Jump to content
Sign in to follow this  
Admin

Toyota Dört Tekerden Çekiş Sistemleri Açıklaması: Nasıl Çalışırlar

Recommended Posts

Toyota Dört Tekerden Çekiş Sistemleri Açıklaması: Nasıl Çalışırlar

BB110unr.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Geçişler ve SUV'lar için çıldırmış bir otomotiv pazarında, bir aracın tüketici çekiciliğine eklemenin en kolay yollarından biri, krikoyu yükseltmek ve / veya dört tekerlekten çekiş sağlamaktır. Bu, Toyota dört tekerlekten çekiş sistemlerinin neden çeşitli modellerde geri döndüğünün bir parçası.

BB110zax.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Prius hibrid ve Camry orta boy sedan gibi imza Toyota makineleri 2019'da bayilerde bir miktar düştü - Camry'nin yıllık satışları yüzde 1.9 düşerken, Prius yüzde 20.4'lük bir düşüş gösterdi. yüzde. Slaytı asmak için 2019 Prius dört tekerlekten çekişli bir seçenek aldı ve 2020 Camry, 2020 Avalon tam boyutlu dört kapılı takımın yanında. Bazı otomobil üreticilerinin aksine, Toyota otomobillerine yeniden yatırım yapıyor, bu ürünlerdeki potansiyeli tanıyor (özellikle dört tekerlekten çekiş sunan sadece iki kapılı sedanlar var: Nissan Altima ve Subaru Legacy).

BB110rtp.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Toyota dört tekerlekten çekiş uzmanlığı uzun zaman öncesine dayanıyor. "Crossover", DJ'ler tarafından kullanılan ve otomobil müşterileri tarafından kullanılan bir terim olduğunda, Japon otomobil üreticisi, Camry ve Corolla sedanları, Celica spor otomobil ve Previa minivanında All-Trac adlı bir ralli yetiştiricili dört tekerlekten çekiş sistemi sundu. İlk dört tekerlekten çekişli Toyota otomobillerinden farklı olarak, günümüzün Camry, Avalon, Prius, RAV4 ve Highlander'da kullanılan sistemler belirli bir markaya sahip değil - söylentiye göre Toyota, All-Trac ticari markasının zaman aşımına uğramasına rağmen eski Castrol markalı Celicas'ın WRC ihtişamını kanalize etmek için geri gelir.

BB110zbl.img?h=743&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

90'ların ralli arabası nostaljisi bir yana, Toyota dört tekerlekten çekişini çevreleyen bazı ayrıntılara bakalım, olur mu?

Dinamik Tork Kontrolü AWD

En temel Toyota dört çeker sistemi Avalon XLE ve XLE Limited'de bulunur; Camry LE, Camry SE, Camry XLE ve Camry XSE; ve RAV4 LE, RAV4 XLE ve RAV4 XLE Premium. Dinamik Tork Kontrolü AWD olarak adlandırılan sistem, arka tekerleklere giden bir tahrik mili ile şanzımana entegre edilmiş bir transfer kutusu içerir. Tahrik mili ile arka diferansiyel arasındaki bir elektromanyetik kuplör 100: 0 ile 50:50 arasında bölünmüş ön / arka torku değiştirerek gerektiğinde devreye girer ve ayrılır.

BB110ru4.img?h=743&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Ancak, sistem açık arka diferansiyele çarptığında sağa ve sola gönderilen gücü değiştiremez. Bunun yerine, çekiş kontrol sistemi bir tekerlek üzerinde tekerlek kaymasını tespit ederse, sadece o köşedeki frenleri uygular, her iki tekerlek arasındaki çekişi eşitler ve ileri momentumun korunmasına (veya yeniden başlatılmasına) yardımcı olur. Bununla birlikte, itme sağlamak için fren yapmak, gücü kavrama ile tekerleğe etkili bir şekilde yönlendirmeye yardımcı olsa bile göründüğü kadar mantıksızdır.

Temel sistem için başka bir sınırlama mı? Tahrik mili, kuplör takılı olmasa bile, her zaman dönüyor ve bu da aktarma organlarında bazı ek parazit sürüklenmesine yol açıyor. Camry'de donatıldığı gibi Toyota, dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde EPA yakıt ekonomisi testinde 3 mpg'lik birleşik düşüşü kabul ediyor.
Driveline Disconnect ile Dinamik Tork Vectoring AWD

Diğer Toyota dört tekerlekten çekiş tekliflerindeki bu sıkıntıların bir kısmını Driveline Disconnect ile Dinamik Tork Vektörleme AWD'sidir. Bu şaşırtıcı derecede sofistike sistem, RAV4 TRD Off-Road, Adventure ve Limited'in yanı sıra Highlander Limited ve Highlander Platinum'da bulunur. Daha temel sistemde olduğu gibi, dört tekerlekten çekiş transfer kutusu şanzımana entegre edilmiştir, ancak şanzıman ile tahrik mili arasında sadece önden çekiş gerektiğinde tamamen devreden çıkabilen ve sistemdeki sürtünmeyi azaltan bir köpek kavraması vardır .

BB110ru7.img?h=743&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Tahrik mili ve arka diferansiyel arasındaki ikinci bir köpek kavraması, sistemin gücü uygun şekilde ölçmede esnekliğini daha da artırır. Dahası, diferansiyeldeki debriyaj paketleri aktif tork vektörü sağlar - bir tekerlek çekişi kaybedip dönmeye başladığında, kavramalar devreye girer ve diğer tekerleğe güç gönderir. Fren tabanlı çekiş kontrolüne olan bağımlılığını azaltarak sistem, aracın ilerlemesini sağlamakta daha iyidir.

Toyota Highlander L, LE ve XLE, tekerlek tahrikini önlemek için çekiş kontrolü kullanan daha basit bir açık diferansiyel lehine dinamik tork vektör bileşeninden vazgeçmeleri dışında, tahrik hattı bağlantısına sahip benzer bir dört tekerlekten çekiş sistemi kullanır.

BB110nvo.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Elektronik İsteğe Bağlı AWD

Hibrit teknolojinin her türlü tahrik şaftını eski yapma potansiyeli varmış gibi görünüyor. Bize inanmıyor musunuz? RAV4 Hybrid ve Highlander Hybrid'in tüm donanımları altında bulunan Toyota dört tekerlekten çekiş kurulumuna göz atın.

Bu araçlarda, arka tekerlekler yalnızca yerleşik hibrid aküden güç alan tek bir elektrikli motor jeneratörü tarafından sürülür. Ön ve arka tekerlekler arasında mekanik bir bağlantı yoktur ve ekstra çekiş gerekli olmadığında, arka aks ayrılır (arka tekerlekler aküyü şarj etmek için motor jeneratöründen momentum aldığında yavaşlama hariç).

BB110wGu.img?h=743&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

AWDe

Son olarak, Toyota Prius ve daha basit AWDe sistemi var. Beklendiği gibi, bu Toyota dört tekerlekten çekiş kurulumu yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmak ve ağırlığı ve sürüklenmeyi en aza indirecek şekilde tasarlanmıştır. Bu nedenle, arka motor, sadece 43 mil / saatin altındaki hızlarda mevcut olan endüksiyon tipi bir ünitedir. RAV4 ve Highlander Hybrids'deki sistem gibi, transfer kutusu ve motor ile arka tekerlekler arasında mekanik bağlantı yoktur.

Biraz şaşırtıcı bir şekilde, AWDe kuru koşullarda bile her zaman 6 mph'nin altındaki hızlarda tahrik kuvveti sağlar. Bunun nedeni, elektrik motorlarının düşük hızlarda benzinli motordan daha verimli çalışması ve emisyonların ve yakıt tüketiminin azaltılmasına yardımcı olmasıdır. Sistem tekerlek hızının 6 mil / saatin üzerinde olduğunu tespit ederse, Prius 43 mil / saat'i aşana kadar arka motora elektrik göndermeye devam edecektir. Tahmin edilebileceği gibi, dört tekerden çekişli Prius off-road veya ralli savaşçısı değil - Toyota'nızı düzenli olarak yüksek hızda karlı manzara boyunca patlatmayı planlıyorsanız, bu listedeki diğer araçlardan birini alın. (Ayrıca kafanı muayene ettir ve yavaşla, ya canım!)

BB110unC.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Toyota Dört Tekerden Çekiş Yayılımı

Camry ve Avalon sayesinde Toyota şimdi model hatlarının çoğunda dört tekerlekten çekiş sunuyor (merakla, bu sedanlar C-HR crossover'dan önce dört tahrikli tekerlek aldı). Ve biz otomobil meraklıları dört tekerlekten çekişin yanında (hatta yerine) özel kış lastikleri önermek için hızlı olsa da, sistemlerin bazı arazi koşullarında ve hoş olmayan havalarda sağladığı faydaları inkar etmek yok.

Bununla birlikte, alışılmadık ve verimli hibrit sistemlerden hiçbir şey söylememek için basit ve ucuz Dinamik Tork Kontrolünden sofistike Dinamik Tork Vektörlemesine kadar Toyota dört tekerlekten çekiş ürün gamında bulunan amaç çeşitliliğinden etkilendik. Şimdi, ralli için hazır RAV4 All-Trac hakkında

BB110wFo.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.