Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

Ana ekranınızda anlık bildirimler, rozetler ve daha fazlasıyla tam ekran uygulama.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sıkışıp kalan Tesla sahibi kapı açma mekanizmasını bulamadı ve şimdi federal yetkililer cevap istiyor

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Sıkışıp kalan Tesla sahibi kapı açma mekanizmasını bulamadı ve şimdi federal yetkililer cevap istiyor

tesla-5505194.jpg

  • NHTSA, 2022 Tesla Model 3'teki kapı açma mekanizmasına erişimi araştırıyor.

  • Soruşturma, gizli manuel açma mekanizmalarıyla ilgili iddiaların ardından başlatıldı.

  • Eleştirmenler, acil durum açma mekanizmasının içeride yetersiz etiketlendiğini söylüyor.

Kapı kolları bugünlerde önemli bir tartışma konusu ve bu, görünümleriyle ilgili değil. Her yıl daha fazla otomobil elektrikli kapı kilitlerini benimsiyor ve bunlar genellikle tartışmaların merkezinde yer alıyor. NHTSA'nın 2022 Tesla Model 3 ile ilgili yeni bir soruşturması, bunun nedenini vurgulamaya yardımcı oluyor.

Bu durum, sorumluluk sınırının nerede olduğu konusunda soruları gündeme getiriyor. Otomobil üreticileri bu sistemleri kusursuz hale getirmek için daha fazlasını yapmalı mı, yoksa araç sahipleri araçlarındaki acil durum özelliklerini anlama konusunda bir miktar sorumluluk taşımalı mı?

Bir Rapor, Binlerce Araç

Hata Araştırma Ofisi'ne (ODI) yapılan tek bir rapor, 179.071 Tesla Model 3'ü kapsayan bir soruşturmayı tetikledi. Hepsi 2022 model yılına ait, ancak daha sonra daha fazlası eklenebilir. ODI raporu, 11698174 numaralı raporda, bir sürücünün kafa kafaya çarpışmanın ardından yanan Tesla'sından nasıl kaçmakta zorlandığı vurgulanıyor.

2022 Model 3'ün sahibi şikayetinde, "Georgia'da [XXX] adresinde meydana gelen kafa kafaya çarpışma sırasında, 2022 Tesla Model 3'ümün elektrik sistemi gücünü kaybetti ve elektrikli kapı açma mekanizmaları çalışmayı durdurdu. Aracın içi alev aldı ve içeride mahsur kaldım" diye yazıyor.

"İçerisi yanarken, arka koltuğa tırmanmak ve arka yolcu camını bacaklarımla kırmak zorunda kaldım. Kalça kırığı, kol kırığı geçirdim ve daha sonra tam kalça protezi ameliyatı geçirdim."

Şüphesiz, bu tüyler ürpertici bir hikaye ve incelemeyi hak ediyor. Önemli olan, bir kusur dilekçesinin açılmasının geri çağırmanın yakın olduğu anlamına gelmemesidir. Şimdilik NHTSA, sorunun gerçek bir tasarım kusurundan, yetersiz etiketleme ve eğitimden veya panik, yabancılık ve aşırı koşulların trajik bir kombinasyonundan kaynaklanıp kaynaklanmadığını değerlendiriyor. Bunların hepsi durumun kilit parçalarıdır.

Manuel Açma Mekanizmaları ve Yanlış Anlamalar

Daha önce de birçok kez belirttiğimiz gibi, sürücü kaçıştan sadece birkaç santimetre uzaktaydı. Tesla, kapı kol dayanağına manuel bir açma mekanizması entegre etmiş durumda. Bu mekanizmayı çalıştırmak için özel bir panelin sökülmesine, aşırı güç kullanılmasına veya başka herhangi bir hileye gerek yok. Kol dayanağının en ucundan yukarı doğru çekmek, kapıyı manuel olarak açmak için yeterli.

Ancak şikayetçi, manuel açma mekanizmasından haberdar olmadığını söylüyor. "Gizli mekanik acil durum kapı açma mekanizmasının yerini bilmiyordum çünkü görünür şekilde işaretlenmemişti, teslimat sırasında açıklanmamıştı ve acil bir durumda sezgisel olarak kullanılabilecek bir şey değildi."

Bu durumda sürücü, aracın arka tarafına geçerek durumunu çok daha kötüleştirdi. Buna daha sonra döneceğiz. Bu tepki önemli bir soruyu gündeme getiriyor: Manuel açma mekanizmasını daha belirgin hale getirmemek Tesla'nın hatası mıydı, yoksa sorumluluk, kendi aracındaki önemli bir güvenlik özelliğini nasıl kullanacağını öğrenmeyen sürücüye mi ait olmalıydı?

Ve sürücü, Tesla'nın yeterli "sürücü eğitimi" sağlamadığını iddia etse de, acil durum çıkış prosedürü aracın kullanım kılavuzunda açıklanmıştır.

Gerçek Güvenlik Endişeleri

Sorumluluk konusunda hangi tarafta yer alınırsa alınsın, bu soruşturmanın 179.071 arabadan çok daha fazlasını kapsayabileceğini belirtmekte fayda var. Tesla'nın 2017-2022 Model 3 için kendi çevrimiçi kılavuzuna göre, arka koltuk yolcuları için acil durum kapı açma mekanizması bulunmuyor.

Bu aşamada, NHTSA'nın bu durumun Tesla'yı harekete geçirmeye yetecek bir neden olup olmadığını tespit edip etmeyeceği belirsiz. Otomobil üreticisi, üretim sırasında büyük olasılıkla Federal Güvenlik Standartlarına uygundu. Aksi takdirde, bu tür bir hikaye on yılın başından önce ortaya çıkardı.

Bununla birlikte, bu tür raporlar Tesla için yine de büyük bir baş ağrısına yol açabilir. Model S, bir süre arka koltuk halısının altına gizlenmiş arka koltuk kapı açma mekanizmaları kullanmasıyla oldukça ünlüdür.

Belki de otomobil üreticilerinin klasik mekanik kilitlere veya en azından kapı koluyla birlikte çalışan yedek mekanik kilitlere geri dönme zamanı gelmiştir. Birçok otomobil üreticisi zaten bu yaklaşımı kullanıyor.

Kaynak: CS

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.