Φ fakir Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Evrim teorisinin insan toplumlarına uygulanmasıyla ortaya çıkan bu ırkçı görüş "Sosyal Darwinizm" olarak bilindi. 19. yüzyıldaki bütün ırkçı düşünceler de Sosyal Darwinizm'den ilham aldılar. Bu ırkçıların başında ise, tahmin edilebileceği gibi "Beyaz Adam'ın üstünlüğü"nü savunan sömürgeciler geliyordu. Sömürgecilik, Kristof Kolomb döneminden beridir ortaya atıp da bir türlü "bilimsel" bir açıklamayla destekleyemediği "yerliler bir tür havyandır" iddiasına ilk kez bilimsel görünümlü bir dayanak sağlamış oluyordu. Bu nedenle Darwin'in teorisi, sömürgeciliğe taraftar olan çevrelerden kısa sürede büyük bir destek gördü. Hintli antropolog Vidyarthi, bunu şöyle açıklar: Darwin'in ortaya attığı 'en güçlülerin hayatta kalması' düşüncesi, insanoğlunun kültürel bir evrim sürecinden geçtiğine ve en üst kademenin Beyaz Adam'ın medeniyeti olduğuna inanan sosyal bilimciler tarafından coşkuyla karşılandı. Bunun bir sonucu olarak, 19. yüzyılın ikinci yarısındaki Batılı bilim adamlarının çok büyük bir kısmı ırkçılığı şiddetle benimsediler.8 Vahşi kapitalizm en çok 19. yüzyılda etkili olmuştur. Sistem en acımasız biçimde İngiltere'de işletilmiş, buradaki aşırı derecede zengin bir sınıf, yönetimleri altındaki fakirleri acımasızca sömürmüşlerdir. 8 yaşındaki çocukların kömür madenlerinde günde 16 saat çalıştırıldığı, işçilerin adeta birer yük havyanı gibi kullanıldığı bu sistem, uzun ve kanlı tepkilerin ardından zamanla yumuşamış ve 20. yüzyılda "sosyal devlet" anlayışına dönüşmüştür. Ancak bugün de hala dünyada vahşi kapitalizmi savunan ideologlar vardır ve bu sistem gelişmekte olan ülkelerin bir kısmında fiili olarak yaşanmaktadır. Spencer'a göre egoizm, toplumlardaki evrim sürecinin en önemli dinamiği idi. Bir yazısında şöyle diyordu: "Eğer insanlar yaşayabilecek kadar gelişmişlerse yaşarlar ve yaşamaları da iyidir. Eğer yaşamaya değecek kadar gelişmiş değillerse ölürler ve ölmeleri daha iyidir."17 lütfen renkli kısımları dikkatli okuyun ve kimlerle tartışdığınıza dikkat edin bir insandan merhamet alınırsa diğerleri onun gözünde ne oluyor kendisi nasıl bir hal alıyor okuyunda görün vesselam Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 ee ne dicen mübarek İnsan sevgisi yokki Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar Bak sana gene hortlamış firavunlar Bak gene sapıtmış nemrutlar karunlar Belkide dünyadır son hesap sanıyorlar Baksana görmüyorlarki artık yok ben Allahım niyen nemrut hani nerede firavun onlarda güçlüyüz ezeriz demedilermi ama azraile vesilemi yok bakarsın bir sinek bakarsın hiç yoktan bir illet Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 ee ne dicen mübarek İnsan sevgisi yokki Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar Bak sana gene hortlamış firavunlar Bak gene sapıtmış nemrutlar karunlar Belkide dünyadır son hesap sanıyorlar Baksana görmüyorlarki artık yok ben Allahım niyen nemrut hani nerede firavun onlarda güçlüyüz ezeriz demedilermi ama azraile vesilemi yok bakarsın bir sinek bakarsın hiç yoktan bir illet ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE Şu Boğaz harbi nedir? Var mı ki dünyada eşi? En kesif orduların yükleniyor dördü beşi, Tepeden yol bularak geçmek için Marmara'ya Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya. Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı! Nerde -gösterdiği vahşetle- "Bu bir Avrupalı!" Dedirir: Yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi, Varsa gelmiş, açılıp mahbesi, yâhud kafesi! Eski Dünya, Yeni Dünya, bütün akvâm-ı beşer, Kaynıyor kum gibi... Mahşer mi, hakikat mahşer. Yedi iklimi cihânın duruyor karşısında, Ostralya'yla beraber bakıyorsun: Kanada! Çehreler başka, lisanlar, deriler rengârenk; Sâde bir hâdise var ortada: Vahşetler denk. Kimi Hindû, kimi yamyam, kimi bilmem ne belâ... Hani, tâ'ûna da zuldür bu rezil istilâ! Ah, o yirminci asır yok mu, o mahhlûk-i asil, Ne kadar gözdesi mevcud ise, hakkıyle sefil, Kustu Mehmetçiğin aylarca durup karşısına; Döktü karnındaki esrârı hayâsızcasına. Maske yırtılmasa hâlâ bize âfetti o yüz... Medeniyyet denilen kahbe, hakikat, yüzsüz. Sonra mel'undaki tahribe müvekkel esbâb, Öyle müdhiş ki: Eder her biri bir mülkü harâb. Öteden sâikalar parçalıyor âfâkı; Beriden zelzeleler kaldırıyor a'mâkı; Bomba şimşekleri beyninden inip her siperin; Sönüyor göğsünün üstünde o arslan neferin. Yerin altında cehennem gibi binlerce lâğam, Atılan her lâğamın yaktığı yüzlerce adam. Ölüm indirmede gökler, ölü püskürmede yer O ne müdhiş tipidir: Savrulur enkâz-ı beşer... Kafa, göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el ayak, Boşanır sırtlara, vâdilere, sağnak sağnak. Saçıyor zırha bürünmüş de o nâmerd eller, Yıldırım yaylımı tûfanlar, alevden seller. Veriyor yangını, durmuş da açık sinelere, Sürü halinde gezerken sayısız tayyâre. Top tüfekten daha sık, gülle yağan mermiler... Kahraman orduyu seyret ki bu tehdide güler! Ne çelik tabyalar ister, ne siner hasmından; Alınır kal'a mı göğsündeki kat kat iman? Hangi kuvvet onu, hâşâ, edecek kahrına râm? Çünkü te'sis-i İlâhî o metin istihkâm. Sarılır, indirilir mevki'-i müstahkemler, Beşerin azmini tevkif edemez sun'-i beşer; Bu göğüslerse Hudâ'nın ebedî serhaddi; "O benim sun'-i bedi'im, onu çiğnetme" dedi. Âsım'ın nesli... diyordum ya... nesilmiş gerçek: İşte çiğnetmedi nâmusunu, çiğnetmeyecek. Şûhedâ gövdesi, bir baksana, dağlar, taşlar... O, rükû olmasa, dünyâda eğilmez başlar... Vurulmuş tertemiz alnından, uzanmış yatıyor, Bir hilâl uğruna, yâ Rab, ne güneşler batıyor! Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker! Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer. Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor Tevhid'i... Bedr'in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi. Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın? "Gömelim gel seni tarihe" desem, sığmazsın. Herc ü merc ettiğin edvâra da yetmez o kitâb... Seni ancak ebediyyetler eder istiâb. "Bu, taşındır" diyerek Kâ'be'yi diksem başına; Ruhumun vahyini duysam da geçirsem taşına; Sonra gök kubbeyi alsam da ridâ namıyle, Kanayan lâhdine çeksem bütün ecrâmıyle; Mor bulutlarla açık türbene çatsam da tavan, Yedi kandilli Süreyyâ'yı uzatsam oradan; Sen bu âvizenin altında, bürünmüş kanına; Uzanırken, gece mehtâbı getirsem yanına, Türbedârın gibi tâ fecre kadar bekletsem; Gündüzün fecr ile âvizeni lebriz etsem; Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana... Yine bir şey yapabildim diyemem hatırana. Sen ki, son ehl-i salibin kırarak salvetini, Şarkın en sevgili sultânı Salâhaddin'i, Kılıç Arslan gibi iclâline ettin hayran... Sen ki, İslâm'ı kuşatmış, boğuyorken hüsran, O demir çenberi göğsünde kırıp parçaladın; Sen ki, ruhunla beraber gezer ecrâmı adın; Sen ki, a'sâra gömülsen taşacaksın... Heyhât! Sana gelmez bu ufuklar, seni almaz bu cihât... Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber, Sana âguşunu açmış duruyor Peygamber. Mehmet Akif Ersoy [/quote bakın şairimizin bu medeniyet artıklarına verdiği cevaba allah ebediyen razı olsun ondan Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 ee ne dicen mübarek İnsan sevgisi yokki Yahu sizin inancınızda insan sevgisi var mı? Kaç defa yazdım İslamiyet'in hümanizm ile yakından uzaktan alakası yoktur diye. İslamiyet'te ümmet sevgisi vardır. Kendinden olmayanı aşağılar, hakaretler-lanetler yağdırır, olmadık tehditler savurur. Ondan sonra başkalarını insan sevgisi olmamakla suçlarlar. Peah... hani nerede firavun Firavun bütün haşmetiyle mumyalanmış olarak duruyor da, hani Nuh nerede, Musa nerede, İbrahim nerede? Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 13 Mayıs , 2006 Yahu sizin inancınızda insan sevgisi var mı? Kaç defa yazdım İslamiyet'in hümanizm ile yakından uzaktan alakası yoktur diye. İslamiyet'te ümmet sevgisi vardır. Kendinden olmayanı aşağılar, hakaretler-lanetler yağdırır, olmadık tehditler savurur. Ondan sonra başkalarını insan sevgisi olmamakla suçlarlar. Peah... Firavun bütün haşmetiyle mumyalanmış olarak duruyor da, hani Nuh nerede, Musa nerede, İbrahim nerede? yam yam kardeşim ön yargılı ve alaycı tavrından vazgeç İnsan sevgisi bu konuda en iyi cevap sanırım şu olacaktır Kısaca, Hz. Ali’nin dediği gibi insanlar ya fıtratta (tüm insanlar Hz. Adem’den gelmiştir. ) yada dinde (tüm mü’minler kardeştir prensibi gereğince) kardeştirler. İslam erkeği, zorda alan bir kadına en azından ( annesi ve eşi değilseler) kız kardeşi gözü ile bakıp yardım etmeye çağırır. Bir “kulu”, zorda kalan diğerlerine yardım etmesi için İslam ona şu çerçeve ile olaylara bakmasını emreder: O senin ya akrabandır ya komşun ya dindaşın ( Müslüman kardeşin) yada insan olma yönünden ( insanlık yönünden ) fitraten kardeşindir, yeter ki insan olma vasfını, özelliklerini üzerinde barındırsın- o insana yardim et. bak kardeşim bu yazdığımı kişilerle sabit kılmadan İslam açısından düşünürsen cevabını almış olacaksın Aynı zaman da şu mevzu var öyle bir konudaya değindinki kendini inançsızlığın yönünden kendine yarar bir şey bulduğunu zannediyorsan yanılıyorsun kardeşim gördüğün gibi müslümanda olması gereken bir insan sevgisi vardır ve bu sevgi menfaatten uzakttır.Yani karşılıksız yapılır.Bu islamın emridir emir de de ahyır vardır tüm müslümanların buna uyması istenmektedir uyarsanız mutlu olursunuz denmektedir yani müslüman olan normal bir insandanda bu şekile bir farklılık ortaya koyar. Ümmetçilik ten sonra yazdıklarına tek bir kelimeyle iade edicektim ama onuda yapmıyorum nede olsa sen kendini çirkin gösterirsin ve hüsran olacakta sensin. Firavun meselesine gelince bir cesedin mumyalanmasımı sana muhteşem gelir yoksa kanlı canlı bir insanı küçücük bir tohumdan meydana geiren Rabbimmi Bütün saydığın isimlerin nerde olduğunu ben biliyorumda sen anlamazlıktan gelensin Bak kardeşim inanmaya bilirsin lafım yok ama kalkmış Firavunu mu öne sürüyorsun eğer daha önce yaptıkların gibi davransaydım sana insan sevgisine karşı olduğunu söyleridim ama sana şunu diyeceğim aslı olmayan bir şeyi ispat etmeye çalışmak için firavun gibi zalimlerin adını bari anma Bir kardeşimin vesilesiyle sana insan sevgisini ön planda tutan biri olarak bakmaya çalışacaktım ama sen yazdıklarınla o arkadaşımın iltifatlarını yalanlıyorsun. NOT : Emir ve yasaklar Allah rızası için yapılır .Maddi ve manevi faydalari Allah rızasının peşinden zaten gelir . Aksine maddi menfaat için yapilan işte belli maddi çikar elde edilir ama Allah rızası asla. Bunun sonucu da ahirette hüsran olur. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 yam yam kardeşim ön yargılı ve alaycı tavrından vazgeç İnsan sevgisi bu konuda en iyi cevap sanırım şu olacaktır . . . NOT : Emir ve yasaklar Allah rızası için yapılır .Maddi ve manevi faydalari Allah rızasının peşinden zaten gelir . Aksine maddi menfaat için yapilan işte belli maddi çikar elde edilir ama Allah rızası asla. Bunun sonucu da ahirette hüsran olur. Bana neyi iade edecektiniz sayın ahirzaman? Zorunuza giden, sizi kızdıran ne oldu? Kur'an'da, kendinden olmayana hakaretler, tehditler olduğunu söylemem mi? Ama bunun asılsız olmadığını siz de biliyorsunuz. O halde zorunuza giden şey nedir? İslam'da insan sevgisinin karşılıksız olduğunu söylemişsiniz ama bunun doğru olmadığını siz de biliyorsunuz. Kişilerden bahsetmiyorum. İslam inancından bahsediyorum. Zira İslam'da emredilen her ibadet ve uygulama Cennet'e gitmek için gereken bedelin biriktirilmesi içindir. İslam'a göre bunlar Cehennemden uzak durmak, Cennet'e gitmek için gereklidir. Dolayısı ile İslam'a göre yapılan iyilikler karşılıksız değil, bilakis insanın öteki dünyada rahat etmesi içindir. Karşılıksız sevgiyi ve inayeti arıyorsanız ateistlere bakın. Zira onların yaptığı iyilikler kendilerine bir çıkar sağlamak için değildir. Tamamen "iyilik" olsun diye yapılır. Şimdi söyleyin bakalım; İslam inancındaki emirler, karşılıksız sevgiyi ve inayet için midir? Alıntı
Φ dilku Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Yahu sizin inancınızda insan sevgisi var mı? Kaç defa yazdım İslamiyet'in hümanizm ile yakından uzaktan alakası yoktur diye. İslamiyet'te ümmet sevgisi vardır. Kendinden olmayanı aşağılar, hakaretler-lanetler yağdırır, olmadık tehditler savurur. Ondan sonra başkalarını insan sevgisi olmamakla suçlarlar. Peah... Firavun bütün haşmetiyle mumyalanmış olarak duruyor da, hani Nuh nerede, Musa nerede, İbrahim nerede? öyle mi? Bu durumda benim seni tehdit etmem lazım..maalesef o zaman biz tam müslüman olamamışız senin tesbitine göre, Allah sonumuzu hidayet eylesin.. Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Bana neyi iade edecektiniz sayın ahirzaman? Zorunuza giden, sizi kızdıran ne oldu? Kur'an'da, kendinden olmayana hakaretler, tehditler olduğunu söylemem mi? Ama bunun asılsız olmadığını siz de biliyorsunuz. O halde zorunuza giden şey nedir? İslam'da insan sevgisinin karşılıksız olduğunu söylemişsiniz ama bunun doğru olmadığını siz de biliyorsunuz. Kişilerden bahsetmiyorum. İslam inancından bahsediyorum. Zira İslam'da emredilen her ibadet ve uygulama Cennet'e gitmek için gereken bedelin biriktirilmesi içindir. İslam'a göre bunlar Cehennemden uzak durmak, Cennet'e gitmek için gereklidir. Dolayısı ile İslam'a göre yapılan iyilikler karşılıksız değil, bilakis insanın öteki dünyada rahat etmesi içindir. Karşılıksız sevgiyi ve inayeti arıyorsanız ateistlere bakın. Zira onların yaptığı iyilikler kendilerine bir çıkar sağlamak için değildir. Tamamen "iyilik" olsun diye yapılır. Şimdi söyleyin bakalım; İslam inancındaki emirler, karşılıksız sevgiyi ve inayet için midir? allah ondan ebediyen razı olsun imam gazali(hüccetül-islam) ihyau ulumiddin de okudum şöyle yazıyor. cenabı Hak DAVUT (a.s) vahy göndererek buyurdu katımda sevilenlerin en sevimlisi o kimsedir ki,vergisiz bana ibadet eder.Onun ibadeti bir karşılıktan dolayı değil,belki rububiyetin hakkını yerine getirmek içindir!ZEBURDA varid olmuştur:Bana cennet veya cehennem için ibadet edenden daha zalim bir kimse varmıdır?Eğer ben ne cennet,ne cehennem yaratmasaydım acaba itaat olunmaya layık değil miydim? belki biz islamı yanlış anlıyor ve yanlış anlatıyoruz Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 15 Mayıs , 2006 yobaz her düşünceden insan için kullanılabilecek bir tabırdır,neden islamıyete mal edilmiş hala anlamam.birçok kavram gibi buda bırşeye yapıştırılmış.tıpkı entellektüelin bilgili anlamına gelipte,görünüşte farklı giyinenlere denmesı gibi Alıntı
Φ ahirzaman Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 ahirzaman güzel kardeşim Allah razı olsun herbirimizden... O'nun rızası olmadan yaşamakta anlamsız, ölmekte... Biz seviyoruz Yaradanımızı, ve O'nun yarattıklarını ve bu sevgiden mahrum etmesin bizi... ALLAH'ın selamladıklarından ol arkadaşım... amin ecmain mübarek amin ecmain mübarek Bana neyi iade edecektiniz sayın ahirzaman? Zorunuza giden, sizi kızdıran ne oldu? Kur'an'da, kendinden olmayana hakaretler, tehditler olduğunu söylemem mi? Ama bunun asılsız olmadığını siz de biliyorsunuz. O halde zorunuza giden şey nedir? İslam'da insan sevgisinin karşılıksız olduğunu söylemişsiniz ama bunun doğru olmadığını siz de biliyorsunuz. Kişilerden bahsetmiyorum. İslam inancından bahsediyorum. Zira İslam'da emredilen her ibadet ve uygulama Cennet'e gitmek için gereken bedelin biriktirilmesi içindir. İslam'a göre bunlar Cehennemden uzak durmak, Cennet'e gitmek için gereklidir. Dolayısı ile İslam'a göre yapılan iyilikler karşılıksız değil, bilakis insanın öteki dünyada rahat etmesi içindir. Karşılıksız sevgiyi ve inayeti arıyorsanız ateistlere bakın. Zira onların yaptığı iyilikler kendilerine bir çıkar sağlamak için değildir. Tamamen "iyilik" olsun diye yapılır. Şimdi söyleyin bakalım; İslam inancındaki emirler, karşılıksız sevgiyi ve inayet için midir? bak yam yam gitte bak hakkı ile alim olana insana sevgiyi onda öğren gitbak bir yunusa gitbak onun aşkını aldığı ummana ne cennetinden bahsediyorsun senin bu dediklerine müslüman her gün beşkez cevap veriyor bide abdestleri sayarsak daha fazla bak yam yam sen hangi müslümanı gördünki namaz kılarken niyet ettim cenneti kazanmaya yada niyet ettim cehennemden korunamya diye niye ettiğini müslüman hep Allah rızasıyla hareket etmek der acaba bu hareketi yaparken cennetin rıasına mı der bak kardeşim yaratanın farkında olmak şu değilidir "ahanda bak görüyonmu namaz kılmassak cayır cayır yanacaz baksana orda atların boyutunda akremlerden söz ediliyor üstelik berzah alemin de madem kaçış yok bizde mecbur boyun eğecez bak hemde cennet de var en azından orda sultanlar gibi yaşarız" İşte bir müslüman müslümanlıktan dönmüşse islamı anlamadığından dönmüştür ne yani İslam bumu bak güzel bir dostumun babası ne diyor "İnsan kendini saran nuru bilseydi başını secdeden kaldırmazdı" eğer tek dert cehennem olsaydı ebubekir sıddık veli dermiydiki göğsüm öyle genişlesinki benden başka hiç kimseye yer kalmassın gördüüğün gibi burda ben ve inkar edenler demiyor yanlız ben yanayım diyor. Sen mevlananaın hürmetini başka birinden gördünmü bak kardeşim Hz.Yakup tan bahsedeceğim eğer amacın hakkı bulmak ise okursun bak kardeşim HZ. Yakup sürekli göz yaşaları sicim gibi olmuştur Mevlam ey yakup eğer ağlaman cennet içinse ben sana onu çok tan verdim eğer ağlaman cehennem için se benonu senden çok tan kaçırdım der.Tabiki mevlam onu biliyordu ancak bu nesillere bir ibrettir Hz. Yakup ise gene ağlamaya devam eder ve rabbine şçyle yanar Ey rabbim sen bendesin ben sende işte ben buna yanarım bben seni özlerim. İslamda herşey Allah sevgisine dayanır. Sonra sana zannediyorum daha öncede dedim Allah rahmandır yani nimetini kafirede verir museviyede müslümanada ayırt etmez insanların ayırt etmeye hiç hakkı yoktur. Yaratılanı yaratandan ötürü severiz. ne diyor yunusum İnsanları ayırmadan Öz nefsini kayırmadan Kimselere duyurmadan Sevenlere selamolsun İslam insan sevgisiyle doludur sana daha öncede Hz.Alinin sözünü hatırlatmıştım tekrar hatırlamak istersen bi önceki mesajıma bakl Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 yobaz her düşünceden insan için kullanılabilecek bir tabırdır,neden islamıyete mal edilmiş hala anlamam.birçok kavram gibi buda bırşeye yapıştırılmış.tıpkı entellektüelin bilgili anlamına gelipte,görünüşte farklı giyinenlere denmesı gibi mevlana ne güzel söylemiş ne elbiseler gördüm içinde insan yok,nice insanlar gördüm gördüm üzerinde elbise yok Alıntı
Φ DİPNOT Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 yobaz her düşünceden insan için kullanılabilecek bir tabırdır,neden islamıyete mal edilmiş hala anlamam.birçok kavram gibi buda bırşeye yapıştırılmış.tıpkı entellektüelin bilgili anlamına gelipte,görünüşte farklı giyinenlere denmesı gibi mevlana ne güzel söylemiş ne elbiseler gördüm içinde insan yok,nice insanlar gördüm gördüm üzerinde elbise yok YOBAZ:Dinde bağnazlığı aşırılığa vardıran, başkalarına baskı yapmaya yönelen (kimse). (*1) Kaynak:__________________________ (*1)Türk Dil kurumu sözlüğü... Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 YOBAZ:Dinde bağnazlığı aşırılığa vardıran, başkalarına baskı yapmaya yönelen (kimse). (*1) Kaynak:__________________________ (*1)Türk Dil kurumu sözlüğü... kendı görüşü dışında başka görüşlere kapalı olan kişidir yobazın kavramsal açıklaması Alıntı
Φ DİPNOT Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 YOBAZ:Dinde bağnazlığı aşırılığa vardıran, başkalarına baskı yapmaya yönelen (kimse). (*1) Kaynak:__________________________ (*1)Türk Dil kurumu sözlüğü... kendı görüşü dışında başka görüşlere kapalı olan kişidir yobazın kavramsal açıklaması Bu kavram açık ve nettir... Yobaz dinde bağnazlığı aşırıya vardıran ve başkalarına baksı yapmaya yönelen kimsedir... Bilim her türlü farklı görüşü kabul eder fakat doğmayı asla... Sevgiyle kalın... Alıntı
Φ yağmur Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Bu kavram açık ve nettir... Yobaz dinde bağnazlığı aşırıya vardıran ve başkalarına baksı yapmaya yönelen kimsedir... Bilim her türlü farklı görüşü kabul eder fakat doğmayı asla... Sevgiyle kalın... dinde böyle bir şeye örnek ver Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Bu kavram açık ve nettir... Yobaz dinde bağnazlığı aşırıya vardıran ve başkalarına baksı yapmaya yönelen kimsedir... Bilim her türlü farklı görüşü kabul eder fakat doğmayı asla... Sevgiyle kalın... dogmatizm hertürlü düşünce boyutunda vardır sayın dipnot.o halde bilime aykırı ve kabul edılemeyecek çok -izm-vardır ütopya olab ilecek Alıntı
Φ DİPNOT Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 date='May 16 2006, 12:59 PM' post='197384']dogmatizm hertürlü düşünce boyutunda vardır sayın dipnot.o halde bilime aykırı ve kabul edılemeyecek çok -izm-vardır ütopya olab ilecek Doğmatizm her türlü düşüncede olmaz. Doğmatizm sadece dinin yobazında olur ve bununla mücadelede de aklını ve mantığını kullabilme yeteneğini geliştirebilen ve darvin'e kafa tutabilen insanlarda olabilir ki bu da bir yetenek meselesidir varolmanın diyalektik ifadesi yolunda epey yol kat edenlerin sorunudur. Sizin değil. Sevgiyle kalın... Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 sayın dipnot,sosyalıst de dogmatıktır,komünizm de ve benzerleri.çünkü bu tarz felsefi düşünceler de kendı dışında düşüncelerı kabul etmez. avatarınızda yazılanın aksıne sığlarda gezınmeyın Alıntı
Φ DİPNOT Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Doğmatizm her türlü düşüncede olmaz. Doğmatizm sadece dinin yobazında olur ve bununla mücadelede de aklını ve mantığını kullabilme yeteneğini geliştirebilen ve darvin'e kafa tutabilen insanlarda olabilir ki bu da bir yetenek meselesidir varolmanın diyalektik ifadesi yolunda epey yol kat edenlerin sorunudur. Sizin değil. Sevgiyle kalın... sayın dipnot,sosyalıst de dogmatıktır,komünizm de ve benzerleri.çünkü bu tarz felsefi düşünceler de kendı dışında düşüncelerı kabul etmez. avatarınızda yazılanın aksıne sığlarda gezınmeyın Siz siz olmaya devam edin ne diyeyim... Alıntı
Φ sedelina Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 ben ben olmaya devam edeceğim,siz devam etmezsınız umarım.geniş görüşlü olmak,tarafsız bakmak önemlıdır düşüncenın ve bilgeliğin özünde Alıntı
Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 16 Mayıs , 2006 ben ben olmaya devam edeceğim,siz devam etmezsınız umarım.geniş görüşlü olmak,tarafsız bakmak önemlıdır düşüncenın ve bilgeliğin özünde Yine büyük zevkle okudum yazılarını sevgili arkadaşım.Sayende fazla yazma ihtiyacı duymuyorum.Seni sen olduğun için sevdik biz böyle devam et.. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.