Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

GM bir sonraki 'büyük' elektrikli aracını tanıttı: Minik Bolt EUV


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

GM bir sonraki 'büyük' elektrikli aracını tanıttı: Minik Bolt EUV

Geçen ay General Motors, 2035 yılına kadar geleneksel gazla çalışan arabalardan tamamen elektrikli araçlara geçme "özlemini" açıkladı. Pazar, bu yolda bir sonraki adımı attı - birkaç inçlik bir adım.

BB1dG5dX.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Şirket, dört yıldır sattığı beş kapılı hatchback ve şu anda Kuzey Amerika'da sattığı tek elektrikli araç olan Chevrolet Bolt EV'nin en yeni versiyonunu piyasaya sürdü. Ancak pazar son birkaç yıldır arabalardan uzaklaşıyor ve güçlü bir şekilde SUV'lara doğru hareket ediyor. Bu yüzden GM için Bolt'un SUV versiyonuna sahip olmak önemliydi.

2022-bolt-euv-ext-gal-01-v2.jpg?imwidth=

GM Pazar öğleden sonra, Elektrikli Yardımcı Araç için Chevrolet Bolt EUV adını verdiği resmi açıkladı. Ancak Bolt EV hatchback ile Bolt EUV SUV arasındaki fark minimumdur - üç inç daha uzun bir dingil mesafesi, altı inç daha uzun bir toplam uzunluk ve bir inçin yalnızca 2 / 10'u daha yüksek.

Bolt EUV, SUV'larda ortak bir özellik olan dört tekerlekten çekişe sahip değil, ancak GM yöneticileri, piyasaya sürülmeden önce Cuma günü basına yapılan yorumlarda savundu.

2022-bolt-euv-ext-gal-04.jpg?imwidth=120

İki Bolt'un baş mühendisi Jesse Ortega "SUV oranlarına ve SUV stiline sahip" dedi. "SUV olmak için dört tekerlekten çekişe sahip olması gerektiği fikrine inanmam."

Her iki cıvata da ilkbaharın sonlarında üretime girecek ve yaz başında showroomlarda olacak. GM'nin bu yıl ABD pazarında tanıtmayı planladığı tek elektrikli araç değil - elektrikli bir Hummer kamyonu ve Cadillac Lyriq de galerilerde olacak. Lyriq'in ilk çeyrekte üretime geçmesi beklenirken, Hummer'ın sonbaharın sonlarında satışa sunulması planlanıyor.

2022-bolt-euv-int-gal-03.jpg?imwidth=120

Chevrolet'nin pazarlama başkan yardımcısı Steve Majoros'a göre Bolt'un hayranları var - sektördeki en yüksek müşteri memnuniyeti oranlarına sahip. Ve ABD satışları geçen yıl GM'nin genel ABD satışlarının% 12 düştüğü bir zamanda% 26 arttı. Ancak satışları hala GM'nin ABD satışlarının% 1'inden azını oluşturuyor. ABD'deki 3.000 Chevy bayisinden yalnızca 1.300'ü Bolt'u sunuyor.

2022-bolt-euv-ext-gal-09.jpg?imwidth=120

Piyasaya sürülme, GM'yi bir dizi fabrikada en az bir ay süreyle üretimi geçici olarak durdurmaya zorlayan bir bilgisayar çipi kıtlığından zarar görebilir. Bu, endüstri çapında bir sorundur. GM, en karlı araçlarını - büyük SUV'lar ve pikapları - inşa etmek için elde edebileceği çipleri kullanıyor. Bunun, iki cıvatanın talaş kıtlığından etkilenebileceği anlamına gelip gelmediği sorulduğunda, Majoros, "piyasaya sürülen ürünler de kritik önem taşıyor" dedi. Ama aynı zamanda "tüm iş için doğru olanı yapacağız" dedi.

Büyüyen rekabet

Ancak ne zaman piyasaya çıksa Bolt EUV zorlu bir rekabetle karşı karşıya kalacaktır.

2022-bolt-euv-int-gal-06.jpg?imwidth=120

 

Tesla, bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce, en çok satan aracı olacağını tahmin ettiği Model Y SUV'yi piyasaya sürdü ve ülkenin en çok satan EV'si olan Model 3'ü geçti. Tesla, satışları tek tek ürün grubuna göre ayırmıyor, ancak en son yıllık raporunda, 2020 yılında 442.511 Model 3 ve Model Y'leri sattığını ve küresel satışlarının% 88'ini oluşturduğunu söyledi.

Chevrolet ise geçen yıl Amerika Birleşik Devletleri'nde sadece 20.754 Cıvata sattı.

GM rakibi Ford, geçen yılın sonlarında elektrikli SUV ve yıllardır ilk tamamen elektrikli aracı olan Mustang Mach-E'nin teslimatlarına başladı. Sadece yılın SUV ödülünü kazandı. Ve diğer otomobil üreticilerinin şu anda mevcut veya boru hattında elektrikli SUV'leri var.

GM'nin arabalarının dezavantajı, neredeyse tüm rakiplerinin aksine, ABD'li alıcılarının elektrikli arabalarından birini satın aldıklarında 7.500 $ vergi kredisi almamalarıdır. Tesla, ABD'li alıcılara müşterilerinin artık vergi kredisi alamayacağı kadar çok sayıda EV satan tek diğer otomobil üreticisidir.

Yani GM, Bolt EV ve EUV'yi rakiplerinin fiyatlarının çok altında fiyatlandırmak zorunda kaldı.

Bir Ford Mach E'nin başlangıç fiyatı yaklaşık 43.000 dolarken, Bolt EUV'nin başlangıç fiyatı yaklaşık 34.000 dolar olacak.

Yeni Bolt EV, mevcut EV'nin fiyatından yaklaşık 5.000 $ daha düşük olan 32.000 $ olacak. Ve daha önce sadece GM'nin daha pahalı markaları olan bir Chevy'de hiç sunulmamış olan GM "Süper Yolculuk" eller serbest sürüş özelliği de dahil olmak üzere, alıcıları cezbetmek için bir dizi özellik sunuyor. GM ayrıca, çoğu müşterinin evinde daha hızlı şarj kabiliyeti için gereken elektrikli ekipmanın standart kurulumunu da ödeyecektir.

GM yöneticileri, mevcut veya yeni fiyatlandırmada Bolt'lardan para kazanıp kazanmadığı konusunda yorum yapmazlar, ancak bu erken elektrikli araçlardan nihayetinde gelenekselden daha fazla para kazanmaları beklense bile, hala para kaybettiği varsayılmaktadır. benzinle çalışan arabalar.

"Vergi kredisini sever miydim? Kesinlikle," dedi Majoros, ancak "siyasete girmeyeceğim" dedi.

"Karlılık konusunda yorum yapmayacağız" dedi. "Elektrikli araçların benimsenmesinin kritik olacağını biliyoruz. Zaman geçtikçe daha iyi hale geldik."

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.