Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin

Soru şu: Sizce herhangi bir kişi bir şirketin müşterilerine yardımcı olmak için, şirketin web sitesindeki fiyat değişimlerini gözleyerek ve bunları o müşterilere aktararak müşterilerin bu işlemden tasarruf etmesini sağlaması suç mu değil mi?

Başlığımıza konu olan haber şuradan geliyor:

Alıntı

Amerika'da uçak şirketi Southwest, uçak bileti değişikliklerini izlemek için kurulmuş bir şirket olan Startup'a dava açtı

a blue and white plane sitting on the tarmac at an airport

Geçen sonbaharda, iki arkadaş güzel bir fikri uygulamaya koydular: Fiyatlar düştüğünde Southwest Havayolunun tarifelerini izleyerek yolcuları uyararak daha uygun bilet fiyatı olduğunu yani fiyatın düştüğünü haber veren bir sistem yaptılar. Southwest onlara dava açtı.

Bir mühendis olan Pavel Yurevich ve arkadaşı Chase Roberts, kod yazıcısı Kasım ayında SWMonkey.com'u başlattı. 3 dolarlık bir ücret karşılığında, navlun veya kilometre koşulları Southwest'in web sitesinde düştüğünde, gezginlere bir e-posta gönderdiler, bu nedenle daha düşük ücrette yeniden rezervasyon yapabildiler. Southwest, gezginlerin daha düşük bir fiyata rebook yapmasına izin verir ve daha sonra gelecekteki seyahatler için farkı tutar.
Yurevich, CNBC'ye verdiği demeçte, "Başkalarının hizmetten yararlanacağını düşündüm" diyor Southwest'ün "Transfarency" reklam sloganı ve genel tüketici dostu görüntü nedeniyle dava tarafından şaşırdığını da sözlerine ekledi. Başlangıç, ücretleri manuel olarak izledi ancak fiyat değişikliklerini izlemek için bir algoritma kurdu, dedi Yurevich.

Havayolunun duruşma ve bırakma mektuplarını takiben, Yurevich ve Roberts Kasım ayı sonlarında hizmetlerini sona erdirdi. Kapatmadan önce 45 dolar yaptıklarını söylediler, ancak hizmetin nasıl çalıştığına dair ayrıntılar ve anlaşmazlık hakkındaki iki blog yazısı da dahil olmak üzere internet sitesini çevrimiçi olarak muhafaza ettiler.

Güneybatı, Ocak başında Dallas ve ABD Bölge Mahkemesinde kurucuyu ve kurucuyu dava etti. Altı kutuplu davada, havayolu, Southwest'in "izinsiz veya izinli erişim alanının üstündeki bilgisayarlara erişerek, çifenin web sitesinin ücret ve sitedeki ücretlerini alarak, ticari marka kanunlarını çiğnediğini ve Bilgisayar Dolandırıcılığı ve Kötüye Kullanım Yasasını ihlal ettiğini iddia etti."

Ücret verileri

Dava, havayollarının ücretlerinin halka açık olup olmadığını sorusunu gündeme getiriyor. Uçaktan kolaylıkla ulaşılabilse de, belirli zaman çizelgeleri ve şehir çiftleri için fiyatlar genellikle yayınlanmaz.

Southwest, havayolundaki sıkça görülen herhangi bir havayolu şirketinin bildiği gibi biletlerini kendi web sitesinde satıyor - Priceline, Kayak.com veya Expedia'daki tarifeleri ücret bilgilerinde sıkı kontrol altında tutarak bulamayacaksınız. Duyulmamış değil de. Örneğin, JetBlue geçtiğimiz günlerde, çeşitli çevrimiçi seyahat web sitelerindeki ücretlerini çekti. Havayolları çoğu zaman bir dağıtım ücreti ve kendi web sitelerinde listelenen ücretler için komisyonlar ödemektedir.

Hopper.com gibi uçak bileti izleyicilerinin tüm havayollarının fiyatlarına erişimi yoktur. Örneğin, Hopper, Delta veya Southwest tarifelerini içermez.

Güneybatı sözcüsü Lisa Tiller, yaptığı açıklamada, "Southwest.com'un sorunsuz ve güvenli çalışması, müşteri hizmetleri deneyimimizin önemli bir parçasıdır; bu nedenle Southwest'de otomatik kazıma araçlarının diğer büyük havayolları ve teknoloji şirketleri gibi kullanımını kısıtlıyoruz" dedi. Southwest Monkey web sitesiyle ilgili sorunları çözmek için tekrar tekrar denedikten sonra, Southwest web sitemizin şartlarını ihlal etmek ve ticari markalarımızın yetkisiz kullanımı ile ilgili taleplerde bulunmaya başladı."

Dava, ücret verisi ile ilgili "ilginç bir soru oluşturuyor" görüşünü Wing blogundan Yazan Gary Leff anlatıyor. "Muhtemelen iyi bir hukuk davasına sahip olduklarını düşünüyorum, çünkü yasalar şirketler ve bilgisayar ağlarına erişim konusunda oldukça koruyucu."

Bununla birlikte Leff, "tüketicilerin paradan tasarruf etmesine yardımcı olan bir şey kötü niyetli veya kötü değil" sözleriyle ekledi.
Southwest, davada en az 5.000 dolar kaybetti ve yasal ücretlerini karşılayanlar da dahil olmak üzere tazminat talep edecek dedi.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Belirsiz bir durum..
Bu eylemi yapanların niyeti salt insanların tasarrufu içinse
pek tabii ki olumlu bir harekettir..
Şirket, anlıyorum ki bu değişimleri bildiriyor ve fakat insanlar
çeşitli nedenler ile bu bilgiye erişemiyor..
Örneğin, memleketimizde de thy gümrükte takılmış ve geri
alınmamış.. depolarda birikmiş olan bazı emtiayı satmak için
tayin edilmiş günleri bildirmek zorundadır ama bu bilgiyi 
çok az okunan gazetelerden yayınlatarak belli bir zümrenin 
yararlanması yoluna gider..
Ayrıca, borc yüzünden eşyalarına haciz konulan kimselerin
borcunu ödemediği için depolarda biriken malların satım 
işleri için de böyle..
Kişisel bir görüş bu..
Merhaba

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.