Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ABD Hükümeti Tesla'nın elektrikli araba kralı olmasına yardım etti. Şimdi Detroit'e yardım ediyor ve Elon Musk bundan dolayı hiç mutlu değil.


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

ABD Hükümeti Tesla'nın elektrikli araba kralı olmasına yardım etti. Şimdi Detroit'e yardım ediyor ve Elon Musk bundan dolayı hiç mutlu değil.

SAN FRANCISCO — Başkan Biden, iddialı bir hedefi duyurmak için geçen ay Beyaz Saray'ın Güney Bahçesi'nde göz alıcı bir etkinlik düzenledi: 2030 yılına kadar yeni binek araç satışlarının yarısını elektrikli, plug-in hibrit veya yakıt hücreli elektrikli araçlar yapmak.

AAOsSYh.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Ancak sektördeki önemli bir oyuncu ortalıkta görünmüyordu. Elon Musk ve ülkenin önde gelen elektrikli otomobil üreticisi Tesla, şenliklerin dışında bırakılmıştı.

Tesla için, şirketin büyümeyi ve satışları artıran federal vergi teşvikleri, kârlılığı başlatan emisyon uyumluluğu kredileri ve ona izin veren nispeten uygulamalı gözetim ile desteklendiği hükümetle uzun bir balayı döneminin sona erdiğinin sinyalini vermiş olabilir. düzenleyicilerin devreye girmesinden çok korkmadan yeni teknolojiyi müşterilerin ellerine teslim edin.

Son darbe bu ay geldi. House Democrats, ABD'de sendika yapımı olması koşuluyla, yeni bir elektrikli araç satın almak için tüketici teşviklerinde ekstra 4.500 $'a izin veren bir teklif açıkladı. Tesla, üretimi sendikalı olmayan tek büyük Amerikan otomobil üreticisidir.

Meclis Yollar ve Araçlar Komitesi'nin, tasarının elektrikli araç ve yeşil enerji teklifleriyle ilgili kısmını Çarşamba günü alması bekleniyor.

Biden, 2030 yılına kadar yeni otomobillerin yarısının elektrikli veya plug-in hibrit olmasını istiyor
Teklif, Tesla'nın CEO'su Musk'ı son günlerde algılanan hafiflik üzerine tercih ettiği medya Twitter'da ses çıkarmaya teşvik etti.

Milletvekillerini "bir şirketi hedeflemekle" suçlayan bir tweet'e yanıt olarak, "Bu, Ford/UAW lobicileri tarafından elektrikli arabalarını Meksika'da üretirken yazıldı" diye yazdı. Musk, “Bunun Amerikan vergi mükelleflerine nasıl hizmet ettiği açık değil” dedi.

Her iki eski yönetimle de daha yakın ilişkiler içinde olan şirket için bu farklı bir oyun alanı. Aynı zamanda, Biden yönetimi altında genellikle düzenleme, kamu eleştirisi ve genel incelemede bir artışla karşı karşıya kalan teknoloji devleri ve Silikon Vadisi için daha büyük bir bükülmenin parçası.

Özellikle Tesla, Silikon Vadisi'nin yaratıcılığını ve dostane bir düzenleyici ortamın başlattığı yenilikçi ruhu sergilemeye istekli bir hükümet tarafından lanse edilmeye ve hatta şımartılmaya alışkın. Başkan Barack Obama, 2010 yılında Musk ile birlikte Musk'ın roket yapım şirketi SpaceX'i gezdi. Washington Post'un bildirdiğine göre Musk, Başkan Donald Trump ile görüştü ve hatta geçen yıl koronavirüs kilitlenmelerinin ortasında Tesla'nın Fremont, Kaliforniya üretim tesislerini meydan okurcasına yeniden açarken Trump'ın desteğini memnuniyetle karşıladı. .

Biden etkinliğinde Musk'ın küçümsendiği aynı ay, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, park halindeki acil durum araçlarının karıştığı yaklaşık bir düzine kazayla bağlantılı olarak Tesla'nın Otopilot olarak bilinen sürücü yardım paketi hakkında bir soruşturma başlattı. Tesla, yazılım etkinleştirilirken sürücü ölümleriyle bağlantılı olarak şimdiye kadar büyük ölçüde düzenlenmemiş teknoloji üzerinde incelemeyle karşı karşıya kaldı ve bunun sürücü dikkatsizliğine yol açtığından endişe ediyor.

Tesla, teknolojinin hazır olmadığı eleştirilerinin ortasında sürücülerin eline 'kendi kendine sürüş'ü koyuyor
Şimdi, House Ways and Means komitesi, yeni elektrikli araçlar için tüketicilere 7.500 dolarlık vergi kredisi ve Amerika Birleşik Devletleri'nde sendika işçiliği kullanılarak monte edilen otomobiller için 4.500 dolarlık bir vergi kredisi uzatacak bir tasarıyı ilerletmek üzere. (Akü hücreleri ülkede üretiliyorsa ve aracın bileşen parçalarının yarısından azı Amerikan yapımıysa, ek 500 dolar daha mevcut olacaktır.)

House Ways and Means Komitesi iletişim direktörü Erin Hatch Thomas, teklifin yalnızca komitenin önceliklerini yansıttığını söyledi.

“Demokratik Grup Toplantısı, her ikisi de bu teklifin teşvik ettiği Amerikan temelli üretimin yanı sıra işçi haklarına da güçlü bir şekilde değer veriyor” dedi.

Yine de, analistler ve yetkililer, Meclis yasa tasarısının Musk'ın tweet'inde hedeflediği diğer otomobil üreticileri üzerinde baskı oluşturduğunu söyledi. Yetkililer, örneğin Ford'un elektrikli Mach-E SUV'sini Meksika'da monte ettiğini ve bu nedenle aracın ABD'deki tesislerinden birine üretim getirmediği sürece 4,500 dolarlık ek teşvik almaya hak kazanamayacağını söyledi.

General Motors hemen yorum yapmadı ve Tesla yorum talebine yanıt vermedi.

Tesla, daha önce elektrikli araçlara olan talebi teşvik etmeyi ve şirketlerin yeşil teknolojileri benimsemesine yardımcı olmayı amaçlayan hükümet programlarından yararlanmıştı. Örneğin, tüketiciler Tesla'nın ülkede sattığı ilk 200.000 araç için federal vergi kredilerinde 7.500 $'lık nakit para kazandılar; bu seçenek, tüketiciler Kaliforniya'da kendi ikramiyelerini sağlayan yaklaşık 10.000 $ değerinde toplam teşvik aldığında hızla tükenen bir seçenek.

İlk teşvikler, gelişmekte olan elektrikli ve plug-in hibrit araçlara olan talebi canlandırmayı amaçlayan Büyük Durgunluk dönemi programlarının bir parçasıydı.

Tesla ayrıca, Chrysler-ebeveyn Stellantis gibi diğer otomobil üreticilerine, üç aylık karlarını yakmasına izin veren düzenleyici krediler satıyor. Kredi sistemleri, araç emisyonlarını düşürmeye yönelik eyalet, federal ve hatta uluslararası düzenlemelerin bir araya getirilmesinin bir sonucudur.

Şu şekilde çalışır: Otomobil üreticilerinin belirli emisyon uyum eşiklerini karşılaması gerekir ve bunu yapmadıkları takdirde cezalandırılırlar. Tesla yalnızca elektrikli araçlar sattığından, bu uyumluluk eşiklerini kolayca karşılar ve ilerlemesini bir kredi sistemi aracılığıyla bankalayabilir. Daha sonra, hedeflerine kendi başlarına ulaşamayan diğer otomobil üreticilerine fazla kredi satabilir. Tesla'nın sistemi kendi avantajına nasıl kullandığına dair çarpıcı bir örnek: Tesla, 2020'nin üçüncü çeyreğinde toplam 331 milyon dolar kar bildirdi. Aynı çeyrekte sattığı 397 milyon dolarlık düzenleyici krediler olmasaydı, şirket bir zarar bildirirdi.

Analistler, Tesla'nın lehine düşen düzenleyici bir manzaradan önemli ölçüde yararlandığını, ancak şimdi yeni bir durumla karşı karşıya olduğunu söylüyor.

Wedbush Securities analisti Dan Ives, şirketin yeni ve belirsiz sulara yöneldiğini söyledi.

"Tesla kendi alanını koruyor ama aynı zamanda bu EV vergi teşviklerinin giderek daha fazla GM, Ford ve sendika güdümlü diğer yiğitlerin yararına olduğu için bir rüzgar var" dedi. "Ve Tesla, bugün faturaların olduğu gibi bu eğilimin yanlış tarafında."

Musk, Tesla'da uzun süredir sendikalaşmaya karşı çıkıyor ve şirket, Fremont montaj fabrikasındaki koşullar nedeniyle haksız emek uygulamalarıyla suçlanıyor. Tesla'nın, sendikaya üye olup işçiyi sendikayla bağlantılı faaliyetler nedeniyle işten çıkarmaları halinde haksız bir şekilde hisse senedi seçeneklerini kaybetmekle tehdit ettiği tespit edildi.

Musk'ın koronavirüse tepkisi yeni eleştiriler aldı. Tesla, başlangıçta yerinde barınak kısıtlamaları yürürlüğe girdiğinde tesisi açık tuttuğu ve ardından siparişler sona ermeden yeniden açıldığı için muhalefetle karşılaştı. The Post, şirketin cezalandırılmayacağına dair söz vermesine rağmen, Tesla'nın işe dönmek yerine evde kalmayı seçen işçilere fesih bildirimi bile verdiğini bildirdi.

NLRB, haksız emek uygulamalarıyla uğraşan Tesla'nın işten atılan işçiyi eski durumuna getirmesi ve Elon Musk tweet'ini temizlemesi gerektiğini söyledi
Bu arada Tesla, son zamanlarda “Tam Kendi Kendine Sürüş” adını verdiği yazılımın piyasaya sürülmesiyle düzenleyicileri daha da zorladı ve yeteneklerini halka açık yollarda beta testçilerinin eline veren teknolojiyi yerleştirdi.

Musk, yazılımın prime time için hazır olmadığını kabul etti ve bunu "tartışmalı" bir teklif olarak nitelendirdi, Tesla'nın "Tam Kendi Kendine Sürüş çalışması yapması" gerektiğini söyledi ve hatta Twitter'da bir sürümün "aslında harika olmadığını" söyledi. Hükümetin Autopilot'a yönelik soruşturması, onları şehir sokaklarında ve daha önce yazılımla sınırlı olan diğer yerlerde gezinmek için dağıtan özelliklerin bir uzantısı olan Tam Kendi Kendine Sürüş konusunda yaklaşmakta olan eylemlerin sinyalini verebilir. Los Angeles Times'ın Mayıs ayında bildirdiğine göre, eyaletteki otonom araçları düzenleyen California Motorlu Araçlar Departmanı, Tesla'yı Tam Kendi Kendine Sürüş terminolojisine göre "incelemeye" koydu.

Ives, Tam Kendi Kendine Sürüş konusundaki endişeleri şirket için “kara göz” olarak nitelendirdi.

"Bence birkaç yıl içinde ilk kez Tesla'nın hem tedarik zinciri rekabeti hem de güvenlik sorunlarının ön plana çıktığını görüyor ve Musk ve şirketin bunu yönlendirmesi gerekiyor: bu kritik bir zaman" dedi.

Şirketle yakın olan ve Musk ile görüşen Tesla yatırımcısı Ross Gerber, Biden yönetimi ile ilerleme kaydetmedeki başarısızlığın CEO'nun stratejik bir hatası olduğuna inanıyor. Yönetim, her ikisi de Musk'ın odak noktası olan elektrikli araçlar ve yeşil enerji için milyonlarca teşvik sağlamaya hazırdı, ancak Tesla şefi savunma pozisyonu aldı.

Gerber, "Tesla Biden'ın arkasına geçerse, [Musk] Biden'ı bile destekleseydi, yönetim için büyük bir destek olurdu ve Biden Tesla'ya yardım etmek için her şeyi yapardı" dedi.

Bu başarısızlık Musk'a düşüyor, diye ekledi.

Gerber, "Sanırım elini yanlış kullandı ve şimdi canını acıtıyor" dedi. "Maliyet bu."

Kaynak: The Washington Post

tesla-1738969.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.