Gönderi tarihi: 2 saat önce2 saat Admin ABD'DEN OTOMOTİV DÜNYASINDA DEPREM ETKİSİ: POLESTAR TAMAMEN YASAKLANDI! Amerikan Malı Olsa Bile Satılamayacak!Amerika Birleşik Devletleri, ulusal güvenlik gerekçelerini öne sürerek Çin bağlantılı otomotiv devlerine karşı tarihi bir hamle yaptı. Alınan radikal kararla birlikte, ünlü elektrikli araç markası Polestar’ın 2027 model yılından itibaren ABD'de yeni araç satması tamamen yasaklandı. İşin en çarpıcı kısmı ise; yasağın markanın Güney Carolina’daki Amerikan fabrikasında üretilen araçları bile kapsaması oldu.Yasaklama Gerekçesi Ne? "Bağlantılı Araç Kuralı"ABD Ticaret Bakanlığı, Çinli otomotiv devi Geely’nin çatısı altında bulunan Polestar’a satış izni vermedi. Gerekçe ise yürürlüğe giren yeni "Bağlantılı Araç Kuralı".Veri Casusluğu Endişesi: Washington, Çin veya Rus menşeli yazılım/donanım barındıran akıllı araçların, ABD vatandaşlarının verilerini Pekin’e aktarabileceğinden veya uzaktan siber müdahaleye maruz kalabileceğinden endişe ediyor.Takvim Nasıl İşleyecek? Yazılım kısıtlamaları 2027 model yılıyla hemen başlarken, donanım yasakları 2030 yılında devreye girecek.Diğer Markalar da Topun Ağzında!Polestar bu süreçte vize alamayan ilk kurban olurken, Geely’nin diğer markası Volvo Mayıs ayında bir şekilde muafiyet koparmayı başardı. Ancak Çin'de üretim yaptırıp ABD'ye ithal eden Lincoln (Nautilus) ve Buick (Envision) gibi Amerikan markaları da yakında benzer engellerle karşı karşıya kalacak."Amerikan Malı" Polestar 3’e Büyük DarbeKararın en ironik ve sarsıcı yanı Güney Carolina'daki fabrikada yaşanıyor. Polestar’ın bizzat Amerika'da ürettiği ve Avrupa’ya da ihraç ettiği Polestar 3 modeli de bu yasaktan nasibini aldı. Amerika'da üretilmesine rağmen içinde Çin esintileri taşıdığı için 2027 itibarıyla ABD'de satılamayacak. Fabrikanın ve buradaki operasyonun geleceği ise tam bir muamma.Mevcut Sahipler ve Stoklar Ne Olacak? Polestar’ın elindeki mevcut Polestar 3 ve 4 stoklarının satılmasına, ellerindeki araçlar bitene kadar izin verilecek. Şirket, aracı halihazırda satın almış olan müşterilere servis ve bakım hizmeti sunmaya devam edeceğini açıklasa da, “Yasaklı bir markanın arabasını artık kim satın almak ister?” sorusu büyük bir soru işareti olarak ortada duruyor.Polestar Havlu mu Atıyor? "Zaten Planımız Avrupa'ydı"Peki Polestar bu duruma ne diyor? İlginç bir şekilde şirket karara sert bir tepki göstermedi. Çünkü rakamlar, ABD'nin Polestar için zaten hiçbir zaman bir "can damarı" olmadığını gösteriyor:Satışların %94'ü ABD Dışında: 2026'nın ilk çeyreğinde Polestar'ın küresel satışlarının sadece yüzde 6'sı ABD'de yapıldı. Yani marka zaten tamamen Avrupa odaklıydı.Yeni Rota ve Polestar 7: Şirket CEO'su Michael Lohscheller, otomotiv dünyasının artık bölgesel kurallarla yönetildiğini belirterek, geleceğe yönelik stratejilerini şu sözlerle özetledi:"Avrupa bizim en büyük büyüme motorumuz. Yeni Polestar 7 modelimizi de Avrupa'da üreteceğiz. 2025 ve 2026'daki rekor satışlarımız doğru yolda olduğumuzu kanıtlıyor. Kanada, Güneydoğu Asya, Doğu Avrupa ve Latin Amerika gibi büyüyen pazarlara yatırım yapmaya devam edeceğiz."Kaynak: G
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.