Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Süveyş kriziyle derinleşen tedarik sorununa alternatif rota aranıyor


Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

rssImage-ecbe6125e28e85cf22d6c3ae388e430f.jpeg

Süveyş kriziyle derinleşen tedarik sorununa alternatif rota aranıyor kapak_024823.jpg

Süveyş Kanalı’nda karaya oturan gemi ile birlikte derinleşen konteynır krizi ihracatçı ve ithalatçıyı alternatif yollar aramaya itti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Süveyş Kanalı üzerinden gerçekleştirilen Uzakdoğu-Avrupa taşımacılığına alternatif olabilecek en uygun rotanın, “Orta Koridor” olduğunu belirtirken, Asya Pasifik İş Konseyleri Koordinatör Başkanı Murat Kolbaşı ise demiryolu ile taşımacılığın iyi bir alternatif olabileceğini hatırlattı. 

Ever Given isimli geminin Suveyş Kanalı’nda karaya oturmasının ardından kriz çözülse de küresel piyasalarda günlük 10 milyar dolarlık zararın oluştuğu tahmin ediliyor. Kanal kapalı durumdayken, büyük yük gemileri güzergâhlarını değiştirerek Ümitburnu üzerinden rotalarını tamamlamaya çalışmıştı. Bu hamlenin mantıklı ancak zaman kaybına ve maliyet artışına sebep olduğunu belirten Murat Kolbaşı, bu kriz ile birlikte alternatif lojistik güzergâhları ve metodları araştırmalarının hız kazandığını belirtti.

Özellikle Çin ve Asya bölgesinden gelen ürünler için demiryolu ağının çok güçlü bir alternatif olduğunu hatırlatan Kolbaşı, denizyolu taşımacılığına göre maliyeti fazla olsa da demiryolunun hızlı bir taşıma metodu olduğunu vurguladı. Çin’den trene verilen bir yükün iki haftada Almanya’da olacağını aktaran Kolbaşı, “Buradan da Türkiye’ye TIR’lar ile çok rahat bir şekilde taşınabilir. Demiryolunun özellikle Çin ile ticarette önemli bir çözüm yolu olduğunu unutmamalıyız” dedi.

HAZAR GEÇİŞİ ALTERNATİF

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ise Süveyş Kanalı’nın kapanması ile Orta Koridor’un öneminin ve değerinin bir kez daha anlaşıldığını hatırlatarak “Orta Koridor, denizyoluna kıyasla ulaşım süresini yaklaşık 15 gün kısaltmaktadır” dedi. 

Karaismailoğlu yaptığı yazılı açıklamada, “Süveyş Kanalı üzerinden gerçekleştirilen Uzakdoğu-Avrupa taşımacılığına Doğu-Batı ekseninde alternatif olabilecek en uygun rota, ülkemizden başlayan, Kafkaslar bölgesine, buradan da Hazar Denizi’ni aşarak Türkmenistan ve Kazakistan’ı takiben Orta Asya ve Çin’e ulaşan Hazar geçişli Orta Koridor’dur” ifadesini kullandı. 

Ali Can Polat

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.