Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:
merhaba evren

 

"

Allahin son vahyi kurana teslim olmus bir muslumanim."

 

demişsiniz!

 

kuranda namaz eda ediliş şekli yoktur sadece kılın emri vardır nasıl namaz kılmaktasınız?

 

zekat verin denirken ölçü yok nasıl zekat vermektesiniz?

 

keza zekat nedir açıklamada yok

 

nasıl amel etmektesiniz cevablarsanız sevinirim

 

saygılar

kurani sekiz defa okudugunu iddia eden bir insanin bunlari bana sormasi biraz garip degilmi.?

Yukarda saydigin konularin kuranda makul aciklamalari var,

ve ben bunu forumda yazdim,arayin oradan bulun.

saygilar

  • Cevaplar 120
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:

Şimdi bu "sadece Kurân bağlayıcıdır, hadisleri reddediyorum" görüşü müslümanlar arasında bile çok tartışmalıdır, ama o tartışmayı gözardı edelim. Fakat gözardı etmeden önce, dinin ne kadar tartışmaya açık soyut bir inanç olduğunu ve dine dayalı yönetimin nasıl bir kaos getireceğinin göstergesi olarak da dikkatlere sunayım. Bir kesim hadis reddedecek, bir kesim bu reddi küfür sayacak, kavga kıyamete bak artık! Fakat hadi gözardı ettik. Sorun biter mi?

 

Bitmez. Bu düşünce şeklinin tartışma ve sorunları bitirebilmesi için, hadis ve ayetlerin çok ters, çok zıt olması gerekirdi ki, hadisi devreden çıkaralım. Halbuki böyle bir şey yoktur. İkisi birbirine son derece paralel ve birbirini açıklayıcıdır. Ayetlere ters düşen hadisler zaten muhaddislerce ayıklanmış ve düzenlenmiştir.

 

Ayet yeryüzünde din Allah'ın dini oluncaya kadar savaşmayı emreder, hadis "insanlarla lailahe illallah deyinceye kadar savaşmakla emrolundum" der, bir aykırılık yoktur. Ayete de baksan, hadise de baksan, nerde Allah'tan başkasına tapan bir toplum gördün, İslam'a davet edeceksin. Reddetti, savaş açacaksın. İslam'da kural budur. Bu da kesinlikle kabul edilir bir şey değildir. İnancı farklı diye tut savaş aç, olacak şey mi? Her konu böyle. Hadis kadınlara üçte bir miras verin, şahitliklerini erkeğin yarısı sayın dese de Kurân eşit miras, eşit şahitlik verse, hadisi hemen atardınız. Yok böyle bir aykırılık. O ne diyorsa, o da onu diyor. Ben şimdiye kadar pek hadis eleştirmedim, gerek yok. Neyi eleştireceksen, aynı anlam Kurân'da var zaten.

 

Bu hadis reddetme, hiç bir sorunu çözmez, ben diyeyim. Çünkü bir ayrılık, gayrılık yok...

Gönderi tarihi:

Sn Charriere ,

 

Size de bana da imam hatip lisesinde öğretilmeyen , yada başka kelimeler kullanarak bahsedilip geçilen bazı gerçeklere yer vereceğim.

 

MUHAMMEDİN SUIKASTLARI

 

Muhammed hicret ederek Medine'ye vardiktan sonra kendisi hakkinda elestirilerde bulunan Yahudi ve diger putperest Araplarin teker teker seslerini kestirmistir.

Muhammed'den nasibini alan kisilerden biri ise yasli adam olan Ebu Afak'dir. Ebu Afak Medine'de kendi halinde yasayan 120 yasinda bir yahudidir.

 

Ebu Afak'in sucu diger Medinelilere Muhammed hakkinda siir yazarak sorgulamaya tesvik etmesiydi.

 

Islam alimi Ibn Ishak'in "Siret Resulullah" eserinde bahsettigi olay su sekilde gecmistir;

 

Ebu Afak, Ubayda kabilesinden biriydi. Allah'in elcisinin El-Harit B. Suveyd B. Samit adli kisiyi oldurmesini hazmedemiyor ve eline aldigi kalem ile siir yazarak hosnutsuzlugunu su sozlerle dile getiriyordu;

 

 

Uzun yillar yasadim

Ama Kayla Ogullari gibi

Bir araya geldiklerinde

Ustlendikleri seyi yapma ve muttefikleri konusunda

Onlardan daha sadik olan,

Daglari deviren ve hic bir zaman boyun egmeyen

Bir topluluk ya da halk grubu gormedim

Onlara gelen bir atli onlari

Her konu hakkinda

"Haram" ve "Mubah" diyerek ikiye ayirmistir

Yucelik ve kralliga inansaydiniz

Tubba'yi izlerdiniz

 

Not= Tubba, eskiden Arap topraklarini isgal etmis yemenli bir hukumdar. Kayla ogullari o'na karsi koymuslardi.

 

Bunun uzerine Allah'in sevgi ve hosgoru abidesi peygamber, "ornek insan" Muhammed, tipki gunumuzde ki BABA tabiri ile "Bu alcagi benim icin kim halledecek!!" beyanatinda bulunmus ve "SUİKASTÇILARINDAN" biri olan Salim B. Umayr bu "suikast" gorevini ustlenerek yasli adami gece karanliginda katletmistir.

 

Umama b. Muzayriya adinda bir sair; Ebu Afak' in öldürülmesi olayindan hemen sonra su satirlari yazmistir:

 

 

Sen Tanri dini' ne ve Muhammet'e '-Yalancisin-' dedin...

(Bu nedenle) geceleyin bir Hanif sana yaklasti, senin güvenini kazandi.

'Yasina ragmen al bunu Ebu Afak-' diyerek (hançeri gögsüne sapladi ve)seni gebertti...

Gece karanliklarinda seni geberten yaratik insan mi idi? yoksa Cin mi?, hiç bilemiyorum".

 

(Kaynak: Ibn Sad, Tabakat, cilt 2)

 

 

 

Gerçekten de Ebu Afak 'in öldürtülmesi pek feci bir sekilde olmustur. Cinayeti islemeyi serefli bir is gibi üzerine alan Salim b. Umayyr, gece karanliginda Ebu Afak 'in evine giderek sanki onu dostça ziyaret ediyormus gibi görünmüs, ve kendisini agirlamak için kapiyi açan ihtiyarcigi oracikta kiliçla yere sermistir.

 

Muhammed'in bu yasli adami oldurtmesi elbette kendisine fiziksel bir tehdit olarak gordugu icin degildi.

100 yasini askin bu zavalli yasli adamin tek sucu Muhammed'i "elestirmekti". Narsisist liderler kisilikleri icabi kendileri hakkinda en ufak elestiriye bile tahammul edemezler. Ebu Afak icin hic bir Islami kaynakta Muhammed'i yaralamak ya da oldurmek gibi bir girisiminin ya da planinin oldugu yazmamaktadir.

 

Allah'in ornek insan olarak gonderdigi peygamber efendiniz, Ebu Afak'la hic bir zaman yuzlesmemis, tam aksine BABA gibi tetikcilerine oldurulmesini emretmistir.

 

Simdi ise Ebu Afak'in cinayeti hakkinda akla takılanm sorulara bakalım.....

 

1- Muhammed'in 120 yasinda zavalli adamcagizi geceleyin kallesce oldurtmesi, bize Muhammed'in kisiligi hakkinda ne gibi ipuclari verir?

 

2- Ebu Afak, Muhammed'i elestirdigi icin onun guvenirliligine bir tehdit olabilir. Fakat bu onun geceleyin kallesce bir suikastla oldurulmesi icin yeterli bir neden midir?

 

3- Yaşı 120 ye gelmiş bir adamin elestirileri, koskoca Allah'in peygamberine ne derece tehdit unsuru olabilir?

 

4- Bedir'de Muhammed'e melekler yardim etmemis miydi? Oyle ise, Muhammed neden bu yasli adamdan çekinip onun oldurulmesini emretmistir?

 

5- Fikirlerimiz uyusmuyor veya benim hakkimda elestirilerde bulunuyorsunuz diye sizi geceleyin uykunuzda evinize sizip, sizi oldurme hakkini kendimde bulabilir miyim?

 

6- Sayet bu suikastin gerceklesmesini emreden "ornek insan" Muhammed bunu yapiyor ise, bugun Islam karsiti konusan ya da elestirilerde bulunan sayisiz kisinin muslumanlarca katledilmelerini bu olaya baglayabilir miyiz?

 

7- Muhammed bugun yasiyor olsaydi, sirf bu olay yuzunden bugunun kanunlari ve yasalari geregi hapise girmesi gerekmiyor mu?

 

8- Modern dunyanin bugunku terbiye, ahlak ve insani yapisina ve kurallarina gore Muhammed'in bu davranisina "ornek insan" davranisi diyebilir miyiz?

 

Bu olay Muhammed'in emri dogrultusunda gerceklesen suikastlerden yalnizca bir tanesidir.

 

Diğerleri de forumumuzda tartışıldı.

 

Sn Gecekuşunun , Sn BrainSlapper in , Sn Demirefenin , Sn Tengeriin Boşig in yazılarında var.

 

Ben yinede buraya almayı tercih edeceğim , çünkü bir arada olsun.

 

Şimdi diğer suikasta bakalım.

Gönderi tarihi:

MUHAMMEDİN SUİKASTLARI -2

 

Sn Charriere ,

 

Kaab İbn Eşref in suikastı da , burada çok tartıştığımız bir konudur. En son Sn Gecekuşu bir iletisinde yer vermişti.

 

Ben müslüman bir kaynaktan , aktarıyorum. Bakınız...

 

Hz. Peygamber bir gün "Şu Ka'b b. Eşref denen adam Allah'a O'nun Resûlüne eziyet etmektedir. Bizi ondan kim kurtaracak?"dedi.

 

Muhammed b. Mesleme kalkarak "Ey Allah'ın Resûlü! Onu öldürmemi ister misiniz?"diye sordu.

 

Hz. Peygamber de "Evet!"dediler.

 

Bunun üzerine Muhammed b. Mesleme "O halde müsaade et de ona yalan söyleyeyim"dedi.

 

Hz. Peygamber ona bu konuda izin verdi.

 

Bundan sonra Muhammed b. Mesleme, Ka'b'a giderek "Bu adamın aldığı sadakalar bizi zayıf düşürdü. Senden borç istemeye geldim"dedi.

 

Ka'b da "Yemin ederim ki o sizi usandıracaktır"dedi.

 

Muhammed de "Biz ona bir kere bağlanmış olduk; sonucun ne olacağını görmeden de bırakmak istemiyoruz. Peki sen bize borç olarak bir veya iki yük hurma verebilir misin?"dedi.

 

Ka'b "Sana borç verebilirim ama rehin olarak ne bırakacaksın?"dedi.

 

Sahabiler "Sen ne istiyorsan onu söyle!"dediler.

 

Ka'b da "Rehin olarak hanımlarınızı bırakınız"dedi.

 

Sahabiler "Hayır, hanımlarımızı sana rehin olarak bırakamayız; çünkü sen Arapların en güzelisin"dediler.

 

Ka'b da "O halde çocuklarınızı rehin olarak bırakın!"dediler.

 

Bunun üzerine sahabiler "Hayır, çocuklarımızı da bırakamayız. Çünkü büyüdüklerinde "İki yük hurma karşılığında rehin bırakılan değil misin?"diye küçümsenecekler ve bu da bizim için bir utanç olacaktır.

 

Fakat sana zırhlarımızı bırakabiliriz"dediler. Muhammed b. Mesleme gece geleceğini söyleyerek oradan ayrıldı.

 

Geceleyin yanında Ebu Nâile olduğu halde geldi. Ebu Nâile, Ka'bin süt kadeşi idi.

 

Ka'b onları yukarıya davet ettiyse de onlar çıkmayıp kendisinin aşağıya gelmesini istediler.

 

Bunun üzerine karısı "Ne olursun gitme! Ben bu sesten kan kokusu alıyorum"dedi. Ka'b da "Korkma! Bunlar Muhammed b. Mesleme ile kardeşim Ebü Nâile'dir. Onlardan bana bir zarar gelmez. Kaldı ki kerim bir kimse geceleyin kavgaya bile çağrılsa icâbet eder"dedi.

 

Muhammed b. Mesleme, Ebu Abs b. Cebr, Hâris b. Evs ve Abbâd b. Bişr'i de beraberinde getirmişti.

 

Onlara "Ka'b bizim yanımıza geldiğinde ben onun saçlarını tutup koklayacağım. Onu sıkıca tuttuğumu anladığınızda üzerine çullanıp ona vurunuz!"dedi.

 

Ka'b süslü elbiseler giyip güzel kokular süründükten sonra aşağıya indi.

 

Onun aşağıya inmesiyle etrafı güzel bir koku kapladı. Muhammed b. Mesleme, Ka'b'a "Ömrümde bu kadar güzel bir koku görmedim"dedi. Ka'b' da "Benim yanımda bundan çok daha güzeli vardır: O da Arapların en güzeli ve onların en güzel kokanı olan karımdır"dedi.

 

Muhammed b. Mesleme "Saçlarını koklamama izin verir misin?"dedi. O da "Tabi ki koklayabilirsin!"dedi.

 

Muhammed b. Mesleme onun saçlarını kokladı ve arkadaşlarına da koklattı.

 

Bunun üzerine Muhammed ikinci kez koklayıp koklayamayacağını sordu, Ka'b olumlu cevap verdi. Koklayabilmesi için de başını hafifçe eğdiğinde Muhammed onu saçlarından sıkıca yakaladı ve arkadaşlarına "Haydi! Onu öldürünüz!"dedi.

 

Hep birden saldırarak Ka'b'ın işini bitirdiler ve sonra da Hz. Peygamber'e giderek durumu ona haber verdiler.

Kaynak: Fethü'l-Bâri VII/239 (Buharî'den, O da Câbir bin Abdillah'tan)

 

Şimdi bu olaya ait sorulara bir bakalım....

 

1- Yukaridaki hadise gore Ka'b bin esref koskoca Allah'a eziyet etmistir. Bir insan Allah'a nasil eziyet eder?

 

2- Eziyet cekenin Allah degil de, Muhammed'in ta kendisinin oldugunu soyleyebilir miyiz?

 

3- Sirf bu bile Muhammed'in kendi emelleri icin Allah'i nasil bir arac olarak kullandigini gostermeye yetmiyor mu?

 

4- Madem Allah kendisine eziyet cektiren bu kulundan sikayetci ve onun oldurulmesini emrediyor, o halde Islamiyet'in onune tehdit olarak cikacak bu adami nicin yaratti?

 

5-Ayrica Allah bu adami kendisi olduremiyor mu? Azrail i göderse idi ya. Neden Muhammede cinayet işletiyor.

 

6- Allah'in, Muhammed'in isini zorlastirma gibi bir hobisi mi var?

 

7- Allah neden bugunku dunya adaletine gore kanundisi sayilabilecek bir eylemi gerceklestirmek icin peygamberinden yardim istiyor?

 

8- Hem Kab bin esref'i yaratip, hem de daha sonra dunyaya yaymak istedigi dininin yayilma isini zorlastirmanin ve peygambere eziyet cektirmenin manasi nedir?

 

9- Ustelik isini zorlastirdigi kisi, "İki cihan güneşi " , en sevgili kulu Muhammed degil mi?

 

10- Muhammed suikastleri için YALAN söylenmesine müsaade etmiştir. Bu peygambere yakışan bir hareket tarzımıdır.

 

11- Peygamber tarafından YALAN söyletilerek , Kuranın öğretileri çiünenmiş olmuyor mu. Normal bir insan yalan söyleyebilir. Ama peygamber ASLA. Ne söyletebilir , nede söyleyebilir. Değil mi.

 

12- Kendisi gibi düşünmeyen bir kişiye yalanlarla dolu ENTRİKA çevirmek ve bunun sonucu SIUIKASTLA öldürmek , akla , mantığa , izana , insafa sığar mı.

İki cihan serveri Muhammede bu yakışır mı.

 

13- Islam alimi Ibn Hisam, "El-Sira El-Nebeviye" adli eserinde Ka'b ibn el-esref'in oldurulmesinden sonraki gunleri nasil anlatiyor;

 

"...kendi hayati icin korkmayan tek bir yahudi bile kalmamisti" (El-Sira El-Nebeviye, Ibn Hisam, sayfa 127)

 

Korku yayarak , insanları katlederek , yalan söyleterek , suıkasta teşvik ederek DİN YAYMAK MÜSLÜMAN tarzı mıdır.

 

Bunu onaylar mısınız.

 

 

 

Kaab ibn Eşref le ilgili olarak , aklıma takılan sorular bunlar.

 

Bu suikastı da böylece açıkladıktan sonra...

 

Devam edelim bakalım sırada ne var.

Gönderi tarihi:

MUHAMMEDİN SUİKASTLARI -3

 

Muhammed in sadece kendisine savasta tehdit unsuru olarak gordugu kisileri katlettigini savunmak , gerçekleri görmemektir.

 

Muhammed bundan önceki iki SUIKASTINDA şairleri hedef almıştı.

 

Kendisi hakkında şiir yazarak , ALLAHA ve MUHAMMEDE eziyet eden ŞAİRLER....

 

Bakalim 5 cocuklu savunmasiz "ŞAİR" (tesadufen 3. kurban yine ŞAİR) bir kadini nasil bir tehdit unsuru olarak görmüşte SUIKAST yaptırmış.

 

Bahsi geçen 5 cocuklu ŞAİR kadin, Umayya b. Zeyd kabilesinden Esma bint mervan'dir.

 

Bu kadin Ebu Afak adli 120 yasinda zavalli bir adamin ve Benu Nadir kabile reisi Ka'b'in kallesce oldurulmesini kinamis ve kalemini alarak su dizeleri yazmistir;

 

B. Malik ve El-Nabit ve Auf ve El-Khazraj'e saygi duymuyorum.

Sizden biri olmayan bir yabanciya

Murad yada Mahrij (yemenli iki kabile) olmayan bir yabanciya itaat ediyorsunuz.

Ahcinin pisirdigi yemegin olmasini bekleyen ac adamlar gibi bekleyen

Resinizi olduren bu adamdan (Muhammed'den) size iyilik geleceginizi mi bekliyorsunuz?

Aranizda onu ****** avlayarak ona saldiracak

Ve ondan gelmeyecek yardimi bekleyenlerin

Umutlarina son verecek gururlu bir adam yok mu?

 

(Kaynak Ibn Sad, Siret resul)

 

Muhammed bu kadinin soylediklerini duyar duymaz

 

"Beni Marvan'in kizindan kim kurtaracak?" diyor.

 

 

Muhammed'in tetikcilerinden biri olan Umayr B El-Hatmi bu isi ustleniyor....!!!!! ve geceleyin kadinin evine girerek 5 cocugunun gozleri onunde savunmasiz kadini olduruyor.

 

Kadincagizi cocuklarinin onunde dograyan tetikci Umayr, sabah olur olmaz EKİPTE LİDER POZİSYONUNDA OLAN KİŞİYE , yani Muhammed'e kadinin isini bitirdigini bildiriyor.

 

Muhammed ise Umayr'a "Allah'a ve onun halkina yardim ettin Ya Umayr!" diyor.

 

 

Umayr, isledigi cinayetten oturu bir ceza gorup gormeyecegi hususunda Muhammed'e soruyor,

 

Muhammed ise "O kadin icin iki keci bile toslaşmaz" diyor ve Umayr'a ailesinin yanina donmesini emrediyor.

 

Esma, Muhammed'in oldurttugu kisiler icin iyice icerlemis olacak ki, halktan Muhammed'i (tipki Muhammed'in oldurttugu gibi) ****** avlayacak birinin cikmasini umit ediyor.

 

Bu SUIKASTLA ilgili olarakta sorularımız var elbet.

 

1- Esma denen bu 5 cocuklu kadin Muhammed icin ne gibi bir tehdit unsuru idi?

 

2- Kadınlara ve çocuklara el uzatmak , racona ters değil midir. :D

 

3- Şu ana tartistigimiz kisilerin hepsinin (Ebu Afak, Esma, Ka'B) ŞAİR olmalari birer rastlanti mi?

 

4- Muhammedin Kuranı söylemeye başlamadan önce , panayırlarda şairleri takip ettiği , ve kendisinin Kuranı söylemesinden sonra , ŞAİR lerden çekinmiş olabileceği bir varsayım olarak kabul edilebilir mi.

 

5- Bir kadın yüzünden kabilelerin birbirine girmeyeceğine güvenerek , Bu kadın için iki keçi bile toslaşmaz diyen biri , peygamber olabilir mi.

Muhammedin bu sözü , Allahtan değil de , bu olay yüzünden çıkabilecek kabile savaşlarından çekindiğini göstermez mi.

 

Bu olayıda burada sonlandırıp , bir sonrakine bakalım.

Gönderi tarihi:

MUHAMMEDİN SUİKASTLARI -4

 

(el-Hudri'den Müslim'in kaydettiği rivayette şöyle denmiştir; "Resulullah (sav) yürümekte iken karşısına şiir irşad eden bir şair çıktı. Efendimiz: "Şeytanı tutun" veya "Şeytanı yakalayın" diye emretti.)

 

Kaynak: Buhari, Edeb, 92; Müslim, Şiir 7, (2257); Ebu Davud, Edeb 95, (5009); Tirmizi, Edeb 71, (2855)

 

Bu şairin akibeti belli değil. Buraya lıp almamakta tereddüt ettim. Ama hadisin kaynağı sahih olunca dayanamadım aldım.

 

Sorulara gelince ,

 

1- Muhammed gene bir ŞAİR i tepelemiş. Bu bir tesadüf olabilir mi.

 

2- Kuranın habire belagat anlamında öven Muhammed , ŞAİR lerden neden çekiniyor.

 

3- Bu zavallı ŞAİRE , ne olduğunu ben bilemiyorum , siz diğer 3 ŞAİRİN akıbetine bakarak bunu tahmin edebilir misiniz.

 

4- Bu zavallı adamı KATLETMEYİP hurma ile , gölgelikler altında besleyerek , cariyeler hediye etmiş olabilir mi.

 

5- Yada İLHAM kaynağı olarka kullanmış olabilir mi.

 

6- Muhammed bu ŞAİR e Şeytan derken , kendisinie şiirvari Kuranı öğreten Dıhyetul Kelbiye neden CEBRAİL demiştir.

 

Suikastlarla ilgili bilgiler toplamaya devzm edeceğim. Buldukçada bilgilerinize sunacağım.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
kurani sekiz defa okudugunu iddia eden bir insanin bunlari bana sormasi biraz garip degilmi.?

Yukarda saydigin konularin kuranda makul aciklamalari var,

ve ben bunu forumda yazdim,arayin oradan bulun.

saygilar

 

merhaba evren

 

kuranı 8 defa değil 8 farklı alimden okudum dedim

 

okuma sayım tam olarak bilemiyorum lakin galiba 100 e yakın

 

bu sebeble size sordum

 

vahye teslim olan amelleri ifa edemez

 

vahy sadece genel tesbit yapar açıklama sünnettedir

 

şimdi siz açıklayın

 

namazı kılıyorsanız nasıl kılmaktasınız?

 

namaza tekbirle başlamak farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayet)

 

sübhaneke farzmıdır sünnetmidir(farzsa ayet )

 

fatiha sünnetmidir farzmıdır(farzsa ayet)

 

ruku farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayet ve ayetin rukuyu tarifi)

 

secde farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayet ve secdenin ayetle terifi)

 

tehiyyetta oturmak farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayetle tarifi)

 

ettehiyyatü ayetmidir duamıdır(ayetse kuranda hangi surede yazmaktadır)

 

1-namazda iki defa ruku iki defa secde edeileceği hangi surede ve hangiş ayette yazmaktadır?

 

2-namazda iki defa secde edileceği hangi surede ve hangi ayette yazmaktadır?

 

secde nedir?(ayetle

 

elleri karnın üzerinde bağlamak nedir(ayetle)

 

şimdikil bunları cevablayın sonra konuşalım!

 

saygılar

Gönderi tarihi:
merhaba evren

 

kuranı 8 defa değil 8 farklı alimden okudum dedim

 

okuma sayım tam olarak bilemiyorum lakin galiba 100 e yakın

 

bu sebeble size sordum

 

vahye teslim olan amelleri ifa edemez

 

vahy sadece genel tesbit yapar açıklama sünnettedir

 

şimdi siz açıklayın

 

namazı kılıyorsanız nasıl kılmaktasınız?

 

namaza tekbirle başlamak farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayet)

 

sübhaneke farzmıdır sünnetmidir(farzsa ayet )

 

fatiha sünnetmidir farzmıdır(farzsa ayet)

 

ruku farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayet ve ayetin rukuyu tarifi)

 

secde farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayet ve secdenin ayetle terifi)

 

tehiyyetta oturmak farzmıdır sünnetmidir(farz ise ayetle tarifi)

 

ettehiyyatü ayetmidir duamıdır(ayetse kuranda hangi surede yazmaktadır)

 

1-namazda iki defa ruku iki defa secde edeileceği hangi surede ve hangiş ayette yazmaktadır?

 

2-namazda iki defa secde edileceği hangi surede ve hangi ayette yazmaktadır?

 

secde nedir?(ayetle

 

elleri karnın üzerinde bağlamak nedir(ayetle)

 

şimdikil bunları cevablayın sonra konuşalım!

 

saygılar

 

sevgili evren muhterem

 

cevabınızı beklemekteyim

Gönderi tarihi:
Sevgili Doçent ,

 

Sende öyle bir yakalamış sın ki ,

 

Aşk olsun ya.

 

Kıpırdayacak yeri yok.

 

Bende merak ediyorum. Ne cevap gelecek.

 

Saygılar.

 

merhaba taklamakan

 

amacımız kimseyi zor durumda bırakıp nefis tatmini yapmak değil

 

sadece yıllarca kendime sorduğum fakat bir türlü kendime dahi cevablayamadığım bir soruyu sordum o kadar

 

amacım kişilerin inançları hakkında gerçekten ben neye iman ediyorum sorgusunu yaptırmaktır.

 

yoksa kimseyi zor durumda bırakmak amaç değil sadece bu yolda araçtır.

 

mesela sevgili evren kardeşimizin

 

iran mitolojisini

 

özelliklede arap mitolojisini

 

mısırın ölüler kitabını

 

maya sümer babil yaratılış efsanelerini okusun isterim

 

eğer okursa

 

ahura mazda/zerdüşt nedir

 

horus /osiris nedir

 

hürmüz/ehirman nedir

 

buunlarla beraber al-ilah(allah)/iblis/muhammed nedir en azından biraz fikir penceresi açılmış olur

Gönderi tarihi:

Merhaba arkadaslar yorumlarinizi dikkatlice okuyorum aslinda yazip yazmamak konusundada tereddutum var.. Incelediginiz ve tartistiginiz konular oldukca derin her iki tarafta birbirine birseylerin dogrulugunu anlatmaya calismakta. Bir taraf kendisini dinci ilan ederken diger tarafta kendisini Ateist ilan etmektedir, ve dogrularini savunmaktadir herkes kendisini hakli oldugunu kendince orneklerle savunur ve tezlerinin dogrulunu anlatmaya calisir ve arkasindanda kimseyi zor durumda birakmak istemedigini aciklamasini yaparlar ki buda iste kendilerince bir dogruluktur cunku boyle bir aciklamakla zaten amaciniz dini savunan veyahut savunmayani zor durumda birakma arzunuzdur ama bunu kendinize kabul ettirmekten kacinmaktasiniz..

Burada din konusu tartisilmiyor aslinda burada kim hakli kim haksiz oldugu tartisiliyor.. Eger her iki tarafinda tartismalarindan birseyler elde etmek yada birseyler ogrenmek istiyorlarsa birbirini kucumsemeden incitmeden tartismak gerekirki daha verimli olur..

 

Suana kadar okudugum yazilarda Ateistlerin dini konularda oldukca bilgili olduklari bir cogunun imam hatip mezunu veya kurani kerimi 4-5 defa okuduklarini goruyorum yani onlarin dini bilgileriyle benim suanki dini bilgim kiyaslanamaz bu bir kesindir ve hic bir zamanda kendi dini bilgilerimi baskalarinin dini bilgileriyle kiyaslamadim ama kimseyide fazla din bilgisinden dolayi asiri dinci veyahut ateist olarak yargilamam cunku herkesin inanci kendisinedir..

 

Su bir gercektirki Ateistlik benim gordugume gore dine karsi bir savas yada catisma cok, asiligin direnisi olarakta algiliyabiliriz yani yillarca ulkemizde din istismarligi olmus ve insanlar din adi altinda somurulmuslerdir halen ulkemizde din adi altinda insanlar somurulmekteler bunun son orneklerinide medyada orada burada goruyoruz bu isyan eden arkadaslarda bir bakima kabuklarini kirmayi basarmis ve bugune kadar kendilerini somurenlere bir bakima baskaldiriyorlar bunuda yine onlarin kendi silahlari olan din ile yapmaktalar cunku bu zamana kadar onlari kullananlar surekli olarak onlara Allaha yakin olmalarini ona ibadet etmelerini yoksa cehennemde yanacaklarini, Allaha dua ederek daha fazla huzur bulacaklarini ve Allah onlarin dualarini geri cevirmeyecegini soylemislerdir bulunduklari ortam ve aileye olan saygilari ve sistemin agir sartlari yuzundende bas kaldiramamislardir. Diger yandanda gelismis ulkere bakip bilimin ilerlemesi ve insanlarin insan gibi yasamalari, Bu asi dedigimiz insanlarin aklini karistirmaya baslamistir cunku bir tarafta Hic goremedikleri Allah diger tarafta gordukleri duyduklari dokunduklari bilim bu iste bir terslik oldugunu dusunmeye baslamislardir , artik sorular baslamistir Eger ALLAH var ise neden halen muslumanlar aclik sefalet icindeler neden sistemin bize soyledigi gibi biz allaha ibadet etsekte bizim dualarimizi kabul etmeyip bize bu cezayi vermekte diger taraftan taraftan bilime inanip hizmet verende bolluk ve zenginlik icinde yasamaktadir ?

 

Peki sunu sormak istiyorum illaki sizi dini kullanarak somuren insanlara karsi tepkinizi illaki Allah yoktur diyerekmi gostermeniz gerekiyor veya illaki Allahi inkar ederekmi bilime daha yakin oluyorsunuz, Eminimki hepiniz allahi inkar etsenizde yinede onun yasaklarindan kaciniyorsunuzdur bu niye peki bu yasaklar sadece icki icmek sigara icmek veyahut namaz kilmamak oruc tutmamak degildir yanlis anlamayin 2 dakika dusunun mutlaka dinin yasaklayipta yapmadiginiz pek cok sey vardir ve bunu neden yapmadiginizi dusunun bilim icinmi yapmiyorsunuz yoksa din icinmi ??

 

saygilar

Gönderi tarihi:
Merhaba arkadaslar yorumlarinizi dikkatlice okuyorum aslinda yazip yazmamak konusundada tereddutum var.. Incelediginiz ve tartistiginiz konular oldukca derin her iki tarafta birbirine birseylerin dogrulugunu anlatmaya calismakta. Bir taraf kendisini dinci ilan ederken diger tarafta kendisini Ateist ilan etmektedir, ve dogrularini savunmaktadir herkes kendisini hakli oldugunu kendince orneklerle savunur ve tezlerinin dogrulunu anlatmaya calisir ve arkasindanda kimseyi zor durumda birakmak istemedigini aciklamasini yaparlar ki buda iste kendilerince bir dogruluktur cunku boyle bir aciklamakla zaten amaciniz dini savunan veyahut savunmayani zor durumda birakma arzunuzdur ama bunu kendinize kabul ettirmekten kacinmaktasiniz..

Burada din konusu tartisilmiyor aslinda burada kim hakli kim haksiz oldugu tartisiliyor.. Eger her iki tarafinda tartismalarindan birseyler elde etmek yada birseyler ogrenmek istiyorlarsa birbirini kucumsemeden incitmeden tartismak gerekirki daha verimli olur..

 

Bu kadar felsefik bir girişe ne gerek var anlamadım ?

üstelik başkalarının niyetini ondan iyi bilmek nasıl bir iştir! Niyet okuyuculuğu doğuştan gelen bir yetenek midir?

Bir insan bana kaba davranıyor diye söyledikleri doğrular yanlış mı olur?

--yani söyledikleri doğru ama bana kaba davrandı ben değişmiim yanlış da olsa kendi bildiğimi okiim!

Böyle mi der normal bir insan?

Onun üslubunu eleştirirsin ama hakkınıda verirsin...

 

 

Peki sunu sormak istiyorum illaki sizi dini kullanarak somuren insanlara karsi tepkinizi illaki Allah yoktur diyerekmi gostermeniz gerekiyor veya illaki Allahi inkar ederekmi bilime daha yakin oluyorsunuz, Eminimki hepiniz allahi inkar etsenizde yinede onun yasaklarindan kaciniyorsunuzdur bu niye peki bu yasaklar sadece icki icmek sigara icmek veyahut namaz kilmamak oruc tutmamak degildir yanlis anlamayin 2 dakika dusunun mutlaka dinin yasaklayipta yapmadiginiz pek cok sey vardir ve bunu neden yapmadiginizi dusunun bilim icinmi yapmiyorsunuz yoksa din icinmi ?

 

Neymiş şu kaçınılan yasaklar merak ettim?

 

Burda tepki dini kullanan insanlara değilki (Dini kullananları kendileride eleştiriyor,o ayrı bir konu)

 

DAHA ÇOK kullandıkları şeye dinin kendisine,Allah a,Kuran a,Muhammede

 

eleştiriler...

Gönderi tarihi:
Bu kadar felsefik bir girişe ne gerek var anlamadım ?

üstelik başkalarının niyetini ondan iyi bilmek nasıl bir iştir! Niyet okuyuculuğu doğuştan gelen bir yetenek midir?

Bir insan bana kaba davranıyor diye söyledikleri doğrular yanlış mı olur?

--yani söyledikleri doğru ama bana kaba davrandı ben değişmiim yanlış da olsa kendi bildiğimi okiim!

Böyle mi der normal bir insan?

Onun üslubunu eleştirirsin ama hakkınıda verirsin...

 

 

 

 

Neymiş şu kaçınılan yasaklar merak ettim?

 

Burda tepki dini kullanan insanlara değilki (Dini kullananları kendileride eleştiriyor,o ayrı bir konu)

 

DAHA ÇOK kullandıkları şeye dinin kendisine,Allah a,Kuran a,Muhammede

 

eleştiriler...

 

Kimse kimseye kaba davrandi diye kimse kendini degistirmez benim yazdigimdan bunu cikariyorsaniz bu sizin konulara nasil baktiginizi gosterir bu sizin bakis acinizdir. Ayrica senin bildigin dogruyla benim bildigim dogru ayni olacak diye birsey yoktur ayrica normal bir insan nedirki ?? herkes kendine gore normaldir bugun ben kendi dogrultularimda normal bir insanim ama sana gore anormal bir insan olabilirim, normali nasil algiladiginiza baglidir.. Herkes birbirini elestirir elestiremeden yanlisi dogruyu bulamazsiniz.. Ayrica olaya neden felsefi yonden yaklasmama bukadar sasirdinizki.. olaylari birazda bilimsel olarak degerlendirin istedim.

Ayrica benim yazdiklarimi almadiginizda acik acik gorulmektedir, sorulara soruyla cevap vermek, en guzel kendini hakli cikarma yoludur ki ben burada kimseyi hakli yada haksiz konumuna dusurme cabasinda degilim eger oyle bir cabam olmus olsaydi konuyu daha farkli bir yonde ele alirdim..

Ayrica insanlar dini kendi cikarlari dogrultusunda kullanmasalardi bugun sen Allahi, Kurani, yada Muhammedi sorguluyacakmiydin yoksa diger gelismis ulkeler gibi haa din ayridir bilim ayridirmi diyecektin herkesin inanci kendisinemidir diyecektin, ve kimse en ufak bir yanlista dini kullanmiyacaktin.. Gelelim su sordugun kacinilacak yasaklara ben siz oturup iki dakika dusunum dedim bunuda beceremiyorsaniz artik kalkipta bana felsefe yapiyorsunuz demeyin..

saygilar

Gönderi tarihi:

Sn Yakışıklı ,

 

Kendi adıma söyleyeceğim , aslına bakarsanız kimin neye inandığına o kadar bakmam.

 

Neye inanır ise inansınlar...

 

Fakat en iyi inanç benim inancımdır. En büyük Tanrı benim tanrımdır. En evrensel inanç benimkisidir ,

 

herkeste buna göre yaşamalı der de , dayatma olur ise , benim dinimin kuralına göre yaşanacak derler ise , buna karşı durmayı bir ödev bilirim.

 

Ve insanları ortaçağ karanlığına tekrar götürmek isteyen bir inanca da karşı dururum.

 

Bilimi o yüzden savunurum.

 

Bilim kimsenin tekelinde değildir. Ama neden BİLİM i solcular ve ateistler , agnostikler sıkça dile getirir.

 

Görüşlerine uyduğu için , bu bir.

 

Din bilimden nefret ettiği için , bu iki.

 

Bir ateistin , bilmin bulduğu bişeyi inkar ettiğini gördünüz mü.

 

Oysa semavi dinlerden birine inanan kişi , Tanrı nın vahiy gönderdiğine inanır kı ,

 

bunun ispatı mümkün değildir. Yapılamaz. Yapılamamıştır.

 

Metafiziki kavramların ispatı yapılamaz.

 

Onlarda temelde bilme bu yüzden soğukturlar.

 

Çember sakallı birinin , kız arkadaşımı sokakta sopa ile dövdüğü günleri , Türkiyede yaşamamak için burada , dine karşı bilmi savunmaya devam edeceğim.

 

Benim fikrim bu.

 

Yoksa ister Mazda ya inansın , ister Zeusa , İster Rab a , İster Allaha , ister El İlaha , İster Yüce Uçan Spagetti Canavarına , İster ineğe , isterse sineğe...

 

Yeterki dayatmacı bir düşünce ortaya konmasın. Ve dayatılmasın.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:

Sayin Taklamakan

 

Ne bilim kimsenin tekelindedir nede din ama daha oncede yazdigim gibi bir takim insanlar dini kendi tekellerine almistir tipki eskiden rahiplerin hiristiyanligi kendi tekellerine aldiklari gibi zengin duklere konteslere krallara cennetten arsa sattiklari gibi, gunumuzdede ayni seyler gunumuzde muslumanlik uzerinden yasanmaktadir.. Sen herhangi bir dine inanir veyahut inanmazsin allahi inkar eder yada etmezsin o senin dusuncelerin dogrultusunda gelisen birseydir.. Solcular ateistler veya agnostikler sikca bilimi dile getirmezler allaha inananlarda bilime inanirlar, ama bunun disindakiler menfaatleri dogrultusunda bilime inanirlar yani isine geldigi bilime inanir isine gelmedigine inanmazlar bunu gruplastirmamak gerek mesela bir cok solcu ve ateistlerde dine inanir isine geldimi isine gelmedimide inanmaz. Insanlar daha cok dine menfaatleri dogrultusunda yonelirler.. Ayrica senin kiz arkadasinin basina gelen olayada hic sasirmadim senin kiz arkdasini doven cemberli sakalli adam dini kendi cikarlari dogrultusunda kullaniyor .. Bu yuzdendirde diyorumki simdiye kadar insanlara dini dayatmasalardi dini bir koz olarak kullanmasalardi hersey daha farkli olurdu bugun Avrupada yasayan muslumanlarla turkiyede yasayan muslumanlar arasinda daglar kadar fark vardir ben diyorumki benim inancim ben ve allahi ilgilendirir bu hic kimseyi ilgilendirmez cunku din mantiktir, ama bilimlede ugrasirim yeri genlerlede oynarim kromosomlarlada oynarim gerektiginde ihtiyaci olana kanda veririm kanda alirim bu benim dinimde yasak degildir taklamakan ama bir takim insanlarin kafalarinda menfaatleri dogrultularinda yasaktir

Gönderi tarihi:
Kimse kimseye kaba davrandi diye kimse kendini degistirmez benim yazdigimdan bunu cikariyorsaniz bu sizin konulara nasil baktiginizi gosterir bu sizin bakis acinizdir. Ayrica senin bildigin dogruyla benim bildigim dogru ayni olacak diye birsey yoktur ayrica normal bir insan nedirki ?? herkes kendine gore normaldir bugun ben kendi dogrultularimda normal bir insanim ama sana gore anormal bir insan olabilirim, normali nasil algiladiginiza baglidir.. Herkes birbirini elestirir elestiremeden yanlisi dogruyu bulamazsiniz.. Ayrica olaya neden felsefi yonden yaklasmama bukadar sasirdinizki.. olaylari birazda bilimsel olarak degerlendirin istedim

 

Sizi tebrik ederim sn Yakışıklı

 

Bilim ile felsefeyi birleştirdiniz sanırım materyalistsiniz!!??

 

Haklısın Kuran

onu kendi çıkarlarına kullananlar için doğru, ilahi uyulması gereken bir kitap

ateistler için bir afyon, yalan yanlış, insan işi bir kitap

samimi dindar insanlar için Allahın bir lütfu...

 

Yani KURAN doğru olabiliyor,yanlış olabiliyor,ilahi olabiliyor,uydurma olabiliyor

 

Bu yaklaşımınızla diyalektiğide bildiğinizi göstermiş oldunuz

 

 

Ayrica insanlar dini kendi cikarlari dogrultusunda kullanmasalardi bugun sen Allahi, Kurani, yada Muhammedi sorguluyacakmiydin yoksa diger gelismis ulkeler gibi haa din ayridir bilim ayridirmi diyecektin herkesin inanci kendisinemidir diyecektin, ve kimse en ufak bir yanlista dini kullanmiyacaktin..

 

felsefeye meraklı biri için demek istediğimi anlamamanı dikkatsizliğine veriyorum

 

niyet okuma yeteneğim yok çünkü...

 

ben DİNİN TOPLUM ÜZERİNDE YARATTIĞI tüm tahribatların kaynağı problemli demek istiyorum,beraberinde yaşanan tüm sorunlar onunla ilintili, tabi uyanıklar bundan çıkar sağlamak isteyenler olacaktır,çünkü yapısı buna müsait...

 

sorunun kaynağına ineceksin

 

bu bahsi burda kapatıyorum

demem budur

 

saygılar

Gönderi tarihi:
Sizi tebrik ederim sn Yakışıklı

 

Bilim ile felsefeyi birleştirdiniz sanırım materyalistsiniz!!??

 

Haklısın Kuran

onu kendi çıkarlarına kullananlar için doğru, ilahi uyulması gereken bir kitap

ateistler için bir afyon, yalan yanlış, insan işi bir kitap

samimi dindar insanlar için Allahın bir lütfu...

 

Yani KURAN doğru olabiliyor,yanlış olabiliyor,ilahi olabiliyor,uydurma olabiliyor

 

Bu yaklaşımınızla diyalektiğide bildiğinizi göstermiş oldunuz

 

 

 

 

felsefeye meraklı biri için demek istediğimi anlamamanı dikkatsizliğine veriyorum

 

niyet okuma yeteneğim yok çünkü...

 

ben DİNİN TOPLUM ÜZERİNDE YARATTIĞI tüm tahribatların kaynağı problemli demek istiyorum,beraberinde yaşanan tüm sorunlar onunla ilintili, tabi uyanıklar bundan çıkar sağlamak isteyenler olacaktır,çünkü yapısı buna müsait...

 

sorunun kaynağına ineceksin

 

bu bahsi burda kapatıyorum

demem budur

 

saygılar

 

Sayin Evdeyokuz

Ben ilk mesajimda acik acik yazmistim ne Ateistim, ne asiri dinci vede materialistci olabilirim simdi ateist ve asiri dinci degilsem materyalist sinifinami giriyor oluyorum illaki bir siniflandirma icine koyacaksiniz insanlari.. ustelik benim yazilarimi anlamadiginizda acikca belli ki ben kuranin dogru yanlis uydurma veyahut ilahi oldugunuda soylemedim siz anlamak istediginiz gibi anliyorsunuz ve oylede gorunuyor .. Bende diyorumki Din toplumlar uzerinde tahribat yaratmaz nasilki BILIM insanlar uzerinde tahribat yaratmadigi gibi, sadece insanlar DINI ve BILIMI kendi cikarlari dogrultusunda kotuye kullanirsa birer tahribat olusur.. Bunun sonucundada kutuplasmalar olusur Ateistler, Dinciler ve icinde benimde bulundugum Materialistciler

saygilar

Gönderi tarihi:
Sayin Evdeyokuz

Ben ilk mesajimda acik acik yazmistim ne Ateistim, ne asiri dinci vede materialistci olabilirim simdi ateist ve asiri dinci degilsem materyalist sinifinami giriyor oluyorum illaki bir siniflandirma icine koyacaksiniz insanlari.. ustelik benim yazilarimi anlamadiginizda acikca belli ki ben kuranin dogru yanlis uydurma veyahut ilahi oldugunuda soylemedim siz anlamak istediginiz gibi anliyorsunuz ve oylede gorunuyor .. Bende diyorumki Din toplumlar uzerinde tahribat yaratmaz nasilki BILIM insanlar uzerinde tahribat yaratmadigi gibi, sadece insanlar DINI ve BILIMI kendi cikarlari dogrultusunda kotuye kullanirsa birer tahribat olusur.. Bunun sonucundada kutuplasmalar olusur Ateistler, Dinciler ve icinde benimde bulundugum Materialistciler

saygilar

 

Sn Yakışıklı

 

siz demedinizmi bir şey bana göre doğru sana göre yanlış olabilir,benim doğrumla senin doğrun farlı olabilir diye...

 

evet söylüyorum____yani bir şey hem doğru hem yanlış olabilir...

 

sizi tebrik ettim bu diyalektik bakış açısının en önemli noktalarından biridir ve siz buna sahipsiniz bu çok önemli onun için sizi tebrik ettim...(belki sahip olduklarınızın farkında değilsiniz ama olsun)

 

her şeyi kendi çıkarları için kullanan insanlar bu bilgiyi toplumdan gizlerler

 

PEKİ gelelim herşeyin insanlardan kaynaklandığı meselesine

 

Aynı diyalektik bakış açısını burada sergileyemiyorsunuz malesef

 

Diyorsun ki her şey insanlardan kaynaklanıyor,kötüler birşeyleri kendi çıkarları için kullanıyor

 

Şimdi toplumda iyi ve kötü insan her zaman olacak mı?

(olacak olmak zorunda diyalektiğin temel kanunu zıtların birliği)

kimsede doğuştan iyi yada kötü olmuyor doğru mu?

peki bunları iyi yada kötü yapan ne?

Mesela din bunda etken mi?

Peki Din ne zaman ortaya çıktı?

Hangi ihtiyaçtan kaynaklandı?(yoksa ilahi bir durum mu var?)

Nasıl bir gelişim gösterdi?

.

.

.

 

bu soruları doğru öncelikle sıralamaya kalkarsan resmi daha iyi görebilirsin

 

ben soruları çok kaba yazdım

bir çok soru sığdırılabilir

 

Bu sorularda kırılma noktaları vardır üzerine gidersin gerisi çorap söküğü gibi gelir...

 

Sorun insanlarda demek kestirip atmak çok sağlıklı bir durum değil...

 

mesela Kuran erkekler için iyi kadınlar için kötü bir kitaptır

zenginler için iyi yoksullar için kötü bir kitaptır

patronlar için iyi işçiler için kötü bir kitaptır

vs vs vs vs...

 

saygılar

Gönderi tarihi:
Merhaba arkadaslar yorumlarinizi dikkatlice okuyorum aslinda yazip yazmamak konusundada tereddutum var.. Incelediginiz ve tartistiginiz konular oldukca derin her iki tarafta birbirine birseylerin dogrulugunu anlatmaya calismakta. Bir taraf kendisini dinci ilan ederken diger tarafta kendisini Ateist ilan etmektedir, ve dogrularini savunmaktadir herkes kendisini hakli oldugunu kendince orneklerle savunur ve tezlerinin dogrulunu anlatmaya calisir ve arkasindanda kimseyi zor durumda birakmak istemedigini aciklamasini yaparlar ki buda iste kendilerince bir dogruluktur cunku boyle bir aciklamakla zaten amaciniz dini savunan veyahut savunmayani zor durumda birakma arzunuzdur ama bunu kendinize kabul ettirmekten kacinmaktasiniz..

Burada din konusu tartisilmiyor aslinda burada kim hakli kim haksiz oldugu tartisiliyor.. Eger her iki tarafinda tartismalarindan birseyler elde etmek yada birseyler ogrenmek istiyorlarsa birbirini kucumsemeden incitmeden tartismak gerekirki daha verimli olur..

 

 

ıslam buyuklerınden bırının ''adını hatırlamıyorum bagıslayın'' yasadıgı bı olayı hatırladım bu yazılanları okuyunca. savas meydanında kılıcını dusmanını oldurmek uzere kaldıran bır asker yuzune tukurulunce o kısıyı yanı dusmanını oldurmekten vaz gecer derkı; bıraz evvel senı Allah ıcın onun yolunda oldurecektım sımdı ıse nefsım ıcın oldurmus olacagım, o yuzden senı bagıslıyorum.

yaptıgımız ısı, soyledıgımız sozu ne ıcın yaptıgımız cok onemlıdır. ve bu tur munazaralarda taraflar ne yazıkkı hemen her zaman kendı soyledıgının dogrulugunu ıspatlamak adına konusur, cogu zaman muhatabının soyledıkllerını dınlemez bıle belkı. muhatabı konusur ve soylerken kendısı ne soylesemde sunu alt etsem dıye dusunur.

her ıkı taraftanda mucevher kıymetınde bılgıler sacılsada etrafa sırf rakıp durunmundan oturu kımse ıstıfade etmeyı dusunmez, hatta uzerını ortmeye calısır.

ben sn. yakısıklının sozlerıne katılıyorum zaman ıcınde benımde aynı turden gozlemlerım oldu.

mesela bu forumdakı arkadaslardan bırının kendısını yenı benımsedıgı gorusun kendı ıcındekı ılerı gelenlerıne begendırlmeye calıstıgını, ılerı gıdenlerın ıse sonradan gelenlerı onure ve tesvık etmek ve aynı zamanda o kısıyı kendı aralarında tutabılmek ıcın taltıf ettıklerını goruyorum. bu turden arkadasların yol yakınken yenıden ve nefsını bır kenara bırakarak dusunmelerını dılerım. umarım dogruyu bulurlar

 

yıne bır baska ıslam alımı '' gırımıs oldugum fıkrı munzaraları kazanmıs olmayı degıl kaybetmeyı tercıh ederım cunku ancak bu sekılde bısey ogrenmıs oluyorum'' derken bız ne pahasına olursa olsun ıllede kazanalım dıyoruz.

 

'' peygamberımız efendımız a.s ''Allah'ım benı bır an dahı olsa nefsımle basbasa bırakma'' duasına ne kadar muhtacız

Gönderi tarihi:
'' peygamberımız efendımız a.s ''Allah'ım benı bır an dahı olsa nefsımle basbasa bırakma'' duasına ne kadar muhtacız

 

Siz çocuk yaşta birisi ile evlenir misiniz?

Siz evlatlığınızın karısını elinden alır mısınız?

Siz astığım astık, kestiğim kestik der misiniz?

Siz insanlar arası ayırım yapar mısınız?

vs. vs.

 

Bunların hiçbirini demiyor ve yapmıyorsanız bu duaya da ihtiyacınız yok demektir. İnsana yakışır şekilde yaşamanın dua ile alakası yoktur. Siz ne kadar dua ederseniz edin, insan değilseniz sizi dua da kurtaramaz.

Gönderi tarihi:
Siz çocuk yaşta birisi ile evlenir misiniz?

Siz evlatlığınızın karısını elinden alır mısınız?

Siz astığım astık, kestiğim kestik der misiniz?

Siz insanlar arası ayırım yapar mısınız?

vs. vs.

 

Bunların hiçbirini demiyor ve yapmıyorsanız bu duaya da ihtiyacınız yok demektir. İnsana yakışır şekilde yaşamanın dua ile alakası yoktur. Siz ne kadar dua ederseniz edin, insan değilseniz sizi dua da kurtaramaz.

 

anladıgım kadarı ıle ''yıne benım anlayısım oldugunu soylemem lazım ısabet etmıs olma ıhtımalım zayıftır'' duanın ıkı cıhetı vardır.

1.sınde ınsan, olmasını ıstedıgı seylerı Allah'ın yapmasını ıster ve bekler. bu tam ve dogru bır anlayıs olmamakla bırlıkte dua sahıbının Allah olmadan hıcbırsey yapılamayacagına olan ınancını gostermesı bakımından son derece onemlıdır.

 

2. sınde ıse kısı Allah'ın dılemesı olmaksızın yaprak bıle dusmeyecegını ve aynı zamanda bu dusus ıcın yıne Allah'ın koymus oldugu kaıdelere baglı olmak kaydı ıle ya bır ınsan elı, ya bır aksam yelı olması gerektıgını unutmaz. bu bılınc sayesınde edılen dua kısıyı ettıgı duaya uygun hareket etmeye davet ve tesvık eder. ve en nıhayetınde dualarında olmak ıstedıgı ınsan olur.

 

yanı yenılerın tabırı ıle moral bulur.

 

aksı yanı ettıgı duadan farklı davranıslar sergılemek tam bır tenakuz ve celıskıdırkı hıcbır ınsan buna uzun sure katlanamaz.

 

ya duasına uyar ınsan olur, ya duasından kacar ınkarcı olur

Gönderi tarihi:

Konu başlığına uygun iletilere dönecek olur isek....

 

Kuran ve hadisler lşığında dininden dönmenin hükmü nedir?

 

 

İşte cevap...

 

Dininden dönmek yani İslam iken dini terk etmek yani küfre düşmek İrtidâd olarak adlandırılır.İrtidâd, sözlükte bir şeyden başka bir şeye dönmek demektir. Aynı köktün ism-i fail olan mürted sözcüğü ise; İslâm dinini terkedip küfre, dinsizliğe dönmek anlamına gelir. İrtidâd küfrün en aşırısı ve en ağırıdır. Hanefilere göre mücerred irtidatla, Şafiilere göre ise irtidâdın ölümle birleşmesi halinde önceki ameller boşa gider.

 

Kuran-ı Kerîmde şöyle buyurulur: "Sizden kim dininden döner ve kafir olarak ölürse, işte onların, dünya ve âhirette amelleri boşa gitmiştir. İşte Cehennemlikler onlardır. Onlar orada ebedî olarak kalacaklardır" (el-Bakara, 2/217).

 

Müslüman olan bir kimse; Allahı inkâr, peygamberleri veya bir peygamberi kabul etmemek veya zina, eşcinsellik, şarap içmek ve zulüm yapmak gibi ittifakla haram olan bir şeyi helal saymak ve yine alışveriş ve evlenmek gibi ittifakla helal olan bir şeyi haram kabul etmek suretiyle dinden çıkar ve mürted hükümlerine tabi olur. Yine hakaret için Kuranı yere atmak, bir hadis kitabını pisliğin içine atmak veya putlara ya da güneşe tapmak, kişiyi dinden çıkarır (bk. İbnül-Hümâm, Fethul-Kadîr, IV, 385; eş-Şirbînî, Muğnîl Muhtâc, Mısır, t.y, IV, 133 vd.; eş-Şîrâzî, el-Mühezzeb, II, 288; İbn Kudâme, el-Muğnî, 3. Baskı, Kahire 1970, VIII, 123, 131).

 

İrtidadın geçerli olması için, kendisini dinden çıkaracak sözü söyleyen veya işi yapanın akıllı olması ve bu söz veya fiili kendi iradesiyle yapmış bulunması gerekir.

 

Mürteddin Cezası

 

İslâm müctehitleri mürteddin öldürülmesi gerektiği konusunda görüş birliği içindedir.

 

Delil şu hadislerdir: "Dinini değiştiren kimseyi öldürünüz" (Buhârî, Cihâd 149, İtisâm, 28, İstitâbe, 2; Ebû Dâvud, Hudûd 1; Tirmizî, Hudûd, 25; Nesaî, Tahrîm,14); "Müslüman bir kimsenin kanı ancak üç şeyden birisi ile helal olur. Zina eden dul, cana karşılık can ve cemaatten ayrılıp dinini terkeden kimse" (Buhârî, Diyât, 6; Müslim, Kasâme, 25, 26; Ebu Davud Hudûd 1).

 

Hanefilere göre, irtidâd eden kadın öldürülmez, fakat yeniden, İslâma dönünceye veya ölünceye kadar hapsedilir. Çünkü o, büyük bir cürüm işlemiş olur. Ancak kadınların öldürülmesini Rasûlüllah (s.a.s) yasaklamıştır. Temelde, mürteddin öldürülmesi küfrü yüzünden değil, İslâm toplumuna baş kaldırması yüzündendir.

 

Çoğunluk fakihlere göre ise, dinden dönen kadın da öldürülür. Çünkü Ümmü Mervân adlı bir kadın İslamı terketmiş, bu haber Hz. Peygamber (s.a.s)e ulaşınca, bu kadının tevbeye davet edilmesini bildirmiş, tevbe ederse serbest bırakılmasını, aksi halde öldürülmesini emretmiştir. Ancak bu hadisin senedinde zayıflık vardır (bk. Zeylaî, Nasbur-Râye, III, 458; eş-Şevkânî, Neylül-Evtâr VII,192). Yine Hz. Peygamber, Muaz b. Cebel (ö. 18/639)i Yemene vali olarak gönderirken ona şöyle buyurmuştur: "Herhangi bir erkek İslâmdan dönerse, onu yeniden İslâma çağır, dönerse ne âlâ; aksi halde onun boynunu vur. Kadın da dinden dönerse, onu da dine yeniden çağır, dönerse ne âla; aksi halde boynunu vur" (Zeylaî, a.g.e, III, 457; eş-Şevkânî, a.g.e, VII,193). İbn Hacer, bu hadisin senedinin hasen olduğunu söylemiştir.

 

 

Mürteddin öldürülmeden önce tevbeye çağrılması Hanefîlere göre müstehaptır. Çünkü bununla yeniden İslâma dönmesi umulur. Eğer tevbe etmezse, tevbe edeceği umulur veya kendisi süre istemiş olursa ona üç gün süre verilir. Ancak tevbe edeceği umulmaz veya süre istememiş olursa, derhal öldürülür. Delil Hz. Ömerin uygulamasıdır: Ömer (r.a), İslâm ordusundan bir adamın durumunu sordu: "İslâma girdikten sonra Allahı inkâr ettiği için onu öldürdük" dediler. Hz. Ömer dedi: "Keşke onu bir evde üç gün hapsedip, her gün bir ekmek verseydiniz, belki tevbe ederdi". Sonra şöyle dua etti: "Allahım! Ben orada yoktum, emir de vermedim, razı da olmadım" (Mâlik, Muvatta, Akdiye, 16).

 

Çoğunluk müctehidlere göre, mürted erkek ve kadının öldürülmeden önce üç kere tevbeye çağrılması vaciptir. Delil; Ümmü Mervan hadisi ile Hz. Ömerin tevbeye davetin gerekliliğini bildiren ifadeleridir (bk. İbn Rüşd, Bidâyettil-Müctehid, Mısır, t.y., II, 448; eş-Şirbînî, a.g.e,139 vd; İbn Kudâme, el-Muğnî, VIII,124 vd.; ez-Zuhayli, a.g.e, VI, 186-188.)

Gönderi tarihi:

Bu durumda ,

 

Türkiyede doğmuş , mecburen müslüman olmuş...

 

Yani otomatikmen müslüman olmuş... Ailesi tarafından dini seçilmiş bizler...

 

Kendi akıl ve mantığımızı kullanarak , islam denilen ortaçağ düşüncesini terk edince ,

 

başımıza gelecekler belli.

 

Türkiyede doğmak , böyle başa bela oluyor....

 

Yüce Uçan aşkına ya...

Gönderi tarihi:
Bu durumda ,

 

Türkiyede doğmuş , mecburen müslüman olmuş...

 

Yani otomatikmen müslüman olmuş... Ailesi tarafından dini seçilmiş bizler...

 

Kendi akıl ve mantığımızı kullanarak , islam denilen ortaçağ düşüncesini terk edince ,

 

başımıza gelecekler belli.

 

Türkiyede doğmak , böyle başa bela oluyor....

 

Yüce Uçan aşkına ya...

 

Eger basliktaki soruyu yanitlarsam evet Ismal dini terk edile bilir. Her dini terk ede bilirsin secimi herkes kendisine yapmali sonucta.

 

Sayin Taklamakan'in yazisina gelince Turkiye'de dogdun diye mecbur musluman olmaniza gerek yok ki. Eger aileniz baska dinden sizde o dinden dogmus olurdunuz. Benim bir suru Turk Arkadaslarim Almanya'da dogdular ama Hiristiyan degiller...

Aile tarafindan secilmiz bir bin.... Ama son karar sizde mesela siz dininizi kabullenmediniz tabiki herkes anliyisli oluyor mu ? Hayir ama secim yine sizde degil mi.

Bana sorarsaniz din yani Islam dini "ortacag dusucesi" desenizde aslinda hic kimseyi zorlamiyor. Bence Insanlar inandiklari dini yasarken baskalari ayni dusunmedigi icin suclamalar yapiyorlar ve sadece kendi yasam tarzlarini dogru goruyorlar. Sadece Islam dinide inananlar degil bunu yapan.

Inanmayanlar inananlari suclarken neye inandiklari bilmemekle inananlarda inamamayanlari sucluyor cehennemde yanacaksiniz vs..

 

Peki neden herkes herkesi istedigi gibi ozgurce yasa tamiyor ?

Gönderi tarihi:

İngilterede yapılan bir araştırmada , insanların %67 si , ana babalarının dinini terk etmiyorlarmış.

 

Genelleme yapılmasa da bir araştırmadır.

 

Bunu fetullahçılar iyi bildikleri için ,

 

yumurcak TV adındaki televizyonlarında , çocukları daha küçücük ken , din bilgileri ile doğmatizme alıştırıyorlar.

 

Fetullahçıların çocuk yuvasına giden bir tanıdığımın küçük kızı ,

 

" Bu dünya kötü , ben ölmek istiyorum , cennete gidecem , cennet güzel " dediğini dehşet içerisinde anlattı.

 

Aile yuva yönetimine bu olayı iletmiş , bu bilgilerin nasıl verildiğini sormuşlar.

 

Cevap belli. Alın çocuğunuzu gidin.

 

Çünkü sorıu soran bir ailenin çocuğu onlara malzeme olamaz.

 

Körpe çocukların beyinlerini , ortaçağ düşünceleri ile doldurmayalım. Buna engel olalım.

 

Şartlanmasınlar... Bırakalım büyüdüklerinde kendileri seçsinler.

 

Saygılar.

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.