Gönderi tarihi: 2 saat önce2 saat Admin Çin, 3,5 Eyfel Kulesi ağırlığında yük taşıyan, dünyada bir ilk olan kablosuz tren konvoyunu test ettiÇin, Pazartesi günü büyük bir demiryolu teknolojisi testi gerçekleştirerek, yeni bir kablosuz kontrol sisteminin uzun yük trenlerinin ülke genelinde hareket etme şeklini nasıl değiştirebileceğini gösterdi.Test, İç Moğolistan'daki Baoshen Demiryolu hattında yapıldı ve Çin'in birkaç ağır yük trenini herhangi bir fiziksel bağlantı kullanmadan tek bir konvoy halinde birleştirdiği ilk deneme oldu.Ağır yük taşımacılığında yeni bir yöntemTest sırasında, yedi yük treni toplam 38.580 ABD ton (35.000 ton) yük taşıyarak birlikte hareket etti. Devlet medyası, bunun Eyfel Kulesi'nin ağırlığının üç katından fazla olduğunu vurguladı.Her tren yaklaşık 5.512 ABD ton (5.000 ton) yük taşıdı ve tamamen kablosuz sinyallerle kontrol edilen bir mesafede hareket etti. Bu mesafe gerçek zamanlı olarak ayarlandı ve trenlerin geleneksel güvenlik kurallarının normalde izin verdiğinden çok daha yakın mesafede kalmasına olanak sağladı.Kontrol sistemi, Çin Shenhua Enerji Şirketi ve diğer yerli ortaklar tarafından geliştirildi. Sistem, konvoyun mekanik bağlantılar olmadan güvenli bir şekilde çalışabilmesi için tüm trenlerde ivmelenme ve frenlemeyi senkronize etmek üzere tasarlandı.Çin devlet televizyonu CCTV, sistemin büyük yük trenleri arasında normalde gerekli olan frenleme mesafesini azalttığını bildirdi.Çin neden bu teknolojiyi araştırıyor?Çin, on yıllardır yük demiryolu kapasitesini istikrarlı bir şekilde artırıyor. China Daily'ye göre, ülke bu yılın ilk üç çeyreğinde demiryoluyla 3,31 milyar ABD ton (3 milyar ton) yük taşıdı.Aynı zamanda Çin, diğer bölgelerle demiryolu bağlantılarını da genişletiyor. Çin Demiryolu Ekspresi artık Avrupa ve Asya'daki birçok noktaya bağlanarak uzun mesafelerde mal taşıyor.Artan kargo taleplerini karşılamak için yeni demiryolu hatları inşa etmek pahalıdır. İki yıl önce Central South Üniversitesi bilim insanları tarafından Mathematics dergisinde yayınlanan bir araştırma makalesinde, daha uzun trenler veya trenler arasındaki zaman aralıklarının azaltılması gibi çözümlerin büyük miktarda para tasarrufu sağlayabileceği belirtildi.Yeni kablosuz sistem, aynı hatlarda daha fazla trenin güvenli bir şekilde çalışmasına olanak sağlayarak bu stratejiye uyuyor.Kablosuz grup kontrol sistemi nasıl çalışıyor?Pazartesi günkü testte trenler, tamamen kablosuz iletişime dayalı bir grup kontrol sistemi kullanarak çalıştı.Devlet medyası, sistemin trenler arasındaki göreceli hızı ve mesafeyi yönettiğini ve hareketlerdeki herhangi bir değişikliğe hızlı bir şekilde yanıt vermelerine yardımcı olduğunu söyledi. Bu sistem sayesinde trenler, geleneksel demiryolu işletmeciliğinde kullanılan fiziksel bağlantılar olmadan hızlanabiliyor, fren yapabiliyor ve formasyonlarını koruyabiliyorlar.Geleneksel yük trenleri, daha ağır yükler ve daha yüksek hızlar daha uzun fren mesafeleri anlamına geldiği için aralarında uzun mesafeler bırakmak zorundadır. Çin'de test edilen sanal bağlantı sistemi, trenlerin hız değişikliklerine anında uyum sağlamasına olanak tanıyarak bu mesafeyi azaltabilir.Bu, yeni demiryolu hatları inşa etmeye veya son derece ağır tekli yük birimlerine güvenmeye gerek kalmadan aynı güzergahta daha fazla trenin hareket etmesine olanak tanır.Gelişmiş tren konvoylarına doğru bir adımDaha büyük CHN Energy grubunun bir parçası olan China Shenhua Energy, bu kilometre taşına ulaşmak için bir süredir çalışıyor. Şirket, sistemin geliştirilmesinin bir parçası olarak bu yılın başlarında iki hafif raylı konvoyu test etti.Ağustos ayında CHN Energy, "tren-yer ve tren-tren iletişimi kullanarak, teknoloji, göreceli hız ve mutlak mesafeyi entegre eden iki boyutlu bir kontrol modu kullanarak dinamik yakın formasyon operasyonlarına olanak tanıyor" açıklamasını yaptı.Şirket ayrıca, sistemin bir istasyonun geçiş kapasitesini artırabileceğini, bunun da istasyon alanına kaç trenin girip çıkabileceğini ifade ettiğini belirtti.CHN Energy, Ağustos ayında bu başarının Çin'i "grup tren işletme kontrol sistemlerinde ustalaşan ilk ülke" haline getirdiğini de ekledi.Kaynak: IE
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.