir gücü için üç elektrik motoruyla eşleştirildi. Bu süper araba gülünç derecede hızlı olacak. Yine bir Valkyrie ve genel olarak F1 arabalarının eğiminden ilham alan, arkada 21 inçlik tekerlekler ve önde 20 inçlik tekerleklerin etrafına kauçuk sarılmış Michelin'den özel bir lastik sistemine biniyor. Bu tür bir kas gücüyle, Valhalla'nın Dünya'daki yolu kavramak yerine uzaya uçmasını engellemek için yere basma kuvveti bilimi çok önemlidir.

Reichman, "Sınıfının en iyisi olan Nürburgring'de altı dakikalık, otuz saniyelik bir tur zamanı alacağını söylüyoruz" diyor.

Oymalı Valhalla'yı, alt ayırıcı ile birlikte tasarıma çift kanatlı bir his veren bir kanat bölümüyle tamamlanan bir Aston Martin olarak tanıyacaksınız (uyum için ters çevrilmiş fizik ile). Formu işlevle birleştiren çift kanat, otomobilin önündeki tüm yüksek basınçlı havanın atılmasına yardımcı olarak ön tarafın bastırma kuvvetine katkıda bulunur ve kaldırmayı önler.

Kemer çizgisiyle göz hizasına inin ve ön tekerleklere bakın, tekerlek davlumbazına kadar tüm yolu görebildiğinizi fark edeceksiniz. Etkili bir şekilde, tekerlek davlumbazının arka yüzde altmışı, yüksek basınçlı havadan çıkmak için açıktır ve üst kanat işleviyle birlikte çalışır. Fanlar ve radyatör önde oturur ve bu yüksek basınçlı havayı soğutma sisteminden geçirir. Arabanın gövdesi, arabaya bağlı havayı baştan kıça kadar tutacak ve onu doğrudan motordaki ana soğutma kanallarına zorlayacak şekilde tasarlanmıştır. Köşeli köpekbalığı yüzgeci şeklindeki "kanatçık", arabanın arkasına doğru giden metal bir ok gibi hava akışını iletir.

Reichman, "Hava yanı sarıyor ve bırakmıyor" diye açıklıyor. "Normalde, bu küçük kanatçık olmasaydı, hava dışarı taşardı. Bu kanatçık, soğutma etkisi için havayı arabanın yan tarafına yönlendirir."

Alt kanat, yoldaki dengeye odaklanarak otomobilin altındaki akışı yönlendirir. Hava önden geçtikten sonra tekrar ayrılır ve arkada yayılır; Yol boyunca, güzelce tasarlanmış solungaçların içine ve dışına hava örülür.

Valhalla'nın yan tarafına doğru işaret ederek, "Bu, F1 aracındaki bir bargeboard gibidir; aracı sabit ve yere bağlı tutar." "Ön taraftaki yüksek basınçlı havanın kaldırma yaratması gibi, alçak basınçlı havadan çıkıp yüksek basınçlı havaya çevirerek aracı aşağı indirmeniz gerekiyor. Etkili bir şekilde önden emiyorsunuz çünkü üstte tahliye edilen yüksek basınçlı hava var ve yüksek basınç çıkıyor ve arabayı arkadan aşağıya çekiyor."

Önceki modelden farklı olarak Valhalla, tavandan hava akışı için bir kırılma noktası oluşturmak üzere yaklaşık 240 milimetre yükselen tamamen açılan bir kanada sahiptir. F1 mühendisliğinden türetilen şnorkel, V8 için temiz hava soluma borusu sağlar. Ne yazık ki, bu şnorkel aynı zamanda bir meydan okuma da getiriyor: ortadan motorlu Valkyrie bir coupe ve ardından bir örümcek olarak inşa edilirken, Reichman, Valhalla'nın bu soydaki bir sonraki model olarak bir üstü açılır araba olarak "muhtemelen" sunulmayacağını söylüyor.

Reichman, "Böyle bir şnorkelle çok zor. Asla demiyorum ama bir plan yok" diyor.

AAQFQl1.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Valhalla'daki bir başka F1 dokunuşu, otomobilin arka kısmının ortasına oturan iki büyük egzoz borusunun varlığı. Reichman, buradan çıkan sıcak hava havuzunun, yaklaşık 1000 santigrat dereceye ulaşabilen bir alanda performansın anahtarı olan soğuk havanın otomobilin üst kısmına çekilmesine yardımcı olduğunu söylüyor. Zirkonyum, karbon fiber küveti yoğun ısıdan korumak için boruları kaplar.

Tasarım ortaya çıktığında biraz sorgulanan ızgara bile motor soğutması için önemli bir işleve sahip.

Reichman, "Benim rolüm, Aston Martin'i temsil eden kaslı bir form yaratmak" diyor. "Aerodinamik tek başına bir araba satamaz; ne kadar çekici olursa olsun, kimse bir sürtünme katsayısı satın almaz. Tasarımcının işi tüm bilimi alıp 'Evet ve bu fikir şöyle görünebilir' demek. "

AAQFLC4.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Baş tasarımcı, Lamborghini'yi baş döndüren bir "şok ve huşu" otomobil üreticisi (hakaret olarak değil) olarak tanıyor, ancak bu, Aston Martin için istediği şeyin bu olduğu anlamına gelmiyor. Geleceği, Aston Martin markasının zarafetini temsil eden detaylara gösterilen titizliğin bir devamı olarak görüyor. Reichman, F1 milyarder takımı sahibi Lawrence Stroll'un (oğlu sürücü Lance Stroll) yönetiminde yeni bir ivme ve tutku görüyor. Gelecekte yarış tarafından üretim tarafına daha fazla teknolojinin aktığını görmek beni hiç şaşırtmayacak.

Reichman, "Eskiz yapmaya başladığınızda bile, mümkün ve imkansız olanın sanatını anlıyorsunuz" diyor. "Her zaman sınırları zorlamaya ve değişmeye çalışıyorsun. Valkyrie bana çok şey öğretti ve ben de bu araçta bu etkilerin ve dilin çoğunu kullandım."

Kaynak: TheDrive

combustion-engines-free-1828764.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.