Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2021 Admin Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2021 Hyundai'nin Fuel Cell Trailer Drone'u Kamyonsuz Kamyonculuğun geleceği Bu hafta Hyundai Motor Group'un Hidrojen Dalgası forumundan çıkan belki de en radikal hidrojenle çalışan konseptler, bu Trailer Drone konsepti ve üzerine oturduğu modüler Fuel Cell e-Bogie konsepti. Bu araçlar birlikte, sıfır emisyonlu hidrojen yakıt hücrelerinin ve otonom sürüş teknolojisinin bir araya gelerek kamyon taşımacılığı ve lojistik hakkındaki düşüncelerimizi değiştireceğini hayal ediyor ve her şey kamyonun çoğunu terk etmekle başlıyor. E-Bogie, adını ve ilhamını, bir tren vagonunun her iki ucunda da bindiği iki akslı alt çerçeveler olan bojilerden alır. Kamyondan daha fazla "nakliye robotu" olan e-Bogie, esasen bir hidrojen yakıt hücresiyle çalışan otonom bir elektrikli şasidir. E-Bogie, dört tekerlekten bağımsız direksiyonu sayesinde yerinde dönüş ve çapraz "yengeç yürüyüşü" sürüşü gibi etkileyici manevralar yapabilir. Etli, düşük profilli tasarımı, küçük bir nakliye konteyneri veya başka bir yük taşımasına izin verir. Küme Modunda birden fazla e-Boji birlikte çalıştığında işler ilginçleşiyor. Her iki ucuna birer tane olmak üzere tam boyutlu bir yarı treylere bir çift e-Boji yerleştirin ve Hyundai'nin Treyler Drone dediği şeye sahip olursunuz - nakliye tersanelerinde, otoyollarda ve hatta şehir merkezlerinde kendini yönlendirebilen otonom bir treyler. Her iki uçtaki çift bağımsız direksiyon sayesinde Hyundai, büyük treylerlerin dar virajlarda ve küçük döner kavşaklarda ustalıkla kolayca yönlendirilebileceğini öngörüyor. Mekanik olarak, e-Bogie, Trailer Drone'un önü veya arkası olabilir, ancak treylerin kendisi, otonom otonom sürüşe yardımcı olmak için bazı sensörleri barındırır ve ön ve arka paneller yüksek hızlı aerodinamiğe yardımcı olur. Ek olarak, Hyundai bu drone'ların daha iyi aerodinamik ve uzun mesafe verimliliği için birbirine yakın kümelenmiş olarak otoyolda takım halinde hareket edebileceğini hayal ediyor. Hyundai, bu araçların H2 dolum başına 621 mil (1.000 km) üzerinde kapasiteye sahip olduğunu tahmin ediyor. Varışta, treyler açılabilir ayaklar üzerine kaldırarak ve alttaki e-Bojilerin uzaklaşmasına izin vererek kendini otonom olarak boşaltabilir. Hatta her biri bağımsız bir e-Bogie tarafından nihai varış noktasına taşınabilen üç küçük konteynere bölünebilirler. E-Bogie araç platformu, nakliye ve lojistik dışında bile faydalı olabilir. Hyundai ayrıca, acil servis ekipmanı ile tek bir Yakıt Hücresi e-Bojisini donatan bir Kurtarma Uçağı konseptini de sergiledi. Konsept, tehlikeli yangınla mücadele veya afet yardım durumlarına özerk olarak yerleştirilebilir veya Rescue Drone platformunun üzerinde şarj edilen ve depolanan bir hava drone'unun video akışını izleyen müdahale ekipleri tarafından uzaktan çalıştırılabilir. Hyundai, dronun tekerlekleri arasında, yaralı kişileri tahliye etmek için daha fazla ekipmanın veya bir çift sedyenin yerleştirilebileceği bir iç bölme için bile yer olduğunu söylüyor. Bu araçların üretime ne kadar yakın olduğu hemen belli değil. Bu yakıt hücresi tabanlı e-Bogie konseptleri, Hyundai Motor Group'un hidrojeni geleceğin yenilenebilir yakıtı olarak yaygınlaştırmaya yönelik Vision 2040 hedefinin sadece bir örneğidir; Güney Koreli şirketin yerel hükümetinin özellikle desteklemeye hevesli olduğu bir hareket. Bu haftaki Hydrogen Wave forumunun bir parçası olarak, Hyundai ayrıca bir çift hidrojenle çalışan ağır hizmet aracını ve bir yakıt hücreli plug-in hibrit spor otomobil olan Vision FK konseptini piyasaya sürdü. Kaynak: ROADSHOW
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın