Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Dünya'da şimdiye kadar yapılmış en pahalı şeyler

AAKq3r0.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Eyaletler Arası Otoyol Sistemi, ABD: 563 milyar dolar

Amerika'nın Eyaletler Arası Otoyol Sisteminin inşaatı Haziran 1959'da başladı ve muazzam otoyol ağı şu anda 47.856 milden (77.016 km) fazla uzanıyor. Toplam maliyetin 2006 yılında 425 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor, bu da bugünün parasıyla 563 milyar dolar, bu da onu bugüne kadar tamamlanmış en pahalı mega proje yapıyor.

AAKq8rf.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Çin Seddi: 360 milyar dolar

13.171 mil (21.196 km) boyunca uzanan Çin Seddi, 2.300 yıldan fazla bir geçmişe sahiptir ve tamamlanması 2.000 yıldan fazla sürmüştür. Milyonlarca işçi, yaygın inanışın aksine, aslında uzaydan görünmeyen olağanüstü mimari başarıyı inşa etmek için canla başla çalıştı. Bugünün parasıyla tam olarak ne kadara mal olduğu sorgulanmaya açık, ancak 360 milyar dolarlık bir üst tahmin önerildi.

AAKpWLp.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Kashagan Sahası, Kazakistan: 217,5 milyar dolar

Kazakistan'da Hazar Denizi'ndeki bu açık deniz petrol sahasının inşaatı 2001'de başladı, ancak petrol üretimi 2013'e kadar başlamadı. Petrol sahası, kışın donan hidrojen sülfür bakımından zengin sığ sularda bulunuyor ve bu da onu dünyanın en büyük petrol alanlarından biri yapıyor. tüm zamanların zorlu ve pahalı mühendislik projeleri. Raporlar, mega projenin gerçekte ne kadara mal olduğu konusunda değişiklik gösteriyor, ancak offshore-technology.com, maliyetinin 187 milyar dolara, yani bugünün parasıyla 217,5 milyar dolara eşdeğer olduğunu öne sürüyor.

AAKpUw5.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Mescid-i Haram, Suudi Arabistan: 200 milyar dolar

Dünyanın en büyük camisi ve İslam'ın en kutsal yeri olan Mekke'deki Mescid-i Haram, 99 dönümlük bir alanı kaplar ve Hac sırasında dört milyona kadar hacıyı ağırlayabilir. Kutsal binanın toplam inşaat ve bakım maliyetinin inanılmaz 100 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor ve Suudi Arabistan önümüzdeki yıllarda siteye 100 milyar dolar daha harcamayı planlıyor.

AAKq8r7.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Uluslararası Uzay İstasyonu: 169 milyar dolar

Uluslararası Uzay İstasyonu'nun 2015 yılı itibarıyla 150 milyar dolara mal olduğu tahmin ediliyor. Gece gökyüzünde Venüs'ten daha parlak parlayan uzay istasyonu, beş katılımcı uzay ajansının ortak projesi: Amerika'dan NASA, Rusya'dan Roscosmos, Japonya'dan JAXA, Avrupa'dan ESA , ve Kanada'nın CSA'sı.

AAKq8r5.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Honshu-Shikoku Köprüsü Projesi, Japonya: 76.9 milyar dolar

Honshu ve Şikoku adalarını birbirine bağlayan üç otoyol ve 18 köprüden oluşan bu sistem 1999'da tamamlandı ve Japonya'nın en büyük ve en pahalı gerçekleştirilen inşaat projesi olmaya devam ediyor. Dev proje için son fatura 1999'da 48 milyar dolardı, enflasyona göre ayarlandığında bugünün doları cinsinden yaklaşık 76.9 milyar dolardı.

AAKq3qU.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Sochi Olimpiyat Stadı, Rusya: 51 milyar dolar

Soçi Olimpiyatları neden bütçelenenden %325 daha pahalıya mal oldu ve Rus vergi mükelleflerini 51 milyar dolar geri getirdi? Tek kelimeyle: yolsuzluk. Bu, Rus inşaat endüstrisindeki yolsuzluğun yaygın olması nedeniyle tarihin en pahalı ve tartışmalı Olimpiyatlarıydı. Muhalefet partisinin iki üyesi, Leonid Martynyuk ve Boris Nemtsov, 2013 tarihli bir raporda, Başkan Putin'in yakın ortaklarına verilen "geri tepmeler ve zimmete para geçirme" nedeniyle 30 milyar dolara kadar bütçenin kaybolduğunu iddia etti.

AAKq1i8.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Itaipu Barajı, Brezilya/Paraguay: 50,4 milyar dolar

1984 yılında 19,6 milyar dolar maliyetle tamamlanan, Brezilya ile Paraguay sınırındaki hidroelektrik Itaipu Barajı, Brezilya'nın enerji ihtiyacının %20'sini, Paraguay'ın ise %75'in üzerinde bir kısmını karşılıyor. Hidroelektrik projesi dünyanın en iddialı projelerinden biri olarak kabul ediliyor ve Amerikan İnşaat Mühendisleri Derneği tarafından Dünyanın modern Yedi Harikası arasında yer alıyor. Enflasyona göre ayarlandığında, bugünün parasıyla barajın inşası 50,4 milyar dolara mal olacak.

AAKpWLg.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Three Gorges Barajı, Çin: 43.4 milyar dolar

Dünyanın en büyük ve en pahalı hidroelektrik projesi olan Çin'in Three Gorges Barajı, 2012 yılında bütçeyi önemli ölçüde aşarak 37,2 milyar dolarlık bir maliyetle tamamlandı. Bu, bugün 43.4 milyar dolara tekabül ediyor. Son fatura, etrafında hareket ettiği tüm su sayesinde gezegenin dönüşünü kelimenin tam anlamıyla yavaşlatacak kadar büyük olan baraj tarafından yerinden edilen 1,3 milyon insanın yeniden yerleştirilmesini içeriyordu.

AAKpN2X.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Yas Adası, BAE: 42,5 milyar dolar

Abu Dabi'nin önde gelen eğlence ve eğlence bölgesi Yas Island, Ferrari World ve Warner Bros. World gibi iklim kontrollü tema parklarına, lüks otellere, 35.000 kişilik bir konser salonuna, büyük bir alışveriş merkezine ve daha fazlasına sahiptir. 2018'de tamamlanan 40 milyar dolarlık geliştirme, SeaWorld akvaryumu da dahil olmak üzere çeşitli ek cazibe merkezleriyle daha da büyüyecek. Bunu inşa etmenin maliyeti bugün 42,5 milyar dolara eşdeğer.

AAKq3qM.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Pekin-Şanghay Yüksek Hızlı Demiryolu, Çin: 41,2 milyar dolar

Çin'in en karlı yüksek hızlı demiryolu 2011 yılında faaliyete başladı. 819 millik (1,318km) demiryolu, tek fazda inşa edilen en uzun yüksek hızlı hat ve yılda 130 milyondan fazla yolcu taşıyor. Söylemeye gerek yok, hat ucuza gelmedi - sonuçta, projeye toplam 34,7 milyar dolar yatırım yapıldı. Bu, 2021'de 41,2 milyar dolara eşdeğer.

AAKq8qO.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Trans-Alaska Boru Hattı Sistemi, ABD: 35,2 milyar dolar

Trans-Alaska Boru Hattı sistemi, 1974 ve 1977 yılları arasında 8 milyar dolara, o zamanlar çok büyük bir nakit paraya, bugün 35.2 milyar dolara inşa edildi. Alaska ekonomisi için son derece önemli olan 800 millik (1,287 km) boru hattı, eyaletin petrol endüstrisinin büyümesini kolaylaştırmada etkili oldu.

AAKq8qL.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Hong Kong Uluslararası Havalimanı, Çin: 32,8 milyar dolar

1998'de tamamlanan Hong Kong Uluslararası Havalimanı'nın inşaatı, Chek Lap Kok adasının etrafındaki 3,7 mil kare (9,6 km²) arazinin geri alınmasını içeriyordu, bu da nihai faturaya önemli ölçüde katkıda bulundu ve Hong Kong'un kara kütlesini %1 artırdı. 20 milyar dolarlık toplam maliyet, bugünün parasıyla yaklaşık 32,8 milyar dolar.

AAKq3qG.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Toei Oedo Hattı, Japonya: 28,5 milyar dolar

38 istasyona sahip olan Tokyo'daki bu büyük metro hattı, Aralık 2000'de 18,4 milyar $'a tamamlandı, bu da bugünün parasıyla 28,5 milyar $'a denk geliyor ve bu da onu Japonya'nın en pahalı metro hattı haline getiriyor. Tamamen yeraltı hattı, şehrin batı banliyölerine dallanmadan önce Tokyo'nun merkezi çevresinde bir döngü halinde ilerliyor.

AAKq8qH.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Kansai Uluslararası Havalimanı, Japonya: 24,8 milyar dolar

1994 yılında tamamlanan Japonya'nın Kansai Uluslararası Havalimanı, inşaatından bu yana çökme sorunlarıyla dolu olan Osaka Körfezi'ndeki yapay bir ada üzerine inşa edildi. 2008 yılına gelindiğinde, havaalanının son faturası, batan adayı desteklemek için harcanan paranın çoğuyla birlikte, bugünkü fiyatlarla 24,8 milyar dolar olan 20 milyar dolara yükseldi.

AAKq1hV.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Büyük Kazı, ABD: 24,3 milyar dolar

Büyük Kazı, Boston'un merkezinden geçen otoyolun 3,5 millik (5,6 km) bir tünele yeniden yönlendirilmesini ve ek tünellerin ve bir köprünün inşasını içeriyordu. Söylemeye gerek yok, 1992'de başlayan 15 yıllık proje delicesine pahalıydı - nihai fatura muhtemelen 24,3 milyar dolara ulaşacak ve ödemeler 2038'e kadar devam edecek.

AAKpZ1q.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Hong Kong-Zhuhai-Makao Köprüsü, Hong Kong/Çin/Makao: 20 milyar dolar

2018 yılında planlanandan iki yıl sonra tamamlanan 34 millik (55km) mega proje, Hong Kong, Çin anakarası ve Makao'yu birbirine bağlıyor ve üç köprü ve bir tünelden oluşuyor. Dünyanın en uzun deniz geçiş köprüsüdür. Mega proje aynı zamanda 20 milyar dolara mal olan en pahalı köprü ve tünel kompleksi unvanını da alıyor. Nihai faturanın bu kadar büyük bir meblağ olması şaşırtıcı değil, çünkü 60 Eyfel Kulesi'ne eşdeğer 400.000 ton çelik bunu inşa etti.

AAKpZ1p.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Büyük Seto Köprüsü, Japonya: 15,8 milyar dolar

Japonya'nın Seto Ohashi Köprüsü olarak da bilinen Büyük Seto Köprüsü, Seto İç Denizi'ndeki beş adayı kapsıyor ve toplam 13,1 km'lik bir alana yayılıyor ve bu da onu dünyanın en uzun iki katmanlı köprüsü yapıyor. 1988'de açılan geçişin faturası 7 milyar dolardı, bu da günümüzün parasıyla 15.8 milyar dolarlık göz kamaştırıcı bir değere denk geliyor.

AAKpN2T.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Manş Tüneli, İngiltere ve Fransa: 13.4 milyar dolar

Manş Tüneli İngiltere ve Fransa'yı birbirine bağlar ve arabaların bir trene binmesini ve İngiliz Kanalı'nın altından bir ülkeden diğerine sadece 35 dakikada seyahat etmesini sağlar. Proje açıldığı 1994 yılında bütçenin %80 üzerindeydi ve maliyeti 4,65 milyar sterlin (6,9 milyar dolar), bu da bugün 9,5 milyar sterlin (13,4 milyar dolar)'a denk geliyor. Tünel ancak açıldıktan 17 yıl sonra 2011 yılında kârlı hale geldi. 23,5 mil (37,8 km) ile dünyadaki herhangi bir tünelin en uzun sualtı bölümüne sahiptir.

AAKpUvU.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

San Francisco-Oakland Körfezi Köprüsü Doğu Açıklığı, ABD: 7,3 milyar dolar

Körfez Köprüsü, bilindiği gibi, aslında Yerba Buena Adası'nda birbirine bağlanan iki köprüdür. Orijinali 1930'larda inşa edilmiş, 1936'da açılmıştır. Batı San Francisco'ya, doğu ise Oakland'a bağlanır. Ancak, bu doğu açıklığı 1989 Loma Prieta depremi sırasında üst güvertenin bir bölümünün alt güverteye çökmesiyle hasar gördü ve 1930'ların köprüsünün kırılganlığını gösterdi. Olay, bir kişinin ölümüne yol açtı. Yetkililer sonunda doğu bölümü için kendinden demirli süspansiyonlu 525 ft yüksekliğinde tek kuleye sahip yeni bir köprü inşa etmeye karar verdiler. Çalışma 2006'da başladı ve köprü 2013'te, planlanan bütçenin altı katından fazla, 6,4 milyar dolarlık tahmini bir maliyetle açıldı. Bugünün parasıyla bu 7,3 milyar dolar. Daha sonra orijinal yapının yıkılması gerekiyordu; Yaklaşık 239 milyon dolar değerindeki iş, genellikle hareketli trafiğin yakınında olmak üzere üç yıl sürdü.

Kaynak: lovemoney

mecca-66985.jpg

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.