Gönderi tarihi: 16 Nisan , 2019 6 yıl Admin Daha Derin Bakınca: Mazda içten yanmalı motorları nasıl değiştiriyor? Mazda, Skyactiv-X Spark Kontrollü Sıkıştırma Ateşleme (SPCCI) motorunu geliştirdiğinde, Nikolaus Otto’nun yaklaşık 150 yıl önce canlandırdığı ilk tiyatronun hayata geçmesinden bu yana en zor kavramlardan birini geliştirdi. Niye ya? Benzinin kıvılcım yerine sıkıştırılarak dizelle aynı şekilde tutuşması, uzun süredir bir mühendislik kabı olmuştur. Otomatik Ateşleme, Kombine Yanma Sistemi ve Benzin Sıkıştırma Ateşlemesi, aynı konsepti mükemmelleştirmeye çalışan diğerleri tarafından benzer geçmiş projeler için kullanılan isimlerdir. Bunların arkasındaki temel kavram için uygun isim (SPCCI dahil) Homojen Şarj Sıkıştırma Ateşlemesidir (HCCI). HCCI motorlarda, yakıt yanma odasında eşit şekilde - homojen şekilde karışır. Supercharger benzeri bir pompanın sağladığı ekstra hava ile de yağsız. Sıkıştırma ateşlemesi, yeterince hava sıkıldığında ısınması gerçeğinden yararlanır (bisiklet pompasının ucunu baş parmağınızla kapatmayı deneyin). Kıvılcısız mazotların nasıl çalıştığı ve neden benzine göre daha yüksek bir sıkıştırma oranına ihtiyaç duyduklarının - ve bazılarının HCCI konseptini benzin ve dizel motor teknolojisinin birleşmesi olarak faturalandırmasının nedeni budur. Ama neden rahatsız ediyor ve avantajları neler? Bol, birçok sanayi guruları göre. HCCI tarafından yakıldığında, yakıt hava akımı yanma odası boyunca bir bütün olarak tutuşur. Geleneksel bir ateşlemeli benzinli motorda, bujide yakıt ateşlenir ve ardından bir alev cephesi boyunca yayılır. Bunu HCCI yöntemiyle yapmanın faydaları arasında daha az yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu ve daha az azot oksit (NOx) bulunur. 2001 yılında, Lotus Mühendislik, Mazda ile aynı hedefe ulaşmak için motora tekrar giren sıcak egzoz gazları tarafından yakıtın ateşlendiği bir sistem geliştirdi. Ricardo ayrıca araştırma motorları üretti ve 2007'de Volkswagen, FSI benzinli bir motora dayanan prototip Benzinli Sıkıştırma Ateşleme motorunu gösterdi. Lotus konsepti gibi, yakıtı ateşlemek için yüksek seviyelerde egzoz gazı devridaimi (EGR) kullandı. Sıcak egzoz gazları kullanan HCCI, kullanılan yakıtın daha az olması nedeniyle yalnızca motor fazla yük altında olmadığında çalışabilir. Başlangıç ve tam güç için, geleneksel bir kıvılcım ve ikisi arasında elde edilmesi zor olan pürüzsüz bir şalter gerekiyordu. SPCCI hile gibi gelebilir - sonuçta hala bir kıvılcım içerir. Ancak fark, doğrudan bujinin etrafına enjekte edilen küçük, yakıt bakımından zengin bir 'patlayıcı' yükünü ateşlemek için kullanılır. Odanın geri kalanı yüksek sıkıştırma ile tutuşma eşiğine getirilen zayıf bir yük içerir. Patlatıcı yük kıvılcım ile ateşlendiğinde, genleşen ateş topu kendiliğinden yanması için ana yük üzerinde yeterince fazla baskı yaratır. Ödeme, SPCCI’nin motor tamamen dörtnala giderken çalıştığı ve sadece yumuşak bir konsolun olmadığı durumlarda çalışıyor - yani normal sürüş sırasında. Bu ve önceki kavramlar arasındaki fark, yanmanın garantili ve kararlı olmasıdır. Bir dahi kıvılcım olduğunu söyleyebilirsin. Yağsız yanık nedir? Yağsız yanma sadece çok fazla hava ve daha az yakıt demektir. Benzinli bir motorda, yakıtın tamamen yanmasını sağlamak için mükemmel karışım, yakıttan birine 14,6 kısım havadır (14,6: 1). Skyactiv-X motorunda, gücü artırmak için değil, 29.4: 1'den daha fazla yağsız yanacak kadar hava sağlamak için motorun önünde Rootes tipi süper şarj cihazı bulunur. Çeviri: Google Alıntı: Jesse C
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.