Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ETNİK SORUNLAR


editor

Önerilen İletiler

ETNİK SORUNLAR

 

Sitemizin (Turkish-media.com) “Forum” sayfalarına Türkiye’nin etnik sorunlarıyla ilgili çeşitli yorumlar ve eleştiriler yazılıyor. Hepsinin “Kürt” sorunuyla ilgili olduğu bu iletiler, bir aşırı uçtan öbürüne, yelpazenin her dilimini kapsıyor. Biz, dışarda yaşayan Türkler’in etnik sorunlarla igili düşünceleri nelerdir ve bu düşünceler genelde anayurttan gelen yorumlardan farklı mıdır? Dışarda yaşayanlar adına “konuşma” yetkim ve yeteneğim olmadığından, kendi düşüncelerimi bu konuda iletinlere eklemekle yetineceğim.

 

Her ülkede, tarihin her döneminde, etnik sorunlar yaşanmıştır. Bundan 3,000 yıl önce örneğin, Komegene (Güneydoğu Anadolu’da) kırallığının 1,000 yıl sonra coğrafyasını tanımlayacak toprakların insanları, Asurlara karşı isyan edecek, fakat bu isyan sert bir şekilde bastırılacak ve yörenin insanları Mezopotamya’ya sürülerek, onların yerine Mezopotamyalılar yerleştirilecektir. Asurlar, etnik sorunlarıni bir bölgenin etnik yapısını değiştirerek çözme yolu arayan ne ilk ne de son devlettir. Yakın zamanda bile, örneğin Kurtuluş Savaşından sonra, Yunanlılarla nüfus değiş- tokuşu yapılmış, Andolu’dan yaklaşık 2,5 milyon Yunan’lı Yunanistan’a, Trakya’dan yaklaşık 1,5 milyon Türk Anadolu’ya yerleştirilmiştir.

 

Bu gibi nüfus değiş-tokuşu, soykırım (Almanya’nın Yahudilere, Amerika’nın Kızılderilere veya Yugoslavya’nın Müslümanlara yaptığı gibi), bir grubun köleliği (Amerika’nın zencilere yaptığı gibi), etnik sorunların çözümü için artık olanaksızdır. Bence etnik sorunları akıllı ve insanca çözmenin yolları arasında aşağıda değineceklerim de vardır.

 

•Irkçılık Yapmamak: Terör gibi, ırkçlığında iyisi veya kötüsü yoktur. Irkçılık yaparak etnik sorunlarını çözen tek bir ülke yoktur. Amerika, örneğin, zenci ırkçılığını bıraktıktan sonradır ki, sorunu çözmede önemli adımlar atmaya başlamıştır. Öbür yandan ırkçılığı benimseyen Sırplar, ülkelerinin paramparça olmasına tanık olmuşlardır. Irkçılığın etnik azınlıklarada yaramadığının en iyi örneği Çekoslavakya’dır. Slovak olan Mecir, etnik ırkçılığa dayanarak Slovakya’yı Çekoslavakya’dan ayırmış, fakat halkı kısa zamanda eski Çekoslavakya’ya “geri dönmek” istemişse de, yeni Çek Cumhuriyeti buna hayır demişir. Şu anda Slovakya Orta Avrupa’nın en yoksul ve belkide en önemsiz ülkesidir.

 

•Başarılı Ülkelerden Öğrenmek: Etnik sorunlarını başarıyla çözen birçok ülke vardır. Belki bazılarınıza sürpriz olaracaktır ama, bunlardan en başarılı olanlarının arasında Hindistan vardır. Millet meclislerinde beş resmi dil tanıyan, birçok etnik grup ve dinden oluşan Hindistan dünyanın en kalabalık demokrasisi olmaya devam etmektedir. Hindistan’da etnik problemler yokmu dur? Vardır, fakat probleme ılımlı yaklaşım, tolerans ve iyi çalışan demokrasi, “yangının” büyümeden söndürülmesine olanak sağlamıştır.

 

•Genellemeden Kaçınmak: Hemen hemen her ülkede, ülkeyi bölmenin sağlıklı birşey olduğuna inanlar vardır. Etnik bir sorunu olmayan İtalya’da bile, kuzey İtalya’nın ayrı bir ülke olması gerektiğini savunan küçük bir azınlık vardır. Bu azınlığa bakarak bütün kuzey İtalyanları “ülke bölücüleri” olarak yargılamak doğrumu dur? Ocalan’a bakarak bütün Kürt kökenli vatandaşları lanetlemekle, 11 Eylülden dolayı bütün Müslümanları lanetliyen Batı zihniyeti arasında bir fark varmı dır? Bu tür genellemelerin , ezici bir çoğunlukla ülkeyi bölmek istemeyen Kürt kökenli vatandaşları eninde sonunda nereye çekeceğini iyice düşünmemiz gerekir. Yalanların sık sık tekrarı, eninde sonunda yalanları “gerçek” kılacağına inanlar vardır.

 

• Korkmamak: Amerika’nın eski başkanlarından Roosevelt, “dünyada korkudan başka korkulacak birşey yoktur” demiş. Etnik sorunlara korkuyla yaklaşmak demek sorunu açıkça görememek demektir. Değil 50 veya 100 yıl sonrasını saptamak, daha yarın ne olabileceğini bilmezken, bugünkü tavrımızı, 50 veya 100 yıl sonraki en kötü olanaklara göre düzenlemek, sorunu torunlarımızın uğraşısına bırakmak demektir. Türkiye’yi dünyanın en ilginç ülkesi yapan kültürünün zenginliği ve çeşitliliğidir. Bu çeşitli kültürler şunun veya bunun değil, hepimizindir. Ülkemizi dünyanın en renklisi yapan bu çeşitlikten korkmanın anlamı nedir?

 

Etnik sorunların, bir ülkeyi eritip tüketebileceğini veya bir ülkeye renk ve canlılık getirebileceğini biliyorum. Bunlardan biri veya öbürünü seçmek bizim elimizdedir. Türkiyenin bir bütün olduğunu ve bu bütünü oluşturan her kültürün bu bütünün önemli bir parçası olduğunu anladığımız müddetçe, bence korkulacak birşey yoktur.

 

Bu konuda düşücelerinizi bizimle paylaşmaya devam etmenizi ümit ederiz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

selam değerli editörümüz. :)

 

sizinde değindiğiniz gibi etnik sorunlar her zaman vardır. ancak şu anadoludan mezapotomyaya sürülenlerinkğrt kökenli vatandaşlarımız olduğunu söylemiteceksiniz her halde.

 

ayrıca bu kadar bir süreçte kim çıkıpta diyebilirki benim aslım şu.

 

eskiden kafatasçılıkla yapılırmış bu işler. ten renklerine görede yapılıyor. görünüyor. peki şimdi nasıl yapılacak. kan örnekleri ve genlerlemi? ee ne yapacaz. bilim ilerliyor. iyide bu kadar zaman sürecinde değişşik insanlar birbirleri ile evleniyor, asırlardır. yani şimdi nasıl ifade edeyim, ben kendimi turk olarak biliyorum. bir tahlil... aaa ben aslında turk değilde ne bileyim diyelimki afrikalıymışım. yaf ne yapcam o zaman ?

 

of be

 

ya bırakın şu etnik olaylarıda birlikte güzel güzel tüm insanlarımızın refahı için birlikte mucadele edelim. bu işlerin sonu yok.

 

sevgiler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

ETNİK SORUNLAR

 

Sitemizin (Turkish-media.com) “Forum” sayfalarına Türkiye’nin etnik sorunlarıyla ilgili çeşitli yorumlar ve eleştiriler yazılıyor. Hepsinin “Kürt” sorunuyla ilgili olduğu bu iletiler, bir aşırı uçtan öbürüne, yelpazenin her dilimini kapsıyor. Biz, dışarda yaşayan Türkler’in etnik sorunlarla igili düşünceleri nelerdir ve bu düşünceler genelde anayurttan gelen yorumlardan farklı mıdır? Dışarda yaşayanlar adına “konuşma” yetkim ve yeteneğim olmadığından, kendi düşüncelerimi bu konuda iletinlere eklemekle yetineceğim.

 

.

.

.

.

 

Bu konuda düşücelerinizi bizimle paylaşmaya devam etmenizi ümit ederiz

 

Etnik sorunları daha akil, daha sağduyulu tartışmamız gerektiği şüphesiz meydandadır. Türkiye Cumhuriyeti devleti, Osmanlı devleti gibi kuruluş ve genişleme zamanlarında tebasını etnik yapılandırmaya dayalı bir yönetime tabi tutmayan bir yapıdan doğmuştur. Şimdi buradan baktığımızda Osmanlı devletinin son iki yüzyılında Osmanlının 'Millet teşkilatı' bu yapıya uymak istemeyen, kısmen büyük ihtilalde etkilenmiş, kısmen Osmanlı öncesi kendilik düşüncesinden etkilenmiş, ulusların kendi kaderlerini belirleme arzusu ile şekillenmiş. Osmanlı devletinin son iki yüzyılı ayrılmalar, kopmalar, Millet teşkilatı yerine ulus düşüncesinin yerini aldığı bir parçalanma dönemi olmuştur. Aslında konunun özeti, zamanında bu işe ehliyetli ulusların ( bir dili, kültürü, tarihi olan ve avrupa büyük devletleri tarafından desteklenen ) bağımsızlıklarını kazana tecrübesidir.

Önerilerinize gelince buları sağlıklı bulmadığımı belirtmek zaruretindeyim. ,Zira ;

 

•Irkçılık Yapmamak ; bu ülkede böyle bir oluşumun türk tarafından ortaya sunulması imkansızdır. sunulmuştur drseniz ırkçılığın tanımını yeniden yapmamız icap eder. Lakin geç kalmış , ve ehliyetsiz bir gurubun ırkçılık yapması bu ülkede sinirleri germekten başka bir işe yaramıyor. bu hususta haklısınız.

•Başarılı Ülkelerden Öğrenmek ; hele ki böyle bir hususta hiçbir coğrafya bir başka coğrafyaya örnek teşkil edemez. hindistan başka bir dünyadır. hindistanın bir Ekber şah deneyimi vardır örneğin . vesaire vesaire.

• Korkmamak ; ortada korkacak hiçbirşey yok. korku şehire istanbula, ankaraya adanaya inen terör. terörden ise herkes korkar. Ve de en çok Amerikalılar korkar. buna da siz hak verirsiniz umarım.

daha sağduyulu tartışmalar için. BOZAN SEVGİYLE KAL.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ETNİK SORUNLAR

 

Sitemizin (Turkish-media.com) “Forum” sayfalarına Türkiye’nin etnik sorunlarıyla ilgili çeşitli yorumlar ve eleştiriler yazılıyor. Hepsinin “Kürt” sorunuyla ilgili olduğu bu iletiler, bir aşırı uçtan öbürüne, yelpazenin her dilimini kapsıyor. Biz, dışarda yaşayan Türkler’in etnik sorunlarla igili düşünceleri nelerdir ve bu düşünceler genelde anayurttan gelen yorumlardan farklı mıdır? Dışarda yaşayanlar adına “konuşma” yetkim ve yeteneğim olmadığından, kendi düşüncelerimi bu konuda iletinlere eklemekle yetineceğim.

.

.

.

Etnik sorunların, bir ülkeyi eritip tüketebileceğini veya bir ülkeye renk ve canlılık getirebileceğini biliyorum. Bunlardan biri veya öbürünü seçmek bizim elimizdedir. Türkiyenin bir bütün olduğunu ve bu bütünü oluşturan her kültürün bu bütünün önemli bir parçası olduğunu anladığımız müddetçe, bence korkulacak birşey yoktur.

 

Bu konuda düşücelerinizi bizimle paylaşmaya devam etmenizi ümit ederiz

 

öncelikle bilmenizi isterim ki yazdıgınız her bir satıra bütün kalbimle katılıyorum

 

ama eger sizin söylediklerinizi ben yada diger arkadaslardan biri yazsaydı emin olun bu yazının altına onlarca cevap yazılırdı

 

dünyada hiçbir halk ırkçı diktatörler tarafından yönetilmeyi haketmemiştir ama malesef bazen demokrasi gelenegi bile dünyada mussoliniye hitlere engel olamamıstır

 

ben sadece demokrasinin mevcut sorunları çözebilecek yetenege sahip oldugunu düşünüyorum

 

ama bugün malesef Türkiyede hangi demokratik kurum yada bireyler açıklamaya çalıştıgınız konular özelinde bir açıklama yapsalar ya bozguncu oluyorlar ya terörist oluyorlar yada vatanhaini ilan ediliyorlar

 

bu bir insanın aydınlanma süreci sanırım bunu anlayabilmek ve çözümleyebilmek biraz daha zaman istiyor.........

 

sevgiler

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ben burada biraz demokrasinin anlam karmaşasını gördüm. nedir demokrasi demos ve crasi kelimelerinin birleşimi anti yunanda yani demos halk krasi iktidar halk iktidarı demek.

 

peki nedir bir kimsenin herşeyi yapmaya muktedir olması demek midir ?

bir kimsenin fikri beyan ederken sınırsız özgürlüğe sahip olması demek midir?

bir kimsenin fikrini yayarken engellenemiyeceği mi demektir?

bir kimsenin her türlü örgütlenme teşkilatlanma hakkına sahip olması mı demektir?

 

O halde Adolf Hitler'İn iktidarı meşru mudur? Hitler tamamıyle demokratik yöntemlerle başa gelmiştir, seçimle parlementoya girmiş, muhalefet yapmış ve sonra başbakan olmuştur. ve yakın tarihimizde seçimle yani demokratik yöntemlerle iktidara gelip anti demokratik yöntemlerle cuntalarla iktidardan indirilen onlarca faşist diktatör vardır.

 

Mesela Avusturya'lı ırkçı lider Haiderin engellemesi anti demokratik bir uygulamamıdır? ya da morada topanltı düzenleyen Avrupa'nın tüm ülkelerinden gelen ırkçıların kurduğu Beyaz Güç örgütünü yunanistan hükümetinin yasaklaması anti dmeorkatik bir uygulamamıdır.

 

o halde demorkasinin sınırı vardır dimi. tıpkı insan hakları evrensel beyannamesinin 30, maddesi gibi

 

Madde 30- Bu bildirgenin hiçbir kuralı, herhangi bir devlet, topluluk veya kişiye, burada açıklanan hak ve özgürlüklerden herhangi birinin yok edilmesini amaçlayan bir girişimde veya eylemde bulunma hakkını verir biçimde yorumlanamaz

 

demokrasiyi yok etmeyi amaçlayan bir fikri veya faaliyeti durdurmak, anti demokrastik bir uygulama mıdır? gerek ülkemizde gerekse tüm dünyada demokrasinin en sağlıklı biçimde işleyeceği siyasal rejimin cumhuriyet olduğu konusundan ortak birfikir birliği vardır. ekonomik sistem ne olursa olsun, sosyalizm, korporal yönetim, lbieralizm mutlaka cumhuriyet le yönetildiği takdirde demorkatik bir yapı olabileceği aşikarken, cumhuriyeti yok etmeye çalışanları engellemek anti demokratlık mıdır?. hayır.

 

şüphesizki bunu iddia edemeyiz. etnik sorunun olmadığı bir ülkede etnik sorun varmış gibi davranmak. artık etle tırnak gibi olmuş iki halk arasında amerikada ki zenciler ve beyazlar arasındaki gibi bir ilişki olduğunu idda edip. buna göre söylemler eylemler geliştirmeye çalışmak. ve bunu yaparken demokrasi kalkanının arkasına saklanamya çalışmak. şüphesizki dmeorkasinin nimetlerindne muaf tutulmayı gerektirir.

 

kanımca, iki şeyi ayırt etmek lazım. gerçekten demokrasi isteyen insanlarla demokrasiyi bir "araç" olarak kullanan insanları. ülkemizde ne yazık ki. etnik sorunlar denilen konularda, gerçekten demokratik bir çözüm istyenelrin sesi, cumhuriyetin emel ilkelerine saldırıp ülke içinde düşmanlık yaratacak ayrı bir devlet savunusu yapanalrın sesinin yanında çok cılızdır. ki kanımca birincisini yapanlara kisme bölücü dememekte, aksine bölücü sıfatı üstüne yapışan insanlar bunu özellikle son iki yılda yaptıklarıyla gerçekten haketmişlerdir.

 

şeriatı savunmak, ayrılıkçılığı savunmak, etnik sorunlar yaratmaya çalışmka. bunların hiç birisi demokrasi tarafından korunamaz. demokrasi, demorkasiyi yoketmek isteyenlere müsamaha göstermek değildir. zira dünyadaki tüm demokrasiler oldukça kanlı mücadeleler sonucunda kurulmuştur. ve gerektiğidne böyle korunabilir bu doğaldır. afgansitan da taliban örgütlenmeye başladığında sertçe bastırılsaydı, bu gün dünya taliban vahşetini görmemiş olurdu.

 

unutmayalım Hitler de Mussolini'de seçimle iktidara geldiler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bunları sen söylüyorsun;

 

şüphesizki bunu iddia edemeyiz. etnik sorunun olmadığı bir ülkede etnik sorun varmış gibi davranmak. artık etle tırnak gibi olmuş iki halk arasında amerikada ki zenciler ve beyazlar arasındaki gibi bir ilişki olduğunu idda edip. buna göre söylemler eylemler geliştirmeye çalışmak. ve bunu yaparken demokrasi kalkanının arkasına saklanamya çalışmak. şüphesizki dmeorkasinin nimetlerindne muaf tutulmayı gerektirir.

 

 

bunlarıda başbakan söylüyor ;

 

* Bu meydan benim siyasi yaşamımın adeta yol haritasının başlangıcıdır. Onun için bu meydan,

bir yerde demokrasi özgürlükler, kalkınma meydanıdır. Buradan, sadece ülkeme değil AB'ye de tüm dünyaya da sesleniyorum. Ülkemde bir çok sorunlar var. Ama ülkemdeki bu sorunların içinde Doğu, Güneydoğu sorunu vardır, Kürt vatandaşlarımın kendilerine ait sorunu vardır. Ama unutmayın ki aynı şekilde farklı diğer etnik unsurlara ait vatandaşlarımın da kendilerine ait sorunları da vardır. Bu sorunlar bir tabu haline getirilmemelidir. Hangi etnik unsurda olursa olsun ister Türk, Kürt, Laz, Çerkez, Abaza aklınıza ne gelirse, bir başbakan olarak hepsine aynı mesafedeyim. Hepsi benim canımdır ciğerimdir.

 

kaynak:09/10/2005

vatan gazetesi

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

birinci bu alıntı benim için referans değil. yani tayyip etnik sorundan bahsetse bile. zira aynı kişi bu ülkede islamiyetin önünde de engelellerin olduğunu söylüyor.

 

ikincisi bu tanım etnik sorun tanımımı?

 

etnik sorun olması demek. toplum içindeki bir kimsenin etnik kimliğinden dolayı negatif ayrımcılığa, diğer kimselerden ayrı bir muamele ve uygulamaya maruz kalmasını gerektirir. eğer türkiyede gerçekten böyle bir şey olduğuna inanıyorsak, en iyi ihtimalle abartma derim ben buna. oda en iyi ihtimalle.

 

bu ülkede bir kimse kürt olduğu için sğalık hizmetlerinden yararlanamıyor mu? kürt olduğu için sosyal güvenliktem mahrum mu bırakılıyor. kürt olduğu için kamu sektöründe çalışamıyor mu. kürt olduğu için mülk edinmesi sınırlı mı. kürt olduğu için asker veya polis oalmıyor mu. kürt olduğu için yargı erkinde görev alamıyormu. milletvekili olamıyormu. seçme veya seçilme hakkından muaf mı. Doğuda OHAL orada yaşyanlar kürt olduğu için mi yoksa terör eylemleri yüzünden mi ilan ediliyor.

 

Ameirkanın bazı güney eyaletlerinde hala restoranların camında "no colored and dogs" yazar köpekler ve zenciler giremez etnik sorun budur. eğer siyasal veya ekonomik sorunlarla yani, ülkedeki ekonomik rejimin getirdiği sorunları etnik sorun gibi algılamak, gerçeğin aksini iddia etmektir. diğer bir deyişle gerçek bunun tam aksidir.

 

zira, bu ülkede etnik temelde çözülebilecek hiç bir sorun yoktur. mozaik barındıran bir ülkede etnik sorun var diyebilmek için bu mozaikteki halkların birbirleriyle yşaıyamaz hale gelmiş olması. artık onları bir arada tutmanın imkansızo lması gerekir. şüphesizki böyle bir şey de yoktur insanlar et ve tırnak gibi olmuştur. birbirlerini etnik kimlikleriyle değil adlarıyla çağırırlar. çalıştıkları oturdukları yerler farklı değildir. toplma güney doğu nüfusunun iki katı metropollerde göçmen insanlardır. bunlar orada diğer insanlarla beraber yaşamaktadırlar ve bundan dolayı bir şikayetleride yoktur.

 

oy uğruna zamanında irticayı okşayanlar, ayrımcılığıda okşayabilirler. ama unutmamak gerekirki sosyalistler dünyanın her yerinde ayrılıkçı değil birlikçidir.

 

Yugoslavya'da elli yıl insanlar onlarca değişik halk bir gün bile sorun yaşamadan, kardeşçe yaşadı. ne zaman ki kapitalizmin eli oraya uzandı her kes kendi yoluna gitmeye kalktı sonucu kan gölü. sovyetler birliğinde yüzlerce etnik kimlik tek çatıda toplandı ne zamanki rejim çöktü kıyamet koptu. anlıyamadığınız nokta, finans kapitalin getirdiği ortak sorunlar, ne bir halka ne bir kimliğie özgüdür bundan bireysel kurtuluş yoktur. bunun etnik temelde hiç bir çözümüde yoktur. sorun insanların etnik kimliğinde değildir, sorun toplumun hangi sınıfında olduklarıdır.

 

ve emperyalizmin ulus devletler üzerinde yaptığı tahribatın sonuçları için uzağa gitmeden yugoslavyaya bakmamız yeterlidir. onların emrinde bu ülkede etnik sorunalr olduğunu idda edip onları kaşıamya çalışmanın da hizmet ettiği adres bellidir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

EDİTÖRÜN ÖNGÖRÜSÜNÜ SAYGIYLA KARŞILAYIP DAHA BİLİMLİ YAZILAR YAZMA HUSUSUNDA KENDİSİNE KATILIYORUM. LAKİN BİZİM BURADA YAZDIKLARIMIZA HERKES KATILACAK DİYE BİR BEKLENTİ ELBETTE BOŞ BİR HAYAL . VE YİNE LAKİN HERKESİN ASIL DERDİNİ İZAH ETMESİ ELZEM . BU DUYGU VE DÜŞÜNCELERLE İZAHATIMA BAŞLIYORUM. İŞTE YORUM.

OSMANLI DEVLETİ ÇOK MİLLETLİ BİR YAPIYA SAHİPTİ. ( ÇOK ULUSLU DEMİYORUM BU TANIM OSMANLIYI ONLARIN İSTEDĞİ GİBİ İZLEMEMİZE MANİ, ZİRA BU TANIM ONLARDA YOK , OSMANLI MİLLET SİSTEMİNDE ÖRGÜTLENNMİŞTİ VE BUDA DİN TEMELLİ BİR YAPIYI İFADE ETMEKTEYDİ ). ÇOK MİLLETLİ OSMANLI YAPISI, GEREK BÜYÜK İHTİLALİN ETKİSİ İLE ( BU GENEL KANIDIR ) GEREK DE KENDİ ULUS BİLİNÇLERİNİ KENDİLERİNİN GELİŞTİRMESİ İLE ( BU DA SON YILLARDA İLBER ORTAYLININ SAVIDIR, İLBER ABİ BUNU OSMANLI ARŞİVİ DÖKÜMANLARINDAKİ SIRPÇA BELGELER ÜZERİNE TEMELLENDİRMİŞTİR, KISMAN HAKLIDIR. ) YAVAŞ YAVAŞ BOZUMUŞ, NİHAYETİNDE YIKILMIŞTIR.

OSMANLIDAN ARTA KALAN COĞRAFYADA ULUS TEMELLİ SAYISIZ DEVLET VE DEVLETÇİKLER KURULMUŞTUR. BU AŞAMA UZUN SOLUKLU BİR HAREKETİ İÇERSEDE ASLINDA ULUSLAŞMA BELLİ TEK BİR YOLU İZLEMİŞTİR. ŞİMDİ BU BİRİCİK YOLA BİR BAKALIM ;

ULUSLAŞMA SÜRECİNİ İZLEYEN MİLLETLER UMUMİYETLE ÖNCE TERÖR MÜCADELESİNE GİRMİŞTİR. BU TERÖR HAREKETİ ÇOĞUN ( BU DA İLBERİN BİR KELİMESİ ) BATILI DEVLETLER VE RUSYA TARAFINDAN DESTEKLENMİŞTİR. BU ŞEKİLDE AVRUPA KAMUOYUNDA MAZLUM MİLLETLER EDEBİYATI OLUŞTURULMUŞTUR. ( BU EDEBİYAT BUGÜN İÇİN ARTIK YOKTUR, ZİRA BUNA O DÖNEM ULUSLAŞMA SÜRECİ YAŞAYAN MİLLET MENSUPLARI BİLE GARİP BAKMIŞTI, ÇÜNKÜ BÖYLE MAZLUMLAŞTIRILMIŞ M,İLLET YOKTU. BU KULLANILDI VE TÜKETİLDİ. )

AKABİNDE TERÖR HAREKETLERİ DEĞERİ OLAN ULUSLARCA KENDİ DEĞERLERİ İLE BESLENDİ. ZİRA BİR SIRPÇA VARDI, YUNANCA VARDI. UYGULANMASI ULUSÇULUK ANLAMINDA ZOR OLMADI. YİNE ARAP DİLİ ADINDA BİR DİL VARDI . YANİ BU ULUSLAR OTURUP ÖNCE BİR DİL İNŞASINA KALKIŞMADI, VAR OLANI KULLANDI. YİNE BU ULUSLARIN KENDİLERİNİ ANLAMSIZ BİR ŞEKİLDE BİZ SİZ OLARAK BÖLMEYE GEREKSİNİMLERİ YOKTU ÇÜNKÜ BUNLAR ZATEN BİZ VE SİZ Dİ . YANİ BUNLAR ZATEN EVVEL EMİRDE MÜSLÜMAN DEĞİLDİ. ARAPLARA GELİNCE ONLARDA SÜNNİ DEĞİLDİ ( ŞİMDİ ONLAR HAMBELİNİN VAHABİ MEZHEBİNDEN Dİ DE BU OSMANLI MÜSLÜMANLIĞI DEĞİLDİ. ZATEN SALDIRI BU NOKTAYA OLMUŞTUR.

ARDINDAN BU MİLLETLER ULUS EDEBİYATLARI İLE KENDİ FARKLILIKLARI İLE ( EN ZORU ARAPLARDA OLMUŞTUR ) CİHAN HARBİNİN ARDINDAN OSMANLI İLE SİYASİ İLİŞKİLERİNİ KESTİLER.

OSMANLI ARTA KALAN HİÇBİR ULUS KALMADI. ATATÜRK DE BUNU GAYET İYİ BİLİYORDU. PEKİ NEDEN BİR TÜRK MİLLETİ OLUŞTURMA ÇABASINA GİRİŞİLDİ. ÖNCELİKLE BAŞKA BİR ALTERNATİF YOKTU. BU ÜLKEDE SADECE MÜSLÜMANLAR KALMIŞTI VE BUNLARA BATI TARZINDA BİR BÜTÜNLÜK, ÖRGÜTLENME LAZIMDI. O DA YAPILDI. DAHASI ANADOLUYU YÜZDE DOKSAN MÜSLÜMANLAŞTIRAN BİZZAT ATATÜRKTÜ. ZİRA MÜBADELELERDE VATAN KABUL EDİLEN KİŞİLER AVRUPADAN ÖRNEĞİN YUNANİSTANDAN TÜRK OLDUKLARI İÇİN DEĞİL MÜSLÜMAN OLDUKLARI İÇİN KOVULDU. YİNE TERS TARAFTAN BİRÇOK HRİSTİYAN TÜRKTE YUNANİSTANA GÖÇE TABİ TUTULDU. ( KARAMANDAN ÖRNEĞİN )

BU AŞAMADA ANADOLUDA KÜRTLER DE KALDI . O DÖNEM YAYGIN GÖRÜŞ KÜRTLERİN TÜRK OLDUĞU KONUSUNDA MERKEZLENİYORDU. DAHA DA ÖNEMLİSİ KÜRTLER ZATEN MÜSLÜMANDI. ÖRNEĞİN HRİSTİYAN OLSALARDI ZATEN MÜBADELEDE GİDECEKLERDİ. ( KÜRTLERİN TÜRK KÖKENLİ OLDUKLARI BANA GÖRE BÜYÜK BİR İHTİMALDİR.BUNU DELİLLERİ İLE DAHA SONRA AÇIKLAYACAĞIM ) FAKAT BUNU KABUL ETMESEK DE KÜRTLER MÜSKLÜMANDI ( EN AZINDAN OSMANLI DEVLETİ ONLARI BU HALİYLE BIRAKMIŞTI. )

KÜRTLERİN KÜLTÜR TAŞLARI TÜRKLERLE BİR OLDUĞU İÇİN O DÖNEMDE BUNU CİDDİYETLE BİR IRK SORUNU OLARAK KİMSE GÖRMEDİ. BEN HALA AYNI KANAATTEYİM.

BUGÜN KÜRTLERİN ÖNERİLERİNE BAKARSAK ( KÜRTÇÜLERİN DAHA DOĞRU OLUR ) AYRI NBİR ULUSLAR. PEKALA BU ULUSUN DİNİ NE ? BU SORU ORTADADIR. ONLARA GÖRE BU MARKSIN TEORİSİNE UYGUN OLARAK ZAMANLA ORTADAN KALKACAKTIR. BANA GÖRE İSE BU İMKANSIZ. ÇÜNKÜ DİNİ ORTADA YOK SAYMAK YALNIZCA BİR VARIM YOK GÖRME EĞİLİMİDİR, HEPSİ BU.

BU HUSUSTA GEÇERLİ OLAN EN ÖNEMLİ TE ZİSE SOSYOLOJİK YAPIDIR. BİR YAZARIMIZ GEÇENLERDE BUNU İFADE ETMİŞTİ. KÜRTLER TÜRKLERDEN AYRI BİR YAPI İFADE ETSELERDİ BU KADAR EVLİLİK OLMAZDI, EVLİLİK ÖNEMLİDİR HİÇE SAYAMAYIZ. KOCAMM KÜRT KARIM TÜRK DİYE BOŞANMA DAVALARI ÖNÜMÜZDE OLURDU. YİNE BU MİLLETİN MEZARLARI BİRDİR, AYNI YERE AYNI USULLERLE DEFNEDİLİRLER. DÜĞÜNLERİ BİRDİR AYNI KARAKTERİ TAŞIR, ZİRA KÜLTÜRLERİ BİRDİR.

BUNUN HARİCİNDE BİR KÜLTÜRDEN SÖZ ETMEK BOŞA ZAMAN KAYBIDIR. ZİRA FARKLILIK ORTAYA ÇIKARILMAZ KENDİLİĞİNDEN ORTAYA ÇIKAR. BİZ ÇIKARMAYA ÇALIŞIRSAK BU SUNİ OLUR VE GEÇİCİ OLUR.

TESPİTLERİME DEVAM EDECEĞİM. BOZAN SEVGİYLE KAL.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Misafir hakanbaranyildirim

EDİTÖRÜN ÖNGÖRÜSÜNÜ SAYGIYLA KARŞILAYIP DAHA BİLİMLİ YAZILAR YAZMA

 

BU ÜLKEDE SADECE MÜSLÜMANLAR KALMIŞTI

 

( KÜRTLERİN TÜRK KÖKENLİ OLDUKLARI BANA GÖRE BÜYÜK BİR İHTİMALDİR.BUNU DELİLLERİ İLE DAHA SONRA AÇIKLAYACAĞIM ) FAKAT BUNU KABUL ETMESEK DE KÜRTLER MÜSKLÜMANDI ( EN AZINDAN OSMANLI DEVLETİ ONLARI BU HALİYLE BIRAKMIŞTI. )

 

ONLARA GÖRE BU MARKSIN TEORİSİNE UYGUN OLARAK

 

Hayatımda gördüğüm en bilimsel açıklama silsilesi...Bu kadar güzel açıklanır...

Yukarıdaki alıntıları da "geyik" olsun diye aldım.Arasıra bu alıntılara bakar geyik muhabbeti çıkar diye.

 

En çok da "ilber abi" lafına güldüm.Sen tarihçi o tarihçi daha doğrusu size tarihçi demek yanlış olur,siz ancak vakanivüs olabilirsiniz.Sen ve "ilber abi"n sistemin sizden istediği şeyleri papağan gibi tekrarlamaktan başka da bir şeye yaramazsınız zaten.Ama sevdim bu muhabbeti.Daha "iyi"lerini de beklerim...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

etnik sorun olması demek. toplum içindeki bir kimsenin etnik kimliğinden dolayı negatif ayrımcılığa, diğer kimselerden ayrı bir muamele ve uygulamaya maruz kalmasını gerektirir. .

 

bu ülkede bir kimse kürt olduğu için sğalık hizmetlerinden yararlanamıyor mu? kürt olduğu için sosyal güvenliktem mahrum mu bırakılıyor. kürt olduğu için kamu sektöründe çalışamıyor mu. kürt olduğu için mülk edinmesi sınırlı mı. kürt olduğu için asker veya polis oalmıyor mu. kürt olduğu için yargı erkinde görev alamıyormu. milletvekili olamıyormu. seçme veya seçilme hakkından muaf mı. Doğuda OHAL orada yaşyanlar kürt olduğu için mi yoksa terör eylemleri yüzünden mi ilan ediliyor.

 

Ameirkanın bazı güney eyaletlerinde hala restoranların camında "no colored and dogs" yazar köpekler ve zenciler giremez etnik sorun budur. eğer siyasal veya ekonomik sorunlarla yani, ülkedeki ekonomik rejimin getirdiği sorunları etnik sorun gibi algılamak, gerçeğin aksini iddia etmektir. diğer bir deyişle gerçek bunun tam aksidir.

 

 

Sayin Cyrano, cok dogru bi yaklasim...

Bende hep bu hususta takiliorum....

Merak ettigim de bu zaten, etnik sorun ne ?

Veya daha somut bir sekilde soriim, Tr de yasayan kürtlerin sorunu ne? Ne istiolar, her biri PKK yi destekler mi, PKK nie kuruldu, neyin mücadelesini verio?

Diger etnik azinliklar yasamini nasil sürdüyor?

Cözüm üretmeden, sorunu irdelemek gerekir, nedir ne diildir....

 

 

Saygilar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayin Cyrano, cok dogru bi yaklasim...

Bende hep bu hususta takiliorum....

Merak ettigim de bu zaten, etnik sorun ne ?

Veya daha somut bir sekilde soriim, Tr de yasayan kürtlerin sorunu ne? Ne istiolar, her biri PKK yi destekler mi, PKK nie kuruldu, neyin mücadelesini verio?

Diger etnik azinliklar yasamini nasil sürdüyor?

Cözüm üretmeden, sorunu irdelemek gerekir, nedir ne diildir....

Saygilar

 

etnik sorun bu günkü fransada ki gibi olur. çıkar içişleri bakanı, müslüman göçmenler ve müslüman asıllı fransızlar için bunlar beş para etmez adamlar der. polisin sırf orijini farklı diye farklıu muammeleye maruz bırakır onları bu etnik sorundur.

 

kürtelr ne istiyor derken. dehap ın seçimlerden önce ilçe binalarında yapay oy pusulaları üzerinde . nasıl dehapa oy verielceğini insanalra uygulamalı göserdiğini düşünürsek. dehap kürt oylarının ancak yüzde otuzunu alabiliyor. dehapın isteklerini krütlerin istekleri diye somutlaiştırmak gerçekçilik dışı olabilir. bunun yanında bu saydığımız yüzde otuzun içindede ne istediğini bilenlerin oranı kaç. bir şeye sarılma bir kimlik edinem adına. futbol maçlarında bile cinayetlerin işlendiği bir ülkede fanatizm her alanda görülebilir. öcalanı bir liderden öte bir kimlik arayışında tutunulacak bir dal oalrak görenlerin sayısıda çoktur. ne istiyorlar dersek onalr biliyor mu. ynai pkk nın peşindne koşturanlar. onlarında bildiğini düşünmüyorum bu forumlarda onları savunanalr bile her mesajlarında bir önceki mesajlarıyla çelişiyorlar.

 

onlar önce etnik sorun yaratıp sonra etnik soruna çözüm aramak istiyorlar kendi amaçları doğrultusunda. tc ordusu kürtlere karşı savaşıyor diyorlar ama o askerlerin içinde ne kadar laz varsa o kadar da kürt var ya da ne kadar çerkes varsa.

 

kürtlerin senden benden farklı istedikleri yoktur sanırım. ama pkk ne istiyor dersen. müslüman bir israil istiyor. bir dominyon bir manga istiyor. barzani ve talabani gibi emperyalist devletlerin korumasında kendisinin muhatap alındığı bir toprak istiyor. bilmiyorki halklar arasında etnik sorunlar yaratma çabalarının sonu tarihinde hep çok kötü olmuş ve insanlık tarihinde acı sayfalar açmıştır.

 

bu ülkede bir kastamonulu, bir trabzonlu, bir manisalı, bir adanalı neyse bir diyarbakırlıda odur. ama kalkıp sonuncusu yok ben sizden farklıyım. bana farklı davranın, kandırali nin " bölük yürü kandıralı sende" fıkrasındaki gibi. şovenizm yuakrıdan aşşağıya doğru olurken. toplum kürtlere karşı diğer kimselere karşı takındığı tavırdan farklı bir tavır takınmazken. kalkıpta biz kürdüz siz türksünüz derse. anayasa da her halkın bu ülkenin asli unsuru olduğu vurgulanırken. yok anayasada bana ayrı bir sayfa açın ben diğerleriyle aynı sayfada olmak istemiyorum derse. hiç bir zaman böglede bir kürt devleti kurulamdığı halde TC bizim ülkemizi işgal etti derse. Türkiye Cumhuriyeti o bölgeye ilk yol yaptığında yol işçilerini öldürüp biz yol istemeyiz, yol demek develt demek bizim feodal sistemimiz zarar görüp deyip yol inşaatlarında çalışan o böglenin insanlarını öldürmüşken. bizim gelişememizin sebebi türkiye devletidir derse. toplumun her kesimini aynı derecede etkielyen ekonomik sorunları kürt-türk meselesi oalrak adlandırısa. demokrasi lafını ağızdan düşürmezken terör den farklı çözümleri dile getiren kürt leride vahşice sokak ortasında infaz ederse. yani toplumun bir arada kardeşçe yaşamasına imkan sağlıyacak her şeye muhalefet ederse. bunun adı etnik sorun değildir bu ayrılıkçılıktır. ve bir arada yaşamya and içmiş ulus ayrılıkçılağa karşı önlemini alır almalıdırda.

 

başka bir olaysa pkk terörünü bahane edip. ülkede pkk veya ayrılıkçı akımlarla alakası olmayan insanlara saldırıp bunu vatan için yapıyoruz diyenler. rize de açlık grevinde ölen arkadaşlarının mezarını ziyaret eden insanları linç etmek üzere oraya getirilmiş örgütlü yüzlerce kişiyi " ben bilsem bende vurudum" diye pohpohlayan AKP li belediye başkanını nefretle kınıyorum. Toplum yasaların dışına çıkmadıkça her türlü görüşe müsamaha göstermeli, sırf sol görüşlü diye insnaları linç etmeye kalkanların pkk lıalrdan hiç bir farkı yoktru benim gözümde. ikisininde yaptığı aynıdır birarada, toleransla yaşamı baltalamak. öyle olamsı gerekseydi ne gerek var seçimelre veya siyasi partilere kapatalım mecliside herkes kendi gibi düşünenelr dışındakilere saldırsın. kimin gücü nerede kiem yetiyorsa orayı o yöentsin olur mu böyle şey. bune aymazlık ve sefilliktir. polisin gözetiminde bir mezarı ziyaret eden gençlere sırf sol görüşlü oldukları için linç organizasyonalrı düzenlemek, hangi milliyetçiliğin, yurtseverliğin ya da hangi fikrin savunu aracıdır. hangi ulus sevgisi böyle sefilleşmeyi gerektiri.

 

aynısı trabzonda yapılmıştı. daha sonra o gençlerin bayrak falan yakmadıkları ve bildiriyi okuyanın vakfıkebirli bir genç olduğunun anlaşılamsından sonra. o gençler yine bildiri dağıtırken farozun delikanlıları nöbet tutuyordu yine aynısı yaşanmasın diye.

 

bir kimse bu ulusun en iyi şekilde yaşamasının, ve en iyi şekilde yönetilmesinin, yolunun farklı olduğunu düşünebilir. kimisi en ideal rejimin kapitalizm olduğunu kimiside sosyalizm olduğunu düşünebilir bu cumhuriyet iki düşünceye de sahip insanlar tarafından kuruldu. Filistinin örnek alınmasını dilerim. aşırı dinci diye tabir edilen hamas," filistinin bağımsızlığı için savaşanların siyasal fikri ne olursa olsun kardeşi ve yoldaşı olduğunu. hamasın onlarla beraber dövüşmekten büyük gurur duyduğunu" söylüyor programında. bunun yerine sırf senden farklı düşünüyor diye insanları bunalr bayrak yakanlar, bunalr pkk lı diye yalanlarla halkuı onların üstüne kışkırtmaya çalışmanın pkk nın yaptığından farkı nedir. türk ulusu arasında ayrımcılık yaratmak sadece etnik tahriklerle olmaz , bizim doğmadığımız yıllarda bolca yapılan siyasal hedef göstermelerle de olur. ikiside birbirinden az tehlikeli değildir.

Tarih: Düzenleyen: CYRANO
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

birinci bu alıntı benim için referans değil. yani tayyip etnik sorundan bahsetse bile. zira aynı kişi bu ülkede islamiyetin önünde de engelellerin olduğunu söylüyor.

 

ikincisi bu tanım etnik sorun tanımımı?

 

etnik sorun olması demek. toplum içindeki bir kimsenin etnik kimliğinden dolayı negatif ayrımcılığa, diğer kimselerden ayrı bir muamele ve uygulamaya maruz kalmasını gerektirir. eğer türkiyede gerçekten böyle bir şey olduğuna inanıyorsak, en iyi ihtimalle abartma derim ben buna. oda en iyi ihtimalle.

 

bu ülkede bir kimse kürt olduğu için sğalık hizmetlerinden yararlanamıyor mu? kürt olduğu için sosyal güvenliktem mahrum mu bırakılıyor. kürt olduğu için kamu sektöründe çalışamıyor mu. kürt olduğu için mülk edinmesi sınırlı mı. kürt olduğu için asker veya polis oalmıyor mu. kürt olduğu için yargı erkinde görev alamıyormu. milletvekili olamıyormu. seçme veya seçilme hakkından muaf mı. Doğuda OHAL orada yaşyanlar kürt olduğu için mi yoksa terör eylemleri yüzünden mi ilan ediliyor.

 

Ameirkanın bazı güney eyaletlerinde hala restoranların camında "no colored and dogs" yazar köpekler ve zenciler giremez etnik sorun budur. eğer siyasal veya ekonomik sorunlarla yani, ülkedeki ekonomik rejimin getirdiği sorunları etnik sorun gibi algılamak, gerçeğin aksini iddia etmektir. diğer bir deyişle gerçek bunun tam aksidir.

 

zira, bu ülkede etnik temelde çözülebilecek hiç bir sorun yoktur. mozaik barındıran bir ülkede etnik sorun var diyebilmek için bu mozaikteki halkların birbirleriyle yşaıyamaz hale gelmiş olması. artık onları bir arada tutmanın imkansızo lması gerekir. şüphesizki böyle bir şey de yoktur insanlar et ve tırnak gibi olmuştur. birbirlerini etnik kimlikleriyle değil adlarıyla çağırırlar. çalıştıkları oturdukları yerler farklı değildir. toplma güney doğu nüfusunun iki katı metropollerde göçmen insanlardır. bunlar orada diğer insanlarla beraber yaşamaktadırlar ve bundan dolayı bir şikayetleride yoktur.

 

oy uğruna zamanında irticayı okşayanlar, ayrımcılığıda okşayabilirler. ama unutmamak gerekirki sosyalistler dünyanın her yerinde ayrılıkçı değil birlikçidir.

 

Yugoslavya'da elli yıl insanlar onlarca değişik halk bir gün bile sorun yaşamadan, kardeşçe yaşadı. ne zaman ki kapitalizmin eli oraya uzandı her kes kendi yoluna gitmeye kalktı sonucu kan gölü. sovyetler birliğinde yüzlerce etnik kimlik tek çatıda toplandı ne zamanki rejim çöktü kıyamet koptu. anlıyamadığınız nokta, finans kapitalin getirdiği ortak sorunlar, ne bir halka ne bir kimliğie özgüdür bundan bireysel kurtuluş yoktur. bunun etnik temelde hiç bir çözümüde yoktur. sorun insanların etnik kimliğinde değildir, sorun toplumun hangi sınıfında olduklarıdır.

 

ve emperyalizmin ulus devletler üzerinde yaptığı tahribatın sonuçları için uzağa gitmeden yugoslavyaya bakmamız yeterlidir. onların emrinde bu ülkede etnik sorunalr olduğunu idda edip onları kaşıamya çalışmanın da hizmet ettiği adres bellidir.

 

 

bak arkadasım öncelikle bilmeni isterim ki ; ben kürt sorununa ayrılıkçı bir bakış açısıyla bakmıyorum ve asla

 

bu tarz bir yaklasımdan yana degilim

 

benim yazdıgım şeyleri hangi sebeple çürütmeye çalışıyorsun

 

yazdıklarımda bir kavram kargasası göremedim ben , çok açık ve net yazdıgımı düşünüyorum

 

dünyada hangi etnik sorun yada adı sence her

 

neyse anti demokratik uygulamalarla çözülmüştür söylermisin ?

 

antidemokratik olan her uygulama sorunların kendini tekrar etmesinden başka hiçbir işe yaramamıstır

 

tekrar söylüyorum

 

birçok etnik grubun bir arada bulundugu bir ülkede

 

etnik grupların dini inançlarına , özgürlüklerine , görenek ve geleneklerine saygı gösterilirse eger bunlar

 

korunursa ayrılıkçı düşünceler hiçbirzaman kitleselleşemez ve her zaman marjinal kalır

 

ama eger sen anti demokratik uygulamalarla bunları çözmeye çalısırsan

 

işte o zaman onlar alternatif olurlar ve sorunların çözümü imkansızlaşabilir

 

bence her muhalefeti demokrasiyi tehdit ediyor diye anti demokratik uygulamalarla bastırmaya çalışıp

 

sonrada meşrulaştırmaya çalışmak demokrasinin gerçegi ve tarzı olamaz

 

 

 

 

 

 

saygılar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ARKADAŞLARDAN GELEN YOĞUN İSTEK ÜZERİNE GÖRÜŞLERİMİ PAYLAŞMAYA

DEVAM EDİYORUM. İŞTE YORUM.

 

ŞİMDİ BİR ÖNCEKİ YAZIMIZDA İZAH ETMEYE ÇALIŞTIĞIMIZ AYRILIĞIN OLMAMASI NOKTASI ÜZERİNDE DURMAK İSTİYORUM. ULUS TASNİFTE ELBETTE MİLLET YA DA KÜLTÜR YA DA MEDENİYET TANIMLARINA GÖRE DAHA DAR BİR ÇERÇEVEYİ İFADE EDER BUNU KABULETMEMİZ GEREKİYOR. BİR ULUS BİR BAŞKA ULUSLA AYNI ETNİK KÖKENE SAHİP OLMAYABİLİR, LAKİN AYNI KÜLTÜR DAİRESİ İÇERİSİNDE YER ALIYORSA BU KÜLTÜR DAİRESİ İÇERİSİNDE YER ALMAYAN BİR BAŞKA TOPLUMLA OLAN İLİŞKİSİ BERİKİNE GÖRE DAHA ZOR OLUR. BURADAN ÇIKARSAK, KÜRTÇÜLER ( KÜRTLER DEĞİL ) KÜRT IRKININ NEV-İ ŞAHSINA MÜNHASIR BİR IRK OLDUĞUNU KABUL ETSELER BİLE KENDİLERİNİ ÜZERİNDE BİÇİMLENDİRECEK BİR KÜLTÜR DAİRESİ TANIMI YAPMAKTA ZORLANACAKLARDIR, YA DA DAHA TEMİZ BİR İFADE İLE YAPAMAYACAKLARDIR. ZİRA KÜRTLERİN KAHİR-İ EKSERİYETİ MÜSLÜMANDIR, SÜNNİDİR. DİNİ İNANÇ NOKTASINDA SEVMEDİKLERİNİ İDDİA ETTİKLERİ FARSLAR, ARAPLAR VE TÜRKLER İLE AYNI HEMHALDİRLER. KÜLTÜREL OLARAK DA KÜERTLERİN TÜRKLERE ARAPLARA, VE FARSLILARA BENZEMESİ KADAR DOĞAL BİR ŞEY YOKTUR ASLINDA. ŞİMDİ BİR KÜRT YAŞANTISI DÜŞÜNCESİ, İNANÇLARI İLE ETRAFINI ÇEPEÇEVRE KUŞATMIŞ TÜRKLERE, FARSLARA, ARAPLARA MI DAHA ÇOK BENZER YOKSA FARANSIZLARA YA DA İNGİLİZLERE Mİ ?. BUNUN YANITI HİÇ KUŞKUSUZ AÇIKTIR.

KÜLTÜR DAİRESİ OLARAK, DÜŞÜNCE VE İNANÇ OLARAK, DİL OLARAK, AKRABALIK BAĞLARI OLARAK, YAŞANTI OLARAK KİMLERE BENZEMEKTEDİRLER ? YANIT YİNE AYNIDIR. ZİRA BENZERLİKLER VE HATTA AYNILIKLAR BİR ZORLAMA İLE DEĞİL, TABİ OLARAK ORTAYA ÇIKMAKTADIR. AYRIMCILIK YAPANLARIN İDDİALARI İSE GAYET YAPAY VE SAMİMİYETSİZDİR. BU DA ORTADADIR.

ŞİMDİ SAĞLIKLI BİR İNSAN BİLİMLİ BİR AÇIKLAMA YAPARKEN, TOPLULUKLARI IRKLARINA GÖRE DEĞİL DE KÜLTÜREL HUSUSİYETLERİNE GÖRE İZAH EDER, AKSİNİ YAPAN HİTLER İNSANLIĞA 50 MİLYON CANA MAL OLMUŞTUR. BU DA ORTADADIR.

ŞİMDİ BU İZAHATTAN SONRA SORALIM ;

1. KÜRTLER NEREDE YAŞAR ?

1. TÜRKLERİN, ARAPLARIN VE FARSLILARIN BULUNDUĞU COĞRAFYANIN ORTASINDA.

2. KÜRTLERİ KÜLTÜREL OLARAK BİR DOĞULU MU YOKSA BATILI MI OLARAK TASNİF EDERSİNİZ ?

2. DOĞULU.

3 KÜRTLERİN UMUMİ ÇOĞUNLUĞU İNANIR MI ? YOKSA A -TEİST MİDİR ?

3 TEİSTTİR.

4 KÜRTLER İBADETHANE OLRAK NEREYİ KULLANIR ? CAMİ, HAVRA, KİLİSE ?

4 KAHİR EKSERİYETİ CAMİYİ KULLANIR.

5 KÜRTLER YEKNESAK BİR YAPI MI İFADE EDER ? YAHUDİLER GİBİ DIŞ EVLİLİKLERİ KSISTLI, İÇERİDEN EVLENEN, DIŞA KAPALI BİR TOPLUM MUDUR ?

5 HAYIR MUHTELİT BİR YAPI ARZEDER. YANİ ANNE TÜRK BABA KÜRT, ANNE ARAP, BABA KÜRT VESAİRE EVLİLİKLER NORMAL KARŞILANIR.

6 ÖYLE İSE BÖYLE IRKLI BİR EVLİLİK AYIRIMI YOKSA EVLİLİKTE TERCİH EDİLEN VE EDİLMEYEN NEDİR ?

6 EVLİLİKLERİNDE TERCİHLERİ ÖNCELİKLE MÜSLÜMAN OLMALARIDIR. ZİRA KÜRTLERİN İLLAKİ KÜRT OLSUN HRİSTİYAN OLSUN GİBİ TUHAF BİR FAŞİZM İDEALLERİ YOKTUR ( KÜRTÇÜLER HARİÇ )

 

BU AÇIKLAMALARDAN ANLIYORUZ Kİ KÜRTLERİN ( KÜRTÇÜLER ) İSTEMESE DE ADRESLERİ BELLİDİR. KÜLTÜR OLARAK BURALIDIRLAR. ORALI DEĞİL. YENİ YETME SÖZDE KÜRT AYDINLARININ MARKSİSİT ŞÖVENİST SÖYLEMLERİNİN KÜRT HALKININ UMUM ÇOĞUNLUĞUNU KAPSAMADIKLARINDAN BUNA DEĞİNMİYORUZ BİLE. AYRICA İSLAMCI / KÜRTÇÜLERİN DE KÜRT HALKI ÜZERİNDE HİÇBİR ETKİSİ YOKTUR. ZİRA KÜRTLER DE TÜRKLER GİBİ MÜSLÜMANDIR AMA İSLAMCI DEĞİLDİR. BU MÜSLÜMANLIĞI CUMA MÜSLÜMANLIĞI, KÜLTÜREL DOKU MÜSLÜMANLIĞI OLARAK DA KABUL EEDEBİLİRSİNİZ. AMA GERÇEK EN NİHAYETİNDE BUDUR.

 

BU YAZIDAKİ İZAHATIMIZ KÜLTÜRÜN BİRLİĞİ ÜZERİNEYDİ. BİR SONRAKİ İSE TİPOLOJİ VE KÜLTÜR ELEMENTLERİ ÜZERİNE OLACAK. BOZAN SEVGİYLE KAL.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bak arkadasım öncelikle bilmeni isterim ki ; ben kürt sorununa ayrılıkçı bir bakış açısıyla bakmıyorum ve asla

 

bu tarz bir yaklasımdan yana degilim

 

benim yazdıgım şeyleri hangi sebeple çürütmeye çalışıyorsun

 

yazdıklarımda bir kavram kargasası göremedim ben , çok açık ve net yazdıgımı düşünüyorum

 

dünyada hangi etnik sorun yada adı sence her

 

neyse anti demokratik uygulamalarla çözülmüştür söylermisin ?

 

antidemokratik olan her uygulama sorunların kendini tekrar etmesinden başka hiçbir işe yaramamıstır

 

tekrar söylüyorum

 

birçok etnik grubun bir arada bulundugu bir ülkede

 

etnik grupların dini inançlarına , özgürlüklerine , görenek ve geleneklerine saygı gösterilirse eger bunlar

 

korunursa ayrılıkçı düşünceler hiçbirzaman kitleselleşemez ve her zaman marjinal kalır

 

ama eger sen anti demokratik uygulamalarla bunları çözmeye çalısırsan

 

işte o zaman onlar alternatif olurlar ve sorunların çözümü imkansızlaşabilir

 

bence her muhalefeti demokrasiyi tehdit ediyor diye anti demokratik uygulamalarla bastırmaya çalışıp

 

sonrada meşrulaştırmaya çalışmak demokrasinin gerçegi ve tarzı olamaz

saygılar

 

söz konusu olan muhalefet değil. yukarıda ki mesajımda muhalefete karşı bu yöntemelrin kullanılması hkakındaki fikrimi yazdım. ama söz konusu olan şey, ama sen hala hangi etnik sorun diyorsun. evet hangi etnik sorun ? yazımın neresinde muhalefet anti demorkatik uyuglamları savunduğuma rastladın

 

benim dediğimde basittir etnik sorunun bulunmadığı bir ülkede etnik sorun yaratmaya çalışmak, bozgunculuktur, ayrılıkçılıktır ve sadece vatana değil ulusada ihanettir. böl ve yönet e farkıdna oalrak yada olamyarak hizmet edenelre bozguncu demek, anti dmeorkatlı kdğeil mantıklı olmaktır. kürt teali cemiyeti engellenmemiştir ama şeyh sait şeriatla yönetilen bir kürdistna isterim diye ortaya çıkınca işte onun üstüne ordu sürülmüştür.

bir kimse etrafına silahlı adamlarını toplayıp ben bu ulusun bir arada yaşamasını kabul emtiyorum dediği anda. yapıalcak en mantıklı şey elbetteki budur. bu anti demokratlık dğeil demokrasiyi savunmaktır.

.

etnik sorunların konuşulması değil ki engellenen " pis türk kanından boşalan anadolu asil ermeni kanıyla doldurulacaktır ve ancak o zaman güçlü bir ermenistan kurulacaktır" şimdi bunu söyleyen ****'i cezalandırmak düşünceyi cezalandırmak mı. bu adama bozguncu demek anti demorkatlık mı. " bu günden itibaren hiç bir türk evinde rahat uyuyamıyacaktır, kürt halkı onlara çarşıda, araçta en güvendikleri devlet kurumlarında bile kanın kokusunu tattıracaklardır kendileri gibi " bunu söyleyen hanımı durdurmak ona bozguncu demek anti demorkatlık mı. Meclisin tüzüğünü bilerek nasıl ymei nedildiğini bielrek aday olup seçildikten sonra kürsüye çıkıp " ben bu meclisin yeminini etmem biz kendimiz bir yemin hazırladık onu edicez her beraber" demek demorkatik bir davranışmıda onu engellemek anti demorkatik uyuglama olsun. o hanım kürsüye silah zoruylamı çıakrıldı git yemin et diye hayır kendisi aday oldu. ya da gider dava açarsın madde değişsin diye halk isterse o madde değişir. iki halk artık etle tırnak gibi olmuşken. onalr arasında ayrım yaratıp ve ancak o zaman bir etnik sorun yaratmaya çalışanları durdurmak, etnik sorunu çözmekten daha koaly değil mi ?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İnsanları din tür kültürü ile eleştirmek nasıl bir gılobol düşünce olduğunu anlamak mümkün değil, kürt sorunu yokken hindistan kökenli paryalar vardı 1951 senesine kadar kıpti denirdi askere alınmazdı. Parya kelimesi nedir diyede iki sene evvel meclisi 3 gün meşgul etmişti galiba, netice biz insanlar nasıl bir birimizi aşağlıycak duruma getiriliyoruz dikkatinizi çekmiyormu hepimiz dokuz ay on günlüğüz ama sosyal tuzakların mensubuyuz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

HER NEKADAR KÜLTÜR ELEMENTLERİ VE TİPOLOJİ ÜZERİNE DEVAM EDECEĞİM DESEM DE MEVZU İNSAN MERKEZLİ DÜŞÜNCEYE AKMIŞTIR. BU HUSUSTA YAZMAM İÇİN YOĞUN TALEP OLDU. OKUNAN BİRİ OLUNCA OKURLARA DA SAYGI GÖSTERMEK ŞART. ÖYLEYSE BURADAN DEVAM EDİYORUM. İŞTE YORUM.

İNSAN MERKEZLİ DÜŞÜNCENİN DOĞUŞU VE KENDİSİNİ YERİNE İKAME ETTİĞİ DÜŞÜNCEYE NE KADAR YANIT VEREBİLDİĞİ AYRI BİR HUSUSTUR. BUNU FELSEFE BÖLÜMÜNE BIRAKIYORUM. LAKİN İNSAN MERKEZLİ DÜŞÜNCEYE DE BURADA KATKI SAĞLAMAMIZ GEREKTİĞİNE İNANIYPRUM. BUYRUN.

İNSAN BİZATİHİ KUTLUDUR. BU HEM METAFİZİK DÜŞÜNCENİN TEMELLERİ OLAN KUTSAL KİTAPLARDA BÖYLEDİR, HEM DE İNSAN AKLININ GELDİĞİ ÜST DÜŞÜNCE İNSANI KUYLU OLARAK KABUL EDER. İSLAMLIĞIN KUTSAL KİTABINDA ÖRNEĞİN İNSAN HERŞEYDEN EVVEL ALLAHIN YERYÜZÜNDEKİ HALİFESİDİR. İNSAN BU ANLAMDA SEÇİLMİŞTİR. VE YİNE İNSAN ALLAHTAN BİR PARÇA TAŞIR ZİRA ONA RUHTAN ÜFLENMİŞTİR. ( VE NEFAHTU Fİ MİN RUHİ ). METAFİZİKTEN BAĞIMSIZ ( ASLINDA BU İMKANSIZDIR, ZİRA METAFİZİĞE KARŞI OLAN NİÇE DE SONUNDA BU KARŞI DURUMUNU METAFİZİK ÜZERİNDEN YAPMIŞTIR )DÜŞÜNCE DE ZAMANLA İNSANIN KUTLU OLUŞUNU VE İNSANIN SALT İNSAN OLUŞUNDAN ÖTÜRÜ BİR DEĞERE OTURDUĞUNU KABUL ETMİŞTİR.

İNSANLIĞIN MACERASI İÇİNDE YALNIZCA YAHUDİ OLDUKLARI İÇİN MISIRLI KIPTİLERCE ERKEKLERİ ÖLDÜRÜLEN, KADINLARI SAĞ BIRAKILIP, SOYU YOK EDİLMEK İSTENEN YAHUDİLER, YİNE SALT KIPTİ OLDUKLARI İÇİN YAHUDİLER İLE BİRLİKTE ALMANLAR TARAFINDAN ( NAZİCİLER )SOYU YOK EDİLMEK İSTENEN KIPTİLER OLMUŞTUR. BU HERŞEYDEN ÖNCE HÜMANİZMADA İNSANA VE İNSANLIĞA KARŞI İŞLENMİŞ ENBÜYÜK SUÇTUR. METAFİZİK OLARAK DA TANRININ YERYÜZÜNDEKİ SEÇKİNLERİ OLAN İNSANLARI ÖLDÜRMEK AYNI DERCEDE CİDDİ BİR SUÇTUR.

TARİH BOYUNCA YAŞANAN ÖRNEKLERDE İNSANLARI BU NOKTAYA GETİREN EN BÜYÜK DÜŞÜNCE İSE AYRIMCILIK ÜZERİNE İNSANLARI KATEGORİLERE AYIRARAK TASNİF ETMEKTİR. ALMAN, YAHUDİ ( IRK ANLAMINDA ), ARAP VESAİRE. İMDİ BURADA DURMAK GEREKMEKTE. ZİRA FARKLIKLIKLAR OLMADAN HAYATIN NASIL BİR DÜZENİ VE ANLAMI OLABİLİR ?

ASLINDA BU SORUNUN YANITI İNSANLARIN FARKLILIKLARINI SERGİLEMEMEK DURUMUNA DÜŞMELERİ DEĞİLDİR, BU DA BÜYÜK BİR KIYIM OLURDU. PEKALA BU SORUN NASIL AŞILABİLİR ? SORU ORTADA OLMAKLA BİRLİKTE ASLINDA YANIT DA ORTADADIR, KÜLTÜRLERİN KORUNUMU. BUNA GÖRE HER KÜLTÜR DAİRESİ KENDİ KÜLTÜRÜNÜ İNSANLARA DAYATMADAN YAŞATMAYA ÇALIŞMALI. ORTADA BİR YAŞAM BİÇİMİ VARSA BU KORUNMALI VE HATTA GELİŞTİRİLMELİ.

KONUNUN BAŞLIĞININ ÜLKEMİZLE OLAN İLGİSİ VE KÜLTÜR ÜZERİNE BİR ÖNCEKİ YAZIDA ZATEN DEĞİNMİŞTİK. YİNELEYELİM. TÜRKİYEDE KÜRTLER DE TÜRKLER GİBİ AYNI KÜLTÜR DAİRESİNDE YER ALAN UNSURLARDIR. KENDİ YAPI TAŞLARI İLE OYNANMADIĞI SÜRECE BU İNSANLAR DIŞA AÇIKTIR. BİRBİRLERİYLE EVLENİRLER ZİRA AYNI ADETLERE SAHİPTİRLER. EVLİLİKTEN ÖNCE İLİŞKİYE GİRMEK HER İKİ TOPLUM,( ASLIN İKİ TOPLUM ZATEN YOK BU YAZININ AMACI DA BU DA ANLAŞILMASI İÇİN YAZIYORUM ) İÇİNDE DE KÖTÜ GÖRÜLÜR. BU İNSANLAR UMUMİYETLE DİNİ İNANÇLARININ GEREKLERİNİ İFA ETMESLER DE EN AZINDAN İNKAR ETMEZLER. YANİ İNANÇLI İNSANLARDIR. BU İNSNALRA CAMİYE GİDER ( KİLİSEYE, HAVRAYA DEĞİL ), VE YA CEM EVİNE GİDER Kİ BU DA BU TOPLUMUN ÖZ KÜLTÜRLERİNDEN BİRİDİR. BU İNSNALAR ÖLDÜKLERİNDE BİR MÜSLÜMAN GİBİ NAMAZLARI KILINIR VE AYNI MEZARLIKLARA DEFNEDİLİRLER, VE USUL ERKAN AYNIDIR. BENZER DAMAK TATLARINA SAHİPTİRLER. BU İNSANLAR TÜRKÜYE YOL OLUR, OZANA YOLDAŞ OLURLAR. ZİRA BUNLARDA BU TOPLUMUN ÖZ KÜLTÜRÜDÜR.

İNSANLARA ÖNCELİKLE İNSAN OLMALARINDAN ÖTÜRÜ DEĞERE VERİRLER, VERMELİDİRLER, ALSİ YIKIM OLUR, FELAKET OLUR. TARİHİ TECRÜBLER OKUNARAK DA YARARLANILABİLECEK TECRÜBLERDİR, İLLA YAŞAYARAK DENEMEMİZE GEREK YOK.

SON OLARAK YUNUS , BÜYÜK YUNUS'UN BÜYÜK SÖZÜ İLE BU YAZIYI KAPATIYORUM. İŞTE YAZIYORUM ;

'YARADANI SEV YARADANDAN ÖTÜRÜ' BURADA YENİ BİR POLEMİĞE GİRMEK İSTEMEM AMA SAKIN BUNU HÜMANİZMA OLARAK NİTELEMEYEİN. NİTELEYEN OLURSA DA FELSEFE BÖLÜMÜNE YAZALIM.

EVET YARADANI SEVELİM YARADANDAN ÖTÜRÜ. BOZAN SEVGİYLE KAL

Tarih: Düzenleyen: Admin
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yaradılanı sev yaradandan ötürü değilmiydi bu ?

 

bide hep neden kendine sevgiyle kal diyorsun başkası sevemiyormu bozan emmi :clover:

 

SEVGİLİ DELİ EMİN İNSAN ELBETTE SONUNDA SAĞDUYUDA BİRLEŞİYOR. DOĞRU SÖYLEDİN TABİKİ YARADILANI SEV YARADANDAN ÖTÜRÜ OLMALIYDI. FARKETTİM AMA DAHA SONRA DÜZELTEMEDİM. TEŞEKKÜR EDERİM. BOZAN SEVGİYLE KAL, DELİ EMİN. ( DELİ EMİNİN İSTEĞİ ÜZERİNE YAPILMIŞTIR )

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.