Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Harley-Davidson, tamamen elektrikli motosiklet markası 'LiveWire'ı piyasaya sürdü


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Harley-Davidson, tamamen elektrikli motosiklet markası 'LiveWire'ı piyasaya sürdü

(Reuters) - Harley-Davidson Inc Pazartesi günü, şirketin hızla büyüyen elektrikli araç pazarında bahisleri artırmaya yönelik son çabası olan, tamamen elektrikli bir motosiklet markası olan "LiveWire" ı piyasaya sürdü.

BB1gzFeI.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Harley'in 2019'da tanıtılan ilk elektrikli motosikletinin adını taşıyan "LiveWire" bölümünün ilk markalı motosikletini Temmuz ayında piyasaya sürmesi planlanıyor.

2021-livewire-motorcycle-g2.jpg?impolicy

Şirket Şubat ayında, yeni nesil daha genç ve çevre bilincine sahip binicileri çekmeyi hedeflediği için ayrı bir elektrikli araç odaklı bölüm oluşturacağını söylemişti.

2021-livewire-motorcycle-rdrs.jpg?impoli

İcra Kurulu Başkanı Jochen Zeitz Pazartesi günü yaptığı açıklamada, "EV'de pazarı yönlendirme ve tanımlama fırsatını yakalıyoruz" dedi.

"LiveWire ayrıca gelecekte Harley-Davidson elektrikli motosikletlerine uygulanabilecek teknolojiyi yenilemeyi ve geliştirmeyi planlıyor."

2020-livewire-motorcycle-electrify-ameri

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
  • Admin

Harley'nin LiveWire Elektrikli Motosiklet Ünitesi Büyük Bir Adım Atıyor

Harley'nin LiveWire elektrikli motosiklet yan ürünü, bol rekabetle yola çıkıyor.

AA12gJhu.img?w=768&h=432&m=6

Ray Weishaar asla tek başına zafer turu atmadı.

1920'lerin yarış şampiyonu Weishaar, Harley-Davidson'ın (HOG) - Get Harley-Davidson Inc. "Wrecking Crew" ekibinin bir üyesiydi. O ve diğer biniciler bir yarışı kazandığında, takımın maskotu olan küçük bir domuzla pistte bir tur atarlardı.

Wiring the Hog

Weishaar ve domuz arkadaşının o kadar çok fotoğrafı var ki, Harley-Davidson motosikletleri ikonik şirketin borsa sembolüne taşınan bir dernek olan "domuzlar" olarak anılmaya başlandı.

Şimdi Harley-Davidson, şirketin LiveWire elektrikli motosiklet bölümünün özel amaçlı satın alma şirketi AEA-Bridges Impact (IMPX) ile birleşerek 26 Eylül'de halka açılması planlandığı için yeni bir bölüme giriyor.

Teklif, LiveWire'ı halka açılan ilk elektrikli motosiklet şirketi yapıyor. AEA-Bridges hisseleri son kontrolde yaklaşık %24 artarak 9.63$'a yükseldi.

Harley, 2014 yılında LiveWire bisikletini tanıttı ve geçen yıl yan kuruluşu devre dışı bırakma planını açıkladı.

Harley, Mayıs ayında daha ucuz LiveWire S2 Del Mar'ı tanıttığında, sınırlı Launch Edition'ın ilk 100 birimi 18 dakikadan kısa bir sürede tükendi. Bir sonraki rezervasyon turunun 27 Eylül'de ET 9:30'da başlaması planlanıyor.

'Dünyanın En Çok İstenen Markası'

LiveWire'ın tutkusu, Haziran ayında Harley-Davidson, "dünyanın en çok arzu edilen elektrikli motosiklet markası olmak" dedi.

Harley, elektrifikasyon çabalarında kesinlikle yalnız değil. Honda geçtiğimiz günlerde 2025 yılına kadar dünya çapında 10 elektrikli motosikleti piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu.

Japon şirket, önümüzdeki beş yıl içinde elektrikli modellerin yıllık satışlarını 1 milyon adede ve 2030 itibariyle 3.5 milyon adede veya toplam ünite satışlarının yaklaşık %15'ine çıkarmak istediğini söyledi.

BWM (BMWYY), Zero ve Energica da dahil olmak üzere pazardan pay almak isteyen birçok şirket var.

Peki orada işler nasıl görünüyor?

Cardiff Üniversitesi'nde işletme ve sürdürülebilirlik profesörü olan Peter Wells, motosikleti elektrikli araç arenasında bir tür yalnızlık olarak görüyor.

"Elektrikli bisikletler, motosikletlerin aksine, bir bisiklete mütevazı bir pil koymanın çoğu zaman çoğu insan için daha iyi bir bisiklet olması gibi basit bir nedenden dolayı devlet desteği olmadan patladı" dedi.

'Hala Vahşi Es'

"Kişisel ulaşım yelpazesinin diğer ucunda, pillerin takılı olduğu arabalar, benzinli veya dizel muadillerine göre daha ağır, daha pahalı ve menzili daha düşük" dedi. "Böylece hükümetler, pilli elektrikli arabalara geçişi gerçeğe dönüştürmek için tüketiciler ve endüstri için olumlu politika teşvikleri akıttı."

Arada bir yerde, dedi, motosikletler - "sürücüler, bisikletçiler ve yayalar tarafından sevilmeyen, büyük endüstriyel lobi gücü olmayan ve motosiklet deneyiminin içgüdüsel heyecanına bağlı bir "kalp" tüketici tabanı."

"Birçok açıdan elektrikli bir motosiklet benzinli bir versiyondan daha iyidir, ancak bu, sürücülerin duygusal etkileşim kaybını telafi etmek için yeterli mi?" dedi Wells. "Motosikletlerin daha çok hafta sonu patlaması olduğu pazarlarda, tüketicilerin daha inatçı ve elektrifikasyonu benimsemeye daha az istekli olduğu düşünülebilir."

Arizona Üniversitesi'nden profesör Charles Falco, şu anda "elektrikli motosiklet alanında büyük oyuncular yok, bu yüzden hala Vahşi Batı" dedi.

"Temelde, pratik kullanımlar için bir motosiklete 'ihtiyaç duyan' nispeten az insan var," dedi ve "bu da çoğu sahibinin boş zaman kullanımı için motosiklete sahip olduğu anlamına geliyor."

'Yaşlanan Sahipler'

Falco, Harley'in demografisinin her yıl yaklaşık bir yıl yaşlandığını ve "esas olarak tüm HD sahiplerinin, yarım yüzyıldan fazla bir süredir değişmeyen belirli bir görünüme ve sese sahip makinelerde ısrar ettiğini" kaydetti.

"Bu yaşlanan sahiplerin çok azı, üzerinde HD logosu olmasına rağmen elektrikli bir motosiklet satın almak için muhtemel adaylar gibi görünüyor" dedi. "Aynı zamanda, genç motosiklet sürücüleri ve potansiyel biniciler ya HD logosuyla ilgilenmiyorlar ya da büyükbabalarının sahip olacağı bir şey olarak bu logodan vazgeçiliyorlar."

Falco, Honda'nın elektrikli bisiklet pazarındaki en iyi konumlardan birinde olduğuna inanıyor.

"H-D'nin aksine, Honda'nın müşterileri çok çeşitli görünüm ve özelliklere sahip makineler sunmaya alışkın" dedi. "Mühendislik konusunda iyi bir üne sahipler ve Honda, motosiklet kullanmayanların elektrikli motosikletlerinden birini düşünmesini engelleyebilecek olumsuz klişelere sahip değil."

Kaynak: TheStreet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.