Gönderi tarihi: 2 saat önce2 saat Admin İletişim uzmanları, çok sevilen insanların başkalarıyla konuşurken şu 4 şeyi yaptığını söylüyor:'Bunu günlük bir alışkanlık haline getirin'İş yerinde sevilen kişiler genellikle iyi iletişimcilerdir.Ortam ne olursa olsun, her türden insanla nasıl konuşacaklarını bilirler. Harvard Üniversitesi'nde "etkili örgütsel iletişim" üzerine ders veren davranış araştırmacısı ve çok satan kitap yazarı Vanessa Van Edwards, güçlü iletişimin iş yerinde ilişkileri güçlendirmeye ve saygı oluşturmaya yardımcı olabileceğini söylüyor.Van Edwards, meslektaşlarınızla etkileşimlerinizden en iyi şekilde yararlanmak için birkaç küçük değişiklik yapabileceğinizi söylüyor; ilk selamlamanızla başlayarak. "İnsanları sıcak bir şekilde selamlamayı alışkanlık haline getirin; ister bir gülümseme, ister bir baş sallama, isterse de hızlıca bir 'Günaydın' olsun."Ayrıca, MasterClass'ın "İnsan Zekası" kursunun eğitmeni olan Van Edwards, konuşurken tonlamalarınızın veya ses tonunuzun nasıl değiştiğinin farkında olmayı unutmayın diye ekliyor. "Aşağı doğru tonlamayla konuşun. Bir ifadede yanlışlıkla yukarı doğru tonlama - soru tonlaması - kullanmayın. Bu, özellikle ilk izleniminizde ve önemli bilgilerden bahsederken önemlidir," diyor. "Bunu günlük bir alışkanlık haline getirin."Diğer iletişim taktikleri de iş yerinde daha fazla sevilmenize yardımcı olabilir. İşte diğer uzmanlardan iki ipucu daha:Küçük sohbetlere zaman ayırınKüçük sohbetler, özellikle iş yerinde daha acil sorunlarınız varken, ilk bakışta önemli görünmeyebilir. Ancak açılış konuşmacısı, LinkedIn Learning eğitmeni ve "Unutulmaz Varlık: Görünün, Etki Kazanın ve Kariyerinizi Yükseltin" kitabının yazarı Lorraine K. Lee'ye göre, önemsiz sohbetlere zaman ayırmak çok faydalı olabilir.Lee, CNBC Make It için 8 Eylül'de yazdığı bir yazıda, "Çok sevimli insanlar bu etkileşimleri opsiyonel değil, anlamlı olarak görürler. Hızlı sohbetlerde bile oradadırlar," diye yazmıştı. "Bu anlar tek başlarına küçük hissettirebilir, ancak zamanla birikirler. Sizi insanlaştırır ve daha güçlü ilişkiler kurmanıza yardımcı olurlar."Tavsiyesi: Bir dahaki sefere bir meslektaşınızla kısa bir sohbetten aceleyle ayrılmak istediğinizde, biraz daha uzun süre kalın, bir soru daha sorun ve kalıcı bir izlenim bırakmak için dikkatli olun, diye yazmıştı.Ne zaman gideceğinizi bilinOrtamı okumak, özellikle konuşmalar sırasında değerli bir beceridir.Bir kişi size sürekli olarak "Öyle mi?" ve "Hı hı, doğru" gibi kısa ve ilgisiz yanıtlar veriyorsa, etkileşimi zorlamaya çalışmayın. Boston Üniversitesi klinik psikoloğu Ellen Hendriksen, 5 Mart'ta şöyle yazdı:Genellikle, biri sohbetin tadını çıkarırken "sohbet amaçlı kapı kolları" ile karşılık verir, diye yazdı Hendriksen. Adam Mastroianni adlı bir sosyal bilimci tarafından ortaya atılan bu terim, "ilginizi çeken, size başka bir şeyi hatırlatan, bir soru uyandıran veya 'Olmaz! Ben de!' diye ilişkilendirilebilen her şeyi" ifade ediyor.İlişkiler kurmaya çalışırken, sohbet amaçlı kapı kollarının eksikliğini konuşmaya devam etmek veya daha fazla soru sormak için bir fırsat olarak görebilirsiniz. Ancak Hendriksen, sohbeti kısa keserseniz sevimsiz veya ilişki kurulamaz biri olarak görülmeyeceğinizi yazdı: Hatta daha arkadaş canlısı ve ilişkilendirilebilir biri olarak bile görülebilirsiniz."Özellikle mükemmeliyetçiler için, hedefleri yüksek tutmaya alışmışken çıtayı düşürmek yanlış gelebilir, ancak daha fazla arkadaşın ve potansiyel arkadaşın çıtayı yükseltmesine ve katılmasına olanak tanır," diye yazdı.
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.