Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

YENİ MÉGANE COUPÉ-CABRIOLET COUPE ŞIKLIĞI, CABRIOLET KEYFİ


Önerilen İletiler

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet, yenilenen ve şimdiden 5 farklı kasa tipinden oluşan Mégane ailesini taçlandırdı. « Göz kamaştıran » tasarımı coupé’lerin şıklığı ile cabriolet’lerin verdiği kullanım keyfini bir arada sunuyor.

 

Öncüsünün başarısını sağlayan unsurlarla - camlı büyük tavan ve zengin donanım yelpazesi- güçlenen yeni Mégane Coupe-Cabriolet müşterilerine sunduğu ilave özelliklerle daha da ileri gidiyor:

 

· İleri konumlu ön cam ve arka kafalıkların arkasına yerleştirilmiş cam rüzgâr siperi ile açık havada güven içinde daha fazla sürüş keyfi,

 

· Takviye edilmiş şasi ve yeni elektrikli direksiyon sayesinde üst düzey sürüş özellikleri,

 

· Biri çift kavramalı yepyeni otomatik vites kutusu EDC (Efficient Dual Clutch) ile eşleşen zengin motor seçenekleri,

 

· Parlak siyah ve yarı mat krom renkli dış kaplamalarla özenli detay işçilik kalitesi.

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet, Fransa’da Renault’nun Douai fabrikasında, Scénic ve Grand Scénic’in yanı sıra üretiliyor. Bu şekilde, Mégane programının başlangıcından beri edinilmiş olan bütün bilgi birikiminden ve önceki Mégane Coupé-Cabriolet kuşağının montaj deneyiminden yararlanıyor.

 

Yeni Mégane Coupe-Cabriolet otomobili farkı biçimde yaşamak için davette bulunuyor. Araç Renault’nun yeni marka sloganını şık bir biçimde simgeliyor: « Yaşamı değiştirelim. Otomobili değiştirelim. » (‘İngilizcesi = Drive the Change’)

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet, 2010 ilkbaharında satışa sunulacak.

 

HER PROFİLDEN SEÇKİN

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet, yenilenen Mégane ailesi taçlandırıyor ve « göz alıcı » tasarımı ile baştan çıkarıcı bir kimlik sergiliyor.

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet şık görünümü ile dikkat çekiyor. Ön camın ve kemer çizgisinin etrafındaki yarı mat krom kaplamayla birleşen bu « parlak siyah » camlı tavan « cabriolet efsanesini » yeniden canlandıran bir üst gam dokunuşu getiriyor. Arkada koyu kırmızı optikler, ışık yolları ve LED’li stop lambaları sayesinde araca çok seçkin bir görsel imza kazandırıyor.

 

İç tasarım da, malzeme ve işçilik kalitesi ve iç ambiyansta uyumlu renk seçimleri ile araca şık ve seçkin bir ifade katıyor: Koyu karbon, açık bej veya deri koltuklar için çift tonlu karbon-kırmızı.

 

Uçak tasarımlı kokpit hatchback versiyonu ile paylaşılıyorsa da, coupe-cabriolet’ye özgü takviyeli yan destekli koltuklar ile « kelebek kanadı » madalyonlu kapı panoları otomobilin şıklığını daha da arttırıyor.

 

ŞIK VE PRATİK

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet’nin kabininde, yolcular her koşulda güven içinde açık havada sürüş keyfinden yararlanıyorlar.

 

Açılan ve gizlenebilen cam tavan standart olarak sunuluyor. Bu tavan 0,47 m² ‘lik (segmentin en genişi) saydam bir yüzey oluşturuyor. İç mekâna büyük bir aydınlık getiriyor, ferahlık ve özgürlük duygusu veriyor. Açılır cam tavan aynı zamanda mükemmel ses ve ısı yalıtımı ile konfor ve dış etmenlere karşı daha yüksek koruma güvencesi sağlıyor. İki bölüm halinde geri çekilerek açılan ve gizlenebilen bu tavanın çalışma sistemi tamamen otomatik hidroelektrik bir mekanizma ile sağlanıyor. Sürücü özel bir kumanda butonuna basarak aracın tavanını 21 saniyede açabiliyor.

 

Cabriolet konumunda, sürücü ve yolcular gerçek bir özgürlük duygusu yaşıyorlar. Otomobile biniş ve inişler ön cam kirişinin Mégane II Coupé-Cabriolet’ye oranla 10 cm daha ileri konumlandırılmasıyla kolaylaştırıldı.

 

Yolcuların konforlu bir biçimde cabriolet konumundan yararlanması için, Yeni Mégane Coupe-Cabriolet’de ikinci sıranın kafalıklarının arkasına yerleştirilmiş sabit bir rüzgâr kesici cam siper standart olarak bulunuyor (sınıfında tek). Bu düzenek, 90 km/saat hıza kadar hava girdaplarını sınırlayarak dört kişiye rahat ulaşım olanağı sağlıyor. Ön koltukların arkasına yerleştirilen takılır çıkarılır hava girdabını önleyici ızgara ile birlikte kullanıldığında, rüzgâr siperi aracın hızı ne olursa olsun iki kişinin türbülanssız olarak, rahat ve güven içinde yolculuk yapmasına olanak veriyor.

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet’nin kabininde, sürücü ve üç yolcu HB’lere yaraşan bir konfor düzeyinden yararlanıyorlar.

 

Sürücü özenli ergonomisi Mégane HB ve Mégane Coupe’de benimsenen çözümlerden yararlanan bir sürüş konumundan yararlanıyor:

 

- Direksiyon simidinin etrafında ve orta konsolda toplanan kumandalar,

 

- Yüksekliği 70 mm ve derinliği 240 mm ayarlanabilen koltuk,

 

- Katlanma sonrasında ön koltukların ayar konumunun bellek sistemi,

 

- Derinliği 45 mm ve yüksekliği 5° ayarlanabilen direksiyon simidi.

 

Yeni Mégane Coupe-Cabriolet’nin tasarımına gösterilen özen kadar, pratik ayrıntılarına da büyük önem verildi. Örneğin araç aşağıdaki özellikteki bir bagaja sahip :

 

- Kolay ve güvenli bir kilitleme için otomatik kapanma sistemi,

 

- Boyutları dengeli : coupé’de 417 dm³ ve cabriolet’de 211 dm³,

 

- Cabriolet konfigürasyonda sınıfının en iyisi eşik yüksekliği (zemine göre 590 mm) ve açıklık (258 mm) değerleriyle erişimi kolay, bu şekilde 3 kabin valizi yan yana yüklenebiliyor.

 

YARARLI VE KULLANIMI KOLAY TEKNOLOJİK DONANIMLAR YAĞMURU

 

Yeni Renault Mégane Coupé-Cabriolet, Mégane ailesinin tamamında olduğu gibi, çoğunluğu üst sınıftan gelen geniş bir teknolojik donanım yelpazesine sahip:

 

· Araçtan uzaklaşıldığında kapıları kilitleyen « eller serbest » Renault kart sistemi,

 

· Otomatik park freni,

 

· Hafif-Otomatik-Hızlı 3 kademeli çift bölgeli otomatik klima,

 

· Viraj aydınlatmalı Bi-Xenon farlar

 

· Dijital ve analog karma gösterge tablosu,

 

· Hız ayar ve sınırlayıcı için yeni renkli arayüz,

 

· Plug&Music (USB, mini-Jack) bağlantılı « 3D sound by Arkamys® » audio sistemi,

 

· Carminat TomTom®, pazarın en ucuz entegre navigasyon sistemi,

 

· Aracın bazı fonksiyonlarının (gündüz farları veya park sensörünün ses volümü) devreye alınmasını/devreden çıkarılmasını ve ayarlanmasını sağlayan kişiselleştirme menüsü.

 

SÜRÜŞ KONFORU

 

Yeni Renault Mégane Coupé-Cabriolet, hoş ve sağlıklı bir yol tutuşu sunacak şekilde Mégane HB ve Coupé ile aynı dengeli sürüş özelliklerini sergiliyor:

 

- McPherson tipi ön takım, motor yatağının şasiye göre yanal hareketlerini sınırlayan « kamalı » tip bir beşiğe bağlı. Yanal sertliği önceki nesle göre üç kat arttırıldı.

 

- Arka takım, bir yandan aracı hafifletirken, burulma sertliğinin artmasını sağlayan kapalı profilli esnek bir dingilden oluşuyor.

 

- Yeni elektrikli direksiyon, araca daha fazla canlılık ve tepki gücü kazandırırken, yoldan gelen daha hassas bilgi iletimi ile yüksek sürüş konforu sağlıyor.

 

Kasanın burulma direnci, cabriolet konumunda olduğu gibi coupe konumunda da, yürüyen aksamın artan sertliğine uyum göstermek ve aracın sürüş hassasiyetini iyileştirmek amacıyla Mégane II Coupe Cabriolet’ye göre kıyasla % 80 arttırıldı.

 

Motor seçenekleri açısından, Yeni Mégane Coupe-Cabriolet benzinli ve dizel yedi motordan oluşan zengin bir yelpazeye sahip.

 

Benzinli motorlar :

 

- Altı ileri manuel vites kutulu 1.6 16v 110 hp motor.

 

- Altı ileri manuel vites kutulu TCe 130 – Turbo Control Efficiency motor.

 

- Vites geçişlerinde hızlanma kesintisi olmaması sayesinde, daha fazla sürüş konforu sağlayan yeni tip sürekli değişken otomatik vites kutusu CVT ile eşleştirilen 2.0 16v 140 hp motor.

 

Dizel seçenekler Euro 5 uyumlu motor-kavrama bloklarından oluşuyor:

 

- Çift kavramalı altı ileri yeni otomatik vites kutusu EDC - Efficient Dual Clutch (bkz. çerçeveli not) veya altı ileri manuel vites kutusuyla eşleşen dCi 110 FAP.

 

- Altı ileri manuel vites kutulu dCi 130 FAP.

 

- Altı ileri manuel vites kutulu dCi 160 FAP.

 

Çift kavramalı otomatik vites kutusu EDC : Efficient Dual Clutch

 

Çift kavramalı ve altı ileri otomatik vites kutusu EDC (Efficient Dual Clutch) Renault’nun konfor, sürüş keyfi ve çevreye saygı özelliklerini bir arada sunma amacına uygun olarak geliştirildi.

 

Çift kavramalı Dual Clutch Transmission teknolojisine dayanan bu sistem, geleneksel otomatik vites kutularına göre aşağıdaki avantajları sunarak bu alanda bir çığır açıyor:

 

- Manuel vites kutulu araçların emisyonlarıyla karşılaştırılabilecek CO2 salınımı ve yakıt tüketimi,

 

- Hızlı ve akıcı otomatik vites değişimleri,

 

- Sürücünün komutlarına anında cevap verebilme özelliği.

 

COUPÉ-CABRIOLET’DE TAM GÜVENLİK İÇİNDE SÜRÜŞ KEYFİ

 

Yeni Renault Mégane Coupé-Cabriolet, Marka’nın güvenlik konusundaki tüm uzmanlığından yararlanıyor. Tüm yeni Mégane ailesi gibi, araç, pasif ve aktif güvenlikte örnek olacak şekilde tasarlandı.

 

Trafikteki risklerini önceden algılama konusunda sürücüye yardımcı olan çok sayıda donanım sunuluyor :

 

· Ön koltuklarda kemer takma görsel uyarı,

 

· Lastik basıncını kontrol sistemi,

 

· Viraj aydınlatmalı Bi-Xenon farlar,

 

· Otomatik yanan farlar,

 

· Otomatik cam silecekleri,

 

· Hız ayar ve sınırlayıcı.

 

Yeni Mégane Coupe-Cabriolet sürüşe yardım sistemlerinin tamamına sahip :

 

· Elektronik fren dağıtıcı EBV’li ABS,

 

· Acil durum fren destek sistemi,

 

· Virajda kayma kontrol fonksiyonlu - anti-patinaj sistemli ESP.

 

Pasif güvenlik konusunda, Yeni Mégane Coupe-Cabriolet şunları benimsiyor :

 

· Ön cam dikmeleri, kasa yanları, eşik ve tabana yerleştirilmiş takviye saçlarıyla devrilme durumunda kabinin bütünlüğünü koruyacak şekilde tasarlanan programlı deformasyonlu kasa yapısı,

 

· Özel sensörlerle ani bir devrilme riski algılandığında otomatik olarak devreye giren fişekli güvenlik barları,

 

· Aktif ön gergili ve güç limitörlü emniyet kemerleri,

 

· Adaptatif ön hava yastıkları,

 

· Çift hacimli kafa/göğüs/basen hava yastıkları,

 

· Ön koltuk minderlerinde kemer altından kaymayı önleyici hava yastıkları,

 

· Yandan çarpışma sensörleri,

 

· Kamçı etkisini önleyen kafalıklar,

 

· Arka koltuklara çocuk koltuğu yerleştirmek için Isofix bağlantı sistemi.

 

Yeni Mégane Coupé-Cabriolet, otomobil severlere 2010 Cenevre Fuarında (4-14 Mart) tanıtılacak. Paralel olarak, araç aynı zamanda Atelier Renault’da sergilenecek (Paris, 53 avenue des Champs-Elysées).

 

 

Logisticus Dergisi Otomotiv

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.