Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

Şafii mezhebine göre ise abdestin farzu altıdır. Yukarıda sayıları dört farza ilaveten yüz yıkamaya başlandığında niyet etmek ve abdest azalarını yıkarken sırayı gözetmek tertibe riayet etmek de farzdır.

Niyet Herhangi bir şeyi yapmaya azim etmektir. Bu kalp ile olur kalp ile beraber dil ile de söylemek sünnettir. Yalnız dil ile söylemek kafi gelmez ,  Şafii mezhebine göre abdestin niyeti:
” Küçük hadesin hükmünü  kaldırmaya niyet ettim ” veyahut da  ” Farz olan abdesti eda etmeye niyet ettim” diye getirilir.
Veyahut namaz  ve tavaf gibi abdeste muhtaç olan herhangi bir şeyin mübah kılınması için  niyet getirilecektir. Ancak idrarını tutamayan veya müstehaze  her zaman kanı akan kadın olan kimsenin ” namazı mübah kılmaya niyet ettim ” demesi lazımdır. Küçük hadesin hükmünü kaldırmaya niye ettim” dese caiz değildir. Çünkü akıntı devam ettiği için hades bakidir gitmiyor. Bir kimse abdestin niyetini getirmekle beraber serinlemeyi de kastederse sahih kavle göre caizdir.


Niyetin sahih olabilmesi için altı şart vardır :
a-) Müslüman olmak.
b-) Akıllı olmak deli veya sarhoş olan kimsenin niyeti caiz değildir.
c-) Abdest niyetinin yerine  başka bir niyet getirirse mesela : temizlik için azalarını yıkayacağını katederse , abdesti sahih olmaz.
d-) Kalp ile olmasi yalnız ağzıyla niyet getirirse abdesti sahih olmaz.
e-) Niyetin abdestin sonuna kadar devam etmesi.
f-) Yüzü yıkamaya başladığı anda niyetin getirilmesi ” ondan evvel veya sonra olursa abdest sahih değildir.”


Niyeti azalara dağıtırsa mesela yüz yıkanırken yüzümün  küçük hadesinin hükmünü kaldırmaya niye ettim ” ellerini yıkarken ” ellerimin küçük hadeslerinin hükmünü kaldırmaya niyet ettim” diye abdestin sonuna kadar her uzuv  için ayrıayri niyet getirilirse cazidir.


Kendisi için abdest almak sünnet olan camiye girmek gibi bir şey için abdest niyeti getirilirse abdest sahih olmakla beraber onunla namaz kılınmaz.
Hanefi mezhebine göre abdest ve gusülde  niyet farz değildir sünnettir.
Tertibe riayet etmek  yani ilk önce niyet ile yüzü yıkamak sonra elleri dirsekleriyle beraber yıkamak sonra başı meshetmek sonra aşık kemikleriyle beraber ayakları yıkamak.


Yıkanması farz olan azaları yıkarken  onlara bitişik olanın bir kısmını da yıkamak gerekir ki kesin olarak farz yerine gelmiş olsun. Abdest azalarından bir iğne ucu kadar kuru bir yer kalmayacak şekilde abdest almak gerekir. ” Şafilerde Ense meshedilmez.”

Dini Sohbeti sitemizde Dini konular devam etmektedir.
 

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.