Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

PSOYUNMERKEZİ FARKI İLE

 

BAKALIM KİM DAHA ZEKİ

 

boxshot_uk_large.jpg

 

INCELEME

 

Bilmeyenler için söyleyeyim. Oyun adı: Echochrome. Oyun türü puzzle. Ama bu puzzle, diğerlerine benzemiyor. Sony’nin Japonya’da bulunan stüdyosunda geliştirilen oyunda, bir modeli yönetiyoruz. Etraf siyah-beyaz ve bu 3 boyutlu labirentlerin bulunduğu mekanda amaç, sadece gitmemiz gereken yere gitmek. Ama bu sandığımız kadar kolay değil…

 

Peki nedir bu oyunun diğer puzzle’lardan farkı? Öncelikle oyunun çıkış noktasından bahsedelim. M.S. Escher ismini duyanınız varmı acaba? Yok mu?Aa ne ayıp! Bu kadarda olmaz ki! Koskoca Escher’i

nasıl tanımazsınız? Ayıp ayıp! Dünya biliyor siz bilmiyorsunuz yahu. Neyse ben anlatayım size(bende

dün öğrendim) M.S Esher dünyaca ünlü bir perspektif uzmanı. Öyle resimler yapıyor ki resme 2 farklı yönden baktığınızda 2 farklı şey görüyorsunuz. Bu konuda dünyada 1 numara ve ustası kabul ediliyor. Bu adamın bizimle ne alakası var derseniz oyunumuz bu ustanın resimlerinden etkilenen bir grup tarafından düşünülmüş ve geliştirilmiş. Yani kısacası söylemek gerekirse bu oyun bir “perspektif puzzle” oyunu. Hönk diyenlerinizi duyar gibiyim. Sakin olun anlatacağım.

Oyun mantığımız o kadar basit ki 6 yaşında bir çocuk bile mantığı kavrayabilir. Amacımız ekranda sürekli yürüyen ve kısmen bizim kontrolümüzde olan bir model insanı, bölümdeki gölgeleri ile buluşturmak. Model insan (biz ona kısaca naci diyelim) üzerindeki tek etkimiz durup düşünmesini sağlamak. Bunun harici naci’yi sağa sola veya herhangi bir yöne kesinlikle çeviremiyoruz. Kontrol debildiğimiz tek şey naci’yi gösteren kamera. Tabi bölümlerde onlarca engel var. Yarım yollar, ukurlar, zıplama noktaları, duvarlar vs. vs. peki bu engelleri nasıl aşacağız. Çok basit. Göz yanıltacağız.

Mesela ; diyelimki naci’nin yürüş yolu yarım kalıyor. Arada bir boşluk var ve yol sonra devam ediyor. Karşıdada ulaşması gereken hedef. Tam ortadada bir direk var. yapmanız gereken tek şey kamerayı çevirerek uygun persfektifi oluşturmak ve direk ile o boşluğu göz görmeyecek bir biçimde kapatmak. Böylece naci yoluna devam edebiliyor. Yada diyelim ki yolda bir çukur var ve naci aşağıya düşüyor. Yine tek yapacağınız uygun persfektifle çukurun altını düşmesini istediğiniz yere ayarlıyorsunuz. Ve naci oraya düşüyor. Yada diyelim ki zıplama parkuru var yolda. Naci gayet atletik bir biçimde zıplayıp gayet ***** bir biçimde boşuktan aşağıya düşmekte. Yine uygun pespektifi ayarlamalı ve naciyi istediğiniz noktaya düşürebilmelisiniz.

Gördüğünüz gibi oyun tamamen perspektif mantığını ulanarak düşünmeniz ve uygun göz açılarını sağlamanız üzerine kurulu. Okuyunca pek eğlenceli gelmesede inanın yukarıda yazdıklarımı düşünmek,planlamak,uygulamak ve izlemek inanılmaz eğlenceli. O kadar farklı bir oyun yapmışlar ki insan kendini kaptırıveriyor.

Grafik olarak OLE Coordinate System adı verilen bir teknoloji kullanılmış. Yani 2 boyutlu ortama 3. bir boyut çaktırmadan eklenmiş. Bembeyaz bir ortam üzerine gayet basit ve temiz çizgilerle çizilmiş grafiklerimiz. Zaten oyun yapısı gereği abartı grafiğe ihtiyaç yok. Bu yüzden eksantrik bir ortam yaratılmış ve gayet hoş olmuş. Çok fazla ses olmamasına rağmen olanlarda gayet uyumlu ve güzel.

Echochorome insanı eğlendiren ve şaşırtan bir oyun. üzerinde oynarken kendinizi öyle bir kaptırıyorsunuz ki devam bölümlerini oynamak Sabırsızlanıyorsunuz . Oldukça umut vaad edici.

Açıklama için Melih Koldemir Arkadaşıma Tşkler

 

GENERAL INFO

 

TITLE: EchoChrome

 

GENRE: Puzzle

 

PLATFORM: PSP

 

DEVELOPER: SCEJ

 

WiFi: Yes

 

Bir teşekkürü Çok Görmeyelim Herkese İyi Eğlenceler

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.