Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

asansörler hakkında


bulenttg

Önerilen İletiler

ASANSÖRLER İLE HİDROLİK ASANSÖRLERİN

KARŞILAŞTIRILMASI

 

Asansörler; yük ve insanları, kılavuz raylar arasında hareketli kabin veya

platformlar ile düşey doğrultuda taşımaya yarayan elektro-mekanik tesisler olarak tarif

edilir. Asansörler taşıma kapasitesine göre türlere ayrılır:

a) Konutlarda kullanılan asansörler; 100, 180, 240, 320, 400, 630, 1000 kg

olmak üzere 7 türe ayrılır.

:cool: Konut dışı yerlerde kullanılan asansörler; 630, 800, 1000, 1200, 1600 kg

olmak üzere 5 türe ayrılır.

c) Sağlık tesislerinde kullanılan asansörler; 1600, 2000, 2500 kg olmak üzere 3

türe ayrılır.

Asansörler hızlarına göre 0,63 m/s, 1 m/s, 1,6 m/s, 2,5 m/s ve 2,5 m/s’ nin üzerindeki

hızlar olmak üzere 5 çeşittir.

Hidrolik asansörler ile elektrikli asansörlerde kullanılan bazı elemanlar farklılık

göstermektedirler. Bunun haricinde kullanılan elemanlar (kabin, kılavuz raylar, paten

blokları, otomatik kapılar) her iki tip asansörde de aynı olmaktadır.

 

Asansörün kullanım amacına göre, yükleme durumuna göre, kuyunun şekline

göre ne tip bir asansör kullanılacağına karar verilir. Seçim yapılırken istenilen hız da

göz önünde bulundurulur.

Elektrikli asansörler

Bu tip asansörler tahrik motorunun kumanda panosundan aldığı komut

vasıtasıyla harekete geçip, kabini istenilen yönde hareket ettirmesi yoluyla çalışırlar.

Kabin, karşı ağırlıkla müşterek çalışır. Aralarındaki çelik halatın tahrik kasnağı ile

sürtünmesinden kaynaklanan bir hareket vasıtasıyla yukarı aşağı hareket ederler. Kabin

ve karşı ağırlık birbirleri ile yaklaşık eşit ağırlıktadırlar. Bu sebeple enerjiden tasarruf

edilmiş olmaktadır. Bu tür tahrik makinelerine sürtünme tahrikli asansörler denir.

Ayrıca halat veya zincirin tahrik kasnağı üzerine sarılması ile çalışan asansörler de

mevcuttur. Bu şekilde çalışan asansörlere de tamburlu asansörler denir

Asansör kuyusu genel görünümü ve asansör elemanları

Asansör makinesi

Asansör tahrikinde DC ve AC teknolojileri kullanılır. Genel kural olarak yüksek

katlı binalarda (> 2.0 m/s) yüksek hızlı halatlı asansörlerde DC tahrik, az katlı binalarda

(< 2.0 m/s) daha yavaş hızlı asansörlerde AC tahrik kullanılır.

DC tahrik sistemi yapısı nedeniyle, maksimum konfor ve minimum toplam

kayıplarla asansör hareketinde hassasiyet sağlar. Ancak değişken DC voltaj kaynağı

gereklidir. Bunu için Ward – Leonard veya Thyristor – Leonard AC – DC çeviricisi kullanılır

Birçok uygulamada DC tahrik, kaynağa doğrudan bağlıdır. 100 – 300 d/dak gibi

kasnak hızlarında bir redüktörle birlikte kullanılır. Frekans çalıştırılan AC makineler

sabit senkron hıza sahiptir.

Asansör makinesi genellikle elektrik motorlu ve tahrik kasnaklıdır. Redüktörlü

ve redüktörsüz olmak üzere iki çeşidi vardır. Sonsuz vida mekanizmasının sessiz

çalışması, küçük hacimde büyük çevrim oranı sağlaması ve veriminin düşük olması

sebebiyle frenlemeye yardımcı olması yönünden asansörde yaygın olarak

kullanılmaktadır. Asansörlerde kullanılan elektrik motoru özel yapılmış, kaymalı Ward

– Leonard grubu elemanı olarak doğru akım motoru yer alır. Bu durumda asansör hızı

istenildiği gibi ayarlanarak rahat bir ivmeli hareket sağlanabilir.

Tek devirli asenkron motorlar hızı az olan asansörlerde kullanılır. 0,75 m/s den

fazla hızlı asansörlerde, özellikle duruş sırasındaki negatif ivmeli hareketin verdiği

rahatsızlığı azaltmak için, kutup sayısı değişebilen çift devirli motor uygulanır.

Asansörlerde redüktör olarak, yaygın olan sonsuz vida mekanizmasının dışında

planet mekanizmaları da kullanılmaktadır. Redüktörsüz asansörlerde tahrik kasnağı

doğrudan doğruya güçlü doğru akım elektrik motorunun miline kama ile bağlıdır.

Karşı ağırlık

Kabin ağırlığını ve tam yükün de yarısını karşılayacak ağırlıkta, kabine karşı yük

olarak tasarlanmıştır. Kolay taşınabilmesi ve miktar ayarı yapılabilmesi bakımından,

birbiriyle bağlanabilecek dökme demir parçalar halinde yapılır. Karşı ağırlık çelik bir

çerçeve yardımcı ağırlıklar ve çelik çerçeveye tutturulmuş yönlendirme elemanlarından

oluşmaktadır. Yardımcı ağırlıklar genellikle dökme demirden, çelik levhalardan veya içi

kumla doldurulmuş plastik karkaslardan imal edilir.

Askı elemanı

Asansörlerde genellikle yük taşıyıcı elemanlar çelik tel halatlardır. TS 1918/7

veya DIN 3058 Seale tipi halatlar asansörlerde yaygın olarak kullanılmaktadır. İnsan

taşıyan asansörlerde en az iki halat kullanılmalı ve halat çapı 8 mm’den az olmamalıdır

Çelik tel halatlar, zamanla eskimekle beraber, ani olarak kopmaya karşı güvenli

elemanlardır. Periyodik muayenelerde kullanılamayacak duruma gelip gelmedikleri

testler sonucu anlaşılır. İşletme ömürleri şartlara göre değişiklik göstererek, 5 – 15 yıl

arasında değişir.

Hız regülatörü

Hız regülatörü, asansör iniş hızı nominal değerini %25 kadar aştığı taktirde,

paraşüt tertibatını harekete geçirerek paraşüt frenini etkiler ve motor elektriğini keser.

Asansör boşluğunun üst tarafında, makine dairesinde bulunur. Regülatör halatı kabinin

hareketini, regülatör kasnağına iletir. Aşırı hız halinde sıkıştırılan bu halat paraşüt

mekanizmasını harekete geçirir. Hız regülatörleri genellikle “hız sınırlayıcı” olarak

görev yaparlar. Ancak hız düzenleyen hız regülatörü çeşitleri de yapılmıştır.

Hız regülatörleri yapıları bakımından iki farklı çeşitte asansör tesislerinde

kullanılmaktadır:

a) sarkaçlı regülatör: 0,8 m/s ’den az kabin hızlarında kullanılan basit ve çift

sarkaçlı regülatörlerdir.

:cool: savrulma ağırlıklı regülatör: 1 m/s kabin hızlarının aşıldığı yerlerde kullanılır.

2.5 Son kat şalteri

Son kat şalteri kabinin en alt ve en üst durumlarını sınırlar. Kabine tespit

edilirler veya makine dairesi zeminine yerleştirilirler ve kabin tarafından çalıştırılırlar.

Birinci hal genellikle yüksek hızlı asansörlerde, ikinci hal ise düşük hızlı asansörlerde

kullanılır. Son kat şalterinin gerek kontrol devresini gerekse motor ana devresini kesen

tipleri vardır.

Paraşüt tertibatı

Halat kopması veya iniş hızının aşırı derecede artması halinde, asansörü kılavuz

raylar üzerinde frenleyerek durdurur. Kabinin üst veya alt kirişlerine yerleştirilir.

Elektrikli, hidrolik veya pnömatik sistemler güvenli olmadıklarından mekanik olarak

çalıştırılırlar. Ani frenleyerek kısa mesafede durdurma, atalet kuvvetleri yüzünden gerek

insan gerekse taşıyıcı elemanlar üzerinde zararlı etki yapacağından, yumuşatıcı ve

kaydırıcı paraşüt freni uygulanır. 0,85 m/s asansör hızına kadar kullanılan sert fren

etkilerinden başka, kılavuz rayları da zedeleyebilirler

Bunlardan, tutma mesafesi 1 – 2 cm olan paraşüt freni sakıncalarından dolayı

önemini yitirmiştir. Tüm asansör ve kabin platformları için regülatör yardımcılığı ile

birlikte konulması zorunlu olan paraşüt düzeni karşı ağırlık için de özel bir halde

gereklidir. Karşı ağırlığın hareket alanı altında insanların bulunduğu, konut, büro,

toplantı salonları gibi yerler varsa karşı ağırlık da paraşüt düzeni ile donatılmalıdır.

Kabinin aşağı yönde hareketi sırasında normal hızının 1,4 katını aşması,

halatların kopması veya halatlardan birinin fazla uzaması halinde, kabin paraşüt tertibatı

vasıtasıyla kılavuz raylara tespit edilir. Bu tertibat kabinin altına veya üstüne

yerleştirilir. Bu sırada motor ve fren şebekeden ayrılır. Paraşüt tertibatının kabin hızına

bağlı olarak kullanılan başlıca iki türü vardır:

a) Ani olarak etki eden paraşüt tertibatı: 1m/s ’lik kabin hızlarına kadar kullanılır.

:cool: Kademeli olarak etki eden paraşüt tertibatı: 1m/s ’den büyük kabin hızlarında

kullanılır.

Hidrolik asansörler

Hidrolik asansörler sahip oldukları avantajlar nedeniyle bazı bina ve tesislerde

kullanılmışlardır:

1) Düşük malzeme maliyeti ve bakım ücreti

2) Binalarda daha etkin kullanım alanı sağlama

3) Çatı dizaynında serbestlik ve teras katına ulaşma imkanı

4) Makine dairesi yerinin serbest seçimi

5) Binaya gelen yükün tabana iletilmesi ve statik hesapta kolaylık

6) Yüksek taşıma kapasitesi ihtiyacını karşılayabilme

7) Aşağı inişte masrafsız çalışma

8) Sessiz çalışma

9) Hassas kat ayarı (±3 mm) ve otomatik seviyeleme

10)Olası arızalarda asansörün otomatik olarak kata ulaşması

11)Darbesiz kalkış ve duruş; kademesiz hız ayarı

Bu avantajların yanı sıra hidrolik asansörlerin bazı dezavantajları şunlardır:

1) Kullanılan yağın özellikleri sıcaklıkladeğiştiğinden performans değişiklikleri

2) Yeraltı kaçaklarının çevredeki su kaynaklarını kirletme ihtimali

3) Gerekli motor gücünün aynı hızda ve aynı kapasitede konvansiyonel tip

asansörlere oranla 2.5 - 3 kat fazla olması

4) Montajda ve bakımda bilinmeyen maliyetler

Hidrolik asansörlerin kullanım alanları şunlardır:

1) İki, üç ve dört duraklı işyeri binaları

2) İki, üç, dört ve beş duraklı apartmanlar

3) Üç kata kadar olan küçük hastaneler, klinikler ve tıbbi binalar

4) Düşük seyir mesafeli 500 kg - 5600 kg arasında malzeme taşıma kapasiteli endüstriyel binalar

5) Dört kata kadar hükümet binaları

6) Büyük binaların garaj asansörleri

7) İş merkezlerindeki insan ve servis asansörleri

8) Yürüyen merdivenlere ek olarak özürlü asansörleri

9) Sahne asansörleri

Hidrolik asansörlerin uygun olmadığı yerler:

1) Çok büyük mağazalar

2) Dört katın üzerindeki hastaneler

3) Kuyu dibi deliği açılmasının büyük risk olduğu yapılar

4) Elektrik gücünün pahalı olduğu yerler veya elektrik gücünün sınırlı olduğu yerler

Hidrolik asansörlerin sınıflandırılması

Direkt tahrikli sistemler

Silindir direkt olarak kabin süspansiyonuna bağlanmıştır ve silindirin çıkış-iniş

hızı kabin hızına eşittir

Direkt tahrikli hidrolik asansör elemanları

Merkezden direkt tahrikli sistemler

Genellikle özel tasarımlar istenildiğinde kullanılır. Paraşüt tertibatı gerektirmez.

Kademeli bir piston sayesinde uzun seyir mesafeleri elde edilebilir. Dezavantajı

silindirin yerleştirilebilmesi için kuyu dibinde bir delik açılması gerekliliğidir (Şekil 3).

Merkezden direkt tahrikli sistem

Yandan direkt tek pistonlu hidrolik asansör

Süspansiyon ile piston arasında direkt bağlantı vardır. Genellikle seyir mesafesi

kısa olan yerlerde kullanılır. Kademeli pistonlarla seyir mesafesi uzatılabilir (Şekil 4).

Yandan direkt çift pistonlu hidrolik asansör

Kısa seyir mesafesi, geniş yük asansörleri için kullanılır.

İndirekt tahrikli sistemler

Yandan indirekt tek pistonlu hidrolik asansör

Halatlar ile seyir mesafesi iki katına çıkarılmaktadır. Bu sistemde güvenlik

olarak paraşüt tertibatı kullanılır

Yandan direkt tek pistonlu hidrolik asansör

Yandan indirekt çift pistonlu hidrolik asansör

Uzun seyir mesafeli yük asansörleri için kullanılır.

Karşı ağırlıktan tahrikli indirekt hidrolik asansör

Çift tesirli hidrolik piston kullanılmaktadır. Kabinin hareketi, karşı ağırlığa bağlı

piston tarafından sağlanmaktadır. Çalışma hızı 1m/s, seyir mesafesi 20 m ’ye kadar

ulaşmaktadır.

Hidrolik asansörlerin elemanları

Güç üniteleri

Kapalı bir tankta bulunan hidrolik yağını dalgıç motor ve ona bağlı çelik filtreli

pompa ile silindirlere ileten kısımdır. Yağ silindirlere ulaşmadan önce dağıtım ve

kontrol valflerinden geçer.

Hidrolik silindirler

Kabini hareket ettiren sistemdir. Pompanın enerji kazandırdığı yağın etkisini

kabine iletir. Genellikle kullanılan silindirler tek tesirli, özel durumlarda çift tesirli

olarak seçilirler. Yer sıkıntısı çekilen sistemlerde genellikle teleskopik silindirler

kullanılmaktadır.

Senkron teleskopik silindirler belirli seyir mesafelerine kadar indirekt sistemlere

kıyasla daha ucuza mal olurlar.

Valfler

Aşağı ve yukarı yönde asansörün bütün hareketlerini kontrol etmektedirler. Boru

kapatma valfi, silindirden tanka dönen yağın akışını aşağı yönde hızın çok fazla olması

veya boruda kaçak olması durumunda durdurmaktadır. Valf basınç farkı ile

çalıştığından elektrik enerjisine ihtiyaç duyulmamaktadır.

Isı değiştiriciler

Yoğun trafiğe sahip binalarda kullanılan yağın aşırı ısınmasını önlemek

amacıyla kullanılmaktadır. Az yer kaplaması ve sessiz çalışması özellikleri sayesinde,

makine dairesine de monte edilebilmektedirler. Asansörün kullanılmadığı durumlarda

yağ sıcaklığının istenen sıcaklığın altına düşmesi halinde rezistanslı ısıtıcılar devreye

girerek, yağı istenilen sıcaklık değerine getirirler. Belirtilen yağ ısıtıcıları termostatik

prensip ile çalışmaktadırlar.

Seviyeleme cihazı

Seviyeleme cihazının iki görevi vardır:

a) Seviye çubuğu temas tablasına değmesi sonucunda kat hizasında iyi bir

tolerans ile durabilmektedir.

:cool: Asansörün mevcut kat konumundan aşağıya kayması halinde seviyeleme

çubuğu tablanın alçak kısmı ile temas eder. Bu temas pompaya çalışma sinyali olarak

aktarılır ve asansör tekrar yukarıya çıkarak yeniden kat seviyesine yükselir.

Kabin konsolu

Hidrolik sistemlerde kabin, bir çelik konstrüksiyon üzerine yerleştirilir. Direkt

sistemlerde hidrolik silindir doğrudan konsolu, indirekt sistemlerde palangayı tahrik

eder. Palanga düzeneği, halat yardımıyla konsola bağlıdır.

Hidrolik asansör çalışma prensibi

Asansörü yukarı yönde hareket ettirebilmek için hidrolik akışkan bir pompa

vasıtasıyla silindire pompalanır. Asansörün aşağı hareketinde ise mevcut sistem

ağırlığının etkisiyle silindirlerdeki yağın tanka doğru akışı sağlanır. Sistem yukarı yönde

hareket ederken, kabin yükü ne olursa olsun kabin hızı sabit tutulmalıdır. Bunun için

volümetrik pompalar kullanılır. Pompayı tahrik için alternatif akım sincap kafesli

asenkron motor kullanılır. Bu, asansörün sabit çalışma hızına çabuk ulaşmasını ve

muhafaza etmesini sağlar. Silindire uygulanan kuvvet kabin ağırlığı, taşıma kapasitesi

ve piston ağırlığıdır. Hızlanma ve yavaşlama aşağıda belirtilen şekilde sağlanmaktadır:

Motora gerilim verilip pompa dönmeye başladığı zaman, önce basılan bütün yağ

bir valf üzerinden tanka geri döner. Bu valfe by-pass valfi adı verilir. By-pass valfi

dereceli kapanarak yağın tanka akışını azaltır ve böylece silindire akışı başlatır. Asansör

kabini, yukarı yönde yavaş ve titreşimsiz hareket eder. By-pass valfi tamamen

kapandığında, kabin yukarı yönde tam hıza ulaşır.

Yavaşlama sırasında asansör kata yaklaştığında, pompa çalışmaya devam eder

fakat hidrolik yağ, by-pass valfinden derece açılması ile tanka doğru yönlendirilir.

Böylece silindire azalan miktarda akışkan gelmesine izin verir ve asansör kabini

titreşimsiz yavaşlar. Bu yavaşlama, kat seviyesine 5 cm kalana kadar devam eder. Kabin

5 cm yi seviyeleme adı verilen en düşük hız ile kat eder. Kat seviyesinde, by-pass valfi

hidrolik yağının tamamını tanka geri gönderir, pompa motoru durur ve kabin de durur.

Yumuşak bir duruş için seviyeleme hızı takriben 5 cm ’ ye ayarlanarak elde edilir.

Valflerin her birinin ayrı bir görevi vardır. Bazı valflerin çekirdekleri sadece yaylar

ile çalışırken, bazı valf çekirdekleri üzerinde yaylardan başka bobinler de mevcuttur.

Kumanda değişiklikleri bu bobinler vasıtası ile yapılmaktadır. Aşağı yönde motor

çalışmaz. Bobinli valflerin kontrolü ile kabin ağırlığının meydana getirdiği basınç,

silindir içindeki hidrolik yağının yavaş yavaş tanka dönmeye başlamasıyla kabini

titreşimsiz bir şekilde harekete geçirir. Valfin tam açılması, kabini normal hızına

eriştirir. Kat seviyesine yaklaşıldığında ilgili valf silindirden tanka giden hidrolik yağını

derece derece azaltır. Böylece kademesiz bir yavaşlama ile kat seviyesine 5 cm kala

kabin yavaşlar ve bu 5 cm yi seviyeleme hızı ile tamamlar. Kat seviyesinde valf

tamamen kapanır ve asansör durur. Şehir şebekesi kesildiği zaman revisto kutularındaki

güç kaynağı ile ilgili iniş valfi çeker ve kabin bir alt kata rahatça iner. Ayrıca kabinin

valf grubu üzerindeki bir buton vasıtası ile aşağıya veya el pompası ile yukarıya

hareketi sağlanabilmektedir

Şekil 6. Hidrolik güç üniteleri ve elemanları

Hidrolik asansör ünitesi seçimi

Taşıma kapasitesi

Tahrik yöntemine göre 5 sınıfta incelenir:

1) Merkezden direkt

: 20.000 kg

2) Yandan direkt tek tahrikli

: 2.000 kg

3) Yandan direkt çift silindirli

: 10.000 kg

4) Yandan indirekt tek silindirli

: 2.000 kg

5) Yandan indirekt çift silindirli : 8.000 kg

Maliyet

Yüksek seyir mesafelerinde indirekt sistemler daha ekonomiktir. Çünkü bu

mesafelerde direkt olarak ancak iki veya üç kademeli silindirler kullanılabilir.

Teleskopik silindirlerin maliyeti ise yüksektir. Kısa mesafelerde indirekt sistemin

maliyeti teleskopik silindire göre daha ekonomiktir. Fakat kuyu dibinde yeterli mesafe

var ise yandan direkt tek kademeli silindirler ekonomik duruma geçerler. Çünkü bu

durumda piston maliyetleri birbirine yakındır. Fakat direkt sistemde yük indirekt

sisteme göre yarı yarıya olduğu için gerekli motor ve dolayısı ile maliyet düşer. Ayrıca

indirekt sistemdeki halat – makara ve paraşüt – fren sistemi yoktur. Bu sistemlerin

maliyeti ve işçilik de göz önüne alındığında, uygun mesafelerde bu sistemin avantajını

ortaya çıkarır.

Seyir mesafesi

Kısa mesafelerde direkt veya indirekt silindirler kullanılabilir ancak 35 metre gibi

uzun mesafelerde sadece indirekt silindirler kullanılabilir.

Seyir hızı

Yüksek hızlarda indirekt sistemler daha avantajlıdır. Çünkü kabin hızı, silindir

hızının iki katıdır. İndirekt sistemlerde piston hızı yarı yarıya düşeceğinden gerekli

hidrolik pompa, motor gücü, tank tipi daha düşüktür.

Kuyu kullanım alanı

Maksimum kullanım alanı istenildiğinde merkezden hidrolik sistemler en

uygunudur.

Kuyu dibi mesafesi

Merkezden direkt tahrikli hidrolik asansörler için kuyu dibine çukur kazılması

durumunda özel tedbirler alınması ve yeterli mesafe bırakılması gereklidir. İndirekt

veya yandan direkt tahrikli sistemlerde kuyu dibi mesafesi halatlı asansörlerdeki

değerler kadar alınabilir.

Kabine giriş pozisyonları

Direkt veya indirekt olarak tahrike göre kabin giriş pozisyonları değişiklik

gösterir.

1) Merkezden direkt

: 4 taraftan da giriş olabilir.

2) Yandan tahrik tek silindirli : 3 taraftan giriş olabilir.

3) Yandan tahrik çift silindirli : 2 taraftan giriş olabilir.

4) İndirekt tahrikli

: 3 taraftan giriş olabilir.

4. Elektrikli asansörler ile hidrolik asansörlerin karşılaştırılması

Deprem bölgelerinde hidrolik asansörler daha emniyetli olduklarından tercih

edilmektedir. Elektrikli asansörlerde ise karşı ağırlığın deprem esnasında sallanması ve

kabinin asansör boşluğunun tepesine bağlı olması, sallanan bir binada asansör

kuyusunun tabanına oturmuş bir hidrolik asansöre göre büyük bir dezavantaj teşkil

etmektedir.

Yangın durumunda, hidrolik asansörlerde kurtarma ekipleri, zemin katta olan

makine dairesinde çalışma imkanına sahiptirler. Buna karşılık elektrikli asansörlerde,

yangında meydana gelen duman ve sıcaklık, kabin içinde kalmış olan yolcuların binanın

en üst katında bulunan makine dairesinden kurtarılmaya çalışılmasını ciddi bir şekilde

etkileyebilmektedir. Ayrıca karşı ağırlıklı elektrikli asansörlerde, makinedaki el freni

boşaltıldığı taktirde, kabinin yukarı istikamette hareket etme ihtimalinin bulunması,

kabinin içindeki insanları tehlikeye düşürebilmektedir.

Elektrik kesilmesi veya acil durumlarda asansör içinde mahsur kalan kişileri

kurtarmak için kabinin kolayca zemin kata indirilebilmesi, hidrolik asansörlerin önemli

bir üstünlüğüdür. Çatı katı kullanım alanıysa, maksimum taşıma kapasitesi isteniyorsa, seyir mesafesi 7 kattan fazla değilse hidrolik asansörler tercih edilebilir. Ancak sistem hızlı çalıştırılmak isteniyorsa hidrolik asansörler uygun değildir.

Maliyet açısından uygunluk istenen durumlarda makine dairesi durumu müsaitse

elektrikli asansörler tercih edilmelidir. Kuyu içi elektrikli tahrik sistemlerinin mevcut

olmasına karşın bu sistemlerin de maliyeti yüksektir.

Hidrolik asansörlerde kat seviyelerini ayarlamak için seviyeleme çubuğu

kullanılırken elektrikli asansörlerde mıknatıs ve stabilden oluşan manyetik bir

sensörleme sistemi kullanılmaktadır. Hidrolik asansörlerin seviyeleme hassasiyeti daha

yüksektir.

Ancak yüksek binalarda ve yüksek hızla çalıştırılmak istenen asansörlerde

elektrikli asansörlerin kullanılması daha uygundur.

Uzun vadede hidrolik asansörler, kısa seyir mesafeli asansörler ile sınırlı

olabilecektir. Büyük kapasiteli yük asansörlerinde ise hidrolik asansörün bütün

avantajlarını korumakta olduğu görülmektedir.

 

[email protected][email protected]

 

www.asansormontajlari.tr.gg - www.asansorsistemleri.tr.gg - www.hidrolikplatform.tr.gg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.