Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

Ana ekranınızda anlık bildirimler, rozetler ve daha fazlasıyla tam ekran uygulama.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sıfırın Altında Sıcaklık Olan Yerlerde Elektrikli Arabaları Şarj Etme Süresi Uzayabiliyor - Aklınızda Bulunsun..!

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Sıfırın Altında Sıcaklık Olan Yerlerde Elektrikli Arabaları Şarj Etme Süresi Uzayabiliyor - Aklınızda Bulunsun..!

Sıcaklıklar düştükçe, özellikle de donma noktasının altındaki sıcaklıklara alışkın olmayan bölgelerde, şehir merkezlerindeki DC hızlı şarj istasyonlarında kuyrukların artmasını bekleyin.

electric-vs-gas-car.jpeg

Birkaç neden:

1 - Soğuk bataryaların maksimum hızda şarj olabilmeleri için ısıtılmaları gerekir. Süper şarj/DCFC'yi ana şarj kaynağı olarak kullanan birçok kişi, mahallelerindeki şarj cihazının yerini biliyor olabilir ve batarya ön ısıtmasını devreye sokacak şekilde oraya nasıl gideceklerini bilmeyebilirler.

2- Araç seçimi çok önemlidir - evde şarj imkanı olmayan kişiler, tek motorlu (Tesla örneğinde) ve çift motorlu versiyona kıyasla önemli ölçüde daha az ön ısıtma gücüne sahip, makul fiyatlı bir elektrikli araç tercih etmiş olabilirler. Ayrıca, birçok giriş seviyesi elektrikli araçta, soğukta şarj etmeyi daha da zorlaştıran LFP bataryalar bulunur (Çin'den gelen bazı yeni LFP karışımları hariç, ancak bunların hiçbiri henüz ABD'de yok).

3- Isıtma yükleri, daha yüksek hava yoğunluğu, yerdeki kar vb. nedenlerle soğuk havalarda tüketim artar ve daha az verimliliğe karşı koymak için daha fazla şarj gerektirir.

4- Bataryalar soğukken batarya kapasitesi sınırlıdır ve paketteki tipik kapasite seviyesinin tam olarak kullanılmasına izin vermez. Yani, sadece tüketiminiz artmakla kalmaz, kapasiteniz de azalır, bu da DCFC istasyonlarında daha uzun şarj süreleri gerektirir. Eğer şarj istasyonları arasında geçiş yapıyorsanız ve bataryanızı sıcak tutuyorsanız bu bir sorun değildir.

Tüm bunlar, elektrikli araçların soğuk havalarda nasıl optimize edileceğini biliyorsanız harika olduğunu söylemek içindir! Mümkünse evde şarj edin, kabininizi önceden ısıtın ve normal şekilde sürün. Çoğu araç günlük kullanım için fazlasıyla yeterli menzile sahiptir.

Evde şarj imkanınız yoksa önceden plan yapın. Şarj sürelerini hızlandırmak için DCFC seansından önce bataryanıza mümkün olduğunca çok zaman tanıyın ve her şey sıcaklığa ulaştığında, yaz aylarındaki sürüşe göre çok fazla tüketim artışı fark etmemelisiniz.

Kaynak: DC

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.