Φ haksöz Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 ENAM:159. Dinlerini parça parça edip guruplara ayrilanlar var ya, senin onlarla hiçbir iliskin yoktur. Onlarin isi ancak Allah'a kalmistir. Sonra Allah onlara yaptiklarini bildirecektir. Rum 30. O halde sen yüzünü, bir hanîf olarak dine, Allah'ın insanları üzerinde yarattığı fıtrata çevir. Allah'ın yaratışında değiştirme olamaz. Doğru ve eskimez din işte budur. Fakat insanların çokları bilmiyorlar. Rum 31. O'na yönelmiş kişiler olarak O'ndan sakının!sisteme bağlı kalın ve sakın şirke sapanlardan olmayın; Rum 32. Onlar ki, dinlerini parçalayıp hizipler/mezhepler haline geldiler. Her mezhep kendi elindekiyle sevinip övünür. MUMINUN:53. Ne var ki insanlar kendi aralarindaki islerini parça parça böldüler. Her mezhep kendilerinde bulunan ile sevinip böbürlenmektedirler. ENAM:105 Kendilerine apaçık belgeler geldikten sonra, parçalanıp ayrılan ve anlaşmazlığa düşenler gibi olmayın. İŞTE ONLAR İÇİN BÜYÜK AZAB VARDIR ENAM:103 Allah'ın ipi (KURANA) hepiniz sımsıkı yapışın. Dağılıp ayrılmayın. Ve Allah'ın sizin üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Hani siz düşmanlar idiniz. O, kalplerinizin arasını uzlaştırıp-ısındırdı ve siz O'nun nimetiyle kardeşler olarak sabahladınız. Yine siz, tam ateş çukurunun kıyısındayken, oradan sizi kurtardı. Umulur ki hidayete erersiniz diye, Allah, size ayetlerini işte böyle açıklar. Tevbe 31 - Onlar, Allahın yanısıra dinadamlarını ve imamları kendilerine Rab edindiler, Meryem oglu Mesih'i de. Oysa onlar tek olan Allah'a kulluk etmekle emrolunmuslardı. Allah'dan baska hiçbir ilâh yoktur. O,( imamların sözlerini din kabul eden) müsriklerin ortak kostuklarından uzaktır. Alıntı
Φ evrensel_mesaj Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Allah'ın saf, berrak dinini kendi heva ve heveslerine göre yorumlayıp insanlara bunu dayatan zalimler tüm insanların hayatlarına bölücülüğü, kini, nefreti sokmuşlardır. Allahın sistmeinin öğrenmenin yolu onun kitabını açıp okuyup öğrenmekten geçer.... Gerisi Hikaye. Ben çoktan attım bile çöptenkesine. Kendimi özgür ve Alalha daha yakın hissediyorum. Herkese de tavsiye ederim. Selamlar, Saygılar Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Haksöz amacın nedir yazdığın ayetler haksözdür ancak senin söz lerin için aynı şeyi söyliyemiyeceğim kardeşim mezhepler niye ortaya çıkmış haberin varmı acep kardeşim yemek yemek ne kadar basit ve açık bir şeydir öyle değilmi ancak onun bile bir sistemi vardır. sen gelipte çorbayı çatalla yersen belki dyarsın ama çok geç olur lütfen kaşık al eline kardeşim etme böle ayrıca bende dinin şuarasından burasından keserek nefsime hizmet edebilirim sana kendi yorumumuzu demiyoruz öylede sanma Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 23 Mayıs , 2006 kalem suresi 35- Öyle ya, teslimiyet gösterenleri suçlular gibi tutar mıyız hiç? 36- Neyiniz var, nasıl hüküm veriyorsunuz? 37- Yoksa size ait bir kitap var da onda mı okuyorsunuz? 38- O kitapta, "beğendiğiniz her şey sizindir" diye mi yazılı? 39- Yoksa, "ne hükmederseniz mutlaka sizindir" diye sizin lehinize olarak tarafımızdan verilmiş, kıyamet gününe kadar geçerli kesin sözler mi var? 40- Sor bakalım onlara, içlerinden ona kefil hangisi? 41- Yoksa ortakları mı var onların? Doğru iseler ortaklarını getirsinler. Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 hak söz yapma Allah(cc) aşkına nerde bu yazdıklarında İslam bilgisi bu yazdıkların kafirlere yöneliktir yaptığına ne denir senin ya. Alıntı
Φ DİPNOT Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kalem suresi 35- Öyle ya, teslimiyet gösterenleri suçlular gibi tutar mıyız hiç? 36- Neyiniz var, nasıl hüküm veriyorsunuz? 37- Yoksa size ait bir kitap var da onda mı okuyorsunuz? 38- O kitapta, "beğendiğiniz her şey sizindir" diye mi yazılı? 39- Yoksa, "ne hükmederseniz mutlaka sizindir" diye sizin lehinize olarak tarafımızdan verilmiş, kıyamet gününe kadar geçerli kesin sözler mi var? 40- Sor bakalım onlara, içlerinden ona kefil hangisi? 41- Yoksa ortakları mı var onların? Doğru iseler ortaklarını getirsinler. hak söz yapma Allah(cc) aşkına nerde bu yazdıklarında İslam bilgisi bu yazdıkların kafirlere yöneliktir yaptığına ne denir senin ya. Lütfen Kur'anı birde Türkçe okumayı deneyin anlarsınız sevgili ahirzaman (sadece mantığınızı kullanın yeter)... Dost sevgiler... Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kurandaki çoğu yerde bütün olarak incelenmediğinde anlam bozulması olur. Yineliyorum kalem suresinin bu ayetleri kafirlere yöneliktir ki Seyyid Kutupun teefsirinde geçen meal de 35-Biz inanaları kafirlerle hiç bir tutarmıyız. şeklindedir.Eğer meali böyle kabul edersek baştan haksözün yazdıklarının uydurma olduğu anlaşılır Bir kere bu ayetleri yorumlayan haksözdür ancak ayetelrin bu mevzuyla alakası yoktur. sonra haksözün mealini yazdığını düşündüğüm elmelı hamdi yazıra gelelim onun bu ayetlerdeki tefsiri 35. Ya biz artık müslümanları yüzlerini ancak Allah'a tutmuş, esenliği düşünür, suç işlemekten korunur, güzellikle çalışır, temiz kalpli müslümanları hiç suç işleyenler gibi kılar mıyız? Gerçekte ikisinin akıbetlerini eşit yapar mıyız? Elbette suç işleyen akıbetini azap, müslümanın akıbetini Naim yapacağız. Burada müslüman mücrimin yani suç işleyenin karşılığı olarak zikredilmiştir. MÜCRİM, suç işleyen demektir. Bunun başı da, suç işlemeyi vicdanen helal ve mübah saymaktır ki küfürdür. Böyleleri suç işlemekten ancak fiilî bir engel karşısında çekinirler. MÜSLİM, bunun tam anlamıyla zıddıdır. Bunun imanı vardır. Suç işlemeyi vicdanında çirkin bilir, cezasına inanır; işlerse insanlık icabı bir hata ile veya zorunlu bir sebeple işler. Doğrusu inanmayanlar da suç işlemenin çirkin olduğunu bilir. Onun için kendisine karşı işlenen bir suça öfke püskürür fakat kendi yaptığını suç saymaz, hoş görür. Çünkü suçu hak gözüyle değil, kendi keyfine göre ölçer, kendi üstünde bir hak tanımaz. Aslında o suçun çirkinliği kendisine sonsuza kadar bir ceza olacağını hesap etmez. Âhirete inanmaz. Bunun bütün nedeni de verdiği hükümde yanılması, her hak ve yetkiyi kendisinde görmesidir. Tefsirlerin açıklamasına göre, Mekke'de kâfirler şöyle demişlerdi: "Öldükten sonra her şey biter. Müslüman ile suçlu eşit olur. Biz dünyada fırsatı kaçırmayız, canımızın istediğini yapar, dilediğimiz gibi hüküm verir, zevkimize bakarız. Bu nedenle öldükten sonra müslümanlardan daha iyi ölmüş oluruz. Şayet Muhammed'in dediği o öldükten sonra dirilme varsa, biz zevkimizi peşin almış oluruz". 36. İşte burada yüce Allah bunları şiddetle reddetmek ve kınamak için buyuruyor ki: Neniz var? Yani aklınıza ve fikrinize ne oldu? Yahut neyinize, hangi delilinize, kuvvetinize güveniyorsunuz? Nasıl hükmediyorsunuz?. Suçluları müslümanlardan daha iyi veya ikisini eşit nasıl tutuyorsunuz? Cezayı inkâr eden, iyiliği ve kötülüğü bir sayan, suçluyu müslümandan ayıramayan veya daha iyi tutan nasıl hakim olur? 37. Yoksa size ait bir kitap, sade sizin için indirilmiş ilâhî bir kitap var da, onda şu dersi mi okuyorsunuz? 38. Siz bu âlemde neyi beğenirseniz kesinlikle o sizindir diye, yahut her neyi seçerseniz kesinlikle lehinizedir diye, yahut her neyi hayır sayarsanız hakkınızdır diye yani sizin üstünüzde hükmedici bir hak, kendinizi uydurmaya mecbur olacağınız bir hakikat kanunu yok; "kün" yani "ol" emri sizin elinizdedir, her istediğinizi yaratır, her yaptığınız yanınıza kâr kalır, hayır ve şer sadece sizin irade ve isteğinize göre olur diye yalnız size ait bir düstur mu var? Çünkü yüce Allah kendine özel olan bu hakkı kimseye vermemiş, indirdiği kitaplarda, hatta ne rivayet edilen hadis ve haberlerde, ne akılda tutunabilecek böyle bir delil, bir kural, bir ilim indirmemiştir. İndirse idi, o sevda ile geçen, bu âlemi kimseye vermek istemeyen, bir an bile başlarının ağrımasını arzu etmeyen nice zorbalar, nice devletler, nice milletler, nice bireyler, nice "bana göreci"ler, nice uzun emel ve arzular peşinde koşanlar inleye inleye burayı bırakıp gitmemiş, arkalarından kötülükleri ile anılmamış bulunurlardı. Hem herkes de sizin gibi aynı düsturla mücadele eder, yine sizin dediğiniz olmazdı. Yoksa başkalarına bir kitap verilmemiş olduğu halde, size ait olmak üzere öyle bir ders veren bir kitap mı var? Var da ondaki nakle dayanarak mı böyle hükmediyorsunuz? Yoksa sadece size özel olarak üzerimizde kıyamete kadar sürecek birçok yeminler, verilmiş sözler mi var? 39. Siz bu âlemde neyi beğenirseniz kesinlikle o sizindir diye, yahut her neyi seçerseniz kesinlikle lehinizedir diye, yahut her neyi hayır sayarsanız hakkınızdır diye yani sizin üstünüzde hükmedici bir hak, kendinizi uydurmaya mecbur olacağınız bir hakikat kanunu yok; "kün" yani "ol" emri sizin elinizdedir, her istediğinizi yaratır, her yaptığınız yanınıza kâr kalır, hayır ve şer sadece sizin irade ve isteğinize göre olur diye yalnız size ait bir düstur mu var? Çünkü yüce Allah kendine özel olan bu hakkı kimseye vermemiş, indirdiği kitaplarda, hatta ne rivayet edilen hadis ve haberlerde, ne akılda tutunabilecek böyle bir delil, bir kural, bir ilim indirmemiştir. İndirse idi, o sevda ile geçen, bu âlemi kimseye vermek istemeyen, bir an bile başlarının ağrımasını arzu etmeyen nice zorbalar, nice devletler, nice milletler, nice bireyler, nice "bana göreci"ler, nice uzun emel ve arzular peşinde koşanlar inleye inleye burayı bırakıp gitmemiş, arkalarından kötülükleri ile anılmamış bulunurlardı. Hem herkes de sizin gibi aynı düsturla mücadele eder, yine sizin dediğiniz olmazdı. Yoksa başkalarına bir kitap verilmemiş olduğu halde, size ait olmak üzere öyle bir ders veren bir kitap mı var? Var da ondaki nakle dayanarak mı böyle hükmediyorsunuz? Yoksa sadece size özel olarak üzerimizde kıyamete kadar sürecek birçok yeminler, verilmiş sözler mi var? 40. Ey Muhammed! Sor bakalım onlara, içlerinden hangisi imiş ona kefil. Ne akla ne nakle dayanan hiçbir delilin, hiçbir akıl ve düşüncenin kabul edemiyeceği öyle bir hükmün doğruluğuna içlerinden kefil olacak kimmiş? Yahut Allah'tan öyle bir söz alan ve bunu yapmayı üzerine alanlar kimmiş? 41. Yoksa kendilerinin birçok ortakları mı var? Onlara o hükümde katılan, gönüllerinin isteğine taklit yoluyla uyan birçok ortakları veya kendilerinin uydukları ilahları var da onlardan aldıkları kuvvet ile hak ve hakikati değiştirebileceklerini ve istedikleri gibi müslümanları suçlulara benzetmeye Allah'ı mecbur tutacaklarını mı iddia ediyorlar? Öyle ise ortakları ile gelsinler. Eğer iddialarında doğru iseler! Çünkü dünya bir tarafa gelse Allah'ın bir hükmünü bozamaz, bir geçreği değiştiremez, hepsi hakkın karşısında aşağılanmaya ve kahrolmaya mahkûmdur. Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 hak söz yapma Allah(cc) aşkına nerde bu yazdıklarında İslam bilgisi bu yazdıkların kafirlere yöneliktir yaptığına ne denir senin ya. Benim yaptığım nedir biliyormusun,kuranın evrensel mesajlarını 1500 sene öncesine hapsetmaya çalışanlara bu ayetleri hatırlatmaktır. Kuran sadece 1400 sene önce yaşamış inkarcıları azarlamak için inmedi.Aynı tutumu sergileyenler bu ayetlerin muhatabıdır tevhid evrensel olduğu gibi şirkte evrenseldir.Dolayısıyla kuran dışı kaynaklardan hüküm beğenenler de inkarcılardır Bu ayetlerin ilk muhatapları inkarcı olurlerken,sizleri ayrıcalıklı kılan ne.Allahtan torpilmi aldınız ? Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 bizahmet paylaştığım tefsiri oku Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Kuran tefsire gerek kalmayacak kadar acıktır.tefsirlerin tamamı hurafelerle doludur.Kuranın en gzüel tefsiri yine kendisidir Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 kardeşim nasıl okursan öyle anlarsın açık değil diyen oldumu ancak kuranda ne üzerine kimlere hitaben nazil olduğu çok önemlidir. zaten tefsir okusaydın bu düşüncelerde olmazdın bak kardeşim özellikle seyyid kutup asla yorum yapmamış ne ise onu yazmıştır.Elmalı hamdi yazır da öyle bakıyorumda tefsir okum aktan kaçıp işi başka taraflara çekmeye çalıştın acaba bunun sebebi nedir. Alıntı
Φ haksöz Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 sebebini başka bir başlıkta acıkladım okuyuver Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 24 Mayıs , 2006 bende cevabını orda yazdım kardeşim Alıntı
Φ selef_61 Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 selamlar birkaç tane din adamı çıkmış. düşüncelerini ortaya atmış ayet ve hadis diyede insanlara yutturmuş.bizim insanlarımızda bunlara inanmış.ve halad inanmaya devam ediyor.siz onlara tutunarak kurtuluşa ereceğinizimi sanıyorsunuz?insanlar kendilerini o kadar kaptırmışlar ki açıp kuranı da acaba bu adamlar gerçekten kurandanmı konuşuyor diye bişey diyen yok. çünkü bunlar insanların beyinlerini yıklamışlar. uyan ahir zaman kardeşim gözlerini aç.daha ne kadar daha onlara tutunabilirsinki.hem şunu da söylemeden edemeyeceğim.onlara bu kadar sevgiyle itaatle bağllık (haşa)insanı şirke götürür. allah yardımcınız olsun.ne diyeyim.ben allahın kitabına peygamberin sünnetine bağlı bir şekilde harekeyt ediyorum.allah beni onlardan ayırmasın.amin sana bişey soracam ahir zaman dostum sen hangi mezheptensin ve itaat ettiğin şeyh ya da hoca kim allah aşkına söyle. selamlar Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Aleyküm selam MÜbarek ben şafi mezhebindenim itaat ettiğin şeyh demişsin şeyh mürit bunlar tarikatlerde vardır ama ben bir tarikat de değilim Ayrıca kardeşim zannedersem bana bir eleştiri yapmışsın neyin eleştirisini yaptığını neye katılmadığını belirtirsen sevinirim çünkü böyle yazmanın bir anlamı yok eğer yanlışımı belirtirsen (eğer varsa) ben de biiznillah düzeltirim. Alıntı
Φ selef_61 Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Aleyküm selam MÜbarek ben şafi mezhebindenim itaat ettiğin şeyh demişsin şeyh mürit bunlar tarikatlerde vardır ama ben bir tarikat de değilim Ayrıca kardeşim zannedersem bana bir eleştiri yapmışsın neyin eleştirisini yaptığını neye katılmadığını belirtirsen sevinirim çünkü böyle yazmanın bir anlamı yok eğer yanlışımı belirtirsen (eğer varsa) ben de biiznillah düzeltirim. selam kardeşim benim neye katılmadığım gayet ortada.ama söyliyeyim.ben bu ayrıcalığı anlamış değilim.yani mezhep saçmalığını.belki sence kutsal bişey ama bence değil.ben bir mezhep mensubu değilim.ama gayet iyi bir müslümanım.benim anlamadığım bişey var.sormak istiyorum.allah rızası için cevaplarsınız umarım. sorum şu: neden mezhep.yani mezhepsiz bir yere varılamaz mı?doğru olan ne?düşüncelerinizi çok ama çok merak ediyorum. ama lütfen küçümsemeden cevap verin.niye diye sorarsanız anladığım kadarıyla sert konuşmaktan hoşalanıyorsunuz. selamlar Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 12 Haziran , 2006 Aleyküm selam Mübarek sert birimiyim Allah bilir ama demekki yazdıklarımdan böyle gözüküyorsa bişii demeye hakkım yok ama şu varki kafirlere yönelik inmiş süreyi alimlere inmiş gibi ifade edilirse belki bu ve bunun gibi şeyler biraz kızdır mış olabilir şimdi pek hatırlayamıyorum. Sonra kardeşim Mezhepler kutsal mıdır? ben öyle bir şey demedim kutsal olan İslamdır? Basit bir misalle zannediyorum mevzu daha iyi anlaşılır Misal ben günahkar namaz kılıyorum Sahabiler tarafından yetişmiş Ebu HAnife İmam-ı azam Efendimiz(sas) naamzı ....böyle kılarmış der İmamı Şafi .......de böyle vs.vs. şimdi ben istediğim İmamın kıldığı şekilde kılabilirim yani şafiyim ama İmamı azam uyana dinden çıkmış demem çünkü oda hak sonuç da niyetimiz bir çok açıkki Asr-ı saadette akla takılan sorular ve ibadetlerin uygulanması HZ.Muahmmed (sas) tarafından cevaplanıyordu ancak Hz.Muhammed(sas) ve ona çok yakın sahabilerin vefatı sonucunda böyle bir kaynak yoktur. Şimdi imamı azam ve ya imamı Şafi veya diğer mezherpler acaba ne yapsamda bir mezhep kursam dememiştir biz onların bazı olaylardan hadislerden vs. yola çıkarak yaptığı uygulamaları seçeriz. Mübarek belki daha önce bu dediklerimi çok duydun ama neden sorusuna cevabım budur diyebilirim. Sonra demişsinizki mezhepsiz biryere varılamazmı? demişsiniz valla kardeşim misal ameli fıkhi anlamdan çıkan yorumlar var şimdi ben namaz kılarken oruç tutarken vs.vs. bunlardan bir yorumdan hareket ediyorum sonuçta ben ne o döneme o kadar yakınım ne o kadar ilmim var vs.vs. ki şimdi ilm anlamında çok bilgililer bile bu anlamda yeterli değilse ben kafama göre bir yol tutamam tutarım dersen ben sana bir şey diyemem senin niyetini ben değil tabiki Allah(cc) bilir akibetinde akibetimde onun elindedir. misal bi kardeşim hadislere inanmamalıyız diyordu bense tersini sonuçta böyle olmak yerine ateist olmak daha iyidir gibisinden bir cümle kullandı ama ben öyle demem bizi bizden daha iyi bilen Allah bilir. Mübarek hani demişin ya lütfen küçümsemeden cevap verin belki dieceklerim düşünceni değiştirmez ama elhamdülillah BİLİNÇLİ olarak kimseyi küçüm semeye çalışmıyorum zira bu müslümana yakışmaz müslümanım diyorsak öyle hareket etmeliyiz ayrıca kardeşim anlamışdeğilim yapılan büyük anlamda yanlışa sert cevap vermek küçümsemek anlamında mıdır öyle sanıyorumki ne yazdıysam niyesinide bulabilirsin yazdıklarımda Alıntı
Φ selef_61 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Aleyküm selam Mübarek sert birimiyim Allah bilir . . . ayrıca kardeşim anlamışdeğilim yapılan büyük anlamda yanlışa sert cevap vermek küçümsemek anlamında mıdır öyle sanıyorumki ne yazdıysam niyesinide bulabilirsin yazdıklarımda selamun aleyküm ahir zaman kardeşim öncelikle şu sert tavra gelelim.bana karşı bir şeyin yok.ama bazı ciddi konularda biraz sertleşiyorsun ya da bana öyle geliyor.benim bunu söylememdeki amaç kırıcı olmadan konuşursak konuşmanın daha da güzel bir seviyeye gelmesini istememdi.yani dini daha iyi anlamamızdı.sonuçta bişeyleri kanıtlamak için buradayız değil mi? neyse ben size mezhepsiz olmazmı diye bir soru sormuştum.öncelikle şöyle başlayayım.ben iyi bir müslüman olduğuma inanıyorum.allahın istediği herşeyi değil ama elimden geleni yapmaya çalışıyorum.ama hiç bir mezhebe yada tarikata bağlı değilim.çevremde böyle mezheplere bağlı insanlar var.onlarla aramızda hiç bir farkın olmadığını düşünüyorum.bu yüzden bunu soruyorum.birde şu var.sonuçta bir mezhebe bağlısınz ve söylediklerine inandığınız bir hocanız vardır heralde.o hocanın da kurandan ve sünnetten konuştuğunu söylüyorsunuz.zaten onlardan olmasanız bile yine kurana ve sünnete uyacaksınız.her ikiside aynı şeyler.bunda hem fikiriz değil mi kardeşim. diğer bir husus haksöz kardeşimiz mezhepler bölücü kurumlardır diye bir başlık kullanmış.ben buna katılıyorumçünkü dinde bir tane gerçek var öyle değilmi.ama nedense şafiye göre olan hanifiye göre olmuyor..hanifiye göre olanlar şafiye göre olmuyor.dinde bir gerçek varsa bu bölücülük ne?şafiyle hanifi yada malikiyle hanbeli allah katında ayrımı?aslında biraz düşünüsek anlarız.allah bize akıl vermiş.başkalarının söylediklerini kabullenelim diye değil.oturup doğruyu bulalım diye. sorularıma cevap verirseniz sevinirim. selamlar Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 bak mübarek kardeşim bu mevzuyu başka yönlere gitmesini engellemek lazım öncelikle neden mezhep e verdiğim yanıtı anlamadığınızı düşünüyorum gerçek tabiki birdir bak kardeşim kendimi iyi ifade etmek için bir örnek daha vereceğim maide 6 - Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Bu ayette kadınlara dokunursanız geçiyorya mübarek işte o kısım imamaı hanifiye göre mecazidir.Yani çok afedersiniz şehvetle dokunmayla abdest bozulur anlamın İmam-ı Şafi hazretlerine göre ise gerçek anlamdır. burda en doğrusunu Allah bilir istediğin yorumu doğru kabul etmek sana kalmış Şimdi mübarek ister cevapla ister cevaplama sen bilirsin ancak konuyu daha iyi anlamak için namazı kabul ediyormusun yoksa öyle bir şey yokmudur diyorsun eğer kabul ediyor ve kılıyorsan ne şekilde kılıyorsun? kısaca söylmek gerekirse bu soruların muhattabı Hz.muhammed(sas) ve ona en yakın sahabiler olmadığı için kendin gidip birilerine sormuyorsundur. Bi zahmete sende kısmet olursa sorularıma cevap ver. Alıntı
Φ selef_61 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 bak mübarek kardeşim . . . kısaca söylmek gerekirse bu soruların muhattabı Hz.muhammed(sas) ve ona en yakın sahabiler olmadığı için kendin gidip birilerine sormuyorsundur. Bi zahmete sende kısmet olursa sorularıma cevap ver. selam bu soruyu niye sordun hala anlamıyorum.ama yanıtlayayyım ben namazı kabul ediyorum.ve namazı allah benden nasıl istediyse öyle kılıyorum.sizide namaz konusunda eleştirmedim.nerden çıktı bu soru şimdi hala anlamış değilim.neyese söylediğim gibi ben allah nasıl istiyorsa öyle kılıyorum.herkesin ibadeti kendine.ama ben kıldığım namazın doğruluğuna inanıyorum.allah beni bu güzel yoldan ayırmasın inşallah.yanlış anlaşılmasın.size laf sokma gibi bir niyetim yok.olurya yanlış anlaşılır diye korktum.neyse umarım sorunuzu cevaplamışımdır. selamlar Alıntı
Φ Su DaMLaSı Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 şimdinin umarsız yorumcuları arasında geçmişin büyük alimlerine saymak, çok cesaret ve emek gerektiren bi iş değil. bu da, bu başlıkta gayet açıkça görülüyor. merak ediyorumda bu sitedeki müslüman birlikteliğine kendi yorumlarıyla tefrika sokanlar tefrika ile ilgili ayetleri yazarken hiç mi kendilerini görmezler? amelde, üstelik ayrıntılarda farklılıkların olması gayet doğal, zira kaynaklardan (sizin kaynak olarak inkar ettiğiniz) Resulullah (sav) çok uzağız. zaman aşımına uğramış ayrıntılar var. bunlara da tefrikadan ziyade yorum farklılıkları denilebilir. bu nedenle mezhepler ve mezhep alimleri gereksiz değillerdir. onları zaten gereklilikler ortaya çıkarmıştır. tabi anlayana. bi iki kitap okuyup, eskinin müctehidlerine kafa tutmak gerçekten abes bir eylem. daha sağlıklı düşünmenizi umuyorum. Alıntı
Φ selef_61 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 şimdinin umarsız yorumcuları arasında geçmişin büyük alimlerine saymak, çok cesaret ve emek gerektiren bi iş değil. bu da, bu başlıkta gayet açıkça görülüyor. merak ediyorumda bu sitedeki müslüman birlikteliğine kendi yorumlarıyla tefrika sokanlar tefrika ile ilgili ayetleri yazarken hiç mi kendilerini görmezler? amelde, üstelik ayrıntılarda farklılıkların olması gayet doğal, zira kaynaklardan (sizin kaynak olarak inkar ettiğiniz) Resulullah (sav) çok uzağız. zaman aşımına uğramış ayrıntılar var. bunlara da tefrikadan ziyade yorum farklılıkları denilebilir. bu nedenle mezhepler ve mezhep alimleri gereksiz değillerdir. onları zaten gereklilikler ortaya çıkarmıştır. tabi anlayana. bi iki kitap okuyup, eskinin müctehidlerine kafa tutmak gerçekten abes bir eylem. daha sağlıklı düşünmenizi umuyorum. selam sudamlası ben senin gibi düşünmüyorum.ya da şöyle söyleyeyim kuran ve sünnet böyle demiyor.bence bu mezhepler ayrı kalırsak allaha ve rasulüne daha yakın bir hale geleceğiz.mezhep demek başka birinin egemenli,ği altında hayatını yaşamak demek.bunu ne kadar inkar etsenizde bu böyle. size göre mezhep dışında kalanlar islamı tam anlamıyla yaşayamıyor heralde.bu saçmalık bence.bir insan başkalarının aracılığı olmadanda islamı yaşar.ben herangi bir mezhepte değilim.olmakta istemem.çünkü bunlar allah rasülünden sonra ortaya çıkmıştır.ve bunlara kolayca inanılmıştır.peygamberden sonra ortaya çıkan herşey bidat yani sapıklıktır.her sapılıkta ateştir. bu mezhep imamları allah ve rasulünün sözlerinin yanı sıra kendi düşüncelerini de ayet ve hadis diye ortaya atmışlardır.ama kimse onların sözlerinin kuranda olup olmadığına bakma zahmetinde bulunmamıştır.bulunmamaya da devam ederse de böyle olmayan şeyleri savunurlar. neyse ben allaha inancımla ve rasulüne itaatimle yaşamaya dsevam edecem inşallah.allah bozmasın. ve şunu da unutmayın.din mezheplerden ibaret değildir.cennete gitmek için bir mezhebe uymak gerekmez.insana allah ve rasulü yeter allahın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun Alıntı
Φ Su DaMLaSı Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 13 Haziran , 2006 dualarınız için Allah razı olsun sevgili selef 61 lakin rumuzunuz dahi bi mezhebe ait. ben size mezhepsiz din yaşanılamaz demedim. yaşanılır ancak eksiklikleri tamamlayacak bir alt yapınız olmalı. en basitinden abdestin nasıl alındığını ve onu bozan halleri kendi çalışmalarınız sonucu ortaya koyup ona göre amel etmelisiniz, ya da kaza namazının geçerliliğini, ya da vitr namazının ne olduğunu, ya da evliliğin sıhhat şartlarını, (bunlar sadece günlük yaşam için gerekli konular dahası çok) daha uzar gider. ancak gelin görün ki tüm bunları "bu mantığıma daha yatkın" diyerek değil, Kuran'a, sebebi nüzule, Sünnete, kıyasa, icma ya ve tüm bunların bilgisine sahip olarak yorumlamanız gerekmekte.Kuran'ı yorumlamak için tefsir usulünü ve alt yapısını, sünneti bilmek için de hadis ilmini bilmelisiniz. icma için sahabelerin hayatını ve kıyas ve diğer alt sistemler içinde için de fıkıh usulllerini iyice biliyor olmanız gerekmekte. ee o bahsettiğiniz imamlar oturdukları yerden kazanmamışlar bu itibarı. "bu mezhep imamları allah ve rasulünün sözlerinin yanı sıra kendi düşüncelerini de ayet ve hadis diye ortaya atmışlardır" demişsiniz. gerçekten çok bilnçsizce bir söz. sapkın mezheplerin olduğu doğrudur. ancak tüm mezhep imamlarını bu şekilde itham altında bırakamazsınız. Ebu Hanife, Maturidi, Vasıl bin Ata ve size şuan sayamayacağım pek çok mezhep alimi önce Kuran diyerek başlayıp bunu üzerine yaptıkları araştırmalarına binaen konuşmuşlardır. bu ithamların üslubu ve tarzı çok amiyane. delil sunmanız gerek. kimi neyle itham ettiğinizi belirtmeniz gerek. yüzyıllardır süregiden bu sistemi iki sözle ti'ye almak gerçekten çok basit bir hareket. sanırım tv hocalarıın en büyük kötülüğü bu oldu bize. oturduğumuz yerden salt mantıkla din tamamlar olduk. ne alt yapı, ne sistem, ne usül... bir "bence"dir almış başını gidiyor. çok daha titiz olmamız gerekiyor sayın selef 61. selam ve dua ile... Alıntı
Φ selef_61 Gönderi tarihi: 14 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 14 Haziran , 2006 dualarınız için Allah razı olsun sevgili selef 61 lakin rumuzunuz dahi bi mezhebe ait. ben size mezhepsiz din yaşanılamaz demedim. yaşanılır ancak eksiklikleri tamamlayacak bir alt yapınız olmalı. en basitinden abdestin nasıl alındığını ve onu bozan halleri kendi çalışmalarınız sonucu ortaya koyup ona göre amel etmelisiniz, ya da kaza namazının geçerliliğini, ya da vitr namazının ne olduğunu, ya da evliliğin sıhhat şartlarını, (bunlar sadece günlük yaşam için gerekli konular dahası çok) daha uzar gider. ancak gelin görün ki tüm bunları "bu mantığıma daha yatkın" diyerek değil, Kuran'a, sebebi nüzule, Sünnete, kıyasa, icma ya ve tüm bunların bilgisine sahip olarak yorumlamanız gerekmekte.Kuran'ı yorumlamak için tefsir usulünü ve alt yapısını, sünneti bilmek için de hadis ilmini bilmelisiniz. icma için sahabelerin hayatını ve kıyas ve diğer alt sistemler içinde için de fıkıh usulllerini iyice biliyor olmanız gerekmekte. ee o bahsettiğiniz imamlar oturdukları yerden kazanmamışlar bu itibarı. "bu mezhep imamları allah ve rasulünün sözlerinin yanı sıra kendi düşüncelerini de ayet ve hadis diye ortaya atmışlardır" demişsiniz. gerçekten çok bilnçsizce bir söz. sapkın mezheplerin olduğu doğrudur. ancak tüm mezhep imamlarını bu şekilde itham altında bırakamazsınız. Ebu Hanife, Maturidi, Vasıl bin Ata ve size şuan sayamayacağım pek çok mezhep alimi önce Kuran diyerek başlayıp bunu üzerine yaptıkları araştırmalarına binaen konuşmuşlardır. bu ithamların üslubu ve tarzı çok amiyane. delil sunmanız gerek. kimi neyle itham ettiğinizi belirtmeniz gerek. yüzyıllardır süregiden bu sistemi iki sözle ti'ye almak gerçekten çok basit bir hareket. sanırım tv hocalarıın en büyük kötülüğü bu oldu bize. oturduğumuz yerden salt mantıkla din tamamlar olduk. ne alt yapı, ne sistem, ne usül... bir "bence"dir almış başını gidiyor. çok daha titiz olmamız gerekiyor sayın selef 61. selam ve dua ile... selamun aleyküm su damlası bu saydıklarını mezhepsiz de yapabiliyorum.allaha binlaerce şükürler olsun.bence insanın bişeyleri öğrenmesi için mezheplere ihtiyacı yoktur.okuma yazma ve allahın kelamını bildikten sonra da öğrenilmeyecek hiç bişey yoktur. onlarında kurandan ve sünnetten konuştuğunu söylemişsiniz.onlar olmasa da kurana ve sünnete uyacaksınız zaten.yani bize kazandırdığı hiç bişey yok.kıldığımız namaz sadece onların yanında namaz olmuyoki yada okuduğumuz kuran. ibadet heryerde ibadettir.o yüzden kendi yolumuzda kendi çabamızla ilerlemek en doğrusu. selamlar bu arada sayın su damlası selef yani selefi salih bir mezheptir doğru.ama o peygamberimizden sonra ona uyan herkes bu mezhebe dahildir.ben deonlardan olduğum ve sonradan çıkanlara uymadığım için bu rumuzu kullandım. selamlar Alıntı
Φ Su DaMLaSı Gönderi tarihi: 14 Haziran , 2006 Gönderi tarihi: 14 Haziran , 2006 aleyna ve aleyküm selam selef_61 bahsettiğim konuları atlamışsınız. bi önceki cevabımı bir daha okumanızı rica edeceğim. mezhepsiz de din yaşanılabilir, ancak ilimde muvaffakiyet şarttır. ilimden kastım, tefsir, hadis, fıkıh usulü, siyer ve islam tarihi. bunların tamamına vakıf olmadan tek başınıza, hiçbir mezhepten yardım almaksızın, meal ve bi kaç hadis kitabıyla dine vakıf olmanız, olanaksız. çünkü dini söz ile tamamlayan Kuran, buna ek olarak fiil ile tamamlayan hadislerdir. ayetlerin sebep ve sonuçlarını, gerçekliği, geçerliliği ve otoritesi olan hadislerin ilmini bilmeniz gerekir. zaten bu gereklilikler mezhebi oluşturmuştur. mezheplerden medet umun demiyorum, ya da imamlardan. bu çok avamca olur. demek istediğim onların getirdikleri zengin ve kaliteli yorumların değerini bilmek gerekir. selam ve dua ile... Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.