Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Tweel ile tanışın: Hiç Patlamayan Lastik


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Tweel ile tanışın: Hiç Patlamayan Lastik

Uptis-HDEF-702x459.jpg

Şimdi, havasız bir lastik kullanıldığında, yapacağınız ilk şeyin bir çivinin üzerinden geçmeyi denemek olduğunu düşünebilirsiniz. Yanlış: Bir arkadaşınızın çiftliğinin önündeki iki avuç çivinin üzerinden geçmeyi deneyin. Bunun hiçbir etkisi olmadı, ben de ne olacağını görmek için kendi mini başak şeridime üçlü çivi dizdim. Z740R, diş yüzeyine zarar vermeden yerleştirilen ve biçiciyi hiçbir şekilde engellemeyen çivilerin üzerinden geçti.

maxresdefault.jpg

maxresdefault.jpg

 

Arabanın önüne bir tuğla koydum ve üzerine sürdüm, Tweel duvarın etrafında deforme oldu ve sonra hemen tekrar şekillendi. Eşzamanlı olarak sıfır profilli bir performans lastiği, bir run-flat ve 10 psi'ye kadar havalandırılan bir off-road balon lastiği gibi.

Tweel denemelerimden memnun kaldım, beş dakikada yaklaşık yarım futbol sahasını biçmek için kükrendim, bu da 10 metrede beş metrelik bir alanı keserken mümkün.

Bir Tweel dezavantajı yüksek ve sıkı çimler ve sıfır derece dönüşlerde, yan duvarın nispeten keskin kenarının çimlerde iz bırakabilmesidir. Bu, benim Viktorya dönemine ait malikanenin büyüklüğünde bir traktör tarafından biçilen bu zorlu test barabımda bir sorun değildi.

Z740R ZTrak'ta Tweel'ler 580 dolarlık bir seçenek. Bu iyi bir anlaşma, bu boyutta Tweel'in her biri Michelin'den 599 dolar aldığı düşünüldüğünde. (Ve evet, güçlendirmek istiyorsanız, diğer çim biçme makinelerine de uyarlar.)

Michelin şu an UTV'ler için off-road Tweel'leri, golf arabaları için küçük çim dostu modeller ve hatta kızaklı Tweels yapıyor. Öndeki fiyat kesinlikle pnömatik bir lastik için ödeyeceğinizden daha fazla olsa da, Michelin bir Tweel'deki dişin geleneksel bir lastikten iki ya da üç kat daha uzun sürmesi gerektiğini söylüyor.

Tamam, otomotiv Tweeli nerede? Arabamın en kısa zamanda bir Mars rover'ı gibi görünmesini istiyorum. Şu anda bir Tweel için maksimum hız 50 mil / saat, ancak araba büyüklüğünde Tweetler için umut veriyorum.

Çünkü araba yoluna bıraktığım o çivileri bulduğumdan emin değilim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • 6 ay sonra...
  • Admin

Bridgestone Havasız Lastikler En Yakınınızdaki Kamyonlara Geliyor - Ama Önce Bisikletlere Takılacak

716k2it78-L._AC_SL1500_.jpg

Hava geleneksel bir pnömatik lastik için çok şey yapar. Yeni başlayanlar için, aracınızın ağırlığını desteklemede lastiği desteklemeye yardımcı olur. Hava ayrıca darbeleri emerek lastiği (ve poponuzu) çarpmaların üzerinde yastıklamaya yardımcı olur. Bir lastikte ne kadar hava olduğunu değiştirerek, lastik içindeki basınç daha büyük bir temas yaması ve daha fazla kavrama ya da daha az yuvarlanma direnci ve daha iyi yakıt ekonomisi sunan daha küçük bir yama için ayarlanabilir. Ancak, hava, lastiğin içinde değilse, bir lastiğe iyi gelmez - ve hatta, hava, uçucu bir gazdır, yani basıncı, sıcaklıktaki değişikliklere karşı hassastır.

Peki, lastikler söz konusu olduğunda daha iyi bir yol var mı? Önemli hava basıncı kayıplarını (delinme gibi) veya mevsimsel değişiklik (örneğin yazdan kışa kadar) veya sert sürüş (artan yol sürtünmesi) nedeniyle ortaya çıkan sıcaklık değişimleri nedeniyle aşırı hava basıncı varyasyonlarını içermeyen bir yol daha yüksek sıcaklıklar getirir, yani daha yüksek lastik hava basınçları ve böylelikle değişen temas yamaları ve fren mesafeleri, yol tutuşu, yakıt ekonomisi ve sürüş kalitesi üzerindeki etkiler)? Tabii — ilk etapta lastiğin denkleminden havayı alın.

Bridgestone havasız pnömatik olmayan lastikleriyle bunu yapıyor. Şirketin havasız lastikleri üç parçadan oluşur: tekerlek, "web" ve lastik sırtı. Tekerlek, muhtemelen en çok aşina olduğunuz şeydir; aksa monte edilir. Tekerlek ve lastik sırt arasına takılan, muhtemelen alıştığınız bir diğer terim terimi, basınçlı havanın standart bir lastikte uygunluğunu ve yastığını sağlayan esnek ağdır. Bridgestone, bu arada, taban yüzünün geleneksel hadde stoğuna benzer kavrama seviyeleri sağlaması bekleniyor.

tweel-turf-18-black-3-4.png?sw=618&sh=61

Bridgestone'un havasız lastikleri dünyaya ilk kez piyasaya sürülecek, 2020 Tokyo oyunlarında olacak, burada tiremaker Olimpiyat personeli ve gönüllüler için tedarik ettiği 200 bisiklete binecekler. Bu pazarlama çalışmasının ötesinde Bridgestone, filo araçlarını, yani uzun mesafeli kamyonları, teknolojiyle tedarik etmeye çalışıyor. Şirket, aşırı ısınma olmadan 75 mil / saat hızlarda 5.000 pound'u destekleyecek havasız bir kamyon lastiği geliştirdi. (Karşılaştırılabilir bir pnömatik lastiğin aynı görev döngüsü için 120 psi'ye kadar şişirilmesi gerekir.) Görünüşe göre, filo yöneticilerinin artık lastik basınçlarını kontrol etmeye ve bakımına ihtiyaç duymalarına gerek kalmayacak - yoldaki patlamaları ve patlamaları tamir etmeye harcanan zaman— önemlidir.

Özel lastiklerin kamyon versiyonunda, bisikletteki lastiklerin olmadan yaptığı ağı kaplayan yapısal olmayan bir yan duvar vardır. Bridgestone'un yeni mobilite çözüm mühendisliği genel müdürü Jon Kimpel, şirketin pazar araştırmasında, lastiğin uygulamasına bağlı olarak web'i kaplama konusunda farklı görüşler gösterdiğini söylüyor. Bunu, bazı insanların tekerlek ve havasız lastiklerin basamakları arasındaki görünür hava boşluğunu rahatsız edici bulabileceği anlamına gelir. İronik, geleneksel pnömatik lastiklerin kelimenin tam anlamıyla hava ile nasıl desteklendiği göz önüne alındığında.

Kimpel ayrıca, pnömatik lastiklerin aksine, lastik sırtının hava geçirmez olup olmadığı konusunda endişelenmeden giyilebileceği için Bridgestone için bir sürdürülebilirlik oyunu olduğunu söyledi. Tekerlek ve ağın hizmet ömrünü henüz bilmiyorlar, ancak sürdürülebilirliği en üst düzeye çıkarmak için bileşenlerin nasıl yeniden kullanılabileceğini araştırıyorlar. Bridgestone yıllardır havasız lastikleri izliyor ve teknolojiye bakan tek lastik üreticisi değil - Michelin de bu fikirle oynuyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 11 ay sonra...
  • Admin

Havasız lastikler nihayet 2024'te geliyor: İşte bu yüzden bir set isteyeceksiniz

Suya daldırılarak hayatta kalabilen telefonlarımız, peynir rendesi üzerinde sürükleyebileceğiniz saatler ve kırılmadan katlayabileceğiniz ekranlarımız var ama ortak bir çivi arabanızı yol kenarına mahvedebilir. Lastiklerin havasını kaybetmesi gerekir, ancak bu şekilde değil.

AAPh3no.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Michelin, havasız lastikler geliştiren birkaç lastik üreticisinden biridir, ancak bunlar GM'nin kendi kendini süren otomobillere ilişkin ilk vizyonu kadar olanaksız görünüyordu. Ancak şimdi, iki şirket, 2024 yılına kadar piyasada havasız lastiklere sahip olmak için takvime bir iğne koyuyor.

Havasız Michelin Uptis veya Benzersiz Patlamaz Lastik Sistemi lastikleri hakkında ilk fark ettiğiniz şey, içlerini görebilmenizdir. Cam elyaf takviyeli plastik kanatlar, hava basıncından ziyade sırtı destekler.

Oradan, avantajlar ortaya çıkıyor: Çiviler küçük rahatsızlıklar haline geliyor ve genellikle bir lastiği tamir edilemez hale getiren yanak kesikleri artık mümkün değil. Lastik şişirme kontrolüne gerek kalmayacaktı (muhtemelen bunu yapmak için uyarılarımı görmezden geldiniz) ve çoğu sürücünün zaten gizemli nesneler olarak gördüğü yedek lastiklere, krikolara ve şişirme kitlerine veda edeceğiz. Yılda binlerce kazaya neden olan patlamalar imkansız olurdu.

AAPhezQ.img?h=591&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Uptis lastiklerinin bir de yeşil açısı var: Yanak kesiklerini ve yanlış şişirme nedeniyle hızlanan aşınmayı ortadan kaldırarak her yıl dünya çapında 200 milyon daha az lastiği hurdaya çıkarma vaadi. Bu çevresel fayda, hangi şirketlerin havasız lastikler için kodu kırdığına bakılmaksızın tahakkuk edecektir.

Havasız lastiğe giden yolda izleyeceğim yönler şunları içerir:

Bunların ağırlığı ne olacak? Giderek artan elektrikli otomobil filosunun artık domuz yağına ihtiyacı yok.

Nasıl sürüyorlar? Sürüş tutkunları, otomatik şanzımanlar ve elektrikli hidrolik direksiyon konusunda olduğu gibi kıyafetlerini de değiştirecekler, ancak geri kalanımız daha iyi sürüş kalitesine açığız.

sessizler mi? Otoyollardan yayılan ve tüm o çirkin ses duvarlarına ilham veren gürültünün ana nedeni lastik temasıdır.

Bunlar günümüzün jantlarıyla uyumlu mu olacak yoksa sadece Uptis için tasarlanmış yeni jantlar mı?

ABS ve stabilite kontrolü gibi mevcut oto güvenlik sistemleri Uptis lastikleriyle çalışabilir mi?

Neye mal olacaklar?

Havasız lastikler, ileriye doğru gecikmiş bir sıçrama olacaktır. Günümüzün pnömatik olanları, içten yanmalı motorlu arabalara kadar uzanıyor ve bunların hangi yöne gittiğini biliyoruz.

Kaynak: cNeT

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...
  • Admin

DIY Havasız Lastikler Çeşitli Pratik Testlerden Geçti, Pahalı da değiller

AAUD4p7.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Set, yerel donanım mağazanızdan alabileceğiniz malzemeleri ve araçları kullanır.

Şu anda elektrikli arabalar çağındayız ama aynı zamanda otomotiv teknolojisinde bir başka büyük atılımın da zirvesindeyiz: havasız lastikler. Michelin ve Eşsiz Delinmez Lastik Sistemi (veya Uptis) sayesinde, birkaç yıl içinde üretim araçlarında havasız lastikler görebiliriz - daha büyük olasılıkla yeni nesil Chevrolet Bolt'ta.

Ancak Birleşik Krallık'taki Driven Media çalışanları beklemek istemedi. Bu nedenle, genellikle yerel bir hırdavatçıdan satın alabileceğiniz malzemelerden kendi havasız lastik setlerini yapmaya karar verdiler. Daha da önemlisi, yaratımlarını yolda ve genel uygulamalarda teste tabi tutuyorlar.

Havasız lastiklerin her birini yapmak için, adamların bir Ford Mondeo'dan 14 inçlik bir çelik janta, 15 parça kesilmiş tatlı su borusuna ve titreşim önleyici olarak çalışan daha küçük borulara ihtiyacı vardı. Bunları birbirine tutturmak için 300'den fazla somun ve cıvata kullanıldı. Genel maliyet? Tekerleği sadece 300 sterlin veya mevcut döviz kurlarıyla yaklaşık 397 dolar.

Testler için Driven Media, test aracı olarak bir Caterham Seven kullandı. Yaklaşık 1.764 pound (800 kilogram) ağırlığında, dururken her bir tekerleğin ağırlığı yaklaşık 200 kg (441 lbs) idi ve DIY havasız lastikler bunu kolayca taşıyabiliyordu.

Sunucular, düşük hızlarda havasız lastiklerin normal lastikler gibi hissettirdiğini, ancak hızlandıkça mükemmel olmayan daire şeklinin tuhaflıklarının daha belirgin hale geldiğini söyledi. Lastikler gürültülüydü ve sürüş engebeliydi.

Ancak DIY havasız lastikler, varlığını geçerli kılan önemli testlerden geçti. Bir çivi yatağı kullanılarak yapılan delinme testinde hiçbir şey olmadı. Hız tümsekleri ve çukurları içeren yol testlerinde lastikler zorunluydu.

Sürüklenmenin dahil olduğu son pist testinde, lastikler tek parça halinde hayatta kaldı mı? Yukarıdaki videonun tamamını izleyin ve ne olduğunu görün.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 ay sonra...
  • Admin

Michelin Havasız (Hiç Patlamayan) “Tweel” Lastik Serisine Ekledi

AA13jvqQ.img?w=625&h=469&m=6

Hiç bir lastiğe bakıp “Bu hava olmasaydı daha mı iyi olurdu?” diye düşündünüz mü? Görünüşe göre Michelin var ve “Tweels” serisi lastiklerin geleceği olabilir. Tweel, adından da anlaşılacağı gibi, lastik ve jantın bir kombinasyonudur ve standart bir lastiğin hissini simüle eden ve delinmelere karşı koruma sağlayan poli reçine jant tellerine sahiptir. Lastik montajı, patlaklar, delikler ve normalde geleneksel bir lastikle karşılaşacağınız diğer sorunları ortadan kaldırırlar.

AA13jeSs.img?w=768&h=368&m=6

Lastik üreticileri, lastikler icat edildiğinden beri havasız lastik fikriyle oynuyorlar, ancak standart bir jant ve lastik kadar iyi bir şey yapmak için doğru formülü bulamıyorlar gibi görünüyor. Michelin, havasız lastiklerin üretimine ve satışına başlayan ilk şirket olsa da, kusursuz değiller. En büyük dezavantajı fiyattır. Tweels, 26x9 boyutunda lastik başına 739 dolardan başlar. Fiyatın standart bir performans UTV lastiğinin iki katından fazla olmasını mazur görebilirseniz, Tweel sizin için olabilir.

Bu lastikler hala oldukça deneysel görünse de, Michelin'in bu konsepti nereye götürebileceğini görmek için sabırsızlanıyoruz. Bir süredir binek otomobil Tweel'leri üretiyor ve UTV Tweel geleceğe doğru atılmış bir başka adım.

Kaynak: UTV Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.