Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Boom Supersonic: 'Dört saatte 100 Dolara dünyanın her yerine Uçabileceksiniz'


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Boom Supersonic: 'Dört saatte 100 Dolara dünyanın her yerine Uçabileceksiniz'

Havacılık endüstrisi krizde, karbon emisyonlarını azaltmak için küresel bir baskı var ve çoğumuz bir yıldan fazla bir süredir uçağa adım atmadık veya çok uzaktaki sevdiklerimizi kucaklamadık.

BB1gP8ZJ.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yaklaşık yirmi yıl önce Concorde'un emekli olmasıyla ölen süpersonik rüyayı yeniden canlandırmak, ilk bakışta çirkin bir fantezi gibi görünüyor.

Ticari olarak işletilen yalnızca iki süpersonik jetten biri olan İngiliz-Fransız yolcu uçağı Concorde, 1969'dan 2003'e kadar uçtu ve gülünç derecede pahalı ve çevre felaketiydi.

Ama şimdi bir grup yeni girişim süpersonik ve hipersonik projeler üzerinde çalışıyor. Geçtiğimiz Ekim ayında öncü Boom Supersonic, gerçek bir dürüstlükten iyiye IRL gösteri uçağı olan XB1'i piyasaya süren ilk uçak oldu.

CNN Travel, kurucusu ve CEO'su Blake Scholl ile Overture, 2026 yılına kadar yayına girmek istediği Mach 2.2 ticari uçağı ve şirketin iddialı uzun vadeli planları hakkında konuşmak için görüştü.

BB1gOXdm.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Zaman engelini aşmak
Denver, Colorado'dan bir video görüşmesinde Scholl, "Ya başarısız oluruz ya da dünyayı değiştiririz," diyor.

50'ler ve 60'ların Jet Çağı'ndan bu yana seyahat sürelerinde büyük bir hızlanma olmadı ve ekibi bunu değiştirmeyi umuyor.

"Bu zaman engeli bizi ayıran şeydir. Zaman engelini aşmanın ses engelinden daha çok önemli olduğuna inanıyoruz."

65 ile 88 kişi arasında oturacak şekilde tasarlanan Overture, uçağın Mach-2.2 hızlarından yararlanacak olan 500'den fazla okyanus ötesi rotaya odaklanacak - bugünün ses altı ticari jetlerinden iki kat daha hızlı.

BB1gPe8O.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

New York'tan Londra'ya bir yolculuk sadece üç saat 15 dakika sürer, Los Angeles'tan Sidney'e ise sekiz buçuk saate indirilirdi.

Scholl, zaman engelini aşmanın yaşamı değiştirebileceğini söylüyor. "Tatil yapabileceğimiz yerler değişir, iş yapabileceğimiz yerler değişir, aşık olabileceğiniz veya yakın olabileceğiniz değişiklikler."

Hedefi belirleyin, sonra geriye doğru çalışın
Boom Supersonic'in şu anki zaman çizelgesi, 1: 3 ölçekli XB1 prototip uçağını "yıl sonu civarında" uçurmak, 2022'de yeni bir ABD fabrikasında (TBD konumu) temelini atmak ve ardından 2023'te ilk Overture uçağını inşa etmeye başlamaktır.

BB1gOZpD.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Scholl, "Kendimizi Concorde'un kaldığı yerden devam ettiğimizi ve ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik olan en önemli şeyleri düzelttiğimizi görüyoruz" diyor.

Erişilebilirlik anahtardır. Amacı, 90'lı yıllarda gidiş-dönüş için 12.000 dolar veya bugünün parasıyla 20.000 dolar talep eden Concorde'un aksine, havayollarının iş sınıfına benzer bir fiyat noktasında ücret belirleyebilmesidir.

Scholl, "Bu seyahat değil, ömür boyu bir kez yapmayı umabileceğiniz bir şey," diyor ve ekliyor: "Ulaşmak istediğimiz yere karşı, dünyanın herhangi bir yerinde dört saat içinde 100 dolara."

Evet, doğru duydunuz.

"Şimdi oraya gitmemiz zaman alacak" diyor Scholl. Dört saatlik, 100 dolarlık rüya, Boom'un uzun vadeli hedefi, hatta iki veya üç nesil uçak.

"Pek çok insan bir veya iki adım ileriyi düşünüyor" diyor. "Daha fazla düşünmeyi ve 'on veya iki yıl içinde nerede olmak istiyoruz? Ve bu zaman ölçeğinde ne mümkün?' Demeyi faydalı buluyorum. Sonra geriye doğru çalışırsınız ve "oraya nasıl gideceğiz?" Dersiniz. "

Pandemik fırsat
Boom, sıfırdan% 100 karbon nötr yeni bir uçak tasarlayarak oraya nasıl ulaşmayı planlıyor. Dünyanın şu anki çılgın hali aslında istenmeyen bir bonus oldu.

Scholl, "Dünyada salgının olmasını istemezdim, ama aslında süpersonik olanın benimsenmesini hızlandıracak" diyor.

Havayolları filolarını küçültmek zorunda kaldı ve bazı durumlarda Boeing 777 ve Airbus A380 gibi geniş gövdeli jetler için erken emekliliğe zorlandı.

"İşler büyüme moduna geri döndükçe," diyor Scholl, "Süpersonik olarak pişirilen yeni nesil bir filo inşa etme fırsatı var. Bu aslında benimsemeyi kolaylaştırıyor."

Bir de uçağın 60 metrelik eğimli süper ince çizgileri var, içinde istenmeyen orta koltuklar için yer yok - salgın sonrası bir avantaj.

"Fizik, çirkin bir süpersonik jet tasarlamanıza izin vermez," diyor Scholl. Ama dış görünüşü ne olursa olsun, "757 ile yaklaşık aynı form faktörüne sahip, bu yüzden dar gövdeli kapılara sığıyor, bu da havayollarının onu gerçekten sevmesine neden oluyor."

Geniş gövdeli kapılar günümüzün aşırı sıkışık havalimanlarında birinci sınıf, bu nedenle büyük şişman uçakların yer bulması zor olabilir - ancak mütevazı bir Boeing 557, 737 veya, diyor Scholl, bir Boom Overture için öyle değil.

Yerleşik deneyim
Scholl, "Süpersonik özelliğin bazı doğal avantajları var" diyor. "Bir sonraki salgın için endişelendiğiniz için uçakta olmak istemiyorsanız, daha kısa bir süre uçakta olmak daha iyidir."

Boom'un ilk görevinin bir fark yaratacak kadar hızlı olmak olduğunu söylüyor. Sonunda ekibi dünyanın herhangi bir noktasını dört saat içinde bağlayabilmek isterken, bu aşamada temel amaç kırmızı göz uçuşunu gündüz uçuşuna dönüştürebilmekti.

Scholl, "Uçan bir yatak için business class'ta ödeme yapmak yerine, dünyanın en iyi yatağına sahip oluyorsunuz, ki bu, gitmeniz gerekmeden önceki gece evinizdeki yatak" diyor.

Bu uzun mesafeli olanaklara daha az odaklanılması, ekibin araç içi deneyimi mümkün olduğunca temiz, düzenli ve rahat hale getirmeye odaklanabildiği anlamına gelir.

Karbon nötr
Birçoğu için süpersonik seyahatin doğası gereği pahalı ve savurgan olması gerektiği fikrini sallamak zordur. Ancak Scholl şöyle diyor: "Kelimenin tam anlamıyla 1960'ların teknolojisinden bahsettiğimizi hatırlamak yardımcı oluyor. Çok şey değişti."

Uçak teknolojisi "alüminyumdan karbon fibere, kağıt ve sürgü kurallarının ve rüzgar tünellerinin çiziminden bilgisayar simülasyonu için uçakları optimize edebilmeye geçti. Jet motorları oluşturma yöntemimizi tamamen değiştirdik, bu yüzden artık daha sessizler ve onlar da Yeniden daha yakıt verimli. "

Bu, süpersonik uçuş maliyetlerinin çok düştüğü ve aynı zamanda artık alternatif yakıtlar için destek oluşturabileceğimiz anlamına geliyor.

Scholl, "Temelde yaptığınız şey atmosferdeki karbonu emmek, onu jet yakıtına sıvılaştırmak ve sonra onu uçağa koymaktır," diyor Scholl. "Yani uçağın arkasından çıktığında. Karbonu bir daire içinde hareket ettiriyorsunuz."

'Cüretkar bir hedef'
Öyleyse Boom Supersonic'in bugünün parasıyla sadece 100 $ 'lık bir fiyat noktasında dünyanın herhangi bir yerine dört saat içinde bağlanma konusundaki uzun vadeli hırsı ne kadar gerçekçi?

"Bu cüretkar bir hedef!" Syracuse Üniversitesi'nde bir havacılık endüstrisi uzmanı olan ve eski Airbus başkanı ve ABD Donanması sekreteri olarak görev yapan Profesör Sean O'Keefe diyor. "Ve bazen gereken şey bu: Böyle bir şeyi yapma kapasitesine gerçekten inanan birini elde etmek, onu gerçekten gerçekleştirmek."

En büyük engel, "sadece hıza ulaşmanın ötesinde, şiddetli miktarda ısı üretir. Bir araya getirdiğiniz herhangi bir geleneksel motor erir." İhtiyaç duyulacak şey, malzeme bilimindeki daha fazla ilerlemedir ve bu, daha fazla icat veya keşfe bağlıdır.

Olabilir olsa da O'Keefe, "iki veya üç nesil teknoloji, geliştirme ve atılım gerektirecek - ki bu yaklaşık 20 yıla denk geliyor" diye düşünüyor.

Boom'un projesine ilgi yüksek. Birkaç hafta önce Scholl, ABD Temsilciler Meclisi'nin Havacılık Alt Komitesine hitap etti ve Nisan ayında American Express Ventures, cüzdanını açan en son yüksek profilli yatırımcı oldu. Boom, şu anda Overture uçağının ön siparişlerinin 6 milyar dolar olduğunu söylüyor.

Boom'un süpersonik yarıştaki en sıcak rakibi, Mart 2021'de, 50 yolcu taşıma kapasitesine sahip Aerion AS3 adlı Mach 4+ ticari uçağı için planlarını açıklayan Florida merkezli Aerion'dur.

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.