Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

Ana ekranınızda anlık bildirimler, rozetler ve daha fazlasıyla tam ekran uygulama.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toyota Mirai, Yanmar Yakıt Pili Teknesi İçin Güç Aktarım Sistemli Olarak İlk Denemeleri Yapıldı

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Toyota Mirai, Yanmar Yakıt Pili Teknesi İçin Güç Aktarım Sistemli Olarak İlk Denemeleri Yapıldı

BB15LEMi.img?h=561&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Mirai hidrojen yakıt hücreli otomobilden alınan bazı yüksek basınçlı hidrojen tankları ile donatılmış olan Toyota'nın yeni sıfır emisyonlu tekne konsepti "üstün seyir menzili" için üretilmiştir.
Toyota, 2016'dan itibaren PONAM-28V de dahil olmak üzere Japon şirketi Yanmar ile deniz taşıtlarında uzun bir geçmişe sahiptir.
Şimdilik H2 teknesi sadece bir konsept, ancak Yanmar, bu tür gemilerin turistleri kentsel alanlara taşımak için iyi çalışacağını söylüyor.
İklim değişikliğinin en belirgin etkilerinden biri deniz seviyelerindeki yükselmedir. Bu nedenle, atmosfere karbondioksite katkıda bulunmayacak ve dolayısıyla bu seviyeleri daha da artıracak en azından bazı okeaning gemiler geliştirilmektedir. Yanmar Holdings'ten yeni bir teknenin gövdesine gizlenmiş yeşil tekne teknolojisinin bir örneğini bulabilirsiniz. Teknenin hidrojenle çalışan yakıt hücresi sistemi, Toyota Mirai'deki güç aktarma organından parçalar kullanıyor.

Yanmar, yeni teknesini şirketin Toyota ile imzaladığı bir mutabakat anlaşması kapsamında duyurdu. Misyon "denizcilik uygulamaları için bir hidrojen yakıt hücresi sistemi geliştirmek" tir. Toyota'nın katkısı Mirai'de kullanılan yüksek basınçlı hidrojen tanklarını içeriyor. Yanmar, kurulumu kolay ve "üstün seyir menzili" olan bir H2 güç aktarma sistemi oluşturmak istiyor. Kulağa tanıdık geliyor.

BB15LpyB.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yanmar, bu deniz yakıt hücresi sistemini kendi teknesine kurmayı ve böylece 2020 mali yılının sonuna kadar saha tanıtım testlerine başlamayı ve ardından hidrojen teknolojisini "çeşitli uygulamalar ve dağıtımlar için" genişletmeyi umduğunu söyledi.

BB15LEMl.img?h=496&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Hydroegen Tank = Hidrojen Tankı                                            Hydrogen Fuel Cell = Hidrojen Yakıt Pili

Bu Yanmar'ın hidrojenle çalışan teknelere ilk baskısı değil. 2018 yılında şirket, Toyota Grubu'nun bir üyesi olan Toyota Tsusho ve Ballard Power Systems ile Shimpo adında 16,5 metrelik H2 motorlu bir tekneyi saha testine tabi tuttu. Tekne, Uzushio Electric Company tarafından geliştirilen 60 kW'lık bir hidrojen yakıt hücresi sistemi ve 60.0-kWh lityum-iyon pil sistemi kullandı. Proje, Japonya Kara, Altyapı, Ulaşım ve Turizm Bakanlığı'nın 2015 yılında hidrojen temelli bir toplum yaratma projesinin bir parçasıydı.

Yanmar, 2018'de ilk hidrojen gemileri için potansiyel bir pazarın kentsel su yollarında faaliyet gösteren tur tekneleri olabileceğini ve "hidrojen yakıt hücresiyle çalışan teknelerin ve gemilerin geliştirilmesi konusunda hükümet, sanayi ve akademi ile işbirliği yapmaya devam edeceğini" söyledi. Bu yıl, düşük sera gazı teknelerinin, Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün yüzyılın sonuna kadar tekne sera gazı emisyonlarını sıfıra getirme stratejisi ile uyumlu olduğunu söyledi.

BB15LuYW.img?h=629&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

© Toyota Toyota sponsorluğunda Energy Observer yakıt hücresi katamaranı.

Toyota, bu yılın başlarında, Mirai'nin güç aktarım organının deniz versiyonunun, deniz suyunu kullanarak kendi hidrojeni yapabilen 31 metrelik yenilenebilir enerji okyanusu olan Enerji Gözlemcisi'nde kullanılacağını söyledi. Yakıt pili sisteminin su üzerinde çalışacak şekilde uyarlanması Toyota Teknik Merkezi Avrupa'da sadece yedi ay sürdü ve sistemin boyutunu azaltmak için bir sistemin yeniden tasarlanmasını gerektirdi.

Toyota, 1989 yılında tekne inşa etmeyi düşünmeye başladı. Otomobil üreticisi, 1990 yılında zevk teknesi üzerinde çalışmak için Marine Business Planning Office'i açtı ve 1998 yılında Ponam-28 satışına başladı. Ponam-37 ve Epic X22 dahil olmak üzere diğer Toyota tekneleri devam etti. Bundan sonra 2016'da Toyota, Yanmar ile ortaklaşa geliştirilen yeni Ponam-28V premium spor kruvazör deniz taşıtını duyurdu.

Kaynak: Car and Driver

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.