Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Google ve Apple Arasındaki Gerçek Fark


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Google ve Apple Arasındaki Gerçek Fark

Google ve Apple her ikisi de son derece başarılı şirketlerdir, ancak patentlerini grafik olarak gösterirler ve tamamen farklı inovasyon imzalarına sahiptirler.

3068474-poster-p-1-the-real-difference-b

Steve Jobs son on yılda 347 patent aldı ve çoğu ölümünden sonra verildi. Buna karşılık, Google’dan Sergey Brin ve Larry Page aynı dönemde yalnızca birleştirilmiş 27'ye sahip.

Bu, Apple ve Google'ın farklı şekilde nasıl çalıştığı hakkında bir istatistik. Apple, harika tasarım stüdyosundan kaynaklanan merkezi bir geliştirme yapısı tarafından yönlendirilirken, Google'ın yeni ürünlere daha dağıtılmış, açık kaynaklı bir yaklaşımı var. Bunun organizasyonel olarak nasıl oynandığına dair gerçek bir resim elde etmek için Portland merkezli veri görselleştirme stüdyosu Periscopic, Apple ve Google'da son 10 yıllık patentlerin “yenilik imzalarını” karşılaştıran CoDesign için özel bir dizi görselleştirme oluşturdu .

5d30a9c8ed2a2.jpg

Neye baktığınızı anlamak için, her blobun bir patent mucidi olduğunu ve birçok patentin birden fazla mucidi olduğundan, her satır bir mucit ve ortak mucitler arasındaki bir bağlantıdır.

Bu görüşe göre, Apple büyük bir tamircilik topu gibi görünüyor, Google ise Borg'a benzeyen monoton, hücresel bir kabarcık. Ve bir şirketin yapısını sadece patentlerinden anlatabilirken, Periscopic, resimlerde net bir anlatı bulduğuna inanıyor.

“Son 10 yılda Apple, 5.232 mucit ekibi ile 10.975 patent üretti ve Google, 8.888 ekibi ile 12.386 üretim yaptı” diyor Periscopic veri gezgini Wes Bernegger. Bu sayılar açıkçası orantılı olarak oldukça benzerdir. “Gördüğümüz en önemli fark, Google'ın daha eşit dağılmış inovasyon yapısına kıyasla Apple'ın merkezinde yüksek derecede bağlantılı, deneyimli 'süper mucitler' grubunun varlığıdır” diye devam ediyor. “Bu, Apple'da yukarıdan aşağıya, daha merkezi olarak kontrol edilen bir sisteme karşılık Google'da potansiyel olarak daha fazla bağımsızlık ve yetkilendirmeye işaret ediyor gibi görünüyor.”

5d30aa130b762.jpg

Teori çok mantıklı. Uzun zamandır Jonathan Ive liderliğindeki Apple’ın çok gizli tasarım laboratuarı, şirketin çok az, çok karlı ürünlerini doğurdu. Ve Apple'ın inovasyon ayak izi içinde, Ive'yi göreceksiniz. gördüğünüz her iPhone'un tasarımından büyük ölçüde sorumludur.

5d30aa3d16e68.jpg

Öte yandan Google, güçlendirilmiş kişilerle dolu birçok küçük ekibin nispeten düz bir organizasyon yapısına sahiptir. (Şirket 2002 yılında tüm yönetimi geri silmeye çalıştı, ancak fikri eski haline getirdiğinden beri.) Tüm bunlar elbette inovasyon imzasında görülebilir. Patentlerle, Google çalışanları nispeten eşit görünüyor, oldukça eşit görünüyorlar.

Bununla birlikte, Bernegger, Apple'da Google'dan daha fazla “bağlantı ve işbirliği” olduğu konusunda ısrar ediyor. “Apple'da bir patentte listelenen ortalama mucit sayısı 4.2'dir. Google'da 2,8, ”diye açıklıyor. “Bu birleşik etkiler, Apple'daki bir mucitin ortalama olarak Google'dakinden iki kattan fazla patent ürettiği anlamına geliyor. Dokuz dörde karşı. ”

Daha farklı görünemezler, ancak patent yapısına daha yakından bakarlar ve iki şirket arasında büyük bir benzerlik görebilirsiniz. Yani, hem Apple hem de Google, tüm yapıyı çevreleyen membran benzeri bir halkaya sahiptir. Bu patent yapımcıları kimler göreceli olarak tecrit içinde geliştiriyorlar? Ve şirketlere nasıl bağlılar?

5d30aa580e7c4.jpg

Google’ın durumunda bir ipucu alıyoruz. Şirketin en büyük süper mucitlerinden biri, diğer ürünlerle bağlantısı kesilmiş olarak, orada yaşıyor. Bu mucit, şirkette 2013 yılında kamera ve yazıcılara 269 onaylı patent satan Kia Silverbrook'dur. Ayrıca, bu dış halkalar rastgele bir çalışanın tek seferlik icatlarından, ana ekip dışında çalışan skunkworks laboratuarlarının ve kabuk şirketlerinin en gizli katkılarına kadar her şeyin katkılarını temsil edebilir. Ancak bunu onaylamak daha da yorucu olur.

5d30aa715954c.jpg

Bu grafikler özellikle bu hikaye için yapılmış olsa da, Periskopik bir görselleştirici olan PatentsView'den geliyor ve Amerikan Araştırma Enstitüleri ve USPTO için geliştirildi. Yıllardır sahip olduğumuz patent veritabanını - JPEG'de bazı patent taramalarını çeken erken bir internette aranabilir veritabanı - görüntülenebilir bir bağlantı ağına dönüştüren herkese açık bir sistemdir. Yukarıda görüldüğü gibi şirketler içindeki patentlere bakabilir veya bunları içerik oluşturucuya veya konuya göre sıralayabilirsiniz.

"PatentsView'ın arkasındaki amacımız, halka patent verilerini keşfetmeleri için ilham verebilecek arayüzler yaratmaktı," diyor Periskopik kurucu ortak Dino Citraro. “Bunun bir kısmı, araştırması gereken patent avukatları gibi kişiler için patent verilerine daha kolay erişim sağlamaktı. Ancak bu açık hükümet çabasını kucaklamak ve “Bu kamusal bilgi, ilginç. Burada ilginç desenler olabilir. ”

Gerçekten de, Apple ve Google yalnızca bir başlangıç olabilir. Muhtemelen bir asırdır halka açık olan ancak şimdi sadece şeffaf olan PatentsView'de açıklanan kurumsal organizasyon yapıları hakkında bir kitap yazabilirsiniz.

Kaynak: Fast Company

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.