Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Mayıs , 2021 Admin Gönderi tarihi: 20 Mayıs , 2021 Ford'un elektrikli F-150 yıldırım pikabı burada Amerika'daki en popüler kamyonet şimdi çok daha fazla aküyle geri döndü. Ford, tamamen elektrikli F-150 Yıldırım'ı Çarşamba gecesi bir etkinlikte, elektrikli araçların gerçekten ana akım haline geldiği noktayı müjdeleyebilecek bir anda ortaya çıkardı. Ford F-150, kırk yılı aşkın süredir Amerika'da en çok satan kamyon olmuştur. Aslında, Cox Automotive'in verilerine göre F serisi kamyonetler Amerika'da en çok satan "hafif araç". Elektrikli bir kamyon, Ford'un büyük bir yatırımcı olduğu bir elektrikli araç başlangıcı olan Tesla ve Rivian gibi rakiplerinin önüne geçmek için Ford için büyük bir fırsatı temsil ediyor. Ama aynı zamanda büyük bir meydan okumayı da temsil ediyor. Ford, alıcı alıcılar arasında itibarını inşa etmek için bir yüzyıldan fazla zaman harcadı ve bu pazara kötü bir giriş, bunu boşa harcayabilir. "Piyasadaki elektrikli kamyonların patlaması sektörde heyecan verici bir zaman geçirmesine rağmen, birincil kârlılık kaynağını korumak için rekabette iki adım önde olması gereken Ford gibi otomobil üreticileri için de bir tehdit oluşturuyor," Edmunds.com'da bir endüstri analisti olan Jessical Caldwell dedi. Hızlı ve güçlü F-150 Lightning, ön ucundaki ve bagaj kapısındaki ışık çubukları ve yalnızca lityum iyon pillerden gelen elektrikle çalışması dışında birçok yönden geleneksel bir F-150 kamyonudur. Elektrik motorları muazzam bir güç sağlayabilir, bu da mühendislerin Yıldırım'ı henüz Ford'un sunduğu en güçlü F-150 F-150 haline getirmesini sağladı. Bir motorun olmaması aynı zamanda tasarımcıların, çoğu pikap kamyonunda eksik olan, mağara gibi kapalı bir depolama alanı yaratmalarına da olanak sağladı. Başkan Joe Biden Salı günü hızlı bir test sürüşü için bir tane aldı ve daha sonra "Bu enayi çabuk!" Dedi. Kamyon başlangıçta iki boyutta akü paketi ile satışa sunulacak. Daha büyük batarya paketi, 300 millik bir sürüşe olanak tanıyacak, ancak çekme ve çekme bu mesafeyi azaltma eğiliminde olacak. Daha ucuz modellerdeki daha küçük akü paketi, kamyonun yeniden şarj edilmesi gerekmeden önce tahmini 230 mil sürüş sağlar. Daha büyük isteğe bağlı pil paketi ile Lightning, bir çekme gücü ölçüsü olan 563 beygir gücü ve 775 pound-feet tork üretebilecek. Ford'a göre 10.000 pound'a kadar çekebiliyor ve yaklaşık 4,5 saniyede tam bir duraktan saatte 60 mil'e çıkacak. Daha küçük batarya paketi ile 426 beygir gücü üretecek, ancak yine de 775 pound-feet tork pompalayacaktır, bu genellikle çekme gibi iş görevleri için daha önemli bir rakamdır. Daha büyük paket, yüksek hızlı off-road çöl sürüşü için tasarlanmış yüksek performanslı Ford F-150 Raptor kamyondan daha fazla beygir gücü ve tork sağlar. Ford F-150 Lightning'in fiyatları, elektrikli araçlar için herhangi bir federal ve eyalet vergi teşvikleri hariç, 40.000 $ 'ın hemen altında başlayacak. Yatak gibi düz duran deri koltuklar ve kabinde katlanabilir bir masa gibi özelliklerle daha lüks versiyonlar 90.000 dolardan fazlaya mal olacak. Başlangıç fiyatı Tesla Cybertruck'a benzer, ancak bu fiyata Tesla kamyonu iki tekerlekten çekişli olacak. En ucuz gazla çalışan F-150'den yaklaşık 10.000 $ daha fazla. Bir kamyon gibi görünmesi gerekiyor Lightning'in gövdesinin ve çerçevesinin çoğu, standart bir benzinli veya dizel F-150'den farklıdır. Ancak kamyon hala bir F-150 olarak belirgin bir şekilde tanınabilir. Ford yöneticileri bunun kasıtlı olduğunu söyledi. Elektrikli kamyonet alıcıları, Ford araştırmacıları ile odak gruplarında, elektrikli kamyonetlerin kesinlikle kamyon şeklinde olması gerektiğini söyledi. Kamyon sahipleri, kama şeklindeki Tesla Cybertruck gibi, bir kamyonun temel işlevselliğini engelleyebilecek tuhaf şekiller istemediklerini söylediler. Lightning'in baş mühendisi Linda Zhang, "Sadece kamyon sahiplerimiz değil, kamyonun görünümünü isteyen tüm kamyon sahipleri" dedi. Bu geleneksel kamyon şeklinin bir avantajı, yeni F-150'nin içinde motor bulunmayan geniş bir kaput alanına sahip olmasıdır. Bu, F-150'ye sektördeki en büyük bagajı - ön bagajı - verir, Ford övünür. Kamyon, kaputunun altında 400 pound taşıyabilir. Diğer F-150'lere benzerliğine rağmen, Lightning'in neredeyse tüm alüminyum gövde panelleri, tavan ve kapılar dışında, geliştirilmiş aerodinamik için içten yanmalı motorlu kamyonlardan biraz farklı şekilde şekillendirildi. Altında, Lightning'in büyük pil paketleri ve elektrik motorlarına yer açmak için kamyonun şasisi de gazla çalışan kamyonlardan farklı bir şekle sahip. Dört tekerlekten çekişli kamyon - en azından başlangıçta, Ford iki tekerlekten çekişli bir versiyon sunmayacak - ön tekerlekler için bir elektrik motoru ve arka için bir başka elektrikli motora sahip. Lightning ayrıca, ev tipi fişler ve USB güç bağlantı noktaları dahil olmak üzere, içinde elektrik prizlerine sahiptir. Kamyonun sahte ızgarası, kolay erişim için kaputla birlikte açılır, böylece önlük masa olarak kullanılabilir. Kapaktaki ışıklar aydınlatma sağlar. Bol fiş Yıldırım'ın yatakta da güç noktaları vardır. Toplamda, kamyonda 10 adet 120 voltluk priz ve bir adet 240 voltluk priz vardır. Ford'a göre, elektrikli F-150 bir şantiyeyi üç gün boyunca çalıştırabilirken, yine de 80 millik bir sürüş için gücü kalmış durumda. Ayrıca, elektrik kesintisi sırasında bir eve güç sağlayabilir. Gelecekte Ford, kamyon için daha yüksek elektrik oranlarının olduğu saatler boyunca bir eve güç sağlamasına izin verebilecek bir yazılım yayınlamayı planlıyor. Daha sonra kamyon, güç oranlarının daha düşük olduğu saatlerde kendi pillerini şarj edecektir. İçeride, F-150 Lightning'in gösterge paneli, Ford Mustang Mach-E elektrikli SUV'dekine benzer büyük, dikey olarak yönlendirilmiş bir orta dokunmatik ekrana sahip. Kısa süre önce yeniden tasarlanan gazla çalışan F-150 gibi, Yıldırım da Mavi Yolculuk adı verilen ve sürücülerin büyük otoyolların bazı bölümlerinde direksiyondan ellerini tamamen çekmelerine olanak tanıyan bir özelliğe sahip olacak. Ford, aynı zamanda elektrikli pikaplar üretmeye hazırlanan bir şirket olan Rivian'da büyük bir yatırımcı olsa da, Lightning, Rivian'ın mühendisliğine güvenmiyor. Yöneticiler, aracın tamamen Ford çalışanları tarafından tasarlandığını ve mühendisliğini yaptığını söyledi. Zhang, Ford mühendisleri için F-150 Lightning'in en az gazla çalışan bir F-150 kadar yetenekli olmasının önemli olduğunu söyledi. Kamyon, diğer tüm F-150'lerde olduğu gibi çekme, çekme, arazi ve aşırı sıcaklık testlerinden geçirildi ve en azından daha iyi olmasa da en az o kadar iyi performans göstermesi bekleniyordu. F-150'nin 2022 baharında piyasaya çıkması bekleniyor. Ford, onu otomobil üreticisinin Dearborn, Michigan'daki ünlü Rouge kompleksiyle aynı yerde yeni bir fabrikada inşa edecek. Kaynak: CNN
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın