Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Amerika da Kongre Sarhoş Olarak Araba Kullanmayı Engellemek İçin yeni araba teknolojisini zorunlu kılmaya çalışıyor


Önerilen İletiler

  • Admin

Amerika da Kongre Sarhoş Olarak Araba Kullanmayı Engellemek İçin yeni araba teknolojisini zorunlu kılmaya çalışıyor

WASHINGTON (AP) - Kongre, otomobil üreticileri için yeni bir gereklilik yarattı: Sarhoş insanların araba kullanmasını engellemenin yüksek teknolojili bir yolunu bulun.

AAQtJWJ.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Başkan Joe Biden'in yakında imzalaması beklenen 1 trilyon dolarlık altyapı paketindeki artan trafik kazaları arasında oto güvenliğini iyileştirmeyi amaçlayan yeni harcamaların yanı sıra görevlerden biri.

Mevzuata göre, Ulaştırma Departmanı milyonlarca araca kurulacak en iyi teknoloji biçimini değerlendirdikten ve otomobil üreticilerine uyum için zaman verildikten sonra, sarhoş sürücüleri durdurmak için izleme sistemleri 2026 yılına kadar tüm yeni araçlarda kullanıma sunulacak.

Eno Ulaşım Merkezi'ne göre, yol güvenliği programlarına toplamda yaklaşık 17 milyar dolar tahsis edildi ve bu, bu tür fonlarda on yıllardır görülen en büyük artış. Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bunun daha korumalı bisiklet yolları ve yoğun yollara inşa edilmiş daha yeşil alanlar anlamına gelebileceğini söyledi.

Sarhoş Sürüşe Karşı Anneler Ulusal Başkanı Alex Otte, "Bu anıtsal" dedi. Otte, paketi grup tarihinde "sarhoş sürüşün sonunun başlangıcı" olarak nitelendiren "en önemli tek yasa" olarak nitelendirdi.

Sarhoş Sürüşe Karşı Anneler Ulusal Başkanı Alex Otte, "Bu anıtsal" dedi. Otte, paketi grup tarihinde "sarhoş sürüşün sonunun başlangıcı" olarak nitelendiren "en önemli tek yasa" olarak nitelendirdi.

“Amerika yollarındaki 1 numaralı katili neredeyse ortadan kaldıracak” dedi.

Geçen ay, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, 2021'in ilk yarısında trafik çarpışmalarında tahmini 20.160 kişinin öldüğünü bildirdi ve bu, 2006'dan bu yana en yüksek ilk yarı oldu. Ajans, koronavirüs sırasında hız, sürüş bozukluğu ve emniyet kemeri takmamaya dikkat çekti. ani yükselişin arkasındaki faktörler olarak pandemi.

NHTSA'ya göre, her yıl ABD'deki alkolle ilgili kazalar nedeniyle yaklaşık 10.000 kişi ölüyor ve tüm trafik ölümlerinin yaklaşık %30'unu oluşturuyor.

Halihazırda, hüküm giymiş bazı sarhoş sürücüler, bir ateşleme kilidine bağlı, bir tüpe üfleyen ve kanlarındaki alkol seviyesi çok yüksekse aracı devre dışı bırakan alkol ölçüm cihazları kullanmalıdır. Mevzuat teknolojiyi belirtmiyor, sadece "bir motorlu taşıt sürücüsünün performansını pasif bir şekilde izleyerek bu sürücünün bozulup bozulmayacağını doğru bir şekilde belirlemesi" gerekiyor.

Guidehouse Insights'ın başlıca mobilite analisti Sam Abuelsamid, alkollü araç kullanmanın önlenmesi için en olası sistemin sürücü davranışını izleyen kızılötesi kameralar olduğunu söyledi. Bu teknoloji halihazırda General Motors, BMW ve Nissan gibi otomobil üreticileri tarafından kısmen otomatikleştirilmiş sürücü destek sistemleri kullanırken sürücünün dikkatini izlemek için kuruluyor.

Kameralar, bir sürücünün yolu izlediğinden emin olur ve uyuşukluk, bilinç kaybı veya bozukluk belirtileri arar.

İşaretler tespit edilirse, arabalar sürücüyü uyaracak ve davranış devam ederse, araba dörtlü flaşörlerini yakacak, yavaşlayacak ve yol kenarına çekecektir.

Abuelsamid, alkol ölçerlerin pratik bir çözüm olmadığını çünkü birçok insanın araca her binişlerinde bir tüpe üflemeye zorlanmaya karşı çıkacağını söyledi. “Birçok insanla pek iyi geçeceğini sanmıyorum” dedi.

Hacimli fatura ayrıca, otomobil üreticilerinin, bir çocuk istemeden arka koltukta bırakılırsa ebeveynleri uyarmak için arka koltuk hatırlatıcıları kurmasını gerektiriyor; bu, NHTSA'nın konuyla ilgili kurallarını tamamlamasından sonra 2025 yılına kadar başlayabilecek bir görev. Kidsandcars.org'a göre, 1990'dan bu yana, bir yıldaki en yüksek toplam 54'ün ardından yaklaşık 1000 çocuk araç sıcak çarpmasından öldü.

Bu arada Kongre, ajansı, çöken ön koltuk arkalıklarından ölümleri önlemek için onlarca yıllık güvenlik standartlarını güncellemeye ve uyum için bir tarih belirlenmemiş olsa da, tüm binek araçlarında otomatik acil frenleme ve şeritten ayrılma uyarıları gerektiren bir kural yayınlamaya yönlendirdi.

Çoğu otomobil üreticisi, Obama yönetiminin son haftalarında açıklanan gönüllü bir planın parçası olarak, gelecek yılın Eylül ayına kadar modellerinin çoğunda otomatik acil fren standart ekipman yapmayı kabul etmişti.

Bir Beyaz Saray brifinginde yasanın faydalarını tanıtan Buttigieg, son aylarda ülkeyi dolaştığını ve önlenebilir trafik ölümlerinde ölen insanlar için çok fazla yol kenarı anıtı gördüğünü söyledi.

Bölümü altında, kısmen bisikletçiler ve yayalar için daha sağlıklı sokakları teşvik edecek 5 milyar dolarlık yeni bir “Herkes için Güvenli Sokaklar ve Yollar” programına dikkat çekti. Kurulmasının birkaç ay sürebileceğini kabul ettiği federal program, şehirlerin trafik ölümlerini sona erdirme kampanyalarını, arabaları yavaşlatmak için trafik kavşakları inşa edebilecek, yeni bisiklet yolları açabilecek ve kaldırımları genişletebilecek bir “Sıfır Vizyon” çabasıyla destekleyecektir. taşıtları toplu taşıma veya diğer ulaşım türlerine kaydırmak için bazı yolları azaltın.

Mevzuat, eyaletteki kaza ölümlerinin %15'ini veya daha fazlasını bu gruplar oluşturuyorsa, yayalara, bisikletlilere ve diğer motorsuz yol kullanıcılarına yönelik bir eyaletin karayolu güvenliği iyileştirme programı fonlarının en az %15'ini gerektirir.

Buttigieg, "İnsanların tıkanıklık için daha iyi ve iklim için daha iyi şekillerde hareket etmelerine izin vermenin en iyi yolu, onlara alternatifler sunmaktır." Dedi. Bunun çoğunu daha uzun vadeli bir çaba olarak nitelendirerek, “gelecek nesil için doğru olanı bu şekilde yapıyoruz” dedi.

Yine de, güvenlik savunucuları, iki partili yasa tasarısının, ABD'de ortaya çıkan bir karayolu ölüm krizini daha güçlü bir şekilde ele alma fırsatlarını kaçırdığından endişe ediyor ve Ulaştırma Departmanını acil çözümler sunmaya çağırdı.

Zorunlu arka emniyet kemeri hatırlatmaları gibi yaklaşık on yıl önce Kongre tarafından sipariş edilen trafik güvenliği düzenlemelerinin birikmiş yükünü ele almak için bazen yavaş hareket eden bir NHTSA'ya çağrıda bulundular. Bakanlık geçtiğimiz günlerde, Ocak ayında sürücüler, yollar, araçlar, hızlar ve kaza sonrası tıbbi bakım için güvenlik eylemlerini belirleyen yol güvenliğine yönelik bir "güvenli sistem yaklaşımı" yayınlayacağını söyledi.

Advocates for Highway and Auto Safety başkanı Cathy Chase, “Ülkemizi sıfır kaza ölümüne doğru yönlendirmek için kapsamlı, sağduyulu ve onaylanmış çözümler üzerinde derhal harekete geçilmelidir” dedi. “Kanıtlanmış çözümler elinizin altında; harekete geçme zamanı."

Kaynak: AP Associated Press

drink-driving-808790.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.