Gönderi tarihi: 17 Ekim , 2011 13 yıl Ben değişim yönetiminin ne demek olduğunu merak ediyorum. Bana bu konuda bilgi verirseniz merakım gitmiş olabilir... Teşekkür ediyorum şimdiden bilgilendirme için
Gönderi tarihi: 18 Ekim , 2011 13 yıl Admin Değişim yönetimi; bir işletmedeki bireylerin, takımların, ve organizasyonların mevcut durumdan bir başka duruma geçiş yapmalarını sağlayan yapısal yaklaşımdır. Değişim yönetimi; çalışanların iş çevresindeki değişimleri kabul edip benimsemesini amaçlayan bir organizasyonel süreç içinde gerçekleştirilir.Değişim yönetiminin başlıca örnekleri şunlardır; Misyon değişimi Stratejik değişim Organizasyonel değişim (yapısal değişiklikleri içerir) Teknolojik değişim Bireylerin davranış ve tutumlarının değişimi Evrim geçirmiş akademik araştırmaların sonucunda çoklu disiplin uygulaması olarak organizasyonel değişim yönetimi; değişim ihtiyacının ve değişim kapasitesinin belirlenmesi için, mevcut durumun sistematik tanısı ile başlamalıdır. Değişim yönetiminin amacı, içeriği, ve değişim süreci, işletmenin ihtiyaçlarına ve kapasitesine göre oluşturulmuş bir değişim yönetimi planına uygun olmalıdır. Değişim yönetimi süreci, değişim geçirecek yapılar arasında iletişmin oluşturulması, ve liderlik tarzı ve grup dinamikleri hakkında derin sosyal anlaşılmanın sağlanması için yaratıcı pazarlamayı da barındırmalıdır. Geçiş projesinin görünür bir parçası olarak organizasyonel değişim yönetimi; grupların beklentisini sıralamalı, takımları entegre etmeli ve iletişim kurmalı, ve bireylerin değişime ayak uydurabilemeri için onlara gerekli eğitimsel desteği sunmalıdır. Değişim sıkıntılarını gidermek için finansal sonuçlar, operasyonel verimlilik, iletişim verimliliği gibi performans ölçerlerden yararlanılmalıdır. Değişim yönetimi sürecinin daha başarılı olması için aşağıdaki uygulamaları da dahil etmek gereklidir; Fayda yönetimi ve gerçekleşme için paydaşların amaçları iyi tahlil edilmeli, bir iş olurluk incelemesi oluşturulmalı (devamlı olarak güncellenmeli), ve varsayımlar, riskler, bağımlılıklar, maliyetler, yatırım getirisi, avantajlar, dezavantajlar, ve iş kültürünü etkileyen kütürel meseleler ortaya konmalıdır. Paydaşlar, verimli iletişimler çerçevesinde değişimin neden gerekli olduğu ve başarılı bir değişimin sonuçları ile ilgili düzenli olarak bilgilendirilmelidir. Eğer gerekli ise, paydaşlara değişim ile iligli kişisel danışmanlık hizmeti sunulmalıdır. Değişim uygulamasının sonuçları ile ilgili iyi gözlemlemeler yapılmalıdır. değişim yönetimi Hızla değişen bir ortamda ayakta kalabilmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için, şirketin kendini yenilemesi, değişim fırsatlarını analiz edip ortaya çıkan potansiyeli değerlendirmesi ve en uygun stratejinin belirlenip bunun uygulanması için yeniden örgütlenme ve yapılanma işi. Kaynak: İşletme Yönetimi
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.