Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Boeing, Tek Motor Modeli ile Donatılmış 777'lerin Uçmaması İçin Hava Yolları Şirketlerini Uyardı


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Boeing, Tek Motor Modeli ile Donatılmış 777'lerin Uçmaması İçin Hava Yolları Şirketlerini Uyardı

Boeing, Pazar günü yaptığı açıklamada, belirli bir Pratt & Whitney motor modeliyle çalışan 777 uçağının tümünün, Federal Havacılık İdaresi motorları incelemenin en iyi yolunu belirleyene kadar dünya çapında topraklanması gerektiğini söyledi.

BB1dT8by.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Havacılık devi, tavsiyesini, United Airlines tarafından işletilen 777'nin Colorado'da dramatik bir motor arızasına maruz kalmasından bir gün sonra ve F.A.A.'nın başkanından saatler sonra, Pazar günü geç saatlerde yayınladı. sadece 777'lerde kullanılan Pratt & Whitney PW4000 motor ailesi ile donatılmış uçaklarda "acil veya kademeli teftişler" gerektirdiğini söyledi. Boeing 777'lerin büyük çoğunluğu GE Aviation tarafından üretilen motorlarla donatılmıştır.

F.A.A.'dan etkilenen tek Amerikan taşıyıcı olan United, emri, uçtuğu Pratt & Whitney modeliyle çalışan iki düzine 777'yi geçici olarak yere indireceğini söyledi. Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu kazayla ilgili bir soruşturma yürütüyor.

"N.T.S.B. soruşturma devam ediyor, Pratt & Whitney 4000-112 motorları ile çalışan 69 hizmet içi ve 59 depolama içi 777'nin operasyonlarının F.A.A.'ya kadar askıya alınmasını önerdik. Boeing yaptığı açıklamada, uygun denetim protokolünü belirler ”dedi.

Pazar günü erken saatlerde, F.A.A.'nın Japonya'daki muadili, Boeing'in desteklediğini söylediği bir hareket olan All Nippon Airways ve Japan Airlines tarafından işletilen 32 jeti etkileyen, havayollarına bu motorlarla donatılmış 777'leri uçurmayı durdurma talimatı vermişti.

F.A.A.'ya göre, uçak ve motor kombinasyonunu uçuran taşıyıcılara sahip diğer tek ülke Güney Kore'dir. Korean Air Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçaklarını yere indirmeyi planladığını ancak yerel düzenleyicilerden rehberlik beklediğini söyledi. Başka bir havayolu Asiana Airlines, 777'lerin operasyonunu geçici olarak durdurduğunu söyledi.

F.A.A.'nın yöneticisi Steve Dickson Pazar günü yaptığı açıklamada, "Dünkü olaydan sonra mevcut tüm güvenlik verilerini inceledik" dedi. "İlk bilgilere dayanarak, bu motor modeline özgü içi boş fan kanatları için inceleme aralığının artırılması gerektiği sonucuna vardık."

Bay Dickson, F.A.A. dünyanın dört bir yanındaki meslektaşlarıyla birlikte çalışıyordu ve güvenlik uzmanlarının gerekli denetimleri ele almak için Pratt & Whitney ve Boeing ile "akşama doğru" buluştuğunu söyledi. Jet ve helikopter motorları üreten havacılık ve askeri dev Raytheon Technologies'in bir bölümü olan Pratt & Whitney, yorum isteyen taleplere hemen yanıt vermedi.

United Flight 328, Cumartesi günü Denver'dan Hawaii'ye gittikten kısa bir süre sonra, yetkililere göre, sağ motor arızalandı ve uçak Denver'a güvenli bir şekilde dönmeden önce üç mahallede enkaz döktü. 229 yolcu veya 10 mürettebattan hiçbiri yaralanmadı.

Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu Pazar günü yaptığı açıklamada, ilk araştırmanın uçağın Pratt & Whitney PW4077 motorundaki iki fan kanadının kırıldığını ve kaportanın veya kaplamanın motordan ayrıldığını gösterdiğini söyledi. Müfettişler, motor ve uçağın yanı sıra yolcular tarafından çekilen fotoğraf ve videoları inceliyorlar. Kokpit ses kayıt cihazı ve uçuş veri kayıt cihazı analiz için Washington'a götürüldü.

United yaptığı açıklamada, "çalışanlarımız ve müşterilerimiz için güvenlik en yüksek önceliğimiz olmaya devam ediyor." Dedi. United, karaya oturduğu iki düzine uçağa ek olarak, depoda motor modeli ile donatılmış 28 adet daha Boeing 777'ye sahip olduğunu söyledi.

Amerikan ve Japon siparişleri nispeten az sayıda uçağı etkiliyor olsa da, son zamanlarda iki büyük krizden muzdarip olan Boeing'e bir başka darbeyi temsil ediyorlar: 737 Max'in iki ölümcül çarpışmanın ardından 18 ay boyunca küresel olarak yasaklanması ve dünya çapında seyahatin neden olduğu yavaşlama koronavirüs salgını. F.A.A. Kasım ayında Max üzerindeki yasağını kaldıran ilk küresel havacılık otoritesi oldu ve diğer birçok yargı alanındaki muadilleri de aynı şeyi yaptı.

777, tipik olarak uzun mesafelerde uçmak için kullanılan büyük, çift koridorlu bir uçaktır. United tarafından işletilen ilk yolcu uçuşu 1995 yılında gerçekleştirildi. Boeing şimdiye kadar dünya çapındaki müşterilere 1.600'den fazla jet teslim etti, bunların kabaca 200'ü kargo uçağı. 1.600 jetten sadece 174'ü Pratt & Whitney motorları ile donatılmıştı ve bunların sonuncusu 2013 yılında Güney Koreli havayolu Asiana Airlines'a teslim edildi. Rolls-Royce tarafından yapılmıştır.

Son yıllarda, havayolları giderek daha küçük, tek koridorlu uçakları tercih ediyorlar ve bu, pandeminin hızlandırdığı bir eğilim ve çok az insanın uluslararası olarak uçtuğu bir trend.

Pazar günü F.A.A. Japonya havacılık otoritesinin All Nippon Airways ve Japan Airlines'a Pratt & Whitney motoru ile donatılmış 777'leri kullanmayı bırakmalarını söylemesinden saatler sonra sipariş geldi.

Japonya Kara, Altyapı Taşımacılığı ve Turizm Bakanlığı web sitesinde yaptığı açıklamada, "Ek önlemlerin gerekliliğini düşünürken uçakların operasyonunun durdurulmasını emrettik" dedi.

Açıklamada bakanlık, 4 Aralık'ta Pratt & Whitney motorlu 777'nin neden olduğu "ciddi bir olay" sonrasında havayollarına motor denetimlerini artırma talimatı verdiğini söyledi. Bakanlığa göre, o gün Okinawa'daki Naha havaalanından ayrıldıktan kısa bir süre sonra, Japan Airlines Flight 904, sol motorundaki bir sorun nedeniyle döndü. Bakanlık tarafından yapılan müteakip bir soruşturmada, motorun fan kanatlarında ve kaportada hasar tespit edildi.

Ocak ayı sonlarında bakanlık, olayın fan kanatlarındaki metal yorgunluğundan kaynaklandığı sonucuna vardı ve yerli havayollarına benzer şekilde inşa edilmiş motorların denetimlerini artırma emri çıkardı. 4 Aralık uçuşundaki motor Pratt ve Whitney PW4074'tü.

Japan Airlines sözcüsü, havayolunun Pazar günü havacılık otoritesinin Pratt & Whitney motorlarıyla donatılmış filosunda 13 Boeing 777'yi kullanmayı bırakmaya karar verdiğini söyledi. Yalnızca üç tarifeli uçuş etkilendi. Havayolu geçen yıl filosundan 13 uçağın tamamını 2022'nin başlarına kadar çıkarmayı planladığını söyledi. Havayolu ayrıca, siparişten etkilenmeyen GE Aviation'ın motorlarıyla donatılmış 22 Boeing 777 işletiyor.

Tüm Nippon Airways, filosunda siparişe dahil olan ve planlanan iki uçuşu etkileyen 19 jet bulunduğunu söyledi.

Üç Koreli havayolu şirketi, Korean Air, Asiana ve Jin Air, ülkenin Kara, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı'na göre, Pratt ve Whitney PW4000 serisinden motorlarla donatılmış toplam 29 777 çalıştırıyor. Ancak hiçbirinin Colorado'da motor arızası yaşayan uçakla aynı motor modelini kullanmadığını söyledi.

Korean Air, altısı hizmette olan Pratt ve Whitney PW4000 motorlu 16 777'ye sahiptir. Pazartesi günü öğleden sonra yapılan açıklamada şirket, yetkililerden daha fazla rehberlik beklerken uçakları gönüllü olarak indirmeyi planladığını söyledi.

Aynı seride motorlara sahip dokuz adet 777'ye sahip olan Asiana, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, uçakların operasyonunu geçici olarak durdurma kararı aldığını söyledi.

Bir e-postada Jin Air, iki uçağının Pazartesi günü uçuşlarını tamamladığını ve bunlara bakım yapmayı planladığını, ancak daha fazla önlem almadan önce yetkililerden talimat bekleyeceğini söyledi.

Kaynak: The New York Times

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Boeing 777 Motorları Neden Patlamaya Devam Ediyor?

BB1dSPWx.img?h=588&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

2018 yılında, bir United Airlines 777'nin sağ motorundaki 11 numaralı fan kanadı, uçak varış noktası Honolulu'ya yaklaşırken kırıldı. Yüksek hızda hareket eden parçaları, motorun karmaşık makinelerinde bir dizi arızaya neden oldu, öyle ki bir saniyeden daha kısa bir süre içinde motorun kapağı patladı ve dönerken çıplak çekirdek sallanıyordu. Uçan enkaz, gövdede iki delinmeye neden oldu, ancak uçak kalan motorunun gücüyle güvenli bir şekilde inmeyi başardı.

Geçen Aralık ayında, bir Japan Airlines 777, Naha, Japonya ve Tokyo arasında 1 numaralı motorunun 16 numaralı fan kanadı kırıldıktan sonra benzer bir motor arızasına maruz kaldı. O uçuş da güvenli bir şekilde indi.

Ve Cumartesi günü, başka bir United Airlines 777, Honolulu yolunda Denver'dan çıkarken kontrolsüz bir motor arızası yaşadı. Yerdeki tanıklar, Colorado, Broomfield kasabasına enkaz yağmadan önce bir patlama duyduklarını bildirdi. Pilot mayday ilan etti ve başka bir olay olmadan Denver'a döndü.

Her üç durumda da uçak, modelin 1995 yılında piyasaya sürülmesinden sonraki ilk iki yıl içinde teslim edilmiş olan 777 filosundaki en eski uçaklar arasındaydı. Her durumda Pratt & Whitney PW-4000 motorları muhtemelen orijinal değil her bir uçak - motorlar rutin bakım için uçaklardan düzenli olarak çıkarılır ve daha sonra farklı uçaklara monte edilir - motorlar genellikle üzerinde uçtukları uçağa benzer klasiktir. 2018 olayında, arızalanan motor 1996 yılında inşa edilmişti ve 77.593 saat uçuş saati ve 13.921 döngü (birleşik kalkışlar ve inişler) biriktirmişti. 2020 olayında başarısız olan bıçak, 43.060 uçuş saati ve 33.518 döngü yaşamıştı.

Pazar günü, bir PW-4000 motoru ve üst düzey bir Boeing ile ilgili dördüncü bir olay oldu. Bir yük gemisi olarak çalışan 30 yaşındaki Boeing 747, Hollanda'daki Maastricht Havaalanı'ndan saat 16: 11'de kalktıktan kısa bir süre sonra Pratt & Whitney motorlarından birinde kontrolsüz bir arıza yaşadı. Yerel zaman. Uçuş New York'a doğru gidiyordu ve Belçika'nın Liege kentine güvenli bir şekilde inmeden önce yakıtı boşalttı. Düşen enkaz yerdeki bir kişiyi yaraladı ve araçlar hasar gördü.

Cumartesi günü Colorado'da meydana gelen olayın ardından, Japonya'nın ulaştırma bakanlığı ülkenin 777 filosunu daha fazla güvenlik önlemi düşünülebilene kadar durdurdu. Japan Airlines ve All Nippon Airways tarafından işletilen toplam 32 uçak etkilenecek. Kısa bir süre sonra FAA, PW-4000'lerle donatılmış 777'lerin "anında veya hızlandırılmış" denetimlerini gerektiren bir direktif yayınladı - ve United Airlines daha sonra filosundaki 24 777'yi bu motorlarla topraklayarak izledi:

Her üç durumda da uçak, modelin 1995 yılında piyasaya sürülmesinden sonraki ilk iki yıl içinde teslim edilmiş olan 777 filosundaki en eski uçaklar arasındaydı. Her durumda Pratt & Whitney PW-4000 motorları muhtemelen orijinal değil her bir uçak - motorlar rutin bakım için uçaklardan düzenli olarak çıkarılır ve daha sonra farklı uçaklara monte edilir - motorlar genellikle üzerinde uçtukları uçağa benzer klasiktir. 2018 olayında, arızalanan motor 1996 yılında inşa edilmişti ve 77.593 saat uçuş saati ve 13.921 döngü (birleşik kalkışlar ve inişler) biriktirmişti. 2020 olayında başarısız olan bıçak, 43.060 uçuş saati ve 33.518 döngü yaşamıştı.

Pazar günü, bir PW-4000 motoru ve üst düzey bir Boeing ile ilgili dördüncü bir olay oldu. Bir yük gemisi olarak çalışan 30 yaşındaki Boeing 747, Hollanda'daki Maastricht Havaalanı'ndan saat 16: 11'de kalktıktan kısa bir süre sonra Pratt & Whitney motorlarından birinde kontrolsüz bir arıza yaşadı. Yerel zaman. Uçuş New York'a doğru gidiyordu ve Belçika'nın Liege kentine güvenli bir şekilde inmeden önce yakıtı boşalttı. Düşen enkaz yerdeki bir kişiyi yaraladı ve araçlar hasar gördü.

Cumartesi günü Colorado'da meydana gelen olayın ardından, Japonya'nın ulaştırma bakanlığı ülkenin 777 filosunu daha fazla güvenlik önlemi düşünülebilene kadar durdurdu. Japan Airlines ve All Nippon Airways tarafından işletilen toplam 32 uçak etkilenecek. Kısa bir süre sonra FAA, PW-4000'lerle donatılmış 777'lerin "anında veya hızlandırılmış" denetimlerini gerektiren bir direktif yayınladı - ve United Airlines daha sonra filosundaki 24 777'yi bu motorlarla topraklayarak izledi:

Uçak kazalarındaki paternler bir sorun belirtisi olabilir. Bir defaya mahsus başarısızlıklar garip bir tesadüf veya sadece kötü şansa bağlanabilirken, kalıplar daha önce beklenmedik bir tehlikenin gizlendiğini öne sürüyor. Ekim 2018'de yepyeni bir 737 MAX uçağı düştüğünde, kaşları kalktı. Dört ay sonra bir diğeri düştüğünde, uçağın otopilotunun tehlikeli bir şekilde yanlış tasarlanmış olduğunun farkına varıldı ve MAX önümüzdeki bir buçuk yıl boyunca dünya çapında sabitlendi.

Patlayan 777 motorlarda, tekrar eden sorun birdenbire ortaya çıkmaz. Uçaklar ve motorlar eskidikçe, mekanik parçalarının zamanla büyüyen mikroskobik çatlaklara yol açabilecek tekrarlanan baskılara ve zorlamalara maruz kaldığı iyi bilinmektedir. FAA, bunların bir parçayı tahrip edebilecek ve uçağı tehlikeye atabilecek kırıklara dönüşmesini önlemek için periyodik muayeneyi zorunlu kılıyor. Pratt & Whitney, East Hartford, Connecticut'ta, tahribatsız test teknolojisi olarak bilinen yöntemi kullanarak PW-4000 fan kanatlarını inceleyen bir tesis işletmektedir.

Aerossurance'ın Temmuz 2020 tarihli bir makalesinde ustalıkla açıklandığı üzere, 2018 olayına yönelik NTSB soruşturması, denetim sürecinde çok sayıda hata buldu. Nihai raporundan:

P&W, içi boş çekirdek PW4000 fan kanadının iç yüzeylerini inceleyebilmek için yaklaşık 2005 yılında [bir termal akustik görüntüleme] inceleme süreci geliştirdi. Temmuz 2015'teki TUSAŞ teftişinin kayıtları ve Mart 2010'da gerçekleştirilen daha önceki bir TAI, LCF çatlağının meydana geldiği aynı yerde bir termal göstergeyi ortaya çıkardı. Çatlak fan kanadının Temmuz 2015 TUSAŞ teftişinin kayıtları, müfettişe göre, boyayla ilgili bir sorun olduğunu düşündüğü için göstergeyi kabul etmesiyle tutarlı olan "boya" olarak not edildi.

Yani, daha sonra başarısız olan bıçağı inceleyen kişi, daha sonra motoru tahrip edecek olan kusuru gördü, ancak önemini anlayamadı. Daha önceki bir NTSB raporu, inceleme sırasında atölyede bir dizi fan bıçağı olduğunu ve denetçilerden bununla başa çıkmak için fazla mesai yapmalarının istendiğini belirtti.

Rapor, tesisin denetim süreci için resmi bir eğitim prosedürüne sahip olmadığını gözlemledi:

[P&W] TAI'yi yeni ve gelişmekte olan bir teknoloji olarak sınıflandırdı ve bu nedenle ilk ve tekrar eden eğitim için resmi bir program geliştirmek zorunda kalmadı ... 1. vardiya müfettişi, süreci geliştiren mühendisler ve ikinci vardiya müfettişi tarafından eğitildi. En son kırılan United Airlines fan kanadını inceleyen bir kişi, 1. vardiya müfettişi tarafından eğitildi. Her iki müfettiş de TUSAŞ ile ilgili eğitimlerinin yaklaşık 40 saat iş başında eğitim olduğunu belirtti. Buna karşılık, yaygın olarak kullanılan girdap akımı ve ultrasonik muayeneler için sertifika gereksinimleri sırasıyla 40 saat sınıf eğitimi ve 1.200 ve 1.600 saat pratik deneyimdir.

NTSB raporu, süreçte bu makalenin kapsamını aşan başka eksiklikler de buldu; ilgilenenler için okumaya değer.

Bu noktada, en son iki olayın temel nedeninin ne olduğu kesin olarak anlaşılamamıştır. Ancak her iki durumda da, hasarlı motorların fotoğrafları, bir fan kanadının tamamının eksik olduğunu ve bitişiğindeki kanadın kısmen gitmiş olduğunu gösteriyor gibi görünüyor, bu da en azından 2018'de meydana gelene benzer bir yorgunluk kırılması yaşadıklarına dair güçlü bir olasılık olduğunu gösteriyor.

Bu arada, 777, son yıllarda birden fazla kontrolsüz motor arızasına maruz kalan tek Boeing uçağı değil. 2016'da ve yine 2018'de, CFM56 motorlarla çalışan 737'ler, feci arızalara neden olan yorgunluk çatlaklarından muzdaripti. Southwest Airlines Flight 1380 ile ilgili 2018 davasında, motorun bir parçası bir pencereye çarptı ve bir yolcunun uçaktan kısmen emilmesine ve ölmesine neden oldu.

Hava kazası müfettişleri, bir sonuca varmadan önce mevcut kanıtları dikkatli ve metodik olarak değerlendirmek üzere eğitilirler. İşlem bir yıl veya daha uzun sürebilir. Uçağa bindiklerinde hayatları tehlikede olan halk için, daha büyük bir aciliyet duygusu sadece anlaşılabilir değil, aynı zamanda tavsiye edilebilir.

Kaynak: Intelligencer

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.