Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

SpaceX şirketin ilk mürettebatlı uzay uçuşu dönemini başlattı


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

SpaceX şirketin ilk mürettebatlı uzay uçuşu dönemini başlattı

Bulutların ve hoşgeldin mavisi gökyüzünün yamalarının arka planında SpaceX Falcon 9 roketi saat 15: 22'de hayata döndü. NASA’nın Kennedy Uzay Merkezi’nde (KSC) ET, kör edici parlak roket ateşi ile halihazırda bunaltıcı, yapışkan havayı ısıtıyor ve Florida kıyılarında titreme gönderiyor. 229 metre yüksekliğindeki roketin üstünde bir uzay aracına bağlanan kıdemli astronotlar Bob Behnken ve Doug Hurley, ABD kıyılarından yörüngeye muzaffer bir dönüşü işaret ederek gökyüzüne yükseldiler.

BB14Oyi2.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

"SpaceX, Dragon, lansmana gidiyoruz, hadi bu mumu yakalım," dedi Hurley, kaldırımdan hemen önce Hawthorne, California'daki SpaceX görev kontrolüne.

BB14OHel.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Bazen meslektaşları tarafından Dr. Bob ve Chunky olarak anılan Behnken ve Hurley, şimdi yaklaşık 19 saat sürecek bir yolculuk olan Uluslararası Uzay İstasyonu'na gidiyor. SpaceX’in Mürettebat Ejderhası'nın bu uçuşu, tarihte ABD astronotlarının yepyeni bir uzay aracını yörüngeye yönlendirdiği beşinci kez.

BB14OsXv.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

NASA, 2011 yılında uzay mekiklerini emekli olduğundan bu yana ilk kez, uzay ajansı, Rus uzay aracındaki koltuklar için ödeme yapmak yerine ev sahillerinden astronotlar başlatabilir. Şimdi NASA, Crew Dragon'dan koltuk satın alacak. Yeni Ticari Ekip modelinde SpaceX, uzay aracının sahipliğini ve operasyonel kontrolünü elinde tutuyor, yani en azından teoride, yeterli paraya sahip olan herkes yörüngeye bilet alabilir.

BB14OzLP.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

“Her türlü insanı uzaya göndermek istiyoruz,” diyor SpaceX'in mürettebat misyon yönetimi müdürü Benji Reed. “Yaptığımız her şey uzay çağında bu yeni bölümü açmak.”
Uzay istasyonuna uçmak

Demo-2 olarak adlandırılan bugünkü uçuşun başlangıçta 27 Mayıs'ta yapılması planlanmıştı, ancak o gün fırlatma rampasının yakınındaki yıldırım ve bulut örtüsü, kalkıştan yaklaşık 17 dakika önce bir ovma zorladı.

NASA KSC direktörü Bob Cabana 29 Mayıs'ta “Yaz aylarında Florida'daki hava ile rekabet etmek çok zor,” dedi. “Ama biz doğru olanı yapacağız.”

Demo-2, araç yolcularla düzenli fırlatmalar için sertifika almadan önce Crew Dragon uzay aracının ikinci ve son testidir. Gösteri uçuşunun tamamı iyi giderse, SpaceX astronotları ISS'ye taşımak için ilk operasyonel görevini bu yılın ilerleyen saatlerinde Crew-1 olarak adlandırdı.

Smithsonian’ın Ulusal Hava ve Uzay Müzesi'ndeki küratör ve tarihçi Jennifer Levasseur, “1980'den beri bu anı, yeni bir programın başlaması ve yeni bir şeyler yapmanın beklendiği anı görmedik” diyor.

Florida’nın Atlantik kıyısı ve alçak Dünya yörüngesi arasında yedi kişiye kadar feribotla tasarlanan SpaceX kapsülü, pencereleri, dokunmatik ekran kontrol panelleri ve büyük bir saklama bölmesi olan şık ve modern bir araçtır. Yörüngede iken, 16 Draco itici kapsülü boşluk boşluğuna yönlendirir.

Sekiz daha büyük SuperDraco motoru, Acil Durumda Crew Dragon'un durması ve arızalı bir roketten uzaklaşması için bir yol sağlar. Bu uçuş sırasında iptal kabiliyeti, fırlatmadan kısa bir süre sonra ayrılan ve yedi yolcunun tümünü öldüren uzay mekiği Challenger'ın 1986 imhası gibi bir felaketi önlemek için tasarlanmıştır.

Reed, “Çok etkili bir sistem” diyor. “Çok şey koyuyorsun, test ediyorsun, işe yarayacağından emin oluyorsun, ve umarım hiç kullanmak zorunda değilsin.”

Behnken ve Hurley, kaldırmadan yaklaşık 12 dakika sonra Crew Dragon'un koltuklarına bağlanırken Falcon 9 roketinden güvenli bir şekilde ayrıldıkları için iptal sistemine ihtiyaç duymadılar. Sürüşün büyük bir bölümünde, yaşam destek sistemleri ve özel olarak tasarlanmış basınçlı giysiler gibi astronotlar test ekipmanlarını kullanırken Dragon kendini uçuracak. Dragon uzay istasyonuna yaklaşırken, Hurley kapsülü elle kontrol edecek ve aracın otonom randevu mekanizmasının başarısız olması durumunda Dragon'un yeteneklerinin önemli bir testi olacak.

NASA’nın ticari ekip program yöneticisi Kathy Lueders “Bu kritik bir test uçuşu” diyor. “Bob ve Doug, aracı uçurup test etmeyi deneyecekler ... ve onaylanmadan önce tasarımın çalıştığından emin olacaklar.”

Dragon, ISS ile özerk bir şekilde 31 Mayıs'ta saat 10: 29'da, Behnken ve Hurley'in ABD astronotu Chris Cassidy ve Rus kozmonotları Anatoly Ivanishin ve Ivan Vagner'a katılacak. Demo-2 ekibinin uzayda kalması, hem uzay istasyonu operasyonlarına hem de halen Ağustos ayı sonlarında ayarlanan Crew-1 lansmanının zamanlamasına bağlı olarak bir ve dört ay arasında sürecek.

İki profesyonel uzaya dönüyor

Behnken ve Hurley, astronot birliklerinin, yakın arkadaşlarının ve eski askeri test pilotlarının 20 yıllık gazileri. Her biri iki uzay mekiği görevinde uçtu ve ISS'nin bazı bölümlerini yörüngeye gönderdi ve Hurley, programın 2011'deki emekliliğinden önce son mekik uçuşunu denedi. STS-135 olarak bilinen bu görev sırasında, mürettebat alanda küçük bir ABD bayrağı bıraktı istasyonu; şimdi, Hurley ve Behnken geri getirecekler.

Hurley lansmandan önce, “Plan her zaman ... Florida'dan fırlatan ve Uluslararası Uzay İstasyonuna gelen ilk ABD aracının bu bayrağı almasıydı,” dedi. Hiçbir astronot, uzay mekiği emekli olduktan sonra, tamamen yeni bir uzay aracında, başka bir uçuş görevini beklemiyordu.

Behnken, “Bir test görevinin, bir test uzay uçuşunun bir parçası olmayı özlemiştik” dedi. Çift, astronot birliklerine katıldığında geri gelmeyecek gibi görünse de, “belki hayalini kurduğumuz bir şey”.

Ancak 2015 yılında NASA, Ticari Ekip programı için iki profesyonel seçti. Şimdi bir uzay istasyonunda meslektaşlarına katılmak için yörüngeye dönerek, Hurley, 53 ve Behnken, 49, eski bir eve geri dönmek gibi hissediyorum.

“[Cassidy] uzay istasyonunda çirkin kupalarımızı görmeyi nasıl beklediğiyle ilgili bir şey söyledi.” Hurley, 20 Mayıs'ta Cape Canaveral'a geldikten kısa bir süre sonra, “Oraya gidip birkaç ekstra el ödünç vermeyi ve bu arada onun için daha fazla iş yapmamayı umuyoruz” dedi.

Demo-2 astronotları ISS'den ayrıldığında, Dragon'u Dünya'nın atmosferine geri götürecek ve dört paraşüt kullanarak Florida'nın Atlantik kıyısına sıçrayacaklar. Okyanus inişi, 1960 ve 1970'lerde ABD uzay aracının sulu dokunuşlarına benzer.

NASA'nın baş tarihçisi Bill Barry, “Bir kapsül tasarımı — bazı açılardan bir ilkel, ancak atmosfere en basit ve en hafif şekilde girip çıkmak çok mantıklı” diyor. Kapsüller ayrıca Mars gibi Dünya'nın yakın mahallesinin ötesindeki hedefleri hedeflemek için etkili bir tasarımdır.

Barry, “Bir sonraki uzay aracımızın bizi alçak dünya yörüngesinin ötesine taşımasını istiyoruz” diyor.
Cape'ten altmış yıllık lansmanlar

NASA uzay aracı onlarca yıldır Florida’daki göklerin arasından geçerek Ekvator yakınlarındaki gezegenin Atlantik üzerindeki ve uzayda insanları ve makineleri saptırmak için daha hızlı dönmesinden faydalandı. Ve ABD insan uzay uçuşunun ilk günlerinde bile, özel şirketler astronotları yörüngeye sokmada önemli bir rol oynadılar.

Barry, “NASA’nın kamu hizmeti çalışanları orada oturmuş ve Merkür, İkizler, Apollo’yu inşa etmek için anahtarları çevirmiş gibi değil,” diyor. “Bunu yapan müteahhitlerimiz vardı.”

1980'lerin başında, Sovyetler Birliği aynı temel uzay aracı tasarımına yapışırken, ABD farklı bir yaklaşım izledi. NASA, ilk yıllarındaki kapsülleri terk etti ve yörüngeye sabit kanatlı bir uzay aracı fırlattı - yedi astronot taşıyan bir uzay mekiği. Mekik, Dünya'ya paraşütle atmak yerine, KSC veya Kaliforniya'daki Edwards Hava Kuvvetleri Üssü'ndeki uzun bir pistte kayar ve bir uçak gibi inebilir.

Otuz yıllık servis lansmanları roket gök gürültüsünü Canaveral Burnu üzerinde ortak bir sığınak haline getirdi. Mekik misyonları teleskopları yörüngeye yerleştirdi, mikro yerçekimi konusunda bilimsel deneyler sağladı ve ISS'yi oluşturmak için gerekli donanımı getirdi. Ancak uzay mekiği programı ayrıca 14 astronotu öldüren iki trajedi yaşadı: 1986'da Challenger ve 2003'te yeniden giriş sırasında parçalanan Columbia.

2011'de ABD'den gelen insan uzay uçuşu durakladı. NASA, uzun süren balon masraflarıyla rahatsız olan mekik programını emekli oldu ve astronotları evden yörüngeye gönderme yeteneğini kaybetti. ABD Rusya'nın Soyuz uzay aracında koltuk satın almaya başladı.

Koltuk başına “başlangıçta yaklaşık 20 milyon dolar ücret aldılar ve fiyatlar o zamandan beri yükseldi” diyor Barry. Bugün NASA, astronot başına 90 milyon dolar ödüyor. "Uzaya girmek oldukça pahalı."

Bununla birlikte, NASA, Ticari Mürettebat programının temelini attı; bu, ABD'ye yörünge yeteneklerini iade etme girişimi oldu. 2014 yılında NASA, düşük dünya yörüngesine ulaşmak için iki şirket sözleşmesi imzaladı: Boeing, Starliner uzay aracını inşa etmek için 4.2 milyar dolarlık bir sözleşme ile ve Uzay Ejderhası oluşturmak için 2.6 milyar dolarlık bir sözleşme ile SpaceX.
Amerika’nın en yeni beygir roketi

SpaceX, 2012 yılında ISS'ye kargo teslim eden ilk ticari şirket oldu. Şirket, o zamandan beri Dragon uzay aracının kargo versiyonunda uzay istasyonuna yaklaşık iki düzine ikmal misyonu uçurdu ve çeşitli müşteriler için lofted uyduları yörüngeye fırlattı diğer ABD kuruluşlarından daha fazla yıl.

2002 yılında milyarder Elon Musk tarafından kurulan şirketin belirttiği hedef, uzay uçuşunu her zaman daha uygun fiyatlı hale getirmek ve sonuç olarak insanlığın Dünya'nın ötesine geçmesine yardımcı olmaktı. Musk için, bu hedefe ulaşmak, her fırlatmadan sonra onları okyanusa bırakmak yerine tekrar kullanılabilen yörünge roketleri yapmak anlamına geliyordu. Şirket hemen başarılı olamadı.

SpaceX’in roketçiliğe sürüklenmesi, dramatik başarısızlıkların yanı sıra mühendislikteki tarihi başarılarla da damgasını vurdu. 2015 yılında yörünge sınıfı bir roketin ilk aşamasını başarılı bir şekilde indirmeden önce - şirketin 2017'de Falcon 9'un ilk aşamalarını yeniden başlatmasına izin veren daha önce başarılmamış bir başarı - SpaceX, başarısız iniş girişimlerinde güçlendiricilerinin birçoğunu çökertti. Geçen sene, Crew Dragon'daki SuperDraco motorlarından biri, uçuş sırasında iptal etme yeteneğini güçlendiren bir test sırasında patladı.

SpaceX başkanı Gwynne Shotwell, “Bu zor dersleri öğrenmelisiniz ve bence bazen havacılık endüstrisi geliştirme aşamasında başarısızlıktan uzaklaşıyor - politik olarak kötü görünüyor, zor ve medya kesinlikle başarısızlıklardan çok şey yapıyor” dedi. Demo-2 lansmanından önce. “Açıkçası, bu başlangıçların ve bu köklerin başarımız için kritik önem taşıdığını düşünüyorum.”

Bugüne kadar, şirket ilk aşamada 45 kez bir Falcon 9 indi ve zaten uzaya akan 31 güçlendirici başlattı. Bir ilk aşama, SpaceX tekrar iniş yapamadan beş kez başlatıldı.

SpaceX’in Spaceflight’a yaklaşımı Smithsonian’ın Levasseur’u “Kendi yolumuzla yapacağız, mutlaka eski yolumuzla yapmayacağız” diyor. “Şeklini kendimiz değiştirebiliyoruz, çalışma şeklini değiştirebiliyoruz.”

İnsanları ISS'ye götürdükten sonra SpaceX, ayı ve Mars'ı hedefliyor. Şirket şu anda, en son 29 Mayıs'ta test sırasında sık sık patlayan bir araç olan Starship adında yeni bir roket tasarlıyor ve test ediyor. NASA, kısa bir süre önce Starship'i potansiyel bir ay inişine dönüştürmek için SpaceX'e 135 milyon dolar verdi.

NASA yöneticisi Jim Bridenstine, “Düşük Dünya yörüngesinin tamamen ticarileştirildiği bir geleceği öngörüyoruz - NASA'nın birçok müşterinin müşterisi olduğu, maliyet ve yenilik ve güvenlik konusunda rekabet eden çok sayıda sağlayıcıya sahibiz” diyor NASA yöneticisi Jim Bridenstine. “İnsan uzay uçuşunda, her zamankinden daha fazla insan için daha fazla alanın olacağı bir dönem.”

Kaynak: National Geographic

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünya basını SpaceX’in tarihi uzay uçuşunu böyle gördü

Tarihte ilk kez özel bir şirket uzaya insan gönderdi! Elon Musk'ın kurucusu olduğu SpaceX, NASA tarafından desteklenen projesiyle iki astronotu Uluslararası Uzay İstasyonu'na doğru yolculuğa çıkardı. Olay corona virüsü salgınına rağmen bütün dünyada gündem oldu. Financial Times, New York Times, Bild, Le Monde, La Repubblica gibi gazeteler uzay seyahatinde Musk'ın şirketinin büyük bir avantaj elde ettiğini yazdı.

Elon Musk tarafından kurulan SpaceX’in “Crew Dragon” isimli uzay mekiğiyle ilk insanlı uçuş denemesi gerçekleştirildi. 27 Mayıs’ta yapılması planlanan fırlatma işlemi hava şartları nedeniyle gerçekleştirilememişti. SpaceX, bu başarılı fırlatma ile uzaya ilk defa insanlı uçuş gerçekleştirirken, tarihte ilk kez özel bir şirket uzaya insan yollamış oldu.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

SpaceX NASA misyonu: İki astronotu taşıyan Crew Dragon kapsülünün Uluslararası Uzay İstasyonu'yla kenetlenmesi için geri sayım başladı

_112571191_94821c0c-78e6-4206-824e-90ccf

Amerikalı astronotlar Doug Hurley ve Bob Behnken'i taşıyan SpaceX'in uzay aracı Crew Dragon'un TSİ 17:30'da Uluslararası Uzay İstasyonu'yla kenetlenmesi bekleniyor.

Crew Dragon dün Falcon-9 roketiyle Florida'daki Kennedy Uzay Merkezi'nden fırlatılmıştı.

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi'nin (NASA) astronotları ilk kez özel bir şirketin kapsülüyle uzaya gidiyor.

Crew Dragon, otomatik olarak Uluslararası Uzay İstasyonu'yla kenetlenecek.

Herhangi bir sorun çıkmadığı sürece astronotların müdahalesi gerekmeyecek.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Astronotlar SpaceX Crew Dragon'da ilk yolculuğu anlatıyor

BB14Tky6.img?h=655&w=949&m=6&q=60&o=f&l=

Astronotları Douglas Hurley ve Robert Behnken'i uzaya taşıyan SpaceX Falcon 9 roketi, yörüngeye tırmanmanın sonraki aşamalarında beklenenden biraz daha kaba bir sürüş sağladı, ancak her ikisi de Pazartesi günü tarihi yolculuklarından keyif aldıklarını ve ipek gibi yatıştırdıklarını söyledi uzay istasyonu ile yerleştirme.

Ve evet, Mürettebat Ejderha laboratuvar kompleksine "yeni bir araba kokusu" getirdi.

Hurley ve Behnken Pazar günü gelene kadar istasyondaki yalnız Amerikalı istasyon komutanı Chris Cassidy, “Kesinlikle öyle” dedi. "O zaman bu kapağı açtığımızda, diğer tarafta gülen yüzler, benimki gibi gülen yüzler gibi, aynı tepkiyi almış gibi, yepyeni bir araç olduğunu söyleyebilirdiniz.

"Arkadaşlarımı görmek harika, yepyeni bir araç görmek harika" dedi.

Hurley ve Behnken Cumartesi öğleden sonra Kennedy Uzay Merkezi'ndeki 39A pedinden fırladılar ve Falcon 9 roketinin üstüne bir Mürettebat Ejderha kapsülüne bağlandılar.

Yaklaşık dokuz yıl içinde ABD topraklarından yörüngeye giden ilk pilot fırlatma, astronot taşıyan bir SpaceX roketinin ilk uçuşu ve 39 yıl önce ilk servis görevinden bu yana uzayda uçan ilk yeni mürettebat uzay aracıydı.

Hem Hurley hem de Behnken uzay mekiği gazileri, yörüngenin güçlü katı itici güçleri ateş ederken ilk önce kaba sürüşe aşina ve güçlendiriciler ateşlendikten ve sadece geminin sıvı yakıtlı ana motorları çalıştıktan sonra çok daha pürüzsüz bir deneyime geçiş.

Falcon 9, sıvı oksijen ve gazyağı ile çalışan iki aşamalı bir rokettir. Dokuz Merlin motoruna sahip ilk aşama, kalkışta 1,7 milyon lira itme gücü üretiyor. Roketin ikinci aşaması, vakumla çalışan tek bir Merlin motoruyla güçlendirilmiştir.

BB14Tky9.img?h=706&w=949&m=6&q=60&o=f&l=

Hurley, "Shuttle'ın katı roket güçlendiricileri vardı, ilk iki buçuk dakika boyunca çok sert yanmışlar." Dedi. "Falcon 9 ile ilk aşama ... daha akıcı bir sürüştü."

İlk aşama motorlarının kapatılması, birinci ve ikinci aşamaların ayrılması ve daha sonra üst aşamadaki tek motorun ateşlenmesi, "Apollo 13" filminde gösterilen unutulmaz fırlatma sırasına benzediğini söyledi.

Hurley, "Bu yüzden ilk aşama motorları kapandı ve daha sonra hidroforun ayrılması ile Merlin vakum motorunun çalışması arasında biraz zaman geçti." Dedi. "Bu noktada, kabaca üç Gs'den (yerdeki normal yerçekimi kuvvetinin üç katı) sıfır Gs'ye gidiyoruz, bilmiyorum, muhtemelen yarım saniye, ve sonra Merlin vakum motoru ateşlediğinde, tekrar hızlanmaya başlıyoruz.

"Merlin vakum motoruyla biraz daha sertleşti ve ikinci sahnede neden bu üç ana motorda mekikten biraz daha kaba bir sürüş olduğunu öğrenmek için SpaceX milletiyle konuşmak ilginç olacak."

Mürettebat Ejderha, mürettebatın herhangi bir doğrudan girişi olmaksızın, buluşma yeri ve uzay istasyonuyla bağımsız olarak kenetlenmek üzere tasarlanmıştır. Ancak ilk pilot test savaşı için, Hurley astronotların gemiyi kendi başlarına uçurabildiklerini doğrulamak için manuel kontrolü iki kez devraldı.

Hiçbir sorun yoktu ve Mürettebat Ejderha Pazar sabahı istasyona yanaştığında, Hurley ve Behnken etkiyi tespit edemediler.

Hurley, "İkimize de gerçekten göze çarpan şey, yanaştığımız anda bahsettik. "Çok yumuşaktı."

Hurley eski bir test pilotu ve Caltech'ten makine mühendisliği doktora derecesine sahip Behnken, deneyimli bir Hava Kuvvetleri uçuş test mühendisidir. Kısmen ilk pilot Mürettebat Ejderha uçuşu için seçildiler, böylece yaz mevsiminde uzay istasyonuna operasyonel görevlere başlamadan önce bu becerileri uzay aracını değerlendirmeye getirebildiler.

Hurley, "Görevin nasıl yapıldığını değerlendirmek için oradayız ve şimdiye kadar kesinlikle muhteşem bir şekilde yapılıyor," dedi. "Bu çok temiz bir araç. ... Bu görev için yapmak için ihtiyacımız olan her şeyi yapıyor, bu yüzden bu kısmından çok memnunuz."

Mürettebat Dragon'un tuvaleti gibi. Hiçbir ayrıntı vermese de, Hurley bunun "uzay mekiğinde alışık olduğumuza çok benzediğini ve çok iyi çalıştığını söyledi.

NASA yöneticileri Hurley ve Behnken'in yörüngede ne kadar kalacağına henüz karar vermediler. Mürettebat Ejderha, dört aya kadar uzayda sertifikalıdır, ancak mürettebat, uzay ortamının kapsülün güneş dizilerini nasıl etkilediğine, Atlantik Okyanusu sıçrama bölgesindeki hava durumuna ve diğer faktörlere bağlı olarak daha önce eve sipariş edilebilir.

Ne zaman eve döneceklerini bilmemek "biraz garip" dedi Behnken. "Sadece altı yaşında oğluma anlatmaya çalışıyorum ve onun bakış açısından, eve geldiğimde bir köpek alacağımız için heyecanlı. Ve bu belirsizliği kabul ediyor ve mesaj göndermeye devam ediyor yörüngedeyken bana. "

Misyonun, nispeten kısa servis uçuşlarından çok daha uzun, en az altı hafta ve muhtemelen dört aya kadar sürmesi bekleniyor. Hem kıdemli astronotlar, hem de oğulları eşleriyle irtibatta kalmak Hurley ve Behnken için en önemli önceliktir.

Behnken, "Lansmandan sonra) en çok heyecanlandığım şeylerden biri de telefonla aranabiliyordu." Dedi. "Yörüngeye başladığımdan bu yana uzun zaman geçti ve hayatımda ilk kez yapmamı izleme şansım olan küçük bir çocuğum var. Ve sadece deneyiminin ne olduğunu anlamak ve bunu paylaşmak istedim onunla biraz.

"Florida'daki yanaşmayı izledikten sonra Houston'a geri dönebildi ve her şey için oldukça heyecanlıydı. Bu benim için harikaydı."

Kaynak: CBS News

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.