Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Yeni Specialized Levo: Şu Anda En İyi Elektrikli Dağ Bisikletidir


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Yeni Specialized Levo, Şu Anda En İyi Elektrikli Dağ Bisikletidir

specialized-levo-ec-1616455178.jpg?crop=

GÜNCELLENMİŞ, İYİLEŞTİRİLMİŞ VE İYİLEŞTİRİLMİŞ—YENİ, ÜÇÜNCÜ NESİL SPECIALIZED LEVO MÜKEMMELDİR.

Çıkarım: Muhteşem motor, harika kadro, harika her yönüyle performans—yeni Levo, e-dağ bisikletlerinin kralıdır.

150 mm arka ve 160 mm ön hareket mesafesine sahip e-patika bisikleti

5.5 saate kadar sürüş süresi için 700 Wh pil

27,5 inç arka tekerlek ve 29er ön

Dijital göstergeli ve gelişmiş özelliklere sahip yeni kontrol ünitesi

13.000 $ ve 15.000 $ fiyatla iki model

Fiyat: 13.000 $ (test edildiği gibi Levo Pro Carbon)

Ağırlık: 49,7 libre (S3)

Specialized, e-bisikletlerini çoğundan farklı şekilde yapıyor. Sadece kendi çerçevelerini tasarlamakla kalmıyor, aynı zamanda kendi motorlarını ve yazılımlarını geliştiren birkaç markadan biri. Bu, bu markanın e-bisikletlerini, iki motordan (Shimano veya Bosch) biri tarafından çalıştırılan çoğu e-bisikletten daha benzersiz kılıyor. Specialized'in e-bisikletleri bile farklı hissettiriyor ve farklı sürüyor ve markaya özgü özelliklere sahip - yeni nesil Levo'ya fayda sağlayan bir yaklaşım.

specialized-levo-6-1616454057.jpg?crop=0

Karışık Tekerlek Boyutları

27,5 inçlik arka tekerlek, zincir payandalarından 14 mm keser; ön 29er.

specialized-levo-10-1616454055.jpg?crop=

Ayarlanabilir Geometri

Yeni Levo'nun altı olası geometri ayarı vardır.

specialized-levo-19-1616454090.jpg?crop=

Daha Hızlı Yuvarlanma

T7 hamurlu daha hızlı dönen bir arka lastik, menzili yaklaşık yüzde 10 artırır.

specialized-levo-25-1616454095.jpg?crop=

Patlama Korumalı

Şarj portundaki bir kapı ve geliştirilmiş çift conta, suyu dışarıda tutar.

specialized-levo-13-1616454073.jpg?crop=

Küçük ve Düzenli Ekran

Yeni Levo, üst boruda MasterMind Turbo Kontrol Ünitesi adı verilen düzenli bir ekrana sahip.

Specialized Levo—Gezi İzlenimleri

Genel olarak, Özelleştirilmiş bisikletlerin bulabileceğiniz en parlak e-MTB deneyimini sunduğunu düşünüyorum. Onları listemin en üstüne koyan sadece bir şey değil, birçok şey var - düşük profilli ve iyi tasarlanmış mod anahtarına sahip süper temiz kokpit, Akıllı Kontrol gibi benzersiz özellikler, çok sessiz ve alçak titreşim motoru ve mükemmel ayarlanmış destek. Markanın çerçeve mühendisliği ve süspansiyon uzmanlığını da eklediğinizde, korkunç bir varlık kombinasyonuna sahip olursunuz. Ve ihtiyacım olduğunda, o büyük 90 Nm torka sahip olmak kesinlikle güzel.

Bu önemli çünkü yola çıktığınızda, onu hissedebilir ve yaşayabilirsiniz - hepsini. Ve daha iyi bir genel deneyim sağlar. Evet, bazı markalar daha havalı olabilir, diğer bisikletler kesinlikle daha iyi değerlerdir, ancak yüzünüzü güldürmek ve mümkün olan en iyi sürüşü elde etmek söz konusu olduğunda, her sürüşte, hiçbir bisikletin yeni Levo'nun yapma becerisine uygun olduğunu düşünmüyorum. 

specialized-levo-34-1616454108.jpg?crop=

Yeni (daha uzun) geometrisi, daha büyük pili ve daha ağır hizmet tipi süspansiyonu ile yeni Levo, 49,7 pound (22,5 kg) büyük ve ağır bir bisiklettir. Ve 29 kiloluk bir arazi bisikleti gibi tam olarak titreşmese de, şaşırtıcı derecede hafif bir his ve beklediğimden daha kolay yönetiliyor.

Hafif bir dokunuşla (e-bisiklet için) dönüşler yapar ve daha kısa bir bisiklet gibi geri dönüşlerin etrafında döner: Tüm bunlar için en azından biraz kredi daha küçük arka tekerleğe ve daha kısa arka uca gitmelidir.

Tabii ki, daha hafif, güçsüz bir bisiklet gibi dans edemez ve juke yapamaz, ancak yine, Levo'ya pilotluk yapmak bir güreş maçı veya korkunç bir üst vücut antrenmanı değildir. Kullanım sezgisel ve hoş bir şekilde hassastır. Kış sonu/ilkbahar başı sürüşlerimden bazıları, her zamanki teknik zorluklarının yanı sıra - iniş ve çıkışlarda - kaçınılmaz olarak kar ve çamurla kaygandı ve Levo, ince ayarlara ve vücut İngilizcesi uygulamasına iyi yanıt verdi. Benden uzaklaştığını hiç hissetmedim; Kontrolün her zaman rahat olduğunu hissettim.

Aynı zamanda sağlam (sürpriz değil) ve durdurulamaz bir kaya parçası gibi yokuş aşağı varil var. Modern arazi bisikletlerinin araziyi iyi bir şekilde sürebileceğini düşünüyorsanız, arkasında 20 pound daha ağırlığa ve harika süspansiyona sahip bir tane deneyene kadar bekleyin - bu bisikleti çevrimdışına almak zordur. Havada da dengeli, bu yüzden göndermekten çekinmeyin - bir e-bisikletin ekstra kütlesinin, aksi takdirde yeteneğimin sınırlarında olan atlamaları kolaylaştırdığını düşünüyorum.

specialized-levo-26-1616454100.jpg?crop=

Çevirmeli motoru da var. Bu büyük 90 Nm torka ihtiyaç duyulduğunda sahip olmak kesinlikle güzel, ancak daha etkileyici olan, Levo'nun motorunun ne kadar doğal hissettirdiği. Tüm motorlar daha iyi hale geliyor, ancak yine de en uyumlu olduğu için Özelleştirilmiş motoru sürüşü en zevkli buluyorum. Diğer motorlarla karşılaştırıldığında, gücümün nasıl hissettiği ile gücünün nasıl hissettirdiği arasında en az kopukluk var; gücümün bittiği yer ile gücünün başladığı yer arasında daha az ayrım. Bu Levo motorda dalgalanmalar, sarsıntılar, gecikmeler ve açıkçası yapay doğa daha az yaygındır. Yani, gücümü yapay olarak artıran bir bisiklete bindiğimi biliyorum, ama bu bisiklette patika sürmek, bir video oyunu oynamak gibi değil, patika sürmek gibi hissettiriyor.

Yeni Levo, gerçekten iyi yapılmış büyük, tam güçlü, elektrik destekli bir arazi bisikletidir. Evet, fiyat yüksek, ancak motor, kullanım, özellikler ve performans—üçüncü nesil Levo'da her şey var.

Specialized Levo—Güncellenmiş ve Ayarlanabilir Geometri

Benimle söyle: Yeni Levo daha uzun ve daha gevşek. Ama bundan çok daha fazlası var. Specialized ayrıca en yeni dağ bisikletlerinde kullandığı “S boyutlandırma” sistemini de benimsedi.

specialized-levo-10-1616454055.jpg?resiz

Bu sistem, temel olarak bekleme yerine erişimi kullanır. Bu, çoğu sürücüye daha fazla stabilite için daha büyük bir boyuta çıkma veya daha çevik bir his için daha küçük bir boyuta inme esnekliği sağlar. En küçük boyut olan S1, daha fazla bekleme için (S2'den yaklaşık 25 mm daha düşük) 150 mm'lik daha kısa bir seyahat çatalı kullanır ve 4 fit-11'e (1,5 m) kadar olan sürücülere uyar. Flip tarafında, Specialized en büyük S6'nın 6 fit-8 (2,03 m)'ye kadar olan sürücülere uyduğunu söylüyor.

Yeni Specialized Stumpjumper Evo gibi, yeni Levo da iki geometri ayarlama aracına sahiptir. Zincir mafsalındaki yongalar, orta göbek yüksekliğini ± yedi milimetre olarak ayarlar (ve koltuk ve başlık borusu açılarını biraz değiştirir), kulaklık başlıkları üç başlık borusu açısı ayarı sunar.

Matematiği yaptıysanız, bu altı olası geometri ayarı anlamına gelir. Örnek olarak S3 boyutu kullanıldığında, başlık borusu açı aralığı 63,5 ila 65.5 derecedir ve koltuk borusu açı aralığı 76 ila 77 derecedir. BB düşüşü eksi 35 mm ile eksi 25 mm arasında değişir ve yaklaşık 342 mm ila 352 mm BB yükseklikleri sağlar. Dingil mesafesi uzunlukları 1.217 mm'den başlar ve 1.240 mm'ye kadar çıkar.

levo-neutral-geometry-1616444035.png?res

Geometri ayarı, tunerler ve ince ayar yapanlar için harika bir özelliktir, ancak Levo'nun ayarlamaları, şok montajındaki basit bir flip-chip'ten daha fazla ilgilidir, bu nedenle değişiklikleri patika üzerinde yapmanız pek olası değildir.

Specialized Levo—Karma Tekerlek Boyutları

Yeni Levo, 27.5 arka tekerleği ve 29'u önde olan karma tekerlekli bir bisiklettir. Daha küçük arka tekerlek, zincirleri 29er'i temizlediğinde olacağından daha kısa tutar. Zincir destekleri 447 veya 441 mm'dir (düşük/yüksek BB konumu). 29er arka tekerleğe sahip gen 2 Levo, 455 mm'lik kalbe sahiptir, bu nedenle önemli bir farktır. Yeni Levo'nun 2,6 inçlik bir arka lastiğe uyduğu konusunda uzmanlaşmış iddialar.

Specialized Levo—Pedal İçin Üretildi

Pedal çevirdiğinizde yalnızca bir e-MTB'nin motorundan bir destek alırsınız, bu nedenle Specialized, Levo'nun bol miktarda yerden yüksekliği olduğundan emin oldu. Nominal BB yüksekliği, Stumpy Evo'lardan biraz daha yüksektir ve bisiklet, yüksek BB konumunda gönderilir. Bunun da ötesinde, bisiklette kısa 160 mm krank bulacaksınız.

specialized-levo-21-1616454091.jpg?resiz

Güçlendirilmemiş tüm bisikletlerimde 170 mm krank çalıştırıyorum, bu nedenle 10 mm daha kısa kranklar hemen fark edildi. Birkaç mil sonra, daha kısa krank uzunluğunu hissetmeyi bıraktım, ancak fayda sağlamadı - genellikle altımdan geçen kayaları ve kökleri izlerken bile krankları döndürmeye devam edebildim.

Specialized Levo—Askıya Alma Güncellemeleri

Tüm yeni süspansiyonlu bisikletler gibi (bildiğim kadarıyla), yeni Levo'nun ilerici (yaklaşık yüzde 22 ilerleme) kaldıraç oranı var. Bir hava şokuyla birlikte geldiğinden, biniciler ilerlemeyi hava hacmi ara parçalarıyla daha da ayarlayabilir.

levo-leverage-1616444337.png?resize=980:

Specialized, Stumpy Evo'nun kinematiği ile başladığını ancak daha ağır bir motosikletin talepleri için değiştirdiğini söylüyor. Specialized'in süspansiyon araştırma ve geliştirme müdürü Chance Ferro, "E-bisikletlerin ek ağırlığını kesinlikle dikkate alıyoruz ve bazı durumlarda bir miktar yay ilerlemesi veya düşük hızda sönümleme ekliyoruz, ancak bu farklılıklar çok hafif hale geldi" dedi.

Specialized'e göre, markanın son zamanlardaki diğer tam süspansiyonlu bisikletleri gibi, Levo da başlangıçta arkaya doğru bir aks yoluna sahip. Şirket, diğer bazı markalar gibi bunu bir avantaj olarak lanse ediyor, çünkü arka tekerleğe, daha az hız kaybı için tümsekler yönünde (geri ve yukarı) izleme yeteneği veriyor. Bu aks yolu, yeni Levo'da iki kat önemlidir, çünkü 29er tekerleğin yanı sıra tümseklerin üzerinden geçmeyen daha küçük 27.5 arka tekerleği çalıştırır.

Aks yolu, hareketin yaklaşık 65 mm'sinde yön değiştirmeye başlar ve dibe doğru giden ileri yolu başlatır. Bu, pedal geri beslemesini azaltır ve daha az dirençle süspansiyon akışına yardımcı olur.

Specialized, süspansiyon uçlarıyla uğraşmaz, enduro/DH dereceli malzemeler seçer. Arkada bir Fox Float X2 şoku ve ön tarafında 160 mm (en küçük boyutta 150 mm) sağlam bir Fox Float 38 kullanıyor.

Specialized Levo-Motor İyileştirmeleri

Specialized, Levo'nun motorunu küçültmedi veya hafifletmedi - 90 Nm'ye kadar tork ve 565 watt'a kadar asist ile hala en güçlülerinden biri - ancak birkaç dikkate değer iyileştirme yaptı. En önemlisi, daha sert, daha sağlam bir kayış olup, umarız, bazı sürücülerin önceki nesil motorlarıyla bildirdiği sorunlu bir sorunu çözecektir.

specialized-levo-25-1616454095.jpg?resiz

Diğer bir iyileştirme, şarj portunun etrafındaki geliştirilmiş sızdırmazlıktır. Şimdi fişte "gereksiz contalar" bulunan bir kilitleme kapısının arkasında. Bu, bisikleti basınçlı yıkamayı kolaylaştırır (yine de, her zaman olduğu gibi, bisikletinizi basınçlı suyla yıkarken dikkatli olun).

Specialized Levo—Firmware Yükseltmeleri

Bu en yeni Levo'nun bir diğer önemli geliştirmesi, kablosuz güncellemeleri alabilmesidir. Bu, artık Levo'nuzun donanım yazılımını güncellemek için bir servis randevusu planlamanıza gerek olmadığı anlamına gelir.

Üçüncü nesil Levo'nun motoru, Levo SL motorunun donanım yazılımına dayalı yeni 2.2 donanım yazılımı alır. Sistemi daha verimli hale getirir ve aktarma organları aşınmasını azaltır. Uzman temsilciler, bu ürün yazılımı güncellemesinin gen sahipleri için ücretsiz olduğunu belirtti. 2 Levo. Ayrıca yaz sonunda gelecek olan ve Levo'ya gelişmiş güvenlik özellikleri getirecek bir güncelleme hakkında bilgi verdiler.

specialized-levo-13-1616454073.jpg?resiz

Specialized Levo—MasterMind Kontrol Birimi

Specialized, e-bisikletlerinin bilinen temiz ve minimum kontrollerini korur, ancak üst tüpte Gorilla Glass ekranlı küçük bir renkli ekran ekler. MasterMind Turbo Kontrol Ünitesi (TCU) olarak adlandırılan, önceki Levo'nun LED ışıklarından çok daha fazla (ve daha ayrıntılı) bilgi sunar. Yeni ekran, Specialized Mission Control uygulaması aracılığıyla özelleştirilebilir ve her sayfada 30 mevcut metrikle doldurulmuş üç adede kadar veri alanına sahip birden fazla sayfa görüntüleyecektir. Canlı Tüketim gibi bu metriklerden bazıları, sürücüyü mevcut pil ömrünü daha verimli kullanmaya yönlendirmeyi amaçlar.

Yeni MasterMind'de çok daha fazla işlevsellik de var. Artık bir barometrik altimetreye sahip ve ANT+ ve Bluetooth kalp atış hızı monitörlerine ve Garmin Dikiz Radar ünitelerine bağlanabiliyor. Ancak MasterMind, Garmin ünitesi gibi verileri kaydetmez, ancak akıllı telefonunuzdaki Mission Control uygulaması aracılığıyla sürüşlerinizi kaydedebilir ve yükleyebilirsiniz.

specialized-levo-15-1616454078.jpg?resiz

Daha önce olduğu gibi, üç stok yardım modu vardır: eko, iz ve turbo: tüm modlar uygulamada ince ayar yapılabilir. Ayrıca, anında yüzde 10'luk artışlarla yüzde 10'dan yüzde 100'e kadar sabit bir yardım seçmenizi sağlayan yeni bir MicroTune modu da var. Specialized, bunun "sürücü ortakları için çabanın kolay eşitlenmesini" sağladığını ve motorun çıkış gücünü yalnızca ihtiyaç duyulanla sınırlayarak menzili artırdığını söylüyor.

Ayrıca, Specialized'in uygulamada istenen süreyi, mesafeyi veya kalp atış hızı hedefini (ve kalan istenen pil ömrünü) aramanıza izin veren mükemmel Akıllı Kontrol ayarı da taşınır ve motor bu hedeflere ulaşmak için desteğini otomatik olarak ayarlar.

Specialized Levo—Pil ve Menzil

Yeni Levo, Specialized iddialarına göre 5.5 saate kadar sürüş süresi, 43 mil menzil veya 2.500 metre yükseklik kazanımı sunan büyük bir 700Wh pil alıyor. Tabii ki, bu en iyi senaryo ve Eco modunda. Ama bu çok büyük bir pil ve şarjlar arasında size bisikletle bolca zaman kazandırmalı.

levo-range-estimates-1616443475.png?resi

Örneğin, patika modunu kullanarak - singletrack arasındaki bağlantılar için biraz turbo ile - 1.700 fitten (518 m) fazla tırmanışla 20 millik (32.2 km) bir yolculuk yaptım ve yüzde 42 pil ile bitirdim (ve çünkü pil tüketimi için önemli, ben, ugh, binmek için 180 pound (81.6kg) donatıldım.

Specialized iddiası, pilin az bozulma ile 1.000'den fazla şarj döngüsü için iyi olduğunu iddia ediyor. Yeni Levo için harici menzil genişletici seçeneği yoktur—Çoğu sürücü için büyük pilin yeterli olması gerektiğine dair özel rakamlar.

Menzil hakkında bir bilgi: Lastik bileşiminden etkilenir ve menzile giren daha yumuşak, daha kavrayıcı lastikler. Bu nedenle Levo, Özelleştirilmiş T9 bileşenli bir ön lastiğe ve daha sert bir T7 arka lastiğe sahiptir. Uzman bir temsilci, T9 arka lastiği kullanmanın menzili yaklaşık yüzde 10 azaltacağını tahmin etti.

specialized-levo-28-1616454100.jpg?resiz

Specialized Levo—Modeller

Yeni Levo iki karbon modelinde piyasaya çıkıyor: 15.000 $'lık S-Works ve 13.000 $'lık Pro. Her iki bisiklet de aynı çerçeveyi, motoru, pili, MasterMind TCU/ekranını, Fox Factory Float X2 şokunu ve Factory Float 38 çatalı, Özelleştirilmiş karbon gidonunu ve Praxis karbon kranklarını kullanır.

Bisikletler arasındaki büyük fark: S-Works, SRAM'ın XX1 Eagle AXS vites değiştiricisini ve arka vites değiştiricisini, bir RockShox Reverb AXS damlalığını, Özel sponsorlu Loic Bruni'nin imza koluna sahip Magura MT7 frenlerini ve daha hafif Roval Traverse SL karbon tekerleklerini alır.

21-levog3-sw-2297-1616443650.jpg?crop=0.

Pro - benim inceleme bisikletim - SRAM X01 Eagle mekanik vites değiştirme, bir Fox Factory Transfer damlalığı, SRAM Code RSC frenler ve Roval Traverse karbon tekerlekleri alır.

Üst düzey parçalara sahip e-bisikletler ucuz olmayacak, ancak yine de bu yeni Levo'lar pahalı. Karşılaştırma için, Shimano'nun mükemmel EP8 motoru, Shimano XTR aktarma organları ve frenleri, Fox Factory şoku, çatal ve damlalık, karbon jantlar ve karbon çubuk/gövde ile yeni 150mm Canyon Spectral:ON CF 9, 9.000 $ (6.000 $ veya 4.000 $ daha az) Levo modellerinden daha). Ancak Kanyon, daha küçük bir 630Wh pile, alüminyum (karbon değil) arka uca, daha az tork (85Nm) yayan bir motora ve daha hafif hizmet tipi süspansiyon bileşenlerine sahiptir.

150/160 mm hareket mesafesine sahip bir Trek Rail 9.9 AXS, bir Bosch Performance Line CX motoru, bir SRAM AXS aktarma organı, bir RockShox AXS damlalığı, karbon jantlar ve RockShox Ultimate süspansiyonu (Zeb çatalı, Süper Deluxe şok) 13.000 $ 'dan geliyor. Ancak Kanyon gibi, Trek'in motoru daha az torka (maks. 85 Nm) ve daha küçük 625 Wh pile sahiptir.

Kaynak: Bicycling 

bottom-bracket-1204870.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.