Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

NASA'nın Neredeyse Yok Edilemez Havasız Titanyum Lastikleri Çok Yakında Bisikletiniz İçin Hazır Olabilir


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

NASA'nın Neredeyse Yok Edilemez Havasız Titanyum Lastikleri Çok Yakında Bisikletiniz İçin Hazır Olabilir

Başka bir gezegeni keşfederken, uğraşmak isteyeceğiniz son şey, AAA milyonlarca mil uzaktayken lastik hasarıdır. Bu, NASA'yı kauçuk gibi esnek ancak neredeyse yok edilemez olan havasız titanyum lastik geliştirmeye sevk eden bir endişedir. Yıllar içinde NASA’nın icatlarının çoğunda olduğu gibi, uzay çağı lastik teknolojisi yakında tüketicilerin kullanımına sunulacak.

BB1eGjhB.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bir araçta hava ile doldurulmuş lastik tekerlekler kullanmak, doğal arazileri kayalar ve keskin nesnelerle kaplı yakındaki gök cisimlerini keşfetmek için pratik bir çözüm değildir. Dolayısıyla, NASA'nın Ay'a ve Mars'a gönderdiği bir avuç tekerlekli araç için metal tekerlekler daha iyi bir alternatif. Apollo 15'in aya getirdiği Lunar Rover için, astronotlar için sürüşü daha rahat hale getirmek için tümsekleri emebilen içi boş metal yaylardan yapılmış tekerlekler oluşturuldu. Ancak çoğu metal zamanla şeklini kaybeder ve tekrar tekrar büküldüğünde kırılgan hale gelir, bu da aynı şekilde yuvarlanmayan şekilsiz tekerleklere ve daha da kötüsü, yuvarlanmalarını engelleyen ciddi hasara neden olur.

Alternatif olarak, NASA, son yedi yılda, farklı davranan alüminyum ve titanyumdan yapılmış bir metal alaşım olan Nitinol'ü geliştirmek için birkaç milyon dolar harcadı. Metal yaylar, atomik yapıları arasındaki bağlar o kadar gerildiği için nihayetinde orijinal şekillerine geri dönme yeteneklerini kaybeder ve artık ilk düzenlemelerine geri dönemezler. Ancak Nitinol, daha düzenli bir atomik yapıya sahiptir ve şekil hafıza etkisi olarak bilinen bir şey sergiler, bu da deforme olmasına, ancak kalıcı hasar olmaksızın tekrar tekrar orijinal üretilmiş şekline geri dönmesine izin verir. Lastik gibi engebeli arazilerin etkisini absorbe etmek için deforme olabilen metal lastiklerin, patlak bir lastik oluşma olasılığı olmadan oluşturulmasına olanak tanır.

BB1eGjhF.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Muhtemelen Dünya'nın atmosferini asla terk etmeyecek bir araç için önümüzdeki yıllarda yakında piyasaya çıkacak olan inanılmaz bir teknoloji: bisikletiniz. The Smart Tire Company adlı bir girişim, NASA’nın Nitinol alaşımını kullanarak asla şişirilmesi gerekmeyen, asla sızıntı yapmayacağı ve muhtemelen bisikletin kendisinden çok daha uzun süre hayatta kalacağını açıkladı.

METL (Martensite Elasticized Tubular Loading) lastiği olarak adlandırılan bu lastiğin yaratıcıları, 2022 gibi erken bir tarihte premium bisiklet lastiği seçeneklerine bir alternatif olarak sunulacağından umutlular. Titanyum alaşımlı bir bisiklet lastiğinin ne kadara mal olacağı henüz belli değil, ama siz çocukların Noel ağacının altında Nitinol tekerlekli bir bisiklet bulmasının uzun zaman alacağını varsayabiliriz. Bisikletlerine on binlerce dolar harcamaktan mutlu olan bisikletçiler için METL lastikleri satın almaları gereken son set olabilir, ancak yine de düzenli bakıma ihtiyaç duyacaklar.

BB1eGjhK.img?h=1050&w=1050&m=6&q=60&o=f&

Havasız lastiklerle ilgili en yaygın sorun, çoğu zaman enkazın içeri girmesine ve tekerleğin dengesini bozmasına izin verebilecek açık yapı tasarımlarına sahip olmalarıdır. Kauçuk yerine metalden yapılmış bir yapı kullanmak işleri daha da karmaşık hale getirir çünkü pürüzsüz yüzey, lastiğin çok fazla kavrayamayacağı anlamına gelir. Bunu çözmek için, METL lastikleri aynı zamanda poliüretan adı verilen bir malzemeden yapılmış, yol tutuşu sağlayan ve bunları kaldırım, çakıl ve kir dahil tüm arazilerde sürüş için uygun hale getiren kauçuk benzeri bir sırt ile bitirilecek. Zamanla sırt aşınır ve yeniden uygulanması gerekir, ancak bu bakımın, bir takım lastiği düzenli olarak değiştirmekten çok daha ucuz olması beklenir.

METL lastikleri her sürücü için uygun olmayacaktır. Sonuçta, metalden yapılmıştır ve profesyonel bisikletçiler ve sporcular tarafından kullanılan birinci sınıf hafif lastiklerden daha ağır olmaları beklenmektedir. Ancak, arazi arazilerinde daha büyük bisikletler kullanan sporcular da dahil olmak üzere diğer birçok uygulama için, lastikler sürüş sırasında farklı hissetmeyecektir.

Smart Tire Company, Nitinol lastiklerinin kauçuk lastiklere göre avantajları hakkında pek çok vaatte bulunuyor - web sitesinde teknolojinin erdemlerini anlatan bu kapsamlı SSS'ye bakın - ve teknoloji hakkında heyecanlanmak için iyi bir neden var. Açıkçası NASA, geliştirilmesi için milyonlarca dolar harcamanın yeterince önemli olduğunu düşünüyordu. Ancak, Bridgestone gibi onları gerçeğe dönüştürecek üretim kapasitesine sahip endüstri devleri tarafından yıllardır bize havasız lastik sözü veriliyor. Yine de, teknolojinin en az talep gören uygulaması olan bisikletler için bile burada değiller.

Bir gün patlak lastiklerin geçmişte kalacağına dair çok az şüphe var, ancak bu girişimin çabaları sayesinde mi olacak? METL lastiklerini amaçladığı gibi önümüzdeki birkaç yıl içinde teslim edebilirse, Michelin, Goodyear ve Bridgestone'un endişelenmesi için iyi bir neden var.

Kaynak: Gizmodo

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.