Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 24 Ekim , 2021 Admin Gönderi tarihi: 24 Ekim , 2021 Hangisi daha pahalı: elektrikli bir aracı şarj etmek mi yoksa bir arabayı benzinle doldurmak mı? Geçen yıl Patrick Anderson elektrik aldı: Koyu mavi bir Porsche Taycan EV aldı. East Lansing merkezli ekonomik danışmanlık firması Anderson Economic Group'un CEO'su olan Anderson, otomobilin sunduğu hızlı ivmelenmeyi ve "heyecan verici" özellikleri seviyor. Elektrikli araç kullanmanın çevreye fayda sağladığını bilmekten de memnuniyet duyduğunu söyledi. Ama Anderson'ın sevinci karanlık bir tarafla geliyor. Anderson, "Harika bir sürüş deneyimi. Ancak aynı zamanda, şarj cihazlarını bulma ve şarj etme konusunda zaman ve enerji açısından çok büyük bir yük." dedi. "Ve şarj maliyetlerinden gerçekten çok tasarruf etmiyorsunuz ... daha fazla ödüyor olabilirsiniz." EV şarjı: Elektrikli araç şarj istasyonu bulmak çöpçü avı olmamalı Benzinli bir araba ile karşılaştırıldığında bir EV kullanmanın maliyetleri, Anderson Economic'in Perşembe günü yayınladığı "Karşılaştırma: EV'leri ve ICE Araçlarını Gerçek Dünya Yakıt Doldurma Maliyeti" adlı bir raporda ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Araştırmanın dört ana bulgusu var: EV'leri elektriğin ötesinde çalıştırmanın dört ek maliyeti vardır: bir ev şarj cihazının maliyeti, ticari şarj, EV vergisi ve "deadhead" milleri. Şimdilik, elektrikli otomobiller, makul bir gaz kilometresi elde eden içten yanmalı bir arabaya yakıt sağlamak için benzin maliyetlerinden daha fazla güce mal oluyor. Şarj maliyetleri, benzin fiyatlarından daha fazla farklılık gösterir. Güvenilir genel şarj cihazlarını bulmanın önemli zaman maliyetleri vardır - o zaman bile bir şarj cihazının %20'den %80'e çıkması 30 dakika sürebilir. Anderson Economic Group'un yayınlayacağı bir dizi raporun ilki. Anderson, 20 yıldır otomobil endüstrisi ile çalışıyor ve endüstrinin elektrikli otomobillere geçişi göz önüne alındığında, grup, tüketicilerin otomobilleri benimseme olasılığını değerlendirmek için çalışmalar yapmaya karar verdi. General Motors ve Ford Motor Co. böyle bir anahtara güveniyor. Her ikisi de önümüzdeki yirmi yılda tamamen elektriğe geçmek için on milyarlarca dolar yatırım yapıyor. GM, gelirlerini büyük ölçüde yeni EV'ler sayesinde ikiye katlama sözü verdi. Anderson, "Analizin gücünün bir kısmı, EV sürücülerinin karşılaştığı gerçek dünya maliyetlerini gösteriyor olmamızdır" dedi. "Genellikle ticari bir şarj cihazına gitmeniz gerekir ve ticari şarj cihazı oranları, konut şarj cihazı oranlarının iki, üç veya dört katıdır." Sonra, araba sahiplerinin ticari bir şarj cihazı bulmaya çalışırken harcadıkları "ölü kilometreler" var. Seviye 1 veya Seviye 2 şarj cihazında evde şarj etmek bile zaman alıcı ve pahalıdır. Çalışma, Seviye 1 şarj cihazının ortalama maliyetinin 600 dolar olduğunu buldu. Seviye 2'yi kurmak, bir elektrikçi kiralamayı gerektirdiğinden 1.600 $'a mal oluyor. Bir L1 şarj cihazı 120 voltluk bir elektrik kaynağı kullanır ve şarj olması 20 veya daha fazla saat sürebilirken, L2 şarj cihazları 240 volt kullanır ve birkaç saatte şarj olabilir. Gerçek şarj maliyeti Anderson'ın raporu, bir EV kullanmanın maliyetini hesaplarken konut elektriği maliyetinin ötesinde dört maliyeti dikkate alıyor: Konut şarj cihazının maliyeti Ticari elektrik maliyeti Yıllık EV vergisi Hızlı bir şarj cihazına ulaşmak için çıkmaz miller Anderson, tüm bunlar göz önüne alındığında, sonuç, EV'lerin "yakıt" maliyetinin makul gaz kilometresi alan benzinli arabalardan daha pahalı olduğunu söyledi. Her şey arabanın nasıl kullanıldığına ve ne kadar ticari şarjın dahil olduğuna bağlıdır. Çalışmada, galon başına 33 mil yol alan orta fiyatlı bir içten yanmalı otomobilin, galon başına 2,81 dolardan 100 mil sürmenin toplam maliyeti 8,58 dolara mal olacağı bulundu. Ancak Chevrolet Bolt, Nissan Leaf veya Tesla Model 3 gibi orta fiyatlı bir EV, aracı çoğunlukla ticari bir şarj cihazı kullanarak şarj etmeyi içeren maliyetler açısından 100 mil sürmek 12.95 dolara mal olacak. Yıllık bazda, orta fiyatlı arabaların 12.000 mil yol kat ettiğini varsayarsak, içten yanmalı bir araba kullanmak 1.030 dolara ve bir EV kullanmak 1.554 dolara mal olacak. Galon başına 26 mil yol alan ve galon başına 3,25 dolardan yüksek kaliteli gaz kullanan lüks arabalar için, içten yanmalı bir arabayı 100 mil kullanmanın maliyeti 12,60 dolardır. Taycan, Tesla Model S veya X veya Jaguar I-Pace gibi lüks bir EV kullanmanın maliyeti 100 mil seyahat etmek için 15,52 dolar. Bu çoğunlukla ticari şarj cihazları kullanıyor. “Bu, elmalar için elmalar ve ekstra EV vergilerini, ticari şarjı ve ev şarjını ve bir benzin istasyonuna gitme iznini içerir; bu, çoğu Amerikalı için bir EV sahibi için ticari bir şarj cihazına gitmeye kıyasla çok kısadır, "dedi Anderson. Çalışma, bir EV kullanmanın geleneksel bir arabadan daha ucuz olduğunu gösteren bazı raporlardan farklıdır. Örneğin, Michigan Üniversitesi Ulaştırma Araştırma Enstitüsü'nün 2018 yılında yaptığı bir araştırma, ABD'de bir elektrikli otomobili çalıştırmanın ortalama maliyetinin, benzinle çalışan bir araca kıyasla yılda 485 dolar olduğunu buldu. Anderson, çoğu çalışmanın yalnızca konut elektriği maliyetini içerdiğini ve bu çalışmanın yaptığı diğer dört maliyeti hesaba katmadığını söyledi. Yine de, elektrikli araç sahipliğinin çevresel faydaları olduğunu ve daha güvenilir ticari şarj merkezleri inşa edilirse maliyetlerin düşebileceğini kaydetti. Elektrikli otomobiller ayrıca benzinli araçlara göre daha az maliyetli bakım gerektirir. Anderson, "Araştırmamız, Başkan Joe Biden ve Detroit Üçlü'nün söyledikleriyle tutarlı, yani birçok tüketici için bir tıkanıklık, altyapı eksikliğidir," dedi Anderson, "Bir EV ile ilgili kendi deneyimim, en büyük zorluğun günlük olarak kullanabileceğiniz bir şey olması için onları ücretlendirmek. ” Menzil kaygısının ötesinde Anderson, şarj maliyetlerinin EV'ler için benzin fiyatlarından çok daha fazla değiştiğini ve aydan aya veya haftadan haftaya %100 veya daha fazla olduğunu söyledi. "En pahalı benzin istasyonuna gitseniz bile, değişen fiyatlarınız o kadar büyük olmayacak" dedi. Anderson, "Bu, birçok sürücü için büyük bir sürpriz olacak," dedi ve birçok ticari şarj cihazının EV sürücüsünün kaydolmasını ve bazen 20 dolarlık bir ücret ödemesini gerektireceğini, ancak bunun şarj ile geri ödenebileceğini de sözlerine ekledi. Ayrıca, EV'nizde hiçbir zaman %100 şarj olmayı planlamayın, dedi. Anderson, "Bunu %100'e kadar şarj etmek çok zor" dedi. "Şarj cihazları yavaşlıyor ve üreticiler bunu yapmamanız konusunda sizi uyarıyor çünkü aracınızı %90'ın üzerine çıkardığınızda akü sistemine ek yük biniyor." Bu, araç tam şarjla 240 millik bir menzilin reklamını yaparsa, gerçekte bir sürücünün %80'lik bir şarjla önemli ölçüde daha az alacağı anlamına gelir. Anderson, yeni EV sürücüleri için bu maliyetlerin, zaman kısıtlamalarının ve diğer hususların genellikle bir sürpriz olduğunu söyledi. Anderson, "Ülkemizdeki bir dizi benzin istasyonunda doldurulabilen 300 veya 400 mil menzile sahip güvenilir benzinli arabalarının aksine, hangi şarj cihazlarına sahip olduğunuzu düşünmeli ve planlamalısınız" dedi. menzil kaygısından daha fazlası, şarj durumunu sürekli olarak izlemenin bir yüküdür.” Anderson raporu, araştırmasında, yakıt ekonomisi ve elektrik fiyatlarına ilişkin hükümet verilerinin ötesine geçen, tüketici deneyimlerine ve sürücülerin maliyetlerine dayanan yaklaşık iki düzine kaynak listeliyor. Anderson, benzinli arabalara ve elektrikli araçlara yakıt ikmali yapmak için gereken sürenin kronometre ölçümlerini yaptığını, şarj cihazlarının güvenilirliği, şarj süresi ve maliyetleri konusunda müşteri deneyimlerini kaydettiğini söyledi. Taycan ve Tesla sürücüleri, Reddit ve PlugShare ve ChargePoint gibi EV sürücülerine hizmet veren uygulamalar için forumlarda yayınlananlar da dahil olmak üzere gerçek EV sürücülerinden gelen tüketici raporlarını kullandı. Kaynak: USA TODAY
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın