Φ aynur k Gönderi tarihi: 2 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 2 Mayıs , 2006 sizce okullarda neden öğrenmek istediklerimiz değilde öğretilmesi istenilenler önümüzde Alıntı
Φ modernjames Gönderi tarihi: 2 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 2 Mayıs , 2006 sizce okullarda neden öğrenmek istediklerimiz değilde öğretilmesi istenilenler önümüzde ilk olarak neler öğrenmek istediğini çok merak ediyorum açıkcası.. okulda olmayıp da öğrenemediğin nedir acaba.. gelelim soruna. öğrenciye kalsa onlar en baştan beri hiç bir şey öğrenmek istemezler. ilkokuldan başlayalım. o yaştalarda okuma-yazma öğrenmek mi istersiniz yoksa dışarı da arkadaşlarınla gezmek oynamak mı? aksi inkar edilemeyecek kadar açık tercihin oyun olurdu. matemetikte çarpım tablosunu ya da dört işlemi öğrenmek istermisin diye sorsalardı o yaşta eminim hayır denirdi. bu örnekleri çoğaltmak mümkün. ama yapılan çalışmalar hep ileriye dönüktür belki o an da gereksiz gibi gözükebilir ama ileriki yıllar için olmasa olmazlardandır. yaşını bilmiyorum ama şu an oyun oynama yaşın geçmiş olmalı. acaba 1. sınıfta sana sorsalardı okumayazma mı oyun mu diye. sen de o yaş gereği oyun derdin ve belki şu an okuma yazma konusunda pek bilgili olmaya bilirdin. unutmamıdcır ki eğitim-öğretim yaşmındaki alacağın bilgilerin büyük çoğunluğu gerekli bilgilerdir. şu an eğer düşünüp bir tartışma konusu hazılayabiliyorsan(bu topicte olduğu gibi) okul sayesindedir. okul insanlara farkında olmadan bir çok davranışların kazandırıldığı mekanlardır. iyi ve kötü davranışların büyük çoğunluğunu okulda öğrenmektesin.. neyse konu yu uzatıp da kafanı karıştırmayım. belki yazı uzun olursa okumaktan çekinebilirsin. kısa tutmakta yarar var. saygılar... Alıntı
Φ sara k Gönderi tarihi: 3 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 3 Mayıs , 2006 aynur kanlatmak istediklerin tam olarak anlaşılmamış herhelde tabi cevap yazan arkadaşımız gelenekçi bir öğretmen yada milli eğitimde görevli değilse okullar çocukların en çok öğrenmek istedikleri şeyleri öğrenebildikleri yerler olmalıdır bizim onların öğrnmeleri gerektiğini düşündüğümüz şeyleri öğrendikleri yerler değil der holt okuma yazma çapım tablosu gibi temel şeyleri geçelimde mesela ben dolup boşalan havuzların problemlerini yapmak yerine öğrencilerin yorum yapmayı düşünmeyi konuşmayı öğrenecekleri derslerin olmasını tercih ederim okullarda öğrenci yorumuna açık ne var hep kesin tek taraflı yargılar üzerine ezber yapıyoruz başlığın için teşekkürler aynur Alıntı
Φ modernjames Gönderi tarihi: 3 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 3 Mayıs , 2006 aynur kanlatmak istediklerin tam olarak anlaşılmamış herhelde tabi cevap yazan arkadaşımız gelenekçi bir öğretmen yada milli eğitimde görevli değilse okullar çocukların en çok öğrenmek istedikleri şeyleri öğrenebildikleri yerler olmalıdır bizim onların öğrnmeleri gerektiğini düşündüğümüz şeyleri öğrendikleri yerler değil der holt okuma yazma çapım tablosu gibi temel şeyleri geçelimde mesela ben dolup boşalan havuzların problemlerini yapmak yerine öğrencilerin yorum yapmayı düşünmeyi konuşmayı öğrenecekleri derslerin olmasını tercih ederim okullarda öğrenci yorumuna açık ne var hep kesin tek taraflı yargılar üzerine ezber yapıyoruz başlığın için teşekkürler aynur havuz problemlerini saçma bulmanı anlamak iserken sonraki cümlen bana bir öncekiyle çelişkili geldi. diyorsun ki yorum yapmalı öğrenci... ee sana sorarım sara K, havuz problemlerini yorum yapmadan nasıl çözersin. bir yöntemin varsa anlatta sınava girecek arkadaşlara kolyaylık olsun. matematik problemleri tamamen mantık ve yorum ister çözümde. ezberle problemin p sini çözemezsin. eğer matemtikte ezber olduğuna inanıyorsan eminim bu dersten başarısızsındır. sanırım şu an müfradattan kaldırıldı ama bundan bir kaç yıl öncesine kadar hala mat1de ilk konu "mantık " dı. yani 9. sınıf matemetiğin ilk konusu. bilmiyorum anlatabilmişimdir herhalde.. yorum yapamıyorsan sorgulayamıyorsan matemetik değil hiç bir derste başarı sağlayamzsın. eleştiriel düşünmek istiyoruz diyorsun okullarda bu yok diyorsun bize kazandıramıyor diyorsun ama farkında olmadan sistemide eleştiriyorsun. hatta benim kimliğim hakkında yorumda bulunuyorsun... bu yetileri sana okul kazandırmadı da kim kazandırdı.? önceki yazımda da demiştim okul vereceğini sezdirmeden verir sen bir şey öğrenmiyoruz, bunlar gereksiz derken aslında çok şey öğreniyorsun farkında değilsin. bize sorulsun diyorsun ben de soruyorum okulda ne öğrenmek istersin konu olarak. senin için havuz problemlerini çıkardım. peki ne öğrenmek istersin bunun yerine ama lütfen söyle. bu arada senin aynur olduğun kanısındayım. Alıntı
Φ sara k Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 okuldayken konuşmalarını birkaç cümleden sonra dinlemek istediğim bir matematik öğretmenim olmadı bakın benim olmadı diyorum belkide iyi düşünüyorlardırda ifade edemiyorlardır tanıdığım en iyi matematikçi john nash ti oda biliyosun şizofrendi matematiğin bana sinirden başka bişey kazandirdığını düşünmüyorum ben lisede tüm soruları yaptım sonuçları buldum ama yöntemlerimi beğendiremedim hoca böyle bi yöntem yok diye cevaplarımı hiç saymadı sınıflardada olurda bi öğretmen şaşıp herhangi bi konu hakkında fikir sorarsa konuşan bizim matematikçiler değil okuma öğrenmeye kafkayla başlıyan ben oluyordum o dersin zeka açısında bir pratiklik kazandırdığını kabul ederim ama fazlasını değil istediğim derslere gelince ders konu her ne olursa olsun konular ucu açık bırakılsın yani 30 kişiyi öncede dediğim gibi tek yargı etrafında toplamasınlar bende şunu merak ediyorum matematik öğrencisi falanmısın sende buna cevap ver çünkü eğer öyleysen konuşmayı bu kadar uzatabildiğimiz için sevinicem son olarak ben aynur değilim yani bişeyler yazdıktan sonra onaylayacak birine ihtiyacım yok bu çok bayağı olurdu cevabındaki saygılı tutumun için sağol tabi yazdıklarının gizli argo bir anlamı yoksa bugünlerde forumda her şey her şey anlamına gelebiliyor da Alıntı
Φ aynur k Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Sara K Yorumların için teşekkürler.Senin de bir şeylerden canının yandığı açık.Gelelim Modernjames'a; "Öğrenciye kalsa onlar en baştan beri hiç bir şey öğrenmek istemezler. " Öğrenciyi potansiyel suçlu kalıbına koyup yolun başında hiç birşey öğretmek istemeyen EĞİTİMCİNİN (ki bu sıfatı hak edip hak etmediği belli değil) çocukluğu merak konusu.Çocukluğunda kendisini oyuna mı yoksa gazete ve dergi arşivlerine mi verirdi? "Şu an eğer düşünüp bir tartışma konusu hazılayabiliyorsan(bu topicte olduğu gibi) okul sayesindedir. " Sahip olduğum düşünme yetisini kimin kazandırdığı (eğitimcilerin mi -yaratılışın verdiği bir ürün mü) konusuna gelince; Şimdiye kadar hayat felsefesini kerat cetveliyle kazanan kimseye rastlamadım Alıntı
Φ modernjames Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 okuldayken konuşmalarını birkaç cümleden sonra dinlemek istediğim bir matematik öğretmenim olmadı bakın benim olmadı diyorum belkide iyi düşünüyorlardırda ifade edemiyorlardır tanıdığım en iyi matematikçi john nash ti oda biliyosun şizofrendi matematiğin bana sinirden başka bişey kazandirdığını düşünmüyorum ben lisede tüm soruları yaptım sonuçları buldum ama yöntemlerimi beğendiremedim hoca böyle bi yöntem yok diye cevaplarımı hiç saymadı sınıflardada olurda bi öğretmen şaşıp herhangi bi konu hakkında fikir sorarsa konuşan bizim matematikçiler değil okuma öğrenmeye kafkayla başlıyan ben oluyordum o dersin zeka açısında bir pratiklik kazandırdığını kabul ederim ama fazlasını değil istediğim derslere gelince ders konu her ne olursa olsun konular ucu açık bırakılsın yani 30 kişiyi öncede dediğim gibi tek yargı etrafında toplamasınlar bende şunu merak ediyorum matematik öğrencisi falanmısın sende buna cevap ver çünkü eğer öyleysen konuşmayı bu kadar uzatabildiğimiz için sevinicem son olarak ben aynur değilim yani bişeyler yazdıktan sonra onaylayacak birine ihtiyacım yok bu çok bayağı olurdu cevabındaki saygılı tutumun için sağol tabi yazdıklarının gizli argo bir anlamı yoksa bugünlerde forumda her şey her şey anlamına gelebiliyor da matematikçi değilim ama matematik benim ruhum. özel alanım geometridir. bu arada yazılarımda saygı dışına çıkılacak herhangi bir iğneleme de yoktur. için raht olsun. bu arada senin KENDİN olmana sevindim. ama bazı öğretmenlerden dolayı tüm sistemi yanlış bulmanızada doğrusu üzüldüm. sanırım nedemek istediğimi anladınız. konuşmayı uzattığın için üzülme genelde ben de yanlış anlaşılmalara mahal vermemek için ayrıntılı ve uzun yazarım. teşekür ve saygı sunuyorum.. Alıntı
Φ modernjames Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Sara K Yorumların için teşekkürler.Senin de bir şeylerden canının yandığı açık.Gelelim Modernjames'a; "Öğrenciye kalsa onlar en baştan beri hiç bir şey öğrenmek istemezler. " Öğrenciyi potansiyel suçlu kalıbına koyup yolun başında hiç birşey öğretmek istemeyen EĞİTİMCİNİN (ki bu sıfatı hak edip hak etmediği belli değil) çocukluğu merak konusu.Çocukluğunda kendisini oyuna mı yoksa gazete ve dergi arşivlerine mi verirdi? "Şu an eğer düşünüp bir tartışma konusu hazılayabiliyorsan(bu topicte olduğu gibi) okul sayesindedir. " Sahip olduğum düşünme yetisini kimin kazandırdığı (eğitimcilerin mi -yaratılışın verdiği bir ürün mü) konusuna gelince; Şimdiye kadar hayat felsefesini kerat cetveliyle kazanan kimseye rastlamadım aynur K; beni tamamen karalamaya yönelik bir içerikle çıkmış ve anlamını bilmediğin sualler soruyorsun. yazışmaların saygı ve edep çizgisi aşmamasını temeni ederim. aksi durumda muhatap olarak kabul görmeyeceksinizdir. bır açıklamaya yapmama gerek var. düşünme yetisi insana bahşedilmiş bir armağandır. bu yeti zaten insanın yaratılışından kaynaklanır ancak onu kullanmayı sen kendi deneyimlerinle kullanark öğrenirsin. bu deneyimlerin büyük payı eğitim-öğretim yaşamında gerçekleşmektedir. çocukarı suçlu ilan eden kimse yok. onlar zaten çocuk bir şeylerin farkında değiller. onların dilekleri sadece anlık olur ileriyi görerek bir istekde bulunmaları mümkün değildir. saygılarımla.. Alıntı
Φ aynur k Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 kımseyi karaladığım falan yok.edep cızgısı temennısınde bulunmana neden olacak bı şey yaptığımı sanmıyorum.yazdıklarımı şahsı olarak değerlendırmesene.öğrencılerin baştan bişey öğrenmek istemedıklerını söyleyenler var.boyle duşunerek sınıfa ders anlatmaya gelenlerin mesleği bırakmaları şahsen benim tercıhım olurdu. illa müfredattakını öğreteyim aman vıcdanım tatmın olsun dıyenlere kızıyorum ben. Alıntı
Φ sara k Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 farklı şeyleri savunsakda tartışmanın bir "çemkirme" boyutuna ulaşmaması saygı içinde yazışmak çok güzel değil mi serdar teşekkürler Alıntı
Φ modernjames Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 farklı şeyleri savunsakda tartışmanın bir "çemkirme" boyutuna ulaşmaması saygı içinde yazışmak çok güzel değil mi serdar teşekkürler evet "sara k " saygı içinde tartışmak çok hoş. her nekadar da bazı noktalar da farklı düşünsekte yinede seninle tartışmak zevkliydi. teşekürler.. Alıntı
Φ modernjames Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 4 Mayıs , 2006 farklı şeyleri savunsakda tartışmanın bir "çemkirme" boyutuna ulaşmaması saygı içinde yazışmak çok güzel değil mi serdar teşekkürler evet "sara k " saygı içinde tartışmak çok hoş. her nekadar da bazı noktalar da farklı düşünsekte yinede seninle tartışmak zevkliydi. teşekürler.. Alıntı
Φ sara k Gönderi tarihi: 14 Mayıs , 2006 Gönderi tarihi: 14 Mayıs , 2006 aynur nerdesin ya iki ileti yazdın kayboldun Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.