Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

:clover: Kâinattaki muhteşem âhenk, mükemmel nizam; başdöndürücü güzelliğiyle Yüce Yaratıcı'yı göstermekte... Rüyalarına dahi yalanın, aldatmanın girmediği, gerçeğin temsilcisi bütün peygamberler, doğruluklarıyla, ellerindeki binlerce mucizeyle tarih boyunca tevhidi haykırmakta... Herbir vicdan -tamamıyla paslanıp mühürlenmemiş ise- Allah'ın varlığına ve birliğine şahitlik etmektedir. Evet, kâinat bir lisan kesilmiş O'nu anlatıyor, O'nu haykırıyorken, varlık her köşesiyle ayan-beyan O'nun varlığını ispat eden delillerle dolu iken, nasıl oluyor da bazı insanlar inkâr bataklığına saplanabiliyor?

 

1-Israrla İşlenen Günahlar

 

insan hesap vereceği bir makamın olmamasını arzu ediyor. Sonra bu arzusunu inanç haline getiriyor. Daha sonra bu arzusunu destekler gibi görünen bazı kuruntulara, delilmiş gibi sarılıyor.. ve neticede o kişi girdaba kapılmış bir nesne gibi vehim girdabı içinde boğulup gidiyor.

işlediği günahlara pişman olmayıp, o günahları terk etmezse kalbi kararmaya, paslanmaya tutulur ve o kişi böylece mahvolur gider.

 

 

2-Benlik İddiası veya Büyüklük Kompleksi

 

benlik iddiası ve başkasına boyun eğmeme arzusu insanı Allah'ın âyetleri hakkında ileri-geri konuşmaya götüren, esas sevkedici unsurdur.

 

Bencillik nöbetlerine tutulmuş insan, daha sonra kabiliyet ve donanımların gerçek sahibi Allah (cc)'ı -hâşâ- rakip olarak görmeye başlar. Sonra Cenâb-ı Hakk'ın verdiği nimetlerin, O'ndan olduğu gerçeğini sözle, davranışla ve kalben örtmek, gizlemek ister ki, bu da insanın inkâra sürüklenip gitmesi demektir

 

3- Ümitsizlik

 

İnsanın, inkâr girdabına kapılmasına yol açan önemli sebeplerden biri de ümitsizliktir. Çünkü güzel ve faydalı iş yapamayan, Allah'ın emirlerini yerine getiremeyen insan; azaptan korkar, ümitsizliğe düşer. Böyle birisinin gözüne, dinî meselelere aykırı gibi görünen önemsiz bir emare, kocaman bir delil gibi görünür. O kişi böyle birkaç emâreyi elde eder etmez, diğer emârelerin sâikasıyla isyanını ilân ederek İslâm dairesinden çıkar, şeytanın esiri olur :clover:

  • Cevaplar 50
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:

Tanrinin varligi kanitlanamayacagi için dogadaki güzellikleri ve dengeleri her seferinde onun varliginin kanitiymis gibi görmeniz ve göstermeniz çaresizlikten baska bir sey degildir. Kendinizi kandirmaktan baska bir ise yaramiyor. Peygamberlerin mücizeleri tamamen rivayetlerden ibarettir. Bunlara inanip inanmamak sizleri baglar, ama bunlari tanrinin varligina kanit olarak nasil gösterebilirsiniz. "Mantik mantik" diyorsunuz. Biraz mantikli olmayi deneseniz bunlarin hiçbiriyle karsimiza çikmayacaksiniz.

Ateistseniz :

 

1- Varligina inanmadiginiz bir seyi kendinize rakip olarak görmezsiniz.

2- Yaptiginiz isleri günah diye düsünüp karamasarliga kapilmaz, ya da kalbi (size göre kalp çünkü Kur'an'da da böyle geçiyor. Halbuki bu tür psikolojik islemler beynin faaliyetleridir.) kararmaya, paslanmaya tutulmaz

3- Yaptiginiz iyilikleri cennet vaadiyle yapmaz sirf karsinizdakine "iyilik" olsun diye yaparsiniz. (Yoksa siz ateistlerin iyilik yapmadigini mi düsünüyorsunuz?)

 

"Evet, kâinat bir lisan kesilmiş O'nu anlatıyor, O'nu haykırıyorken, varlık her köşesiyle ayan-beyan O'nun varlığını ispat eden delillerle dolu iken, nasıl oluyor da bazı insanlar inkâr bataklığına saplanabiliyor?" sorunuz ilk paragrafta söyledigim nedenden dolayi hiç bir anlam ifade etmiyor.

Gönderi tarihi:

psikolioji ruhsal bir olaydir ve ateistler ruhun varligini reddederler (diye biliyorum) mantik ha defalarca mantik yaptik ama sen yoktun!!!

yazik gercekten yazik...

keske anlasaydin

artik acimayacagim diyorum ama...

Rabbim zaten kendi varligini ispatlamis bize görmek düser görmeyenlere de...

keske biraz düsünseydin

önyargisiz kibirsiz gurursuz bir kez düsünseydin..ve ne kadar samimi oldugumu üzüldügümü bilseydin..

birilerinin sana bir seyleri empoze etmesi hosuna gitmeyebilir ve savunma pozisyonuna gecebilirsin...ama kimse bilmesin bosver sen düsün...

Gönderi tarihi:
psikolioji ruhsal bir olaydir ve ateistler ruhun varligini reddederler (diye biliyorum) mantik ha defalarca mantik yaptik ama sen yoktun!!!

yazik gercekten yazik...

keske anlasaydin

artik acimayacagim diyorum ama...

Rabbim zaten kendi varligini ispatlamis bize görmek düser görmeyenlere de...

keske biraz düsünseydin

önyargisiz kibirsiz gurursuz bir kez düsünseydin..ve ne kadar samimi oldugumu üzüldügümü bilseydin..

birilerinin sana bir seyleri empoze etmesi hosuna gitmeyebilir ve savunma pozisyonuna gecebilirsin...ama kimse bilmesin bosver sen düsün...

12853[/snapback]

 

Sayin dilku ;

 

Sirf körü körüne inandiginiz seylere inanmiyoruz diye acima psikolojisi içine girmeniz sizin kibirinizi ve önyarginizi yansitiyor. Daha çok küçükken beyinlerinize bu tür seyler yerlestirildigi için artik bundan kurtulamiyorsunuz. Yillarca inandiginiz degerlerin bir kandirmaca oldugu fikrini beyniniz kabul edemiyor. O yüzden savunma pozisyonunda olan biz degil sizlersiniz. Bunun için sizleri suçlamiyorum.

Önceleri benim de durumum sizin gibiydi. Kendimi bilmeye baslamamla birlikte beynime Allah,HZ.hz.muhammed,cennet, cehennem zirvaliklari empoze edilmeye baslandi. 18 yasima kadar da böyle devam etti. Ne zaman "biraz düsündüm", "önyargisiz, kibirsiz, gurursuz bir kez düsündüm" o zaman bunlarin birer saçmaliktan baska bir sey olamayacagini anladim. Eger siz de bir gün din olgusuna içinde bulundugunuz dar perspektiften degil de, tabulari bir kenara birakip cesurca, cehennem korkusundan uzak sorgulayici yaklasirsaniz inandirildiginiz seylerin gercek olamayacagini anlayacaksiniz. Ama dinler buna müsaade etmezler. Sorgulama yoktur, körü körüne inanmak vardir. Zira bütün herseyi bir kenara birakin, inandiginiz seyler cennet ve cehennemden öte bir sey degildir. Dinde hersey cennet ve cehennem olgusu üzerinedir.

Gönderi tarihi:
dinde sorgulamak yoktur mu??

tahkiki bir iman icin sorgulamak gerekli ve müslüman kelamcilarin Allah hakkinda tartismalarini bir görseniz ooooo...

12879[/snapback]

 

sayin dilku;

 

O zaman asagida saydiklarimi kendi kendinize bir sorgulayin isterseniz.

 

1- "Allah kimi dogru yola koymak isterse onun kalbini Islamiyete açar, kimi de saptirmak isterse kalbini dar ve sikintili kilar" , "Zira Allah onlarin kalblerini ve kulaklarini mühürlemistir; gözlerinde de perde vardir ve büyük azab onlar içindir"der, sonra da sanki bu bizim suçumuzmus gibi cehenneme atar. Neden?

 

2- Kaderde ecel olgusu var. Herkesin ne zaman nerede ölecegi bellidir. Bir cinayet durumunda ölen ile birlikte öldürenin de yazgisi çizilmistir o zaman. Yani katilde o kaderden kaçamayacak. Peki o zaman katil en büyük günahlardan biriyle suçlanip neden cezalandirilacak. Ya da "allahin verdigi cani ancak allah alir" demenin ne faydasi vardir ?

 

3- Allah herseyi biliyor ise insanlari sinamanin ne anlami vardir.? " Zira sinamak için sonucun kesin olarak bilinmemesi gerekir."

 

4- Nuh peygamber nasil oluyor da o kadar hayvani ve o hayvanlara yetecek kadar erzagi sigdirabilecek büyüklükte bir gemi yapabiliyor ? Bunun inandirici olmadigi için mi yasinin 900 küsür oldugu iddia ediliyor?

 

5- "Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğunu doğruya iletmez" (maide 51) der, sonra da "Şüphesiz inananlar (müslümanlar) ile Yahudiler, Sabiîler ve Hıristiyanlardan (her bir grubun kendi şeriatında) “Allah’a ve ahiret gününe inanan ve salih ameller işleyenler için hiçbir korku yoktur. Onlar mahzun da olmayacaklardır”(Maide 69) der. Bu ise ne diyeceksiniz?

 

6- " Ey iman edenler! Size açıklandığı takdirde sizi üzecek olan şeylere dair soru sormayın"(Maide 101) "Sizden önceki bir millet o tür şeyleri sordu da sonra o yüzden kafir oldu" (Maide 102) Bu da islamda bazi konularin irdelenmemesi gerektiginin göstergesi deil midir?

 

Bunlar sadece bir kaç tanesi...Daha bir yigin sayabiliriz

 

Not: Ayetler Diyanet Bakanligi'nin sitesinden alinmistir

Gönderi tarihi:
dinde sorgulamak yoktur mu??

tahkiki bir iman icin sorgulamak gerekli ve müslüman kelamcilarin Allah hakkinda tartismalarini bir görseniz ooooo...

12879[/snapback]

 

sayin dilku;

 

O zaman asagida saydiklarimi kendi kendinize bir sorgulayin isterseniz.

 

1- "Allah kimi dogru yola koymak isterse onun kalbini Islamiyete açar, kimi de saptirmak isterse kalbini dar ve sikintili kilar" , "Zira Allah onlarin kalblerini ve kulaklarini mühürlemistir; gözlerinde de perde vardir ve büyük azab onlar içindir"der, sonra da sanki bu bizim suçumuzmus gibi cehenneme atar. Neden?

 

2- Kaderde ecel olgusu var. Herkesin ne zaman nerede ölecegi bellidir. Bir cinayet durumunda ölen ile birlikte öldürenin de yazgisi çizilmistir o zaman. Yani katilde o kaderden kaçamayacak. Peki o zaman katil en büyük günahlardan biriyle suçlanip neden cezalandirilacak. Ya da "allahin verdigi cani ancak allah alir" demenin ne faydasi vardir ?

 

3- Allah herseyi biliyor ise insanlari sinamanin ne anlami vardir.? " Zira sinamak için sonucun kesin olarak bilinmemesi gerekir."

 

4- Nuh peygamber nasil oluyor da o kadar hayvani ve o hayvanlara yetecek kadar erzagi sigdirabilecek büyüklükte bir gemi yapabiliyor ? Bunun inandirici olmadigi için mi yasinin 900 küsür oldugu iddia ediliyor?

 

5- "Ey inananlar! Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğunu doğruya iletmez" (maide 51) der, sonra da "Şüphesiz inananlar (müslümanlar) ile Yahudiler, Sabiîler ve Hıristiyanlardan (her bir grubun kendi şeriatında) “Allah’a ve ahiret gününe inanan ve salih ameller işleyenler için hiçbir korku yoktur. Onlar mahzun da olmayacaklardır”(Maide 69) der. Bu ise ne diyeceksiniz?

 

6- " Ey iman edenler! Size açıklandığı takdirde sizi üzecek olan şeylere dair soru sormayın"(Maide 101) "Sizden önceki bir millet o tür şeyleri sordu da sonra o yüzden kafir oldu" (Maide 102) Bu da islamda bazi konularin irdelenmemesi gerektiginin göstergesi deil midir?

 

Bunlar sadece bir kaç tanesi...Daha bir yigin sayabiliriz

 

Not: Ayetler Diyanet Bakanligi'nin sitesinden alinmistir

12981[/snapback]

 

Oku kardeşim iyi oku...

 

1- Allahın sapıtmak yada gönlünü doğru yola açması konusunda, Allah kulun iradesine göre hareket eder. Eğer kul doğruyu arayış içindeyse ,doğruyu bulamıyorsa bile ona doğruyu buldurur. ama eğer kul körükörüne bir inat içindeyse onuda iyice saptırır. Yani önemli olan niyettir..

 

2- Ecel konusunda kişilerin ne zaman öleceği sabittir, fakat nasıl öleceği sabit değildir, ama her ikiside Alahın bilgisi dahilindedir. Ama kula zorlama yoktur. Eğer o kişi o gün onu öldürmese, ölen şahıs başka bir sebepten yada sebepsiz ölecekti. Ama öldürenin kendi iradesiyle öldürmesi onu katillik suçuyla karşıkarşıya getirmiştir. Burada katilin imtihanı söz konusudur. Akait ilmini okursanız bu soruların hiç birisini sorma gereği duymucaktınız.

 

3- Allahın insanları sınaması olayı gene bizim gözümüzle bakılması gereken bir olaydır. Dediğim gibi hiç bir kimseye zorlama yoktur. dikat edin

Allahın olacakları bilmesi demek, sizi olacaklara zorluyor anlamına gelmez. Örneğin bir astronomi alimi falanca gün dünyaya metoor yağacak diyor o gün yağıyor, peki burada bu alimin bu konuyu bildiği içinmi metoor yağmıştır, yoksa metoor yağacaktırda alim bunu öncedenmi bilmiştir. Böyle konularda sıradan bir alim bile birşeyler biliyorsa, bişzleri yaratanın, bizim başımıza gelecekleri bilmesi çok doğaldır, o sonsuz ilim sahibidir. Bu durumda bizim dünyada yapacağımız şeyler bir zorlamayla yazılmamıştır, gene iyi ve dpoğru kulun seçeneğine bağlı bırakılmıştır. Ama Allah bütün olacakları biliyor bu ise ayrı konudur.

 

4- Nuh tufanı mezepotamya bölgesinde olmuştur ve ogün için insanların faydalandığı hayvanlardan birer çift gemiye alınmıştır. Dünyadaki diğer türler yaşamaya devam ediyordu. Ama başka kaynaklarda yazan diğer türler ifadesi nuh tufanının saptırılmasıdır, özellikle ehli kitapta bu tür saptırmalar çoktur. Nuh peygamberin yaşına gelince, yaşamış olabilir bu gün bile çevrenin onca kötü etkisine rağmen 130 yaşına gelenler vardır.

 

5- Dostluk neyi gerektirir önce onu bilmelisin. Müslüman olmayanlarla aışveriş caizdir. Onların malları, canları, ırzları ve diğer değerleri koruma altındadır ve müslüman birinin bu değerlere saldırması haramdır. Dostluktan kastedileni oku ondan sonra yazarsın.

 

6- Aynen doğrudur. Mesala kader konusu, kader konusunu şu kadarcık aklımızla sorgularsak içinden çıkamayacağımız garantidir ve sapıtmamızda garantidir.

 

 

Saygılar...

Gönderi tarihi:

1 - "Allahın sapıtmak yada gönlünü doğru yola açması konusunda, Allah kulun iradesine göre hareket eder. Eğer kul doğruyu arayış içindeyse ,doğruyu "bulamıyorsa bile ona doğruyu buldurur. ama eğer kul körükörüne bir inat içindeyse onuda iyice saptırır. Yani önemli olan niyettir.." yorumunu neye dayanarak yapiyorsunuz. Bu sizimn kisisel görüsünüz mü?

 

2- Bu yorumda zorlamadan öte bir sey degildir (Bunu tekrar görüselim çok az vaktim kaldi)

 

3- Ben "allah biliyor ise sinamak da ne oluyor diyorum" yeterli bir cevap alamadim. Verdiginiz örnek gecerli degildir

 

4-Ben 900 küsür yildan bahsediyorum.. Bahsedlen yas 100 ile 200 yil arasi olsa belki anlayabilirdim

 

5- Burada tam anlamiyla "kivirmissiniz"

 

6- Burada "zinhar sormayin kafir olursunuz" anlami var. Yani "kurcalamayin iste ne diyorsak odur" Baska anlam çikarmaya gerek yoktur

 

saygilar

Gönderi tarihi:
1 - "Allahın sapıtmak yada gönlünü doğru yola açması konusunda, Allah kulun iradesine göre hareket eder. Eğer kul doğruyu arayış içindeyse ,doğruyu "bulamıyorsa bile ona doğruyu buldurur. ama eğer kul körükörüne bir inat içindeyse onuda iyice saptırır. Yani önemli olan niyettir.." yorumunu neye dayanarak yapiyorsunuz. Bu sizimn kisisel görüsünüz mü?

 

2- Bu yorumda zorlamadan öte bir sey degildir (Bunu tekrar görüselim çok az vaktim kaldi)

 

3- Ben "allah biliyor ise sinamak da ne oluyor diyorum" yeterli bir cevap alamadim. Verdiginiz örnek gecerli degildir

 

4-Ben 900 küsür yildan bahsediyorum.. Bahsedlen yas 100 ile 200 yil arasi olsa belki anlayabilirdim

 

5- Burada tam anlamiyla "kivirmissiniz"

 

6- Burada "zinhar sormayin kafir olursunuz" anlami var. Yani "kurcalamayin iste ne diyorsak odur" Baska anlam çikarmaya gerek yoktur

 

saygilar

12995[/snapback]

 

 

1- Neye göre diyorsunmu?..)) Falanca bilim adamının laboratuvar deneyine göre..)) Arkadaş bunlar dinin öğretileridir. Ne bana göre ne falana göre. Kaynak dinin kendisidir, Kuran' Kerimdir.

 

2- Zorlamayla ne alakası var. Sen adam öldürmemeyi niyet edersen zorla sana adam öldürtmez Allah, ama öldürmeyi niyet etmişsen, Alahın sana gönderdiği onca vicdan engellemesine rağmen öldürmek istiyorsan öldürürsün. Daha bu meseleyi anlayamadınız, kaderin diğer konularınız nasıl anlıcaksınız.

 

3- Alahın bizleri yaratmasında bir çok faktör vardır. Bir ayette "ben bir hazine idim, keşfedilmek için sizleri yarattım diyor", kulluk etmek içinde yaratmıştır. Tekrar ediyorum, bizi imtihan etmesi bizim ne yapacağımızı bilmediğinden değil. Yapılması gerekeni yapmasındandır. Ne olacağını bilen hakimde yargısız infaz yapmaz. Bile bile yargılar..

 

4- Bende bu günlerden bahsetmiyorum. Hazreti Alinin Topkapıda sergilenen kılıcını kaldırabilirmisin.?? O günlerin ki hatta Adem laeyhisselamın yaşadığı günlerin tabiatını bilmiyoruz, ne kadar sağlıklı olduklarını bilmiyoruz. Onlar bizler gibi kimyasallar arasında yaşama savaşı vermemişler.

 

5- Kıvırmak dansözün işidir. Burada ciddi bir iş yapıyoruz, bu sözünüz tartışma etiğine aykırıdır. Müslüman olmayanlarla dostluk, müslüman olanlarla dostluk derecesinde değildir. Ayrıca onlarla münasebetlerimiz de kısıtlı değildir. Bir çok alanda serbesttir.

 

6- İslamda sorgulanması kısıtlanmış meseleler sadece birkaç meseledir. O da bizim akıl sağlığımız içindir.

 

Saygılar....

Gönderi tarihi:

1- Nuh tufani konusunda nuh tufani ve sümerler diye bir kitap var orada bu yas meselesi hakkinda bunun keldani takvimine göre oldugu söyleniyor ve sanirim hesaplamalar yani günümüz takvimine ceviri sonucu Nuhun yasi 90 hesaplanmis böyle bi tez de var yani

 

2- Büyük ehl-i sünnet kelamcisi Maturidi den örnek veriyorum

İnsan iradesinin harekete geçmesi fiilin sebebini veya kaynağını teşkil etmektedir.

Çeşitli yönlere ihtimali olan iradenin, kesin kararını verip bir seçim yaptığı an onun, azme dönüştüğü andır. İşte bu noktada Allah’ın yaratması devreye girer, insanın geri dönülmez bir kararlılık ve azimle yapmayı istediği fiil, Allah tarafından yaratılmaktadır. Bu fiili, Allah tarafından yaratılması demek, insanın o fiili yapması demektir. Böylece insan fiili bizzat kendisi tarafından seçilmekte ve yapılmaktadır. Allah’ın yaratması insanın isteği doğrultusunda olmaktadır.

Burada şu husus akla takılabilir. Bu izahlardan Allah’ın yaratmasının insanın iradesine bağlı bir husus gibi ortaya çıktığı görülmektedir. Acaba Allah’ın –fiil konusundaki- yaratmasi insan iradesine mi bağlıdır? Elbette Allah’ın her sıfatı olduğu gibi yaratması da herhangi bir kayıt veya şart kabul etmez. Nesefi’nin de ifadesiyle ‘Allah insanın kesbetmeye (yapmaya) kasdettiği (azm) her fiili yaratmaya âdeti tesis etmiştir.’

Yani insan bir işi yapmaya kesin kararla yöneldiğinde Allah o fiili insan için yaratır. Allah insanın bu şekilde istediği bir fiili yaratmak zorunda değil, yaratmayabilir. Ancak onu serbest bırakmak ve fiil sonucuna göre ceza veya mükafat verebilmek için, insanın isteği doğrultu da hareket etmektedir.

Peki insan iradesine ölçüde hürdür, insan iradesinin yönlendirilmesinde Allah’ın bir rolü var mıdır yoksa insan iradesi bağımsız mı hareket etmektedi Maturidi insan iradesinin hür ve bağımsız olduğunu kabul etmiştir. Yaratıcı olarak Allah insana ‘cüz’i irade’sini vermiş, ancak onun sevk ve idaresi tamamen kendisine bırakılmıştır. Matüridi bu noktada Allah’ın insan iradesine hiçbir müdahelesinin olmadığı düşüncesindedir.Zira iradenin kullanılmasında herhangi bir müdahele olursa sorumluluğun izahı zor olur. Aslında Matüridi daha da ileri giderek insanda mevcut cüz’i iradenin yaratılmamış olduğu görüşünü ileri sürmektedir.

Zaten Maturidi kelamının bu konu ile ilgili en önemli yorum, insan iradesi ile ilgili görüşünde yatar. Matüridi cüz’i iradenin yaratılmadığını söylerken bu hususa işaret etmiş olmaktadır. Yani insan iradesini, Allah’ın hiçbir etkisi olmadan sevk ve idare edebilmektedir. İradesini bu şekilde kullanmakla tam bir sorumluluk altında bulunmaktadır.

 

3-Katledilen bir adam, kendi eceliyle ölmüştür. Katile kısasın vacip olması Allah’ın yasağını tanımamasındandır .

 

 

4- ögrendiginizde sizi üzecek seyler diyor farkinda isen..dinimizde mesela cevabını beğenmiyeceğiniz soruyu sormak ya da Allah'ın pazuları ne kadar büyük gibi sorudan çok alay edermişcesine rezil sorular tabi ki caiz degildir. yahudi milleti o kadar cok soru sormus ki sordukca seriatleri zorlasmis..

 

5-maide 69 un tefsiri - Şunda şüphe yoktur ki bütün iman edenler, yani münafıklar da dahil olmak üzere görünüşte iman etmiş olan, müslüman adını taşıyanlar, yahudi olanlar, aynı şekilde sâbiîler (yıldızlara tapanlar) hıristiyanlar, bütün bunlardan, her kim Allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman edip imanının gereğine yaraşır güzel işler yaparsa, bunlara ne bir korku vardır, ne de bunlar üzülürler. Görülüyor ki bir benzeri Bakara sûresinde geçen bu âyette önce iman edenler ve yahudiler, hıristiyanlar, sâbiîler diye dört sınıf zikredilmiş ve bu şekilde yahudiler, hıristiyanlar, sâbiîler, müminlere karşılık ve şu halde müminden başka olarak gösterilmiş ve sonra Allah'a ve ahirete iman edip güzel amel yapanların korku ve hüzünden kesin olarak âzâde olacakları da müjdelenmiştir. Bundan ise bu vaad ve müjdenin bu dört sınıftan ancak müminlere mahsus olduğu ve yahudiler, hıristiyanlar, sâbiîler bu üçünün bu müjdeden hariç bulundukları ve bununla beraber bunlar da iman ederlerse müminler sınıfına dahil olup aynı vaad ve müjdeye nail olacakları ve şu halde bunların da ümitsiz olmayıp hemen tevbekâr olarak iman ve güzel amel yapmaya girişmelerinin lüzumu anlaşılacağı açıktır.

Gönderi tarihi:
Sevgili kardeşim konuyu daha da açık izah etmişsin. Çok teşekkür ederim. Valla  ben yoruldum artık bunları yaza yaza, nöbetleşe devam edelim..))

 

Saygılar..

13012[/snapback]

KAFİRLER İÇİN YAŞASIN CEHENNEM

Gönderi tarihi:

1 - 2 - 3 Cevap olarak bakiniz "islamin saçmaligi" basligi altinda 19 numarali mesaj..

 

4 - Burada "insanların faydalandığı hayvanlardan birer çift" degil,

 

"Nihayet emrimiz gelip, tandır kaynamaya başlayınca (sular coşup taşınca) Nûh’a dedik ki: “Her cins canlıdan (erkekli dişili) birer çift, bir de kendileri hakkında daha önce hüküm verilmiş olanlar dışındaki âilen ile iman edenleri ona yükle.” (Hud Suresi 40)

 

açikça her cins canlidan bahsediliyor. Gelelim yas konusuna;

 

"Andolsun, biz Nûh’u kendi kavmine peygamber olarak gönderdik. O da dokuz yüz elli yıl onların arasında kaldı. Neticede onlar zulümlerini sürdürürlerken tûfan kendilerini yakalayıverdi." (Ankebût Suresi 14)

 

Açik açik 950 yil diyor. Bunu baska takvimlere uyarlayip da farkli bir yas çikarma çabasi zorlamadan öte degildir.

 

5- Bu ayeti hangi evrensel degerlerle bagdastirabiliriz. Demek ki "baris ve kardeslik" dini sadece müslümanlar arasindaymis. Tamamen bahsedilen din topluluklarini "zalimlerden" sayiyor, onlari sirf inanclari yüzünden tukaka ilan ediyor ve açik açik "dost edinmeyin" diyor. "Dostluktan kastedileni oku ondan sonra yazarsın" ifadenizi anlayabilmis degilim. Dostlugun kaç tane anlami var.

 

6- Sizi anliyorum... Siz de bu kismi anlayabilmis degilsiniz.Söylediklerimi kabul edemeyeceginize göre bu yüzden artik bunun üstünde durmayacgim.

 

Saygilar

Gönderi tarihi:
1- Nuh tufani konusunda nuh tufani ve sümerler diye bir kitap var orada bu yas meselesi hakkinda bunun keldani takvimine göre oldugu söyleniyor ve sanirim hesaplamalar yani günümüz takvimine ceviri sonucu Nuhun yasi 90 hesaplanmis böyle bi tez de var yani

benim bildiğim ilk ay takvimini bulan sümerler keldani takvimide nereden çıktı

 

İnsan iradesinin harekete geçmesi fiilin sebebini veya kaynağını teşkil etmektedir.

ben hırsızlık yapacağım sebep parasızım kaynak para

İşte bu noktada Allah’ın yaratması devreye girer, insanın geri dönülmez bir kararlılık ve azimle yapmayı istediği fiil, Allah tarafından yaratılmaktadır. Bu fiili, Allah tarafından yaratılması demek, insanın o fiili yapması demektir.

ben bu hırsızlığı kesinlikle yapmaya kararlıyım ve allah benim hırsızlık yapacağımı biliyor ve beni yaratıyor

ne .......... ben karar veriyorum ama daha yaratılmadım

sen şu yazdıklarını anladın mı?

Gönderi tarihi:
Sevgili kardeşim konuyu daha da açık izah etmişsin. Çok teşekkür ederim. Valla  ben yoruldum artık bunları yaza yaza, nöbetleşe devam edelim..))

 

Saygılar..

13012[/snapback]

sevgili kralx tebrik etmişsin amma maturidinin açıklamalarına yaşamdan bir örnek versene acaba anlamış mısın?

  • 2 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
1- Nuh tufani konusunda nuh tufani ve sümerler diye bir kitap var orada bu yas meselesi hakkinda bunun keldani takvimine göre oldugu söyleniyor ve sanirim hesaplamalar yani günümüz takvimine ceviri sonucu Nuhun yasi 90 hesaplanmis böyle bi tez de var yani

benim bildiğim ilk ay takvimini bulan sümerler keldani takvimide nereden çıktı

 

zaten sana ilk takvimi bulan keldaniler demedim 1

2 kitabin adi sümerler ve nuh tufani

3 takvimin adini karistirmis olabilirim onemli olan bu degil

bu konu hakkinda bi tez daha buldum o da:

29. surenin 14. ayeti ; Ademin arza gelisinden 1000 yil sonra Tufan oldugu ve burada Nuhun 50 yasinda oldugu yorumu

İnsan iradesinin harekete geçmesi fiilin sebebini veya kaynağını teşkil etmektedir.

ben hırsızlık yapacağım sebep parasızım kaynak para

ok

İşte bu noktada Allah’ın yaratması devreye girer, insanın geri dönülmez bir kararlılık ve azimle yapmayı istediği fiil, Allah tarafından yaratılmaktadır. Bu fiili, Allah tarafından yaratılması demek, insanın o fiili yapması demektir.

ben bu hırsızlığı kesinlikle yapmaya kararlıyım ve allah benim hırsızlık yapacağımı biliyor ve beni yaratıyor

...... ben karar veriyorum ama daha yaratılmadım

sen şu yazdıklarını anladın mı?

senin bir fiili yapabilmen icin öncelikle uzuvlarinin saglam olmasi lazim tamam bu saglam ok

ikincisi karar verdin fiili yapacan azmettin iste o anda senin kolunu kaldirisinla ayni anda Allah senin kolunu kaldirma fiilini yaratiyor yani Allah her an bir istedir her zaman yaratmadadir yaratip birakmis degildir

senin birinci gücün uzuvlarinin saglam olmasi devam ediyor

ikinci gücün ise fiili yapmandan önce veya sonra sende mevcut degil onu o an Allah yaratiyor her kesbedisinde yani irade edisinde azmedisinde yaratiyor.

bu arada sen yaratildin su an fiilllerinden bahsediyoruz.

her adim atis fiilin ayni anda yaratiliyor..klavyeye her dokunusun ayni anda yaratiliyor, sen karar veriyorsun fiilini yapmaya Allah fiili yapma gücünü sende yaratiyor..

Gönderi tarihi:
1 - 2 - 3 Cevap olarak bakiniz "islamin saçmaligi" basligi altinda 19 numarali mesaj..

 

4 - Burada "insanların faydalandığı hayvanlardan birer çift" degil,

 

        "Nihayet emrimiz gelip, tandır kaynamaya başlayınca (sular coşup taşınca) Nûh’a dedik ki: “Her cins canlıdan (erkekli dişili) birer çift, bir de kendileri hakkında daha önce hüküm verilmiş olanlar dışındaki âilen ile iman edenleri ona yükle.” (Hud Suresi 40)

 

        açikça her cins canlidan bahsediliyor. Gelelim yas konusuna;

 

      "Andolsun, biz Nûh’u kendi kavmine peygamber olarak gönderdik. O da dokuz yüz elli yıl onların arasında kaldı. Neticede onlar zulümlerini sürdürürlerken tûfan kendilerini yakalayıverdi." (Ankebût Suresi 14)

     

      Açik açik 950 yil diyor. Bunu baska takvimlere uyarlayip da farkli bir yas çikarma çabasi zorlamadan öte degildir.

 

5- Bu ayeti hangi evrensel degerlerle bagdastirabiliriz. Demek ki "baris ve kardeslik" dini sadece müslümanlar arasindaymis. Tamamen bahsedilen din topluluklarini "zalimlerden" sayiyor, onlari sirf inanclari yüzünden tukaka ilan ediyor ve açik açik "dost edinmeyin" diyor.  "Dostluktan kastedileni oku ondan sonra yazarsın" ifadenizi anlayabilmis degilim. Dostlugun kaç tane anlami var.

 

6- Sizi anliyorum... Siz de bu kismi anlayabilmis degilsiniz.Söylediklerimi kabul edemeyeceginize göre bu yüzden artik bunun üstünde durmayacgim.

 

Saygilar

13536[/snapback]

 

Kuranda günes takvimine göre 950 yil demiyor ya, herhangi bir takvim olabilir ayrica realitede olani yani insanlarin kullandiklari isimleri kullanir, insanlar kendilerini nasil cagiriyorlarsa öyle mesela hiristiyanlar kendilerine ne isim vermislerse öyle..insanlar Nuh tufanini biliyorlardi kutsal kitaplarda gecer belki 950 yil biliyorlardi bu takvimi kullaniyorlardi da böyle gecti

benim icin Nuhun 950 yil yasamasinda hicbir sorun yok eski zamani günümüze uyarlayarak belki de hata ediyoruz belki o zaman insanlar cok yasardi neden olmasin??

 

dostluktan kastedilen burda onlarin inanclarini kendi inanclariniz yapmayin onlarin sapik düsüncelerine inanclarina meyl etmeyin yoksa sen bireysel olarak bir yahudiyle arkadas olabilir onunla görüs alis verisinde bulunabilirsin ama onun her dedigine amenna demezsin gercek dostlar birbirlerini her zaman etkiler..yoksa anladigin manada arkadaslik degil o zaman ehl-i kitapla da evlenmek serbest olmazdi evlilik dostluktan ötedir sonucta karsi onlarla dost olmayin denilen tarafa asik oluyorsun..demek ki o dostluk baska..nasil seytani dost edinmeyin deniyorsa..sen yeter ki kendi inancini korumasini bil karsindakinin inancina meyl etme imanin kuvvetli olsun sonra kimle istersen dost ol..hatta dostlukla sen onu müslüman yapabilirsin ama dostlukla onun seni hiristiyan yapmasina izin vermeyeceksin..böyle iste.. inancini kendini bildigin korudugun müddetce sorun yok tehlikeye karsi uyari var..

Gönderi tarihi:
Sevgili kardeşim konuyu daha da açık izah etmişsin. Çok teşekkür ederim. Valla  ben yoruldum artık bunları yaza yaza, nöbetleşe devam edelim..))

 

Saygılar..

13012[/snapback]

sevgili kralx tebrik etmişsin amma maturidinin açıklamalarına yaşamdan bir örnek versene acaba anlamış mısın?

13538[/snapback]

 

Tekrar ediyorum...

 

1- Neye göre diyorsunmu?..)) Falanca bilim adamının laboratuvar deneyine göre..)) Arkadaş bunlar dinin öğretileridir. Ne bana göre ne falana göre. Kaynak dinin kendisidir, Kuran' Kerimdir.

 

2- Zorlamayla ne alakası var. Sen adam öldürmemeyi niyet edersen zorla sana adam öldürtmez Allah, ama öldürmeyi niyet etmişsen, Alahın sana gönderdiği onca vicdan engellemesine rağmen öldürmek istiyorsan öldürürsün. Daha bu meseleyi anlayamadınız, kaderin diğer konularınız nasıl anlıcaksınız.

 

3- Alahın bizleri yaratmasında bir çok faktör vardır. Bir ayette "ben bir hazine idim, keşfedilmek için sizleri yarattım diyor", kulluk etmek içinde yaratmıştır. Tekrar ediyorum, bizi imtihan etmesi bizim ne yapacağımızı bilmediğinden değil. Yapılması gerekeni yapmasındandır. Ne olacağını bilen hakimde yargısız infaz yapmaz. Bile bile yargılar..

 

4- Bende bu günlerden bahsetmiyorum. Hazreti Alinin Topkapıda sergilenen kılıcını kaldırabilirmisin.?? O günlerin ki hatta Adem laeyhisselamın yaşadığı günlerin tabiatını bilmiyoruz, ne kadar sağlıklı olduklarını bilmiyoruz. Onlar bizler gibi kimyasallar arasında yaşama savaşı vermemişler.

 

5- Kıvırmak dansözün işidir. Burada ciddi bir iş yapıyoruz, bu sözünüz tartışma etiğine aykırıdır. Müslüman olmayanlarla dostluk, müslüman olanlarla dostluk derecesinde değildir. Ayrıca onlarla münasebetlerimiz de kısıtlı değildir. Bir çok alanda serbesttir.

 

6- İslamda sorgulanması kısıtlanmış meseleler sadece birkaç meseledir. O da bizim akıl sağlığımız içindir.

 

Saygılar....

Gönderi tarihi:

1- Buyrun bakalim... Kaynak gösterdiginiz Kur'an-i Kerim bu konuda ne diyormus

 

"Alemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz" (Tekvir 29)

 

HADİD-22'de, "Yeryüzünde ve sizin başınıza gelen herhengi BİR MUSUBET YOKTUR Kİ, BİZ ONU YARATMADAN ÖNCE O, KİTAPTA BULUNMASIN

 

Gökte ve yerde gizli olan hiçbir şey yoktur ki, apaçık olan bir kitapta (Levh-i Mahfuz'da) olmasın. (Neml Suresi, 75 )

 

İnkar edenler, dediler ki: "Kıyamet-saati bize gelmez." De ki: "Hayır, gaybı bilen Rabbime andolsun, o muhakkak size gelecektir. Göklerde ve yerde zerre ağırlığınca hiçbir şey O'ndan uzak (saklı) kalmaz. Bundan daha küçük olanı da, daha büyük olanı da, istisnasız, mutlaka apaçık bir kitapta (yazılı)dır." (Sebe' Suresi, 3)

 

Gaybın anahtarları yalnızca O’nun katındadır. Onları ancak O bilir. Karada ve denizde olanı da bilir. Hiçbir yaprak düşmez ki onu bilmesin. Yerin karanlıklarında da hiçbir tane, hiçbir yaş, hiçbir kuru şey yoktur ki apaçık bir kitapta (Allah’ın bilgisi dahilinde, Levh-i Mahfuz’da) olmasın. (En'am Suresi, 59)

 

Ayetlerden de anlasilacagi üzere yeryüzündeki hersey Allah katindaki bir kitapta yazilidir. Insan iradesinin tecelli edebilmesi için bu kitabin içeriginin degismesi gerekir (Nesh) ki bunun pek mümkün olabilecegini zannetmiyorum. Zira o zaman söyle bir soru çikiyor ortaya: Her seyi bilen bir varligin kendi hükmünü degistirmesi herseyi bilen sifatina ters düsmez mi? Öyleyse hükmünü degistirmesini gerektirecek durumu da önceden bilmesi ve hükmünü ona göre vermesi gerekir. Allah verdigi bir karardan vazgeçebilir mi? Peki keyfiyetine göre kararindan vazgeçmis olabilir mi? Kararindan vazgeçecegini önceden bilebilir mi?

 

Simdi bu duruma göre çikan sonuçlari bir siralayalim

 

a - Levh-i mahfuz denen bir kitap var ve bu kitap Tanrinin hafiz sifatinin bir ürünü. Tanri simdiye kadar olan ve bundan sonra da olacak her seyi biliyor ve tüm bunlari bir kitapta toplamis

 

b- Insanin kendi iradesinin olmasi bu kitaba ters düsüyor ya da bu durum kitabin degismesini gerektiriyor.

 

c- Insanin kendi iradesi demek Tanrinin kendi verdigi bir hükmü degistirmesi demek ve bu da Tanrinin "Her seyi bilen" sifatina ters düsüyor çünkü hükmünü degistirmesi için olusacak durumu da önceden bilmesi gerekiyor.

 

d- Tanri keyfiyetine göre (sebepsiz) kendi kararindan vazgeçebilir mi? Böylesi bir durum da onu zamana tabi tutar ki (Aslinda zamana tabi oldugunu kendi kitabinda bildirmis ama nedense inananlar bunu kabul etmek istemiyorlar) bu da onun zamanin ve mekanin disinda olma özelligi ile çelisir. Yani bir karar veriyor ve "sonradan" da bu kararindan vazgeçiyor.

 

e- Eger insanin kendi iradesi yoksa, bu durumda imtihan ve adalet kavramlarina ters düsmüyor mu?

 

2 - Bu maddede söylediginiz Levh-i Mahfuz geregince geçersiz

 

3- a) Suçluyu hakim yaratmamistir. B) Suçlu suçu islerken hakim yaninda degildir ve o an onun ne yaptigini "bilmemektedir" c) Suclunun kaderini hakim yazmamistir. Yani suçlunun sucu islemesini hakim istememistir. (HADİD-22'de, "Yeryüzünde ve sizin başınıza gelen herhengi BİR MUSUBET YOKTUR Kİ, BİZ ONU YARATMADAN ÖNCE O, KİTAPTA BULUNMASIN)

c) Yargilama sucun kanitlarla tespiti ve sucu sabitse cezalandirilmasi için yapilir. Oysa ki Allah in bunlarin hiçbirine ihtiyaci yoktur. O yüzden verdiginiz örnek geçersizdir.

 

4- Simdiye kadar eski dönemlere ait bir çok ceset bulunmustur. Bugünkü teknoloji cesedin yasini tespit etme imkani vermistir. Ve ben bugüne kadar eski caglardan kalmis cesetlerden hiçbirinin bilimsel olarak yasinin abartili bir rakamlarda oldugunu duymadim. Üstelik hatirladigim kadariyla tam aksinedir. Bulunan cesetlerin yaslari bugünkü ortalama ömür süresinin altindadir.

 

5- Evet tamamen çikar amaçli ticari iliskilerde bulunabilirsiniz. Bunun disinda onlarla evlenemezsin, arkadaslik edemezsin. Yahu bu daha açik nasil ifade edilebilir. Öyle bir sey ki, kendi inanisiniza göre sanki onlari baska bir tanri yaratmis, onlarin inandigi dini baska bir tanri göndermis gibi bir durum. Ne insancil ne de etik elle tutulur hiç bir tarafi yok.

 

6- Açik açik ifade edeyim. Kader, islamin yumusak karnidir. Ne tarafindan tutarsan tut elinde kaliyor. Eminim ki o dönemde Hz.Muhammed e de bu tür sorular sorulmustu. Verilecek bir cevap olmadigi için de sorgulanmasi yasaklandi. Durum budur. (bunu bir düsün istersen)

Gönderi tarihi:

kitabi bi actim önüme bu sayfa gelsi Allahin isi iste

 

"Allah esyayi olusundan önce ezelde biliyordu. O, esyayi takdir eden ve olusturandir. allahin dilemesi,ilmi, kazasi, takdiri ve levh-i mahfuzdaki yazisi olmadan dünya ve ahirette hicbir sey vaki olmaz. Ancak onun levh-i mahfuzdaki yazisi hüküm olarak (takdiri, cebri, iradi) degil, tavsifidir.. Allah yok olani yoklugu halinde yok olarak bilir. Onu yarattigi zaman nasil olacagini bilir. var olani varligi halinde varolarak bilir, onun yoklugunun nasil olacagini bilir.Allah ayakta duranin ayakta durus halini, oturdugu zaman da oturus halini bilir. Bütün bu durumlarda allahin ilminde nebirdegisme, ne de sonradan olma bir sey hasil olmaz. degisme ve ihtilaf yaratilanlarda olur." Ebu Hanife Fikhu`l Ekber 59-60

Ebu Hanife ilahi ezeli ilim ile insanin davranis özgürlügü, irade hürriyeti arasinda bir celiski vaya bir zorunluluk görmemektedir. ilahi ilim "tavsifi" olduguna göre maluma yani nesenesine baglidir. Diger bir deyimle insanlar öyle yapacaklarindan dolayi bilmektedir; yoksa O öyle bildiginden dolayi insanlarin davranislari Allah tarafindan belirlenmis degildir. O zaman bu konu dogal olarak insanin Allah karsisindaki davranis özgürlügü veya fiillerin belirlenmesi (takdir) sorunu olmaktan cikar...Doc. Dr. Ilhami Güler Allahin Ahlakiligi Sorunu syf. 89 Ankara Okulu yay.

Gönderi tarihi:
kitabi bi actim önüme bu sayfa gelsi Allahin isi iste

 

"Allah esyayi olusundan önce ezelde biliyordu. O, esyayi takdir eden ve olusturandir. allahin dilemesi,ilmi, kazasi, takdiri ve levh-i mahfuzdaki yazisi olmadan dünya ve ahirette hicbir sey vaki olmaz. Ancak onun levh-i mahfuzdaki yazisi hüküm olarak (takdiri, cebri, iradi) degil, tavsifidir.. Allah yok olani yoklugu halinde yok olarak bilir. Onu yarattigi zaman nasil olacagini bilir. var olani varligi halinde varolarak bilir, onun yoklugunun nasil olacagini bilir.Allah ayakta duranin ayakta durus halini, oturdugu zaman da oturus halini bilir. Bütün bu durumlarda allahin ilminde nebirdegisme, ne de sonradan olma bir sey hasil olmaz. degisme ve ihtilaf yaratilanlarda olur." Ebu Hanife Fikhu`l Ekber 59-60

Ebu Hanife ilahi ezeli ilim ile insanin davranis özgürlügü, irade hürriyeti arasinda bir celiski vaya bir zorunluluk görmemektedir. ilahi ilim "tavsifi" olduguna göre maluma yani nesenesine baglidir. Diger bir deyimle insanlar öyle yapacaklarindan dolayi bilmektedir; yoksa O öyle bildiginden dolayi insanlarin davranislari Allah tarafindan belirlenmis degildir. O zaman bu konu dogal olarak insanin Allah karsisindaki davranis özgürlügü veya fiillerin belirlenmesi (takdir) sorunu olmaktan cikar...Doc. Dr. Ilhami Güler Allahin Ahlakiligi Sorunu syf. 89 Ankara Okulu yay.

 

Öyleyse "imtihan" ......i da ne oluyor arkadasim. Madem her seyi biliyor. Senin ne yapacagini ne edecegini biliyor. "imtihan" da neyin nesi. Irade de neyin nesi. Irade demek seçim demek. Senin hangi seçimi yapacagin daha önceden belliyse onun aksi mümkün degildir. Diger seçimi yapabilir misin?

Gönderi tarihi:

insanlar öyle yapacaklarindan dolayi bilmektedir; yoksa O öyle bildiginden dolayi insanlarin davranislari Allah tarafindan belirlenmis degildir

 

diye yazdim

hala anlamiyor musun sen bunlari yasamazsan sorguya yasamadigin bir seyden nasil cekileceksin

Gönderi tarihi:

Anlasildi... Anlayabilmeniz için çoooook açik anlatmam gerekecek.

 

Farzedelim ki ben birisini öldürecegim. Buna karar verdim ve o kisiyi öldürdüm.

Simdi bu olay Allah in bilgisi dahilinde. Ve bir kitapta yazili. Simdi geriye dönelim benim o kisiyi öldürme anima. Burada benim bir iradem sözkonusu olabilir mi acaba. Eger irademi kullanip o kisiyi öldürmezsem Levh-i mahfuz yaniliyor olacaktir ki bu durum Kur'an a aykiridir. Yani benim o kisiyi öldürmekten baska alternatifim yok. Simdi söyle bakalim nerede benim iradem.

 

Ya da tam tersi, kitapta benim öldürmeyecegim yaziyor da ben öldürürsem yine kitap yaniliyor olacak.

 

Anlasildi mi?

 

Simdi bana bu durumu açiklayabilir misiniz. Benim iradem nerede? Sizce seçme sansim ya da kitapta yazanin aksini yapma sansim var mi?

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.