Gönderi tarihi: 3 saat önce3 saat Admin Eski arabanızı hurdaya ayırmadan önce bu 11 değerli parçayı kurtarınBağlantılardan yapılan satın alımlardan komisyon alabiliriz.Arabalar sürekli olarak kaza yapıyor, yasa dışı ilan ediliyor veya basitçe çürüyor. Ve insanlar eski veya bozuk bir arabanın parçalarını satarken, bu kararda bir miktar üzüntü olduğunu varsayabilirsiniz. Ama yine de tünelin sonunda bir ışık var. Hurdaya ayırmayı düşündüğünüz araba kelimenin tam anlamıyla yanıp kül olmadıysa, büyük olasılıkla hala işe yarar parçalar kalmıştır.İşimize yarayacak parçalardan bahsediyoruz ve tünelin sonundaki ışık da para. Eğer tembelseniz, hurdalık yedek parçalarınızı çok düşük bir fiyata alacaktır. Ancak kârı en üst düzeye çıkarmak için, kesinlikle kurtarmak ve şanslı çevrimiçi müşterilere satmak isteyeceğiniz parçaları ele alacağız.Bireysel parçalar son derece değerli olabilir, özellikle de üretici veya satış sonrası desteklerini kaybetmiş belirli bir yaştaki araçlar için. Ancak arabanız orijinal olmasa ve birçok satış sonrası eklentiye sahip olsa bile, bu kategorilerden herhangi birine giriyorsa, bunları kurtarmak, bizim görüşümüze göre en iyi uygulamadır.Daha fazlasını okuyun: Arabanızda Hiç Kullanmadığınız Özellikler BunlarJantlar ve LastiklerJantların en iyi yanı, güvenilirlik veya yaşın önemli olmamasıdır. Aşırı derecede hasar görmemiş veya çukurlarda bükülmemiş oldukları sürece, jantlar sadece bakımını yapmanız gereken metal parçalarıdır. Bu nedenle, doğru bakım yapıldığında değerlerini iyi koruma eğilimindedirler. Yine de, parçaları için hurdaya ayrılan arabalar genellikle kazalara karışmıştır ve jantlar da genellikle bu kazaların kurbanı olur. Ancak sizinkiler hala kullanılabilir durumdaysa, hurdalıkta ölmelerine izin vermeyin.Peki, jantlarınız için ne kadar para kazanabilirsiniz? Cevap birçok farklı şey olabilir. Ama en azından birkaç yüz dolar kazanmanız mümkün. Örneğin, Bring a Trailer'da 13 inçlik bir Mazda RX-7'nin jant setinin 420 dolara satıldığını gördük. Mazda çok sayıda FB modeli üretti, bu nedenle büyük paralar kazanmak yaygın değil. Ama diyelim ki daha cazip bir şeye sahipsiniz, örneğin 1985 model bir Porsche 944'ten kalma bu Fuchs jant seti gibi. Bunlar 2200 dolardan fazla bir fiyata satıldı (ve bu fiyata lastikler dahil değil).Lastiklerden bahsetmişken, jantlarla birlikte satmalı mısınız? İyi bir soru, ancak nihayetinde durumunuza bağlı. Eğer lastikler oldukça yeniyse ve aynı boyutta lastik kullanan başka bir arabanız varsa, lastikleri tekrar takıp paranızın karşılığını alabilirsiniz. Tersine, eğer lastiklere ihtiyacınız yoksa, bunları ayrı ayrı satmak ve tüm işlemden birkaç yüz dolar daha fazla kazanmak iyi bir fikir olabilir.MotorEğer sağlam durumdaysa, motorunuzda diğer insanların yüksek fiyat ödemeye istekli olabileceği yüzlerce parça bulunur. Silindir kapakları, emme manifoldları, kasnak tertibatları ve iç parçalar gibi büyük kalemler önemli satış noktalarıdır, ancak insanların her zaman ihtiyaç duyduğu daha küçük, daha hassas parçaları da göz ardı etmeyin. Hepsi size para kazandırabilir.Tek tek parçaları satmak uzun vadede size daha fazla toplam para kazandırabilir, ancak komple bir motor sunmak, kolaylık arayan alıcıları cezbedebilir. Her iki durumda da, iyi bakılmış motor bileşenleri en büyük altın madenlerinizden biridir. Bu 138.000 mil yol yapmış 2.2 litrelik Honda Accord motoru bile eBay'de 562,50 dolara satıldı. Tahmin edilebileceği gibi, performans motorları her zaman daha yüksek fiyat talep edecektir; bu BMW S54B32 ve altı vitesli şanzıman kombinasyonunun 9000 dolara satılması da bunu gösteriyor.Ama unutmayın... motor satılmadan önce fiziksel olarak arabadan çıkarılmalıdır. Yerel tamirciler size kesinlikle yardımcı olabilir, ancak bu iş için işçilik ücretleri satıştan elde edeceğiniz kârı önemli ölçüde azaltacaktır. Mümkünse, bir arkadaşınızdan yardım alın ve motoru kendiniz güvenli bir şekilde çıkarın veya daha iyisi, motorun liste fiyatından birkaç yüz dolar indirim yapın ve alıcının kendisinin çıkarmasına izin verin. Ve belki de yanına bir altı paket bira da ekleyin, buna ihtiyaç duyacaklardır.ŞanzımanBir kez daha, bir arabanın yürüyen aksamı, mümkünse kurtarılması gereken en önemli unsurlardan biridir ve şanzımanlar bunun önemli bir parçasıdır. Özellikle eski model araçlar için, çalışır durumda orijinal şanzımanlar günümüzde gerçek birer nadirlik haline geliyor. Bu nedenle, 1980'lerden kalma seri üretim şanzımanınızı düşünmeden çöpe atmadan önce bir kez daha düşünün – inanmayabilirsiniz ama muhtemelen birileri tam da böyle bir şanzıman arıyor olabilir.eBay'de 1980'lerin ortalarına ait Ford kamyon şanzımanları aradık ve bu da tezimizi doğruladı. Bu dört vitesli Ford şanzımanı yaklaşık 800 dolara listelenmişti ve bunun gibi düzinelerce şanzıman da bu fiyat aralığında satışa sunulmuş durumda. Spektrumun tamamen diğer ucuna baktığınızda da aynı şeyi göreceksiniz. Örneğin, yaklaşık 600 dolar civarında satılmaya hazır iki adet Mazda 3 şanzımanı (biri manuel, diğeri otomatik) bulduk.Bu gibi eksiksiz ve tamamen çalışır durumda bir parçayı satarken bazı görünmeyen avantajlarınız da var. Şanzıman onarımı oldukça pahalıdır (ortalama olarak 3.000 ila 7.000 dolar arasında değişmektedir), bu da birinin sizden çok daha düşük bir fiyata komple bir yedek parça satın almasının çok daha cazip olabileceği anlamına gelir. Ayrıca, şanzıman sökme işlemi motor sökme işleminden daha hızlıdır, bu da size işçilikten tasarruf sağlar.FarlarMotorlar ve şanzımanlar genellikle maliyetten tasarruf etmek ve marka bilinirliğini artırmak için birden fazla modelde, hatta bazen birden fazla markada kullanılacak şekilde üretilir. Modeller arasında sorunsuz bir şekilde değiştirilebilen farlar ve stop lambaları ise çok daha nadirdir. Genellikle spor arabalar seri üretim modellerinden parçalar alır, ancak genel olarak her türlü aydınlatma parçası kendi modeline özgüdür.Bu, hurda parçaları satanlar için iyi bir haber. Bir parçayı bulmak ne kadar zorsa, o kadar arzu edilir hale gelir ve fiyatı zamanla artar. Birinci nesil Dodge Viper'ın farlarının bir setinin neredeyse 10.000 dolara mal olabileceğini biliyor muydunuz? Ve bu yerli bir örnek. Daha nadir performans arabalarının farlarının fiyatları bundan çok daha yüksektir. Ne yazık ki, arabanız muhtemelen bu tür fiyatlara ulaşamayacaktır, ancak yine de hurda parçalarından para kazanmak mümkündür.Bu Subaru BRZ'nin yolcu tarafı farı (evet, sadece bir tanesi) 270 dolara listelenmiş ve benzer birçok far da 200 ila 300 dolar aralığında. İkisi için düşük fiyatlı bir seçenek arıyorsanız 400 dolar civarında, mükemmel durumda bir çift için ise 600 dolara yakın bir fiyatla karşılaşabilirsiniz. Eski arabalar da bu durumun dışında değil; dokuzuncu nesil Ford F-250'nin tek bir yolcu tarafı farı yaklaşık 130 dolara listelenmiş. Basit gerçek şu ki, hiçbir şey orijinal ekipman parçası kadar iyi uymaz ve birisi satış sonrası LED'lere çok ihtiyaç duymadığı sürece (kimse böyle bir şey söylemez), basit ve kolay far değişimi için en iyi seçenek sizsiniz.KoltuklarBaşka birinin binlerce saat boyunca oturduğu bir şeyi satın almak garip mi? Düşününce, evet. Ama bu durumda, alıcılar onlar ve onları yargılamamalısınız. Deri, metal ve kumaşın bu yumuşak kombinasyonlarını iyi OEM (orijinal ekipman üreticisi) durumunda bulmak her zaman kolay değildir ve onarım veya döşeme gibi hizmetler inanılmaz derecede pahalı olabilir, bu nedenle bu gerçeklerden faydalanmak size kalmış.Genel olarak, iç mekanlar hurdaya ayrılacak araçlarda kurtarılabilecek parçalar bulmak için harika yerlerdir. Tipik olarak, bir aracın içi, dışına göre çarpışmalardan veya diğer hasarlardan çok daha iyi durumda kalır; bu da elektronik aksamları, direksiyon simitlerini ve elbette koltukları kolayca alınabilir hale getirir. Ancak her zamanki gibi, koltuklarınızdan elde edeceğiniz para miktarı, durumuna ve genel talebe bağlıdır.Bu özellikle güzel BMW E36 M3 koltukları 2.700 dolara satıldı çünkü sahibi M3'ü pist aracı haline getirmek istedi. Yarış ucuz değil, biliyorsunuz. Ama sadece kusursuz Alman performans iç mekan parçaları para kazandırmıyor. Peki ya General Motors'un tek parça koltukları? Evet, 1990'ların ortalarından sonlarına doğru üretilen Chevy kamyonları için 650 dolara listelenen bir ön tek parça koltuk ve benzer bir koltuğun 700 dolara satıldığını bulduk. Unutmayın, ikisi de mükemmel durumda değil ve nadir değiller. Ders mi? Önünüzde duran parayı (kelime oyunu kastedilmiştir) çöpe atmayın.Ses SistemiDaha sonra ele alacağımız katalitik konvertörlerin yanı sıra, radyolar ve ses sistemleri, en eski kurtarılan (ve çalınan) araba parçaları arasındadır. 1990'larda ve 2000'lerde dijital araç teypleri yaygınlaştığında, teyp hırsızlıkları zirve noktasında yılda bir milyondan fazla oldu, ancak arabalar teknolojiyle daha entegre hale geldikçe, birkaç vidayı sökmek ve bazı konektörleri kesmek modern bilgi-eğlence sistemi için çok basit bir işlem haline geldi. Artık bunlar normal bir mal ve bunları internette satmak, sokak köşesinde satmaktan çok daha karlı.Tipik bir ses sisteminde, farklı derecelerde finansal getiri sağlayan birçok bileşen bulunur. Belirli bir neden olmaksızın modern Kia araçlarını hedef aldık ve ses ekipmanlarından neler elde edebileceğinize odaklandık. Amplifikatör konusunda ise, ikisi de 2022-2024 model Kia EV6 parçası olan iki uygun örnek bulduk; biri 281 dolara, diğeri ise 324 dolara listelenmişti. Ana üniteler için ise, birkaç Kia Sorento parçası bulduk; biri 2011-2013 modelden, diğeri ise ondan sonraki nesilden. Her ikisi de 45 ila 75 dolar aralığında listelenmişti. Bunun yanı sıra, 35 dolara satılan bir çift ön kapı Kia Forte hoparlörü de bulduk.Sunduğumuz Kia parçaları listesi birbirine uymayan parçalardan oluşsa da, en yaygın parçalardan bile ne kadar para kazanabileceğinize dair iyi bir fikir veriyor. Son 10-15 yılda üretilen arabalar için, tüm ses sisteminden en az birkaç yüz dolar kazanmayı bekleyebilirsiniz.Batarya - AküMotoru, şanzımanı, ses sistemini veya farları sökmeyi düşünüyorsanız, muhtemelen zaten aküyü de sökmeniz gerekecektir. Öyleyse neden bu süreçte biraz para kazanmayasınız? Şimdiye kadar listelediğimiz diğer tüm parçalara kıyasla, akü sökme işlemi açık ara en basit olanıdır. İki terminal ve akü sabitleme için birkaç vida veya bağlantı elemanı yeterli, gerisi kolay. Klasik bir çocuk oyuncağı.Ama umutlarınızı çok yüksek tutmayın. Yeni aküler, kullanım alanına bağlı olarak 45 ila 250 dolar arasında satılabilirken, kullanılmış, sıradan 12 voltluk akünüz muhtemelen bu kadar etmeyecektir. Bu gibi durumlarda, akünün modeli ve durumu ile nerede sattığınıza bağlıdır. Oto yedek parça mağazası, geri dönüşüm merkezi veya akü satıcısı yolunu izlerseniz, muhtemelen sadece 5 ila 15 dolar arasında bir değere sahip olacaktır - şanslıysanız belki 20 dolar. Ancak, kullanılmış, daha üst düzey aküler bile neredeyse sıfır perakende fiyatlarına yakın fiyatlara satılabilir. 50 ila 150 dolar arasında bahsediyoruz.10 dolardan fazla kazanmanın kesin bir yolunu istiyorsanız, akü tepsisini de satmayı düşünün. Bunlar modele özeldir ve OEM parça ihtiyacı olan biri için temin edilmesi çok daha zordur. 2013 model bir Dodge Caravan için yaklaşık 50 dolara listelenen bu akü tepsisini ve benzer fiyatlara satılan diğer birçok Mopar tepsisini bulduk.Egzoz SistemiModifiye edilmiş ve satış sonrası egzoz sistemlerinin bu kadar yaygın olduğu bir dünyada, OEM sisteminiz, orijinalliğe her şeyden çok önem veren biri için hayat kurtarıcı olacaktır. İnsanlar, bir parçanın arabalarına uyacağının garantisi için daha fazla para ödeyeceklerdir ve en iyi yanı, tüm sistemi tek başına satmak zorunda kalmamanızdır.Tipik bir egzoz sistemi, manifoldlar veya egzoz boruları, toplayıcılar, orta borular, rezonatörler, susturucular, uçlar ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli bölümlerden oluşur. Mümkünse, bu bileşenleri ayırmak, daha geniş bir alıcı kitlesini (daha fazla bireysel ilan) çekebilir ve cebinize daha fazla para koyabilir. eBay'de OEM Miata egzoz parçalarına baktık ve bulduklarımızdan bazı örnekler şunlar: NA Miata için 200 dolara satılan bir orta boru tertibatı, erken dönem NB Miata için 99 dolara satılan bir orta boru tertibatı ve ND Miata için neredeyse yepyeni bir susturucu ve egzoz sistemi 250 dolara listelenmiş.Bu, son derece yaygın bir OEM egzoz için oldukça iyi bir fiyat. Her zamanki gibi, spor arabalar ve klasik otomobiller için fabrika çıkışı performans egzozları daha da iyi getiriler sağlayacaktır. Eğer parçalarını sattığınız arabanın orijinal egzozu yoksa, cesaretiniz kırılmasın. Satış sonrası parçalar da OEM fiyatlarına, hatta hafif kullanılmış ve yüksek kaliteli bir markadan ise daha da yüksek fiyatlara satılma potansiyeline sahip.Katalitik KonvertörKatalitik konvertörler, 1975 yılında ABD'de yeni otomobiller için zorunlu hale getirildiklerinden beri varlar. Ancak bugüne kadar, arabanızdaki en iyi kurtarılabilir parçalardan biridir. Daha önce bunların tarihsel olarak yaygın olarak çalınan araba parçalarından biri olduğunu belirtmiştik. Neden? Basitçe, katalitik konvertörün çalışma şeklinden kaynaklanıyor. Motorunuzun egzoz çıkışlarından gelen daha zararlı karbon monoksiti daha az zararlı karbon dioksite dönüştüren rodyum, platin ve paladyum gibi nadir malzemeler kullanırlar. Tahmin edebileceğiniz gibi, bu malzemeler oldukça değerli.Satış yöntemi değişebilir, ancak dürüst olalım, muhtemelen bu değerli metalleri kendiniz çıkarıp bir değişim dükkanına satmayacaksınız. Bunun yerine, çoğu insan tüm sistemi, borularıyla birlikte, arabaları için yenisine ihtiyaç duyan kişilere internet üzerinden satıyor.Katalitik konvertör fiyatları yıllar içinde çeşitli ekonomik faktörlere bağlı olarak birkaç kez değişti, ancak şu an katalitik konvertör işinde olmak için en iyi zaman gibi görünüyor. Son ticaret anlaşmazlıklarından kaynaklanan tedarik zinciri sorunları, nadir metallerin bulunabilirliğini azalttı ve sonuç olarak fiyatlar yükseldi; bu da şimdi katalitik konvertörünüz için daha önce hiç olmadığı kadar fazla para alabileceğiniz anlamına geliyor. Fiyatlar sabit değil, ancak referans olarak, 2010 model bir Mercury katalitik konvertörünün yaklaşık 130 dolara, 2010'ların sonlarına ait bir Hyundai konvertörünün ise 250 dolara listelendiğini gördük. Gövde PanelleriModel özel parçalardan bahsetmek gerekirse, gövde panelleri bunun en tipik örneğidir. Bir aracın tek bir nesli içinde bile, üreticiler stil ve donanımda ince ayarlamalar yaparlar ve bu da biraz daha eski panelleri tamamen kullanılamaz hale getirebilir. Bu da satıcılar için bir avantajdır. Birden fazla model yılı arasında gövde parçalarını fiziksel olarak birleştiremediğinizde, size özel sac parçalar çok daha nadir ve değerli hale gelir. Arz ve talep meselesi, arkadaşlar.Şunu söylemeye gerek yok ama eski arabaların gövde panelleri özellikle iyi satılıyor. Üretici firma klasik yedek parçaları hala üretiyorsa ne ala, aksi takdirde tek seçenek, sizin gibi orijinal gövde panellerini satmaya istekli kişiler oluyor. Ancak şunu da belirtmeliyiz ki, hurdaya ayırma nedeniniz bir kaza ise, iyi durumda bir gövde paneline sahip olma olasılığınız önemli ölçüde azalır. Ama tek bir parça bile sağlam kalmışsa, satmaya değer.Fiyat kontrolü yapmak için, çok yeni olmayan, çok eski olmayan, ancak nadirlik faktörünün değerleri etkilemeyeceği kadar popüler olan bir Lexus LS400 kaputu için biraz araştırma yaptık. eBay'de yaklaşık 300 dolara satılan beyaz bir LS400 kaputu bulduk, ancak bu düşük ila orta fiyat aralığındaydı. Daha yüksek fiyatlı birçok başka örnek de vardı, örneğin yaklaşık 400 dolara satılan bu erken model şampanya rengi LS400 kaputu gibi. Aracınızda varsa, sert tavanlar da dikkate alınması gereken gövde paneliyle ilgili parçalardan biridir. Çoğu insan dönüştürülebilir araçlarını bayiden sert tavanla sipariş etmediği için, iyi durumdaki örnekler (örneğin 6.600 dolara satılan bu Honda S2000 sert tavanı gibi) adeta gömülü bir hazine gibidir.FrenlerFrenlerinizi nakit karşılığında hurdaya ayırmanın birden fazla yolu vardır ve bu, kişinin ne kadar zaman ayırmaya istekli olduğuna bağlıdır. Fren sisteminin her parçasını (yani ABS modülü, ana silindir, hortumlar, kaliperler, diskler vb.) sökmek bazıları için çok karmaşık olabilir, bu nedenle sadece kaliperleri ve ana silindiri sökmeyi öneririz.Örneğin, ne yazık ki hurdaya ayrılmış Toyota MR2 Spyder'ınızdan parça söküyorsanız, ön ve arka fren kaliperlerini her biri 100 ila 200 dolar arasında satabilirsiniz. 2001 model bir MR2'den çıkma kullanılmış bir arka setini 180 dolara, aynı araca ait ön kaliper setini ise 120 dolara bulduk. Bu zaten 300 dolar demek. Buna, 2001 model bir MR2 için 68 dolara satılan bu ana silindiri de ekleyin ve hurda presinde yok olacak yaklaşık 400 doları kurtarmış olursunuz. Eğer diğer fren bileşenlerinin (fren hortumları, ABS kabloları, diskler vb.) tamamını sökmek için zamanınız varsa, bunda bir sakınca yok. Ancak, özellikle fren diskleri için bu kadar zaman harcamanıza değmeyebilir. Doğru aletler olmadan sökmek zor olabilir ve birçok kişi kullanılmış disklere güvenmez çünkü disk eğrilmesi kolayca gizlenebilir. En iyi çözüm, hurda deposunda çelik karşılığında birkaç kuruş kazanmak olabilir.Kaynak: Jalopnik
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.