Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

General Motors'un Başkanı Barra Chevrolet Marka Binek Arabaları Artık Yapmayacaklarını Duyurdu, Neden?


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

General Motors'un Başkanı Barra Chevrolet Marka Binek Arabaları Artık Yapmayacaklarını Duyurdu, Neden? Bu nedenle bir kaç fabrikanın kapanacağını ve bir daralmaya gidileceğini ekledi...

general-motor.jpg

Bu haber Amerika'da herkesi rahatsız etti çünkü GM 2009 yılında iflasa gitmiş ve devlet yardımı alarak bu iflastan kurtulmuştu. 

Mary Barra (CEO), General Motors'u yeniden şekillendirdi.

Barra'nun beşinci yıl dönümünde GM CEO'su olarak kalmasıyla, ülkenin en büyük otomobil üreticisine olan imzasının tam kapsamı daha da belirginleşiyor.

GM'yi daha keskin, daha hafif ve geleceğe odaklı hale getirdi.

Fakat Barra'nın geleceğe yönelik stratejisini anlamak onun geçmişini bakmaktan geçiyor.

Barra, GM'nin karanlık günlerinde yaşayan bir liderdir. Eski patronları, 1980'lerde, 1990'larda ve 2000'lerde hata üstüne hata yaptılar. 2009'daki Bölüm 11'den iflası unutmamak lazım. Devlet yardımı olmadan kurtulamadılar.
Çok büyük ve kontrol edilemeyen ve önemli kararların hızlı alınamadığı bir şirketten, daha küçük ve geleceğe dönük bir şirket oluşturmayı amaçlıyor.

Barra, şirketi kendi kendine giden elektrikli otomobillerin, paylaşım ağlarının geleceğine itmek için bu yola yönlendiklerini açıkladı. Yüksek kar ve satış verilerine rağmen bu yola yönlenen GM'in doğru bir karar alıp almadığını tarih gösterecek. GM'in borsa değeri bu haberden sonra Pazartesi günü yaklaşık yüzde 6 artarak 38 dolara yükselmesine rağmen, Ocak 2014'te Barra'nun CEO'su olarak devraldığı günden yaklaşık yüzde 5 daha az kaldı.

Pazartesi günkü duyurudan sonra, otomobil üreticisinin büyük olasılıkla, güneydoğu Michigan, kuzeydoğu Ohio ve Baltimore bölgesindeki fabrikalar da dahil olmak üzere birçok fabrikayı kapatacağı ve maaşlı işgücünün yüzde 15'ini keseceği yönündeki eleştiriler oldukça yoğundu.

Birleşik Otomobil İşçileri sendikası kapanışları "şüpheli" olarak nitelendirdi ve onlara savaş acağına söz verdi. Ve Başkan Donald Trump hoşnutsuzluğunu dile getirdi ve Barra'ya şahsen Ohio'ya yeniden yatırım yapmasını söyledi.

"Bu ülke General Motors için çok şey yaptı," dedi Trump.

Mali analistlere rağmen, finansal analistler GM'nin gelecekteki sıkıntılardan kaçınmak ve çevik kalmak için doğru yönde ilerlediklerini söyledi. Şirketin cesur hamleleri, stoğu aynı dönemde yaklaşık yüzde 44 oranında düşmüş olan Ford Motor Co.'ya devredebildi. Barra, GM'de görevde kaldı.
Barra'nun GM'yi yeniden biçimlendirmesinin 5 temel yolu:

Para kaybeden operasyonlar

Yıllarca, GM, para yitirdiği Avrupa işine girdi ve bu, 21. Yüzyılda tam yıl kâr elde edemedi. Selefleri, sürekli güçlüklere rağmen onu canlı tuttu.

Barra, 2017 yılında Fransız otomobil üreticisi Peugeot'nun ana şirketine sattı ve alt çizgiyi koruyarak GM'nin daha güçlü bölgelere odaklanmasını sağladı.

Ayrıca GM'nin Hindistan ve Rusya dahil olmak üzere diğer bölgelerden gerekli çıkışını onayladı.

Satış yapmayan piyasadan kaldırılan arabalar

GM Pazartesi günü yaptığı açıklamada, iyi performans göstermeyen birkaç binek aracını öldüreceğini duyurdu. Bunlar arasında: Chevrolet Volt ve Cruze.

Bunun yerine GM, Chevy Blazer gibi yeni SUV'ler ve tamamen elektrikli araçlar geliştiriyor.

Kendi kendine sürüş araçlarına yatırım

GM, 2016 yılında 1 milyar dolara San Francisco merkezli oto-tahrikli araba başlatma Cruise Automation'ı satın alarak, şirketin otonom araç teslim etme yarışındaki önemli rakipleri geçmesine yardımcı oldu.

Barra'nın en iyi anlarından biri olabilir.

GM'nin kendinden tahrikli araba birimi, Japon yatırım fonu SoftBank'tan 2,25 milyar dolarlık bir yatırım yaptıktan sonra bu yılın başlarında 14,6 milyar dolar değerinde idi.

Ağır indirimi reddetti

Seleflerinin birçoğunun altında, GM için satışların uğultulu tutulması için ağır indirimli araçlar yaygındı.

Daha fazla yok. Başından beri Barra, GM'nin kârlılığını sürdürme ve artırma konusundaki vurgusunu dikkate aldı. Bu, şirketin artık dik teşviklere dayanamayacağı anlamına geliyordu.

Autotrader analisti Michelle Krebs, "Artık bunu yapmıyorlar" dedi. "Büyük Durgunluktan bu yana çok daha fazla disiplin gösterdiler."

Pazar payı düştüğü için şirket satış hacmine mal oldu. Ancak GM, katı bir şekilde kârlı ve hava şartlarına karşı daha istikrarlı bir düşüş yaşadı.

Kârlara rağmen binlerce iş kesin

GM'nin iyi para kazanması ve Kuzey Amerika otomobil endüstrisinin sağlıklı bir tempoda sıkışmasıyla, GM'nin birkaç tesisi kapatması ve binlerce işi kesmesi garip bir zaman gibi görünebilir.

Ama tam olarak bu Barra Pazartesi günü açıkladı. O, GM'yi otonom araçlara yönelik sektörün uzun süredir beklenen vardiyasından kurtulabilen daha verimli bir şirkete dönüştürüyor.

Ancak kısa vadede kayda değer bir dirençle karşılaşacak. Trump, Kanadalı siyasi liderler ve sendika yetkilileri de dahil olmak üzere, koridorun her iki tarafındaki ABD'li siyasetçiler GM'nin planını eleştirdi.

Gartner'deki bir ulaştırma analisti olan Mike Ramsey, “Michigan ve Ohio'da bu acıtacak” dedi.

Barra'yı iyi tanıyanlar onun geri adım atmayacağını çok iyi biliyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

ABD Başkanı Donald Trump'tan General Motors'a Elektrik'li Otomobil Satımlarında verilen teşvikleri kesme tehdidi

ABD Başkanı Donald Trump, "General Motors ve CEO'su Mary Barra, Ohio, Michigan ve Maryland'daki fabrikalarını kapatma kararıyla beni büyük hayal kırıklığına uğrattı. Meksika ve Çin'de ise kapanan hiçbir şey yok. ABD, GM'yi kurtardı ve aldığımız teşekkür bu. Şimdi elektrikli arabalar dahil GM'ye yönelik tüm teşvikleri kesmeyi değerlendiriyoruz" dedi.

ABD Başkanı Donald Trump, fabrika kapatma ve işçi çıkarma kararı alan otomotiv devi General Motors'u (GM) "tüm teşvikleri kesmekle" tehdit etti.

Trump, kişisel sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımlarda, Detroit merkezli otomobil üreticisi GM'yi hedef alarak, şunları kaydetti:

"General Motors ve CEO'su Mary Barra, Ohio, Michigan ve Maryland'daki fabrikalarını kapatma kararıyla beni büyük hayal kırıklığına uğrattı. Meksika ve Çin'de ise kapanan hiçbir şey yok. ABD, GM'yi kurtardı ve aldığımız teşekkür bu! Şimdi elektrikli arabalar dahil GM'ye yönelik tüm teşvikleri kesmeyi değerlendiriyoruz. GM, yıllar önce Çin'de fabrikalar kurarak büyük bir bahise girdi. Bu bahisten kazançlı çıkacağını düşünmüyorum. Ben Amerikan işçilerini korumak için buradayım."

GM, dün yaptığı açıklamada, 4'ü ABD'nin Michigan, Maryland ve Ohio eyaletlerinde ve biri Kanada'nın Ontario eyaletinde olmak üzere 5 üretim tesisinin gelecek yıl içinde kapatılacağını ve çalışan sayısının yüzde 15 azaltılacağını duyurmuştu.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.