Gönderi tarihi: 6 saat önce6 saat Admin Ucuz mu, lüks mü: En havalı araba koltukları hava üflemiyor, aksine havayı emiyorKış ortasında, çoğu sürücünün arabaya bindikten sonra ilk uzandığı düğme ısıtmalı koltuk düğmesidir. Donmuş bir vücudu çözen 37 ila 42 santigrat derece arasındaki rahatlatıcı sıcaklık, kış sürüşünün vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Ancak insan istekleri asla durmuyor. Yaz aylarında, koltukta ve sırtta biriken ter ve nem, rahatsızlık seviyesini hızla artırıyor. Bu sorunun çözümü havalandırmalı koltuk oldu. Ancak birçok insanın farkında olmadığı şey, tüm havalandırmalı koltukların aynı şekilde çalışmadığıdır. Bazı araçlar sadece bir fan gibi hava üflerken, bazı lüks otomobiller bunun tam tersini yaparak nemi aktif olarak uzaklaştırıyor. Sadece sıcak veya serin hissetmenin ötesinde, araba koltuklarının içindeki hangi gizli teknolojiler konforu yeniden tanımlıyor?Havalandırmalı koltuklar genellikle çalışma şekillerine göre iki türe ayrılabilir. Çoğu yerli ve seri üretim araç, üfleme tipi bir sistem kullanır. Koltuğun altına monte edilmiş bir fan, havayı içeri çeker ve koltuk minderine ve sırtlığına doğru iter. Bu, bir fanın üzerine oturmaya benzer ve anında soğutma sağlar. Ancak ter buharlaştıkça, soğutma hissi rahatsız edici derecede soğuk hale gelebilir ve uzun süreli kullanım cildi kurutabilir. Buna karşılık, Lexus araçları ve Chevrolet Equinox gibi bazı modeller, üst düzey sedanlarla birlikte emme tipi bir sistem kullanır. Bu sistemde, fan ters yönde dönerek havayı koltuk yüzeyinden içeri doğru çeker. İlk bakışta, dışarıya hava üflenmediği için daha az etkili gibi görünebilir, ancak gerçek sonuç tam tersidir. Vücut tarafından üretilen ısı ve nem aktif olarak koltuğa çekilir ve uzaklaştırılır, böylece çok daha kuru ve rahat bir soğutma etkisi yaratılır. Klima çalışırken, soğuk kabin havası koltuktan yolcuya doğru çekilir ve soğutma verimliliğini önemli ölçüde artırır. Bu üstün sistemin her araçta kullanılmamasının nedeni basittir. Hava sirkülasyon yapısı karmaşıktır, tasarım gereksinimleri zorludur ve üretim maliyetleri önemli ölçüde daha yüksektir. Kısacası, pahalı arabalardaki havalandırmalı koltuklar sadece kalitede değil, havanın hareket yönünde bile farklılık gösterir.Koltuk teknolojisinin zirvesinde, Peltier etkisini kullanan termoelektrik sistem yer almaktadır. Bu olay, iki farklı metal arasında elektrik akımı aktığında, bir tarafın ısınmasına, diğer tarafın ise soğumasına neden olur. Akımın yönünü tersine çevirerek sistem anında ısıtma ve soğutma arasında geçiş yapabiliyor. Bu, soğutucu gazlara ihtiyaç duymadan hızlı ve verimli sıcaklık kontrolü sağlıyor. Bu nedenle üst düzey lüks sedanlarda yazın buz gibi soğuk, kışın ise sauna sıcaklığında koltuklar sunulabiliyor.Peki, havalandırmalı koltuklar neden bazen rahatsız edici ses çıkarıyor? Birçoğu bunun zayıf motorlardan kaynaklandığını düşünüyor, ancak gerçek suçlu yanlış hizalanmış delikler. Koltuk derisindeki küçük delikler, iç köpükteki hava delikleriyle tam olarak hizalanmazsa, hava akışı engellenir ve rüzgar sesi oluşur. Oturma pozisyonu da rol oynuyor. Bir yolcu sırtını veya kalçasını koltuğa sıkıca bastırdığında, hava kanalları bozulabilir, direnç ve gürültü artabilir. Bu nedenle modern otomobil üreticileri artık iç hava deliği tasarımlarını mikroskobik düzeyde iyileştiriyor ve hava akışı yollarını optimize etmek ve gürültüyü en aza indirmek için basınç dağılımını analiz ediyor. [Kia'nın izniyle] Otomobil koltukları artık sadece oturma yerleri değil. Kışın, düşük sıcaklık yanıklarını önlemek için tasarlanmış ısıtıcılar olarak işlev görüyorlar. Yazın ise nemi gideren nem alma cihazları gibi davranıyorlar. Havanın dışarı üflenmesi veya sessizce içeri çekilmesi, sürücünün kendini ne kadar rahat hissettiğinde belirgin bir fark yaratıyor. Aracınızın havalandırmalı koltuğunun havayı dışarı mı üflediğini yoksa nemi mi emdiğini kontrol etmek için bir an ayırın. Koltuğa yerleştirilen bir mendil sıkıca yerinde kalıyorsa, olağanüstü detaylara dikkat edilerek üretilmiş birinci sınıf bir koltukta oturuyor olabilirsiniz.Kaynak: Autopost
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.