Gönderi tarihi: 2 saat önce2 saat Admin Uber, gerçek bir araba sahibi olmaktan daha mı ucuz?Büyük, geniş ve iyi bağlantılı bir metropol bölgesinde yaşıyorsanız, er ya da geç şu soruyu kendinize sorarsınız: Araba sahibi olmak yerine her şeyi Uber ile yapmak gerçekten daha mı ucuz? Bir arabanın yıllık birçok maliyeti vardır: benzin, sigorta, bakım, tescil, onarımlar. Öte yandan, araç paylaşımı çok daha basit görünüyor. Bir düğmeye basıyorsunuz, bir araba geliyor ve bir daha asla yağ değişimini düşünmek zorunda kalmıyorsunuz. Elbette gerçek maliyet tablosu çok daha karmaşık ve en iyi cevap, yaşam tarzınıza, işe gidip gelme mesafenize ve genel seyahat sıklığınıza bağlı olarak duruma göre değişiyor.Gerçek MaliyetAraba sahipliğinin tam yıllık maliyetinin farkında olmamak kolaydır. En düşük maliyetli araç bile öngörülebilir yıllık bir harcama gerektirir. Sigorta yıllık birkaç bin dolar civarındadır. Küçük bir şehir içi araba için yakıt, uzun mesafeli yolculuk yapanlar için daha da fazla olmak üzere, yılda birkaç bin dolar daha tutar. Tescil, şehir içi araç etiketleri, kış lastikleri, yağ değişimleri, fren bakımı, beklenmedik onarımlar ve periyodik olarak büyük maliyetli parça değişimleri derken, sürücülerin aracın satın alınması veya finansmanı bile dikkate alınmadan önce yılda birkaç bin dolar harcaması alışılmadık bir durum değildir.10 yaşından büyük araçlardaki onarımlar hızlanabilir. Bir araç belirli bir yaşa geldiğinde, frenler, lastikler ve diğer tüm aşınan parçalar aynı anda yıprandığında, bakım masrafları aniden ve önemli ölçüde artabilir. Birçok insan eski arabalarını istedikleri için değil, işletme maliyetlerinin artık haklı çıkarılamayacak kadar yüksek olması nedeniyle satar.Araç Paylaşımı TasarruflarıAraç paylaşımının yüksek görünen maliyetleri yanıltıcı olabilir; bazen araba sahibi olmaktan daha az maliyetli olabilir. Uber ile kısa mesafede seyahat eden bir kişi, araç paylaşımı seçeneğini tercih ederse veya indirimli geçiş kartlarına erişimi varsa, yolculuk başına sadece birkaç dolar harcayabilir. Bu, tipik bir sürücünün bir ayda benzine harcadığı miktardan daha az olabilir.Uygulamada, tipik bir Uber kullanıcısı, yani hafta içi işe gidip gelen ve bunun dışında nadiren kullanan biri, genellikle ayda birkaç yüz dolardan daha az harcayabilir. Böyle bir kullanıcının Uber masrafları muhtemelen yılda 5.000 doların altında kalırken, ulusal otomobil grubu AAA, çoğu Amerikalının bir araca sahip olmanın ve onu kullanmanın toplam yıllık maliyetinin birkaç bin doların çok üzerinde olduğunu tahmin ediyor.Elbette işin püf noktası, Uber'in "kilometre başına" maliyetinin başlangıçta daha yüksek olmasıdır: kısa mesafeler için çok daha pahalıdır ve kendi arabanızla kat ettiğiniz bir kilometreye kıyasla Uber ile kat edilen bir kilometre, belirli bir noktadan sonra çok verimsiz hale gelir. Ucuz bir beş dakikalık Uber yolculuğu, bir aracı bir gün boyunca park etmenin maliyetinden daha az olabilir; ancak şehir içinde düzenli kullanım veya rutin işler için daha fazla maliyet gerektirir.Peki Hangisi Daha Ucuz?Uber, her gün çok fazla araba kullanmayan birçok insan için daha uygun fiyatlı bir seçenektir. Ne kadar az araba kullanırsanız ve uzun mesafeler kat etmeniz gerekmiyorsa, araç paylaşımı o kadar mantıklı hale gelir. Ancak sık sık seyahatleri, birbirinden uzak mahallelere yapılan yolculukları veya banliyölerden şehre ve şehirden banliyölere olan mesafeleri hesaba kattığınızda, yakıt, bakım ve sigorta masraflarını da dikkate aldığınızda bile bir araba genellikle daha ucuzdur.Kısacası: Uber, az araba kullanan ve kentsel bir yaşam tarzına sahip insanlar için daha iyi bir seçenektir. Bir araba ise çok fazla araba kullanan, öngörülemeyen bir programa sahip olan veya yetersiz toplu taşıma imkanlarına sahip bir yerde yaşayan insanlar için daha iyi bir seçenektir.Kaynak: WD
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.